{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
319 visninger | Oprettet:

cris7
cris7
Online Tilmeldt:
16. dec 2014
Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 351 Svar: 3.390

Ren dyremishandling. {{forumTopicSubject}}

https://ekstrabladet.dk/nyheder/stanget-ihjel-af-tyr-i-spanien/9963303

Traditionen for tyreløb siges at gå tilbage til middelalderen. De seneste år er kravet om at få sat en stopper for løbene blevet stadig stærkere.

Modstandere af tyreløbet siger, at tyrene udsættes for tortur, mens tilhængerne kalder tyreløbene en kunstform, som ikke skader dyrene.

Tyrene bliver dræbt om aftenen ved tyrefægtninger.jvf. EB


En spanier blev stanget ihjel. Godt! Jo flere 'tyrefægtere' der dør jo bedre.

Det er en grusom måde at behandle dyr på, uanset om man kalder det en 'kunstform', eller at ære en gammel tradition.

Det SKAL stoppes.

Hvad mener I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ren dyremishandling.
  • #1   24. sep 2023 Hvis jeg skal sige noget må det være dyremishandling og absolut ikke en kunstform.

  • #2   24. sep 2023 Crisoo

    Nu har jeg jo arbejdet på en gård i mine unge dag, og her var Tyreløb en del af livet, vi var dog klogt nok ikke at stå i vejen, men de unge tyre kalve har for meget testosteron og de er i bund og grunden ustyrligt om foråret
    Jeg glæder mig at de stopper med den slags in Pamplona, men jeg synes ikke at det er dyre plageri. smiley

    Hvis det er så er alle heste væde løb også dyreplageri


  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 274 Svar: 2.119
    #3   25. sep 2023 Inden længe fjerner vi enhver egenart i landes forskelligheder.

    Vi bliver total nosse løse inden for ganske få år.


  • #4   25. sep 2023 Brok

    Inden længe fjerner vi enhver egenart i landes forskelligheder.
    Vi bliver total nosse løse inden for ganske få år.


    Det kræves nosser at indse man tager fejl og at dyr har lov på et godt liv. smiley

    En tyr skal på græsset, og ikke ind på gågaden


  • #5   25. sep 2023 Brok S det håber jeg da ikke smiley

  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 274 Svar: 2.119
    #6   26. sep 2023 Jo jo, nu håber jeg du bare igen prøver på, at være sjov, men der er forskel på fødevarer og så underholdning.
    Og har du set en bondegård med grise, hvor der kun var Orner, for de er uspiselig. Men det ved du sikkert alt om.

    Dyremishandling er en anden sag som intet har med landenes egenart at gøre.
    at gøre, men der er meget sol i Spanien, og der spilles meget fodbold,



  • #7   26. sep 2023 Tyrefægtning og det sindssyge noget med at tyrerne løber igennem gaden er muligt en national sport.
    Men fanme os dyremishandling i min optik.

    Total underlig sport at stresse og stikke dyr ihjel.



  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 274 Svar: 2.119
    #8   26. sep 2023 At holde kæledyr kan også være dyrplageri, og vores forargelse overfor mange landmænd der bare giver os mulighed for gode bøffer og stegt flæsk, m.m.

    Husk vi ikke skal ensrettes og gå strækmarch, der er altid en pris, hvis man selv vil bestemme.



  • #9   26. sep 2023 Nu snakker vi jo hverken kæledyr eller landmænd.
    Vi snakker tyrefægtning = dyremishandling

    Lad være med at blande tingene sammen.


  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 274 Svar: 2.119
    #10   26. sep 2023 Kitty, nu kan man nok ikke undgå sammenblanding, hvis man vil fjerne Tyrefægtning, eller forbyde det. Jeg tror Spanien ville melde sig ud af EU, hvis det var dem der kunne få det forbudt.
    Så uanset hvor forfærdeligt det er så er det en såkaldt sport i Spanien, som en dyreven aldrig ville kunne forstå.


    profilbillede
  • #11   26. sep 2023 Brok
    Uanset hvordan du vil dreje det er Tyre fægtning hvor man for sjovt myrder et levende dyr ikke en sport.

    Også i Spanien er man klar over det, og det er kun in Sevilla hvor det stadigvæk er tilladt, men befolkningen støtter ikke, og i flere regioner er tyre fægtning forbud.

    Grundet at man officielt ikke mere må døde en Tyr er opbakning faldende og vil af økonomiske grunde langsomt forsvinde, og en af de grunde er at det ikke mere må vises på TV.


  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 274 Svar: 2.119
    #12   26. sep 2023 Flere guldkorn, så vi kan lære det og lytte efter.

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 351 Svar: 3.390
    #13   26. sep 2023 #2 JoJo

    Hvis du havde læst artiklen, så er det ikke bare et 'tyreløb', for efterfølgende så bliver tyrene dræbt i tyrefægtning.


  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 274 Svar: 2.119
    #14   26. sep 2023 Der er en grund til, at jeg bedre synes om Dyr end mennesker.

    Men som den kloge siger aner vi intet

    Er tyrefægtning en sport?
    Tyrefægtning - Wikipedia, den frie encyklopædi
    Tyrefægtning er særligt udbredt i den spansktalende del af verden, hvor det betragtes som en sport. Den dyrkes ligeledes i den sydlige del af Frankrig, særligt i regionen Languedoc-Roussillon, men også i departementet Bouches-du-Rhône.


  • #15   26. sep 2023 Brok
    Har svært ved at finde hoved og hale i hvad du egentlig mener.
    Sport eller ej.
    Jeg synes det er dyreplageri. Og fatter ikke man kan lade sig underholde af hverken tyrefægtning eller hvor de løber stresset igennem gaderne.
    Men hver sine lyster.
    Så hvis du virkelig bedre kan li dyr end mennesker så udtrykker du dig sgu noget dårligt her.


  • #16   26. sep 2023 Cris
    Hvis du havde læst artiklen, så er det ikke bare et 'tyreløb', for efterfølgende så bliver tyrene dræbt i tyrefægtning.



    Det har du ret ind, men det er ikke første gang at emnet bliver diskuteret og vel nok ikke sidste gang.

    Personligt mener jeg sammen med dig at det er ren dyre plageri, men hvad ikke fremgår er at det er nu forbud at Tyr bliver stukket ihjel, efter in tyre fægtning.



  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 274 Svar: 2.119
    #17   26. sep 2023 Kitty, hvor i alverden har du fået den ide fra, at jeg skulle gå ind for Tyrefægtning?

    Jeg kommer med en oplysning om, hvad der er skrevet, ikke min mening. om Tyrefægtning. Mange Spanier har ingen problem med Tyrefægtning.

    Jeg satte også et spørgsmålstegn bag. så det er svært, at forstå, hvad du beskylder mig for.




  • #18   26. sep 2023 Brok
    #3 og #6

    Efter som der ikke er noget ?
    Så formoder jeg det er noget du selv opfinder at skrive.

    Men det er jo fanme tit så rodet så man skal gætte sig til det du skriver.



  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 274 Svar: 2.119
    #19   26. sep 2023 Kitty, så må du springe over.
    Jeg er ikke perfekt, men føler ikke da jeg holder lidt liv i siden.


  • #20   26. sep 2023
    Men når du skriver som du gør i #3 og #6
    Så læser jeg det som det du mener og ikke et spørgsmål.
    Det sådan set bare det jeg vil frem til.


Kommentér på:
Ren dyremishandling.

Annonce