{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
419 visninger | Oprettet:

Drømme {{forumTopicSubject}}

Jeg er filosofisk....

Tænk hvis drømme havde effekt på en virkelighed? Kan de det?

Drømme er en forestilling, en rejse af ens hverdag eller en som man forestiller sig.

Men hvad vil der ske hvis ens drømme kunne manipulerer en i vågen tilstand.

Det vil ikke kun ændre ens verden - men hele verden. Lidt uhyggelig tanke, hvis man havde så megen magt. Men drømme kan ikke styres logisk men et mylder af hverdagens oplevelser, om det man ønsker eller det man har oplevet.

På et tidspunkt tænke jeg på at skrive en bog - nej - en lille novelle om at komme hjem fra sit arbejde og nøglen passer ikke i døren - du ringer på hos naboen som slet ikke kender dig på trods du har boet der siden 1983.

Jeg har en masse noter til den, - men om det bliver til noget ved jeg ikke.

Men drømme er en mærkelig ting, som jeg ikke kan forklare. Nogle kan man huske andre ikke - det er ud fra i hvilken tilstand man er i. REM søvnen er den dybe hvor ens hjerne ikke lagre data, i en mere vågen tilstand bliver det lagret.

Hjernen er som en Computer, dog den er forskellig, da en computer lagre alt. Så ubevist fravælger man data som ikke skal gemmes, og hvorfor gør den det?

Det ved ingen endnu....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drømme
  • #2   4. feb 2022 Polysl jeg har altid tænkt i at få skrevet en bog om min tid på Høng Børnehjem det var en god tid og jeg har også tænkt i en bog om min tid i en bestyrelse smiley

  • #3   4. feb 2022 leon

    Men for at skrive skal man være inspireret, til tider når jeg skriver lange indlæg på andre medier og ser det nogle dage efter så fatter man ikke hvorfor man kan skrive det.

    Nøgleordet er INSPIRATION - der er faser i ens liv hvor man på en eller anden måde kan skrive - jeg er ikke klar til at skrive min novelle. Nogle gange skriver jeg digte, som jeg heller ikke fatter hat af som jeg kunne.

    Det er som en kontakt i hjernen som er on eller off.

    Ok - nogle gange kan min retorik være skarp, men det er så i den tilstand af ærlighed. JEG siger det jeg tænker. - tro mig det har givet en masse bøvl i familien. Jeg gider ikke pakke ting ind, begrænse mig selv, for ikke at såre.

    Når en spørger om hun ser godt i den kjole - så nej - du skal have en brystholder som trækker dine patter op og ikke være nede i området med navlen.


  • #4   4. feb 2022 ÅH jo Polysl skarpe kan vi alle være og selvføleligt kan der være nogle upser imellem smiley

  • #5   5. feb 2022 jojo

    Jeg kan godt genkende det at have en dejlig drøm, og lige pludselig skal man tisse og har svært med at komme ind i samme drøm.

    På en eller anden måde mener jeg at de mest kreative mennesker er dem, som husker sine drømme. Drømme kan være visioner, en fremtid.

    Kan huske engang jeg jeg vågnede i en drøm og fik løsninger på nogle IT programmering, og skyndte mig at skrive dem ned - kunne jeg så sove bagefter nix - klokken var fandme 4 om natten - nå men jeg blunder på sofaen og på en eller anden måde har jeg sprælles i en døs og ramt en stol flere gange - jeg blev opmærksom på en negl på min tå som var blodig, som så blev fjernet hos lægen - jeg havde ingen ide om hvad pokker jeg har drømt. Jeg måtte gå med sandaler i frostvejr uden sokker.... ha ha


  • #6   5. feb 2022 Ja, hjernen er den største 'computer' der findes. Intet kan samlignes med den.

    Når man sover, så sætter hjernen alle de små 'byggeklodser' af dagens ting på plads.

    Jeg har også mange gange oplevet, det både arbejdsmæssigt, eller personlige ting som man måske ikke lige kan finde en løsning på, men pludselig vågner man op med løsningen.

