{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.177 visninger | Oprettet:

popsie .
popsie .
Tilmeldt:
4. okt 2008
Følger: 1 Emner: 35 Svar: 149

LÆS LIGE DENNE EVENTYR OG KOMMENTER {{forumTopicSubject}}

LÆS LIGE DENNE EVENTYR, OG SKRIV, HVAD DU SYNES OM DEN. KOM GERNE MED FORSLAG, HVORDAN DEN SKULLE GØRES BEDRE.

TAK PÅ FORHÅNDEN.




Der var engang for mange år siden, var der en prins, der hed Harry som red på sin hvide hest på en varm sommerdag. Solen skinnede, træerne var grønne og fuglene sang. Han sang, mens han red. Lidt længere ude for byen, kunne han se en flot pige med langt hår som plukkede blomster.
Han steg af, og lod sin hest stå ved et træ. Prinsen gik hen til pigen. ”Halløj, sikke et dejligt vejr, må jeg nok sige.” sagde han og smilede. Pigen kiggede op mod prinsen. ”Ja, det er da et godt vejr i dag.” svarede hun. ”Er du virkelig Prins Harry?” spurgte hun og rejste sig. ”Ja, jeg er Prins Harry. Hvad hedder du?” sagde prinsen. ”Det er mig en fornøjelse at møde dig. Jeg hedder Ingrid.” sagde hun. ”Vil du med hjem til mig?” spurgte prinsen hende. ”Det vil jeg meget gerne.” sagde hun.
Så red de hjem til prinsen. Da de nåede til slottet, steg prinsen af og tog sin hånd mod hende. ”Det er et stort slot.”sagde hun og så sig om. ”Følg med mig, så kan du se hvordan jeg bor.” sagde prinsen og viste vej. Ingrid fulgte efter prinsen inde i slottet. ”Hvor har du været henne?” sagde kongen, da han så prinsen med en pige. ”Jeg var ude og red en tur. Men far, jeg har fundet en pige, som jeg vil gifte mig med.” sagde prinsen. ”Ingrid, det er min far, Arthur.” ”Det er en fornøjelse at møde dig.” sagde hun og bukkede. ”Hmm.. Der er aftensmad om 15 minutter, Harry.” sagde kongen og gik. ”Bliver du og spiser med?” spurgte prinsen Ingrid. ”Ja, det vil jeg da gerne. Men var det rigtigt det du sagde, at du ville giftes med mig?” sagde hun og rødmede. ”Selvfølgelig. Dig vil jeg gerne giftes med.” sagde han og viste Ingrid hen til stuen. ”Du skal lige møde min mor.” sagde prinsen og kiggede på hende. Hun nikkede, da han så på hende. Da de kom ind i stuen, sad dronningen der. ”Hej mor. Se hvem jeg har taget med hjem. Det er Ingrid, mor.” sagde prinsen glad. ”Davs. Hyggeligt at møde dig, Ingrid. Sæt du dig bare ned.” sagde dronningen. Så satte prinsen og Ingrid ned.
Da de var færdige med at spise, ville prinsen vise Ingrid noget. Prinsen tog Ingrid i hånden.”Kom med mig, så skal jeg vise dig noget.” sagde han. ”Hvorhen?” spurgte hun nysgerrigt.”Det får du først at vide om lidt.” sagde prinsen og smilede. De gik hen til stalden, hvor prinsens hest var der. Prinsen kom op på hesten og rakte sin hånd mod Ingrid, så hun kunne komme op. Prinsen red, mens Ingrid sad bagved og fulgte med hvor han red hen. Henne ved byen, steg han af hesten. Da han steg af, kunne han se en stor snegl gående. ”Prøv at se der, Ingrid.” sagde han og troede ikke sine egne øjne. Men Ingrid var der ikke. Hvor var hun henne, tænkte han? Umuligt, hun var jo lige her sammen med mig for lige stykke tid siden. Prinsen løb for at finde Ingrid. Han kunne mærke frygten af den store snegl var efter ham. Han så efter den store snegl, men den var pludselig væk Den er sikkert nok gået sin vej, tænkte han. Han kunne høre et skrig længere meter fra ham. Det var sikkert nok Ingrid som skreg tænkte han og løb efter skriget. Han kunne se Ingrid var fanget af to toldmænd.
Han kunne se skyggen foran ham. Skyggen lignede en stor snegl. Han vendte sig om og så det var den store snegl. Han tog sit sværd frem og prøvede at kæmpe mod den. Sneglen tog prinsen og slyngede ham væk. Prinsen landede på jorden. Av, hvor gjorde det ondt, tænkte han. Det skal sneglen få betalt. Sværdet lå lige få meter fra ham. Han prøvede at tage den, men det gjorde helt vildt ondt i ham. Han kravlede stille roligt hen til sværdet og rejste sig. Han trak sit sværd mod og skar sneglen ved halsen. Men såret blev helet med det samme. Han løb hen til hesten. Han red tilbage for han skulle hente sin broder.
”Min kære broder. Vil du ikke engang nok hjælpe mig med at redde Ingrid?” spurgte prinsen sin broder. ”Jo, det vil jeg godt. Men du skal gøre mig en tjeneste, når jeg beder dig om noget.” sagde han. Prinsen fortalte broderen om den store snegl, to vagter og om Ingrid.
Broderen gik ind i kammeret og hentede en bue og pil. Han skar sin håndled, og dyppede blodet på pilen. ”Pilen er forgiftet, fordi der er blod fra et menneske som gør at sneglen dør.” sagde broderen.
Hvor var hans broder klog og vidste alt det om det, tænkte prinsen. ”Lad os komme afsted!” råbte prinsen og gik. Broderen fulgte efter prinsen. De tog hver sin hest og red ind til byen.
Prinsen og broderen ledte efter sneglen. En stykke meter frem, kunne prinsen se sneglen gå rundt i gaden. ”Se der, broder.” sagde prinsen. ”Du går den vej, og jeg den vej.” sagde broderen og pegede.
Prinsen gik til højre, og trak sit sværd op. Mens hans broder stod klar med sin bue og pil.
Sneglen så dem og løb efter prinsen. ”Sigt efter den!” råbte prinsen. Broderen skød pilen efter sneglen. Pilen ramte sneglen lige ved maven. Den faldt om på jorden og der løb hvid blod ud af sneglen. ”Hvor ser det virkeligt klamt ud, og det stinker også.” sagde broderen. Prinsen nikkede.
”Vi skal finde Ingrid inden det bliver mørkt.” sagde prinsen uroligt. ”Hjælp mig en eller anden!” skreg en. Det var sikkert nok Ingrid, der skreg. ”Vi skal den vej, hvor lyden kommer fra.” sagde prinsen og viste vej.

