{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.553 visninger | Oprettet:

kan en dieselbil køre på benzin..? {{forumTopicSubject}}

det er en lidt lang historie, men jeg var en tur på fyn i dag. På vejen hjem tanker jeg for en 100 lap (der var til 70km i tanken) det skal lige siges at jeg har den dumme vane med at kigge på farverne og ikke hvad der står på benzinstanderen, men jeg tankede fra den sorte.. et sted mellem 8 og 12 km efter går bilen i stå (2 måneder gammel golf 5) og vil ike starte igen..
Jeg får fat i dansk autohjælp og bliver efter 4 timer bukseret til Ikast, hvor efter jeg af galskab prøver igen.. den starter kører fint 5 km hvor efter den går i stå igen, og min far bliver ved med at sige at jeg tankkede benzin, og at en kold dieselmotor godt kan "gå" på benzin.. Men kan denfor det mener jeg jo ikke..?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan en dieselbil køre på benzin..?
  • Thomas L
    Thomas L Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 28
    #1   31. aug 2008 Den burde sagtens kunne starte og kører lidt på benzin, men få evt tømt tanken, eller bare fyld den op med diesel (hvis de 100kr er få %´er af tanken).

• #3   31. aug 2008 den der er træls ;D

ved ikke med benzin i en diesel motor,
    men VED at en diesel ikke er sundt i en benzin motor smiley
    (ved jeg desværre af erfaring :b )

• Simon N
    Simon N Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Svar: 2
    #4   31. aug 2008 hvis du nogensinde har prøvet det, er det meget sværere at få gang i en diesel bil der er kørt tør, end det er i en benzin bil. hvorfor aner jeg sku ikke, ville bare lige fotælle det smiley

• #6   31. aug 2008 du skal have den på værksted hvis du tanker forkert... det har jeg lært til teori smiley

• #7   31. aug 2008 clemen: jeg er helt 112% sikker på at det var den sorte..

• #8   31. aug 2008 nej det kan den ikke!

en benzin moter tænder benzinen med et tændrør

en diesel moter tænderbenzinen med tryk! når opvarme diesel kommer under tryk så eksplodere det.

grunden til at den godt ku kører de 5 km er nok at dieslen er tungere en benzin og derfor nok har lagt sig neders i tanken, men er så blevet blande igen efter du er startet (:

• #9   31. aug 2008 DIMMOR !

Det er ikke en eksplosion der sker det er en forbrænding. For en eksplosin er en ukontrolleret handling hvor en forbrænding er en kontrolleret handling smiley

• #10   31. aug 2008 hvis den har stået på en lastbil fra fyn og til midtjylland ville det jo stadig blive rystet under kørsel

• #11   31. aug 2008 dieselbil køre på benzin - DEN ER IKKE GOD...
    Det er ikke nok at tømme den, nu hvoir du har fået det i dit system, den bil skal kontroleres og renses total igennem...

Dielsel i en benzinbil er heller ikke godt, men der kan du nøjes med at tømme tanken, også fylde korrekt brædnstof i. Olien i dielsen får den bare til at hoppe lidt..

• #13   31. aug 2008 anders s

hvad ved jeg ? d:

er 15 og går i 9. såe d;

• #14   31. aug 2008 Altså en diesel motor forvarmer jo brændstoffet, så det brænder bedre. Hvis du forvarmer benzin vil det brænde med eksplosiv hastighed. Så vidt jeg ved.

• #17   31. aug 2008 diesel bil kan ikk kører på benzin da en diesel motor antænder diesel ved tryk og gløderør til at gi lidt varme... benzin blir antændt af gnist... derfor kan det ikk lade sig gøre at kører benzin i dieselmotor... kan godt lade sig gøre den anden vej, men bestemt ikk noget som fungere...

• #18   1. sep 2008 Så fifth gear testede det. Begge biler gik i stykker. Både fra benzin til diesel og omvendt.

Bilen fra benzin til diesel gik dog i stykker meget hurtiger.

• #20   1. sep 2008 NEJ! NEJ! NEJ!!!

Ligemeget HVAD i siger kan den IKKE køre på det!

Der er noget LORT når man tanker forkert!!

Har prøvet det..

Fik en bil hjem fra holland der havde benzin i tanken..! DET DUR IKKE!!!

• #21   1. sep 2008 Allan. Alt kan gå i stykker når man fylder det forkerte på og prøver at køre indtil det ikke kan mere. Men den fra diesel til benzin gik ikke i stykker. Det er bare mig der vrøvler.

De siger bare man skal helst ikke køre vidre på det.

Der kan ikke være nogen tvivl om at bilen ikke har godt af det.

• #24   1. sep 2008 nu er jeg jo helt sikker på at jeg tankede fra den SORTE og det plejer jo at være diesel..

• #25   1. sep 2008 Peter. Nej ikke altid. Der er nogle gange de sælger blyholdig benzin som også er i sort slange smiley

• #26   1. sep 2008 ja det må det hundme ha været for det kostede 685 kr at få tanken tømt.. Så der var kommet benzin på, men de tømte bare tanken og skiftede ikke engang filteret..hehe så jeg slap heldigt

• Jess N
    Jess N Tilmeldt:
    nov 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #27   15. nov 2014 En diesel bil kan definitivt ikke kører på benzin
    Og man skal undgå at starte bilen hvis man
    Fylder forkert på.

For en dieselbil skal tanken tømmes og bilen
    skal renses igennem og man kan så være
    heldig at slippe med det.

Problemet med benzin på en dieselbil er at
    Benzinen ikke smøre som diesel gør og