    Men det kan også være bøger man læser, film man ser, nyheder osv. der blandes sammen i en stor pærevælling, Det kan virke helt naturligt når man drømmer det, men når man vågner giver det overhoved ingen mening.

    Hæ, kom lige til at se at jeg faktisk ikke ved hvor ordet 'pærevælling' stammer fra? smiley



  • #7   5. feb 2022 pærevælling er:

    rodet sammenblanding af genstande eller begreber som ikke giver mening. Men på en sjov finurlig måde så er der nogen der forstår det.

    Jeg kan huske i 80'erne var til et seminar på Risø hvor Holger Beck Nielsen var taler.

    Han starter sin tale og skrev på den store tavle, og så Heureka fik han en tanke så han helt glemte besøgende. På en måde var det inspirerende, ikke det han skrev på tavlen men den ildhu han har for fysikken.

    Jeg har ikke forstand på fysik - det var en tur som arrangeres dengang jeg havde fysik på HF.

    Men han inspirerede mig til at læse Pascal - et programmeringssprog som er modul opbygget - det vil sige at man laver moduler som kan kaldes via procedure. Havde også leget lidt med Fortran til jeg endte med Delphi som det ultimative programmeringsværktøj - modul og visuel.

    En spændende tid.


  • #8   5. feb 2022 Jeg husker i mine mere yngre dage hvor jeg ku drømme at jeg stod ved et wc og skulle tisse - det skete så i min seng og jo jo jeg kan huske det smiley

  • #10   5. feb 2022 jojo

    Alle kommentarer er på plads og din, dagdrømme tænkte jeg slet ikke på. for det er jo i vågen tilstand, jeg var en dagdrømmer i skolen, på sin vis fraværende, mine evner i folkeskolen var ikke gode - det var først senere at tingene og sindet kom i sin ret. Hvor tingene ligesom faldt på plads. havde forskellige jobs, fordi jeg var skoletræt, Senere flere år efter kom lysten til at gøre noget ved det, måtte starte fra bunden og op til HF, Datanom (tørt stof) og forskellige kurser på TietgenSkolen - 6 mdr. i København for at lære hos privat om Delphi programmering - boede der hos familie.

    Når man tænker lidt på så er det en rejse, fra at være dumt til Matematik og Dansk i folkeskolen, til at kunne forstå matematik og fysikkens love - jeg kan ikke forklare hvorfor det lige pludselig klikkede. Måske jeg bare ikke var moden til lærdom, er mit eneste bud.

    Har jeg flere drømme tilbage?

    ja... et eneste som er..... at blive gammel, en som der til det sidste kan klare sig selv og give det sidste suk i mit hjem.


  • #11   5. feb 2022 Jeg drømte en gang jeg var superman.... Eller havde samme evner ihvertfald smiley .

  • #12   5. feb 2022 J/L

    Tror at alle har haft den drøm, at kunne flyve - jeg har - det er nok den drøm som stadig står klarest i dag.


  • #13   6. feb 2022 Dagdrømme ku jo godt være i hvad der sket hvis man nu var gået ind ad livets dør nr.2 eller 3 og tænke på om hvorfor man ikke gjore dit eller dat og tænk hvis jeg var blevet i Ålborg smiley

  • #14   6. feb 2022 Leon

    Dagdrømme er en god ting, men som mig så tog det over, og gik ud over min evne at lære i folkeskolen.

    På en filosofisk måde så har ens læring i folkeskolen betydning for din fremtid.....så at dagdrømme er ikke altid det bedste som elev i skolen.

    Men hvis man er dårlig i en folkeskole betyder ikke at man er dårlig fremover, alle modnes forskelligt, nogle er kvikkere end andre, nogle er bedre til at huske...osv...

    INdlæring er en proces som man skal være klar til.



  • #15   6. feb 2022 Polysl ja dagdrømme i skolen det har gjort at jeg er piv ringe til Tysk og Engelsk er dog blevet bedre med anderen - men der er meget langt igen smiley

Kommentér på:
Drømme

Annonce