De gik og gik med deres hest. Så kunne de se to vagter som var troldmænd som vogtede rundt om tremmeburet ved en lille gyde. Broderen trak sit sværd op og gik straks til angreb mod vagterne.
Broderen havde dræbt vagterne, og de faldt om. Prinsen gik hen til tremmeburet og åbnede buret.
”Jeg er her, Ingrid. Har du det fint?” sagde prinsen og rørte hende. Ingrid nikkede og blev glad, da hun så prinsen kom og reddede hende. ”Det her er min broder Karl, som du ikke har mødt.” sagde prinsen. ”Hej Ingrid.” sagde broderen. ”I er som skabt for hinanden.” sagde broderen. Prinsen blev glad, da hans broder sagde det. ”Tak for hjælpen, min broder.”sagde prinsen. ”Selv tak. Vi ses.” sagde broderen og gik.

Året gik, så fik prinsen en kone, og det blev Ingrid. Hun fik en trone og blev prinsessen. De levede lykkeligt til deres dages ende.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LÆS LIGE DENNE EVENTYR OG KOMMENTER
  • * Fjordside *
    * Fjordside * Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 31 Følgere: 33 Emner: 117 Svar: 862
    #1   8. okt 2008 Jeg har ikk læst det hele.. men kan se allerede i starten, at der er for mange punktummer, og for lidt kommaer..

  • popsie .
    popsie . Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 149
    #2   8. okt 2008 skal der altså være mange kommaer, siger du?

  • #3   8. okt 2008 ehm ? til hvilken årgang ? for du skal rette meget kraftigt i dit sprog - bare et eks. det hedder ikke denne eventyr - men dette eventyr !

  • popsie .
    popsie . Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 149
    #4   8. okt 2008 9 kl.

    synes du så om dette eventyr?


  • * Fjordside *
    * Fjordside * Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 31 Følgere: 33 Emner: 117 Svar: 862
    #5   8. okt 2008 jah.. altså du skal lave nogle af dine punktummer om til kommaer..
    For ellers læser man den sådan i hak..


