{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tv reklame pris..
  • #1   22. jun 2008 Hvilket tidspunkt tænker du ?

  • #2   22. jun 2008 ja mellem 18-22 eller noget i den dur, det skal ikke være præcis, bare m det er 30.000 eller 130.000 kr.

  • #3   22. jun 2008 Omkring 45-50.000 for 30 sek i prime time smiley

  • #4   22. jun 2008 Eller var det TV3 !? Min mor fik den pris engang, men nu er jeg i tvivl om det er TV3 eller TV2 ... For TV3 er væsentlig billigere

  • Jesper J
    Jesper J Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 28
    #5   22. jun 2008 Prisen for et reklamespot på det nationale TV 2 afhænger af antallet af seere, som ser reklamen. Derfor er de reklamer, som vises før eller efter udsendelser med mange seere, som f.eks. en fodboldlandskamp, nyhedsudsendelser, populære film eller underholdningsprogrammer, de dyreste.

    Hvis et reklamespot på 30 sekunder ses af en million mennesker, koster det ca. 100.000 kr. at bringe et spot. Annoncørerne betaler kun for de seere, der ser reklameblokken, dvs. hvis folk zapper væk, tæller de ikke med i reklameblokkens seertal.

    Reklamer på TV 2 kan købes ud fra tre kategorier: GRP_køb, TRP_køb og ugentlig nettodækning (se nedenfor). Opnår reklamen ikke det lovede antal seere inden for det aftalte antal visninger, må TV 2 vise den igen, indtil seertallet er nået.

    GRP_køb
    Grundprisen for en visning bestemmes af det forventede antal seere og udtrykkes som en enhedspris pr. GRP for et 30 sekunders spot. GRP er en forkortelse for Gross Rating Point. 1 GRP svarer til 1 pct. af antallet af seere fra 12 år og opefter.

    Prisen pr. GRP er 6.150 kr. For et 30 sekunders spot i en reklameblok vurderet til 10 GRP (10 pct. af antallet af seere fra 12 år og opefter) udgør prisen således 10 x 6.150 = 61.500 kr. Er reklamespottet kortere, bliver prisen også lavere.

    Eksemplet her svarer til en kontaktpris (dvs. pris pr. 1.000 seere fra 12 år og derover) på kr. 134 med udgangspunkt i universstørrelsen pr. 1. oktober 2006 på 4.598.000 personer.

    Annoncøren vælger selv, hvornår spottene skal ligge ved GRP_køb.

    GRP_køb er den type tv_køb, de fleste kunder vælger.

    TRP_køb
    TRP er en forkortelse for begrebet Target Rating Point. Det svarer til GRP, men er udregnet i en målgruppe f.eks. mænd, kvinder eller et bestemt aldersgruppe. 1 TRP udgør således 1 pct. af den pågældende målgruppe.

    Prisen pr. TRP afhænger af, hvilken målgruppe man ønsker at ramme og varierer fra måned til måned, alt efter hvilke programmer TV 2 sender.

    Ved TRP_køb placerer TV 2 selv spottene og garanterer så et på forhånd aftalt antal TRP i kundens målgruppe.

    Ugentlig nettodækning
    Nettodækning er andelen af en målgruppe, som har set tv_reklamen mindst én gang inden for det pågældende tidsrum.

    ---- EKSEMPEL ---

    Oplæg til sommer parfume i 2007
    Hermed et oplæg til sommerkampagne for parfume i 2007 på TV 2 National. Oplægget er lavet i
    målgruppen ”Kvinder 19-44 år”.
    Annoncør/produkt
    : Sommer parfume
    Købsmetode
    : TRP-pakke, hvor TV 2 har placeringsretten
    Kanal
    : TV 2
    Kampagneperiode
    : Uge 18-20 ’07
    Budget
    : kr. 800.000,-
    Spot-længde
    : 30 sek.
    Målgrp.
    : Kvinder 19-44 år. (univers 908.000 personer)
    Kontantrabat TV 2
    Årsaftaleforstærkning
    : 5,5 % (omsætning ml. kr. 0 – 899.999.)
    New business forstærkning
    : 30,0 %
    Samlet forstærkn. omregnet til kontantrabat
    : 23,82 %
    Månedsfradrag maj.
    : 3 %
    Herudover fratrækkes TRP ugerabat
    : 10 % (uge 18)
    Herudover fratrækkes TRP ugerabat
    : 8 % (uge 19-20)
    TRP-pris i maj ’07 (uge 18)
    : kr. 5.870,- v. 30 sek.
    Rabatteret TRP-pris i maj
    : kr. 3.904,- v. 30 sek.
    TRP-pris i maj ’07 (uge 19-20)
    : kr. 5.870,- v. 30 sek.
    Rabatteret TRP-pris i maj
    : kr. 3.991,- v. 30 sek.
    Ugefordeling:
    Uge
    TRP Kvinder 19-44 år
    TRP pris netto
    Budget
    18
    80
    3.904,-
    312.318,-
    19
    60
    3.991,-
    239.444,-
    20
    60
    3.991,-
    239.444,-
    I alt
    200
    3.956,- (gns.)
    791.206,-
    Antal TRP samlet er 200 TRP v. 30 sek. (Bruttopris på kampagnen er kr. 1.174.000,- dvs. værdi af
    rabat og honorering er samlet kr. 382.794.-)
    Antallet af spot vil afhænge af hvilke reklameblokke spottene placeres i og hvor mange seere TV 2
    estimerer vil se de respektive reklameblokke.
    Udfra tidligere kampagner, kan vi estimere nedenstående kampagneeffekt:
    Samlet TRP-tryk
    Gns. frekvens
    Nettodækn. 1+
    200
    3,1 gange
    65 %
    65 % af målgruppen vil blive eksponeret for kampagnen minimum 1 gang (kaldet nettodækning) og i
    gennemsnit vil de se det 3,1 gange (kaldet frekvens).
    Alle priser er ekskl. Moms og med forbehold.


    --- COPY PASTE FRA MAIL FRA TV2 SOM JEG HAVDE TIL AT LIGGE---

    Håber du kan bruge det.. Beklager det var så langt


  • Jesper J
    Jesper J Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 28
    #6   22. jun 2008 Kan sende dig en kopi af mail hvis det er..

  • #7   22. jun 2008 rigtig mange tak Jesper J

Kommentér på:
tv reklame pris..

Annonce