{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

Min lillebror {{forumTopicSubject}}

Hej.
Tja.. ved ik helt hvor jeg skal begynde.
Min bror ringede og spurgte mig om der fandtes nogen piller eller andet for at øge hans vægt. Han kan ik tage på selvom han spiser alt.
Han har et dagligt hashforbrug, og ryger ca. 5g om dagen. Nogen gange mere. Jeg sagde til ham at det ku være det ville hjælpe lidt hvis han stoppede med at ryge. Men at jeg ik vidste det.
Han kører med aviser om natten kl 2 og er hjemme igen snest kl 6 om morgenen, og kan sove fra han kommer hjem til han skal på arbejde igen. Det er jo os ekstremt mange timer, hvilket han slet ik har brug for.
Er der nogen der har nogle gode råd jeg kan give min bror.?
Mvh Lynge


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min lillebror
  • #2   26. maj 2008 så ryger han jo inden han skal i seng og så ryger han i mens han er ¨på job. jeg siger ik at han sover alle de timer hver dag, men at han sagtens ku gøre det hvis han ik blir vækket. men ja jeg vil da lige foreslå ham at han skal lave hans livstil om.


  • #5   26. maj 2008 helle: ja det ku jeg os foreslå ham. jeg skal bare lige have fat i ham. han ligger jo selvfølgelig og sover. men det er os lidt bekymrende at han ringer og siger han kan mærke på sin krop at den er helt gal, men han ik ved hva han skal gøre. han er kun 155-160cm høj og er helt nede på 46kg. han plejer at veje 59kg

  • #6   26. maj 2008 hva er cardio?

  • #8   26. maj 2008 hans stofskifte????

    Mage til vås!
    Det er sgu da fordi han tjaller den så meget som han gør og sover hele tiden.
    Han skal kvitte hashen og komme igang med en normal livsstil, så skal det sgu nok komme stille og roligt.
    Men et smut til lægen for at få hjælp til at stoppe misbruget ville da nok ikke være en så skidt idé!


  • #10   26. maj 2008 okay nu skal jeg give dig et råd;
    nye vennekreds - andre aktiviteter - andre mål i livet - skifttøj stil <- den hjælper GELVALDIGT MEGET PÅ ENS SELVVÆRD OG SELVSTYRKE TIL AT STOPPE MED AT RYGE HASH. hvilket er den primære grund til at han skal skifte alt.
    start et sted smiley mere gode råd kan fåes smiley


  • #11   26. maj 2008 han bor i odense nord og jeg bor i odense syd. men han bor han min mor. jeg har lige snakket med min mor og fortalt jeres foreslag, men hun siger at hun går jævnligt op og vækker ham men problemet er at han ik kan vågne. han er træt og hvis hun blir ved med at sige han skal stå op bliver han skide sur.

  • #12   26. maj 2008 det klart, det forstyrrer jo det han kan lide, at være skæv og sove. det er os det bedste, det skal jeg hilse og sige altså. når man elsker at ryge så elsker man os at sove. ingen tvivl, i skal lave sjove ting til at starte med. det er et vanskeligt problematik smiley


  • #13   26. maj 2008 Ja fordi han er pisse skæv...

    han skal droppe det pis med at ryge fede og så skal han nok komme igang med en mere fornuftig livsstil - det tager selvfølgeligt tid og som Dan J skriver, så skal han ændre mange ting i sit liv og han får i den grad brug for en masse støtte


  • #14   26. maj 2008 han er 20. 21 til december.
    det er heller ik fordi han er sammen med hans venner mere jo, for han sove dagen væk. alle hans venner kommer og siger til mig hvorfor han er blevet så kedelig. men det kan jeg ik rigtigt svare på.
    men ja jeg har sagt til ham at skal ud a sit misbrug, men han siger han har styr på det og han ik er misbruger. han siger han ik har træng til joint som en misbruger men han gør det a fri vilje. hmm yeah right.

    lyder som om han egentligt ik vil have hjælp alligevel


  • #15   26. maj 2008 Det er jo det enhver misbruger siger... "jeg har styr på det... bare rolig..."

    Det er desværre bare ufatteligt svært at hjælpe en som ikke vil hjælpes.


  • #16   26. maj 2008 thomas k - ja det er meget svært. men nu må vi se. jeg må tage hjem og snakke med ham.

  • #18   26. maj 2008 Ja tag en god lang snak med ham og fortæl ham at det bekymrer dig/jer meget - læg kortene på bordet og lad ham forstå alvoren.

    Det er ikke let, men det er vigtigt at holde ved igen og igen og blive ved med at støtte ham - uanset hvor lang tid det kommer til at tage ( for det sker sgu ikke på en dag eller med én samtale...)


  • #19   26. maj 2008 ja jeg vil prøve. vi skal i luksus sommerhus i næste måned, så kan det være jeg lige kan tage en alvorlig snak med ham der, og selfølgelig nu her når jeg ser ham.

  • #20   27. maj 2008 opdatering:
    Han har ringet og fået en tid hos lægen.
    jeg har åbenbart misforstået noget. han har været oppe på 80kg og er nede på 49kg nu. men det er stadig mange kg, og han har en stikken i hjertet ca 1 gang om ugen. så han har fået en tid på torsdag, så må vi håbe de kan hjælpe lidt.


  • #21   27. maj 2008 Ja så er det vist ikke en helt skidt idé at han kommer til lægen, hvis han har stikken i hjertet... det skal tjeckes. Har selv arbejdet på en hjerteafdeling i Skejby - og der kan være mange årsager til "stikken" i hjertet, men undersøges det skal det!

    Synes det er godt at høre, at du gør noget ved det og hjælper/støtter ham i det! Keep up the good work!


  • #23   27. maj 2008 thomas og helle. nej det er meget at tabe sig bare lige sådan.
    tak for den gode opbakning. det varmer. jeg tror jeg lige vil hører ham om han vil have jeg skal tage med på torsdag, er os lidt nysgerrig selv jo. men han er jo en stor dreng og vil vel selv klare det.


  • #25   28. maj 2008 okay. jamen jeg hører ham da lige ad. smil

  • #26   28. maj 2008 ozren p: hvis du læste hva der står i forummet, så ville du os ku se at han skal til læge imorgen. smiley

Kommentér på:
Min lillebror

Annonce