  • popsie .
    popsie . Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 149
    #6   8. okt 2008 og er du sikker?`?

    må man så spørge hvad du så fik for i dansk skritligt??


  • popsie .
    popsie . Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 149
    #7   8. okt 2008 skriftligt**

  • Swewii ( :
    Swewii ( : Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 106
    #8   8. okt 2008 Der skal være færre kommaer og punktummer, idet det gør teksten en anelse forvirrende.

  • #9   8. okt 2008 Jeg har ikke læst det hele færdigt, men der er aaalt for mange " sagde han" "spurgte hun" osv osv.

  • popsie .
    popsie . Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 149
    #10   8. okt 2008 gør teksten dig forvirret??

    synes du så personligt, at dette eventyr som jeg har lavet, er rigtigt eventyr agtigt??


  • Swewii ( :
    Swewii ( : Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 106
    #11   8. okt 2008 Prøv eventuelt at lave nogle mere sammenhængende sætninger, det vil også løfte niveauet for din historie en tand op. Færre punktummer og lidt færre kommaer og prøv så at lave længere, sammenhængende sætninger.

  • Swewii ( :
    Swewii ( : Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 106
    #13   8. okt 2008 Og når du afslutter en "talebobbel", om man så må sige, så skal den afsluttes "Deri har du ret, min kære ven,", istedet for "Deri har du ret, min kære ven." Altså skal den afsluttes med komma istedet for punktum. Den kan selvfølgelig også afsluttes med udråbs- og spørgsmålstegn, men i så tilfælde, skal der ikke sættes komma efterfølgende.

  • popsie .
    popsie . Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 149
    #15   8. okt 2008 hvad kunne jeg gøre med det 3-tal som du kom med, Camilla?

    Swewii, tak for dit råd..


  • popsie .
    popsie . Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 149
    #17   8. okt 2008 til Thais:

    Jeg har lavet cirka 5 hver afsnit, men der kunne ikke være plads til denne her debat.
    Hvis du forstår.



  • popsie .
    popsie . Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 149
    #18   8. okt 2008 Hvad synes I overskriften skal hedde?

    Nogen, der kan komme med et forslag?


  • Swewii ( :
    Swewii ( : Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 106
    #19   8. okt 2008 Og prøv også at benytte personlige stedord, de gør det ikke så trættende at læse - så du ikke siger: "Han gik hen til sneglen og rørte ved sneglen, hvorefter sneglen drog afsted," men istedet siger: "Han gik hen til sneglen og rørte ved den, hvorefter den drog afsted,".

  • popsie .
    popsie . Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 149
    #21   8. okt 2008 okay..

    kan du komme i tanke om hvad titlen skal hedde?
    Jeg kan nemlig ikke komme i tanke om en titel til eventyret.


  • popsie .
    popsie . Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 149
    #22   8. okt 2008 jeg har virkelig brug for hjælp til en titel.
    Jeg længes efter et godt karakter for dette eventyr.
    Det skal lige siges at min dansklærer er virkelig skarp...


  • #23   8. okt 2008 Læste ned til hvor sneglen kom ind....meget mærkeligt plot.
    Tror ikke du skal forvente for meget med det sprogbrug.


  • popsie .
    popsie . Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 149
    #24   8. okt 2008 Okay, hvordan har sætningen fået dig til at være mærkeligt plot?

  • #26   8. okt 2008 "Han kunne mærke frygten af den store snegl var efter ham"

    ^^ klumpesætning

    fin historie, men den bliver lidt kedelig i længden. Meget "efter bogen", og lidt barnligt sprog en gang imellem smiley

    Det er en FSA, ikke? Der skal du huske at skrive den samme overskrift som der er i oplægget, ellers trækker det ned...


  • popsie .
    popsie . Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 149
    #27   8. okt 2008 Der står at man skal give et eventyr en titel.
    Hmm, hvad kunne jeg så skrive i stedet for "Han kunne mærke frygten af den store snegl var efter ham" ?


  • #28   8. okt 2008 jeg forstår ikke helt hvad du vil med den sætning? Altså, er han bange for sneglen og det er det, han kan mærke?

    Så noget lignende:

    "Han kunne mærke frygten for den store snegl, som var lige efter ham"


  • popsie .
    popsie . Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 149
    #29   8. okt 2008 Ja, den måde du lige skrev, mente jeg faktisk.
    Tak for det.


  • #30   8. okt 2008 selv tak smiley

Kommentér på:
LÆS LIGE DENNE EVENTYR OG KOMMENTER

Annonce