{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

Piercing - Betændelse {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået lavet huller i ørene på 2,3 mm - men uheldigvis for mig er der gået betændelse i det højre øre. Det er ikke rødt eller hævet - men kan mærke at det gør ondt og der kommer gult snask ud af hullet.

Hvordan skal jeg håndtere problemet? Skal jeg tage piercingen ud jævnligt og rense det hele, eller skal jeg lade den sidde i og kun rense den udvendig?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Piercing - Betændelse
  • Martin F
    Martin F Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Svar: 42
    #1   13. sep 2008 Uden at kunne se det og være sikker på at der er betændelse i, så ville jeg tage den ud, for at være helt sikker.

• #2   13. sep 2008 rens det 3-4 gange om dagen med Klorhexidin, så burde det gå væk (:

• #3   13. sep 2008 Ja Klorhexidin er en god ting...

• #4   13. sep 2008 Smør noget klorhexidincreme på. Så garanterer jeg det går væk.

• #5   13. sep 2008 som den provokerede a siger skal du tag dem ud 3-4 gange om dagen og rense øret, og øreringene grundigt med klorhexidin.

• #6   13. sep 2008 Er klorhexidin ikke for kraftigt til øret?

Og det heler da aldrig hvis jeg hele tiden tager piercingen ud - det river jo såret op igen smiley

• #7   13. sep 2008 klorhexidin er fint (:
    -det vigtigste er at du for hele "det gule snask" ud af øret.

• #8   13. sep 2008 du kan også bruge brintoverilte..
    Der står direkte på flasken (fra matas) at den er til desinfektion

• #9   13. sep 2008 Nej det er det ikk, Bruger det selv.. der hvor jeg og kæresten er blevet piercet, er vi blevet rådet at købe det..
    Og det er bare super godt..

• #10   13. sep 2008 jeg vil også sige, tag øreringene ud 1 gang om morgenen (når man sover er der mange bakterier) og 1 gang om aftenen inden du går i seng evt. (: - rens i klorhexidin, både selve hullet i øret, og øreringen.
    håber det går væk. Mvh. Sascha..

• #11   13. sep 2008 Du må for guds skyld ikke bruge brintoverilte, så heler det aldrig op.
    Brintoverilte går ind op opløser sårskorpen, så er du for det første lige vidt, og for det andet risikerer du at betændelsen bliver værre.

Alt efter hvor let du har ved at slippe af med betændelse, kan du også bare vaske det grundigt når du går i bad.
    Det er hvad jeg har gjort når jeg har haft betændelse i mine ørenringe. Klorhexedin har jeg aldrig rigtig følt har hjulpet. Det gør det sikkert, men det andet har bare taget det meget hurtigere, og jeg har så heller ikke fjernet pircingen, for at genere det irriterede område så lidt som muligt...

Men hvis det er en længervarende infektion, så er det nok meget smart at rense det hele godt og grundigt igennem.

• #12   13. sep 2008 Kommer vel også lidt an på hvor lang tid siden de er blevet lavet... For tror ikke det er smart og tage dem ud hele tiden hvis det ikke er ret længe siden. Man må jo heller ikke tage en nylavet piercing ud for at rense den

• #13   13. sep 2008 Jeg fik lavet hullerne for 2 uger siden. Skulle have dem stretched igår, men det er kun det ene hul der er helet.

Kommentér på:
Piercing - Betændelse

Annonce