{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
524 visninger | Oprettet:

Hurtigt told spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Når ens pakker går i tolden - som jeg har prøvet en del gange - går de så ud fra pakkens samlede værdi eller tolder de hver enkelt ting?

Kan jeg f.eks. købe 100 mobil telefoner til 50 kr stk. og få dem sendt hertil uden at betale told (bare et eksempel).

Svar kun hvis i er sikre i jeres svar.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hurtigt told spørgsmål
  • #1   19. jun 2008 Det var ikke et svar.

    De fortæller når noget koster omkring de 80 kr og op efter (kan ikke huske det præcise tal). Og så er mit spørgsmål så om det er hver enkelt ting i pakken - eller den samlede værdi.


  • Flemming J
    Flemming J Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 305
    #2   19. jun 2008 det er den samlede værdi.


    hvis tolden åbner en pakke med 100 mobiltelefoner i, om så de kostede 25øre stykket, så ville du blive knaldet for det. Og det koster satme dyrt.


  • #3   19. jun 2008 "knaldet"? Der er vel intet ulovligt i det - selvom det kun var et eksempel.

    Hvad hvis man køber 5 tshirts til 50 kr stk. Skal man også betale told af det? Eller går de godt nok efter den samlede værdi?


  • #4   19. jun 2008 Jeg sidder og kigger nogle gamle papirer igennem og der står bare "Har varen en dokumenteret værdi under 80,00 kr. bliver den frigivet og dermed sendt videre med det samme."

    Der står jo "varen"?


  • Flemming J
    Flemming J Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 305
    #5   19. jun 2008 Nej. tror ikke der sker noget ved 5 tshirts.

    Men nu skal jeg ikke sidde og gøre mig klog på det. fo jeg kan nemt tage fejl.

    men tror at hvis der fx. er 100 Tshirts skal der betales told, da det betraktes som vidresalg. for hvormange køber 100 Tshirts til sig selv, og så i forskællige størrelser.?


  • Flemming J
    Flemming J Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 305
    #6   19. jun 2008 Tror ikke du må købe 100 hjem af dem.

  • #7   19. jun 2008 du skal betale told hvis det kommer fra et land udover EU, + told gebyr på 150 kr. alt over 87 kr skal der betales af.
    smiley


  • #8   19. jun 2008 Jeg købte tøj i udlandet og der var det os to ting, men de tager prisen for varene + hvad det koster at sende den og beregner moms af smiley ( altså antal frimærker)

  • #9   19. jun 2008 du skal betale TOLD af ALT du bestiller hjem udenfor EU, dog under 87 kr. men ALT Derover skal.
    også om det 1 tshiirt eller om det 5.. smiley desværre
    og plus told gebyr på 150 kr, den regl fik de i år!:)


  • #10   19. jun 2008 Jo det skal du, jeg har købt to ens kjoler og der STOD i mit brev derfra at det var til min søster og jeg, og det skal du betale told af idet at det kommer udenfor et eu land, hvorfor tror du at du at du ikke må købe masser ting med hjem når du har været FX i USA, der skal du jo betale TOLD, os smykker SELVOM det til dit eget forbrug

    TOLD SKAL BETALES NÅR BELØBET ER OVER 87 KR OG ELLER SENDES UDENFOR EU´S LANDE OM DET TIL DIT EGET FORBRUG ELLER TIL VIDER SALG, er ligesom ret inde i det da jeg bestiller en DEL fra udlandet.
    og du SKAL betale told gebyr på 150 kr oveni, og ens pakke bliver leveret på posthuset og ikke kørt ud da dette skal betales.


  • #11   19. jun 2008 det skal man!! jeg er hvertfald aldrig sluppet og min familie er heller ikke, og vi bestiller kun til eget forbrug.
    har været heldig en eller to gange da jeg bestilte noget negle fis men der var det os for under 87 kr..


  • Olfert F
    Olfert F Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 114
    #12   19. jun 2008 Nej

  • #13   19. jun 2008 ehm, jo.. synes du skal prøve at ringe til told så!!!!

  • #14   19. jun 2008 Mia T: Også hvis hver tshirt koster f.eks. 20 kr stk. og man så køber 5 af dem? Så overskrider det samlede beløb de 87 kr. men hver varer koster jo kun 20 kr.

  • #15   19. jun 2008 Jah ved godt, men det af hele beløbet :). de tager os porto "prisen"

Kommentér på:
Hurtigt told spørgsmål

Annonce