{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.106 visninger | Oprettet:

Magnus W
Magnus W
Tilmeldt:
25. jun 2007
Følger: 1 Emner: 35 Svar: 113

Er det en god eller dårlig tale? {{forumTopicSubject}}

Min lillebror holder konfirmation på torsdag, jeg vil gerne holde en tale, da han også gjorde det ved min konfirmation for et par år siden. I hans tale gjorde han mig lidt til grin, altså selvfølgelig kun for sjov, og det vil jeg så også prøve at gøre lidt ved ham. Men det er første gang jeg skriver en tale, og jeg tror den er meget dårlig. Jeg er ikke færdig med de endnu, der mangler stadig slutning og forskellige ting ind imellem, men vil ikke fortsætte hvis den er helt håbløs, hvilket jeg er sikker på det er.
Håber i gider læse den og give jeres mening.


Kære magnus....

Jeg ville skrevet en tale om nogle forskellige gode ting ved dig, men jeg har åbenbart været lidt naiv for jeg troede nemt at jeg kunne finde de gode ord frem, men det var desvære ikke så nemt. Derfor har jeg lidt droppet den venlige tale og vil starte med at sige, hvordan det kan være at jeg har været så uheldig. Jeg har gennem de sidste par dage skrevet en 5 siders lang liste med forskellige gode og dårlige ting om dig. Desværre fylder de dårlige ting 4½ side. Jeg har valg at starte med den dårlige liste.
Hvergang jeg er sammen med nogle venner, eller rettere sagt prøver at være sammen med dem, så blander du dig. Fx den anden dag kom en af mine venner på besøg vi gik ud og spillede fodbold, men vi, det var altså mig, min kammarat og selvfølgelig magnus. Bagefter gik vi ind og lave en kage og lidt forskelligt, hvor magnus selvfølgelig også var med.

Du meget nærig hvad angår dine penge, i starten kunne vi godt låne af dig, men efterhånen som far og mor har fået opbygget en geld på flere tusind kroner, så er du blevet lidt nærrig, det resultere selvfølgelig i at jeg flere gange er blevet nød til at stjæle fra dig, men det kommer vi ind på senere.

Du er desvære bedere end mig til fodbold, det har specielt hvist sig når vi spiller ude i haven, eller når du ber mig om at hætte til bolden, for at gøre grin med mig.

Jeg kunne have fortsat, men der skal selvfølgelig også være tid til de gode ting, eller tid og tid det er jo nok ikke så nødvendigt.
Men jeg har valgt for at få det til at fylde lidt mere end de oprindelige 2 linjer, at sige de gode ting ud fra min synsvinkel. Derfor vil jeg gerne starte med at sige, jeg er enormt glad for at du er så dårlig til at opdage forskellige ting. Nu skal det selvfølgelig ikke blive noget med at jeg står og tilstår alle de ting jeg har gjort gennem tiden, men et af eksemplerne er fx for 10, 11 dage siden eller hvornår det nu var, så hoppede jeg ude på trampolinen, og du stod og lavede mad. Ligepludselig siger du ud gennem viduet ”Se rasmus” og så ser jeg at han står med en dåse ferskner som han godt ved at jeg elsker. Jeg løber hurtigt ind og hugger den fra ham, men han bliver små sur og erober den hurtigt tilbage. Men heldigvis opdagede han ikke, at jeg lige nåede at hugge en af fersknerne, og jeg ved ikke om det skyldes min talent eller dine lidt dårlige øjne, men jeg tror nu mest på nr. 2.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det en god eller dårlig tale?
  • #1   29. apr 2008 Ejh, du skal nok spænde dig lidt an på at finde de gode ting frem, det kan du ikke sige det der. Og så fortælle mindre om hvad i sådan laver specifikt, men mere om ham. Det er jo hans dag. Find alle de gode ting frem om ham, og indrøm gerne som du allerede gør hvis han kan noget du ikke kan, det bliver han enormt glad for, da han jo er den lille. Du må selvfølgelig lige gerne knalde en one-liner ind eller noget for joke, men lav da en positiv tale istedet smiley

  • Magnus W
    Magnus W Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 113
    #2   29. apr 2008 Mange tak begge 2.

  • #3   29. apr 2008 Den er fin, men der skal mere positivt i (;

  • Magnus W
    Magnus W Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 113
    #4   29. apr 2008 Tusind tak.

  • Magnus W
    Magnus W Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 113
    #5   29. apr 2008 KVÆL MIG !
    Det var squ en god ide, det gør jeg.
    Mange tak.


  • Magnus W
    Magnus W Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 113
    #6   29. apr 2008 Så har jeg rettet i den, og syntes ikke rigtig jeg vil skrive mere på den nu.
    Håber i vil læse den og skive en komentar igen.

    Kære X

    Jeg ville skrevet en tale om nogle forskellige gode ting ved dig, men jeg har åbenbart været lidt naiv for jeg troede nemt at jeg kunne finde de gode ord frem, men det var desvære ikke så nemt. Derfor har jeg lidt droppet den venlige tale, til fordel for nogle andre ting. Jeg har gennem de sidste par dage skrevet en 5 siders lang liste med forskellige gode og dårlige ting om dig. Desværre fylder de dårlige ting 4½ side. Jeg har valgt at starte med den dårlige liste, så vi kan slutte talen på en god måde.

    Hvergang jeg er sammen med nogle venner, eller rettere sagt prøver at være sammen med dem, så blander du dig. Fx den anden dag kom en af mine venner på besøg vi gik ud og spillede fodbold, men vi, det var altså mig, min kammarat og selvfølgelig magnus. Bagefter gik vi ind og lave en kage og lidt andet forskelligt, hvor magnus selvfølgelig også var med. Jeg vil sige at det er ikke første gang det sker, det tror jeg både mine venner og mor og far vil skrive under på. Men i sidste ende er det nu alligevel meget dejligt at du gider at ses sammen med mig, og det tror jeg også mine venner syntes.

    Du meget nærig hvad angår dine penge, i starten kunne vi godt låne af dig, men efterhånen som mor og far har fået opbygget en geld på flere tusind kroner, så er du blevet lidt nærrig, og skal jeg være helt ærlig, så kan jeg godt forstå dig. Jeg er selv begyndt at komme ind i den onde cirkel med at mor og far skylder mig penge. Vi tager lige den seneste update på deres gæld til mig og det lyder på 2500 Kr. og jeg tør slet ikke gætte på hvad deres gæld er til dig. Jeg er desværre bange for, at det er ved at blive hverdag ligesom du har oplevet det gennem det sidste par år.

    Du er desvære bedere end mig til fodbold, og det er en af de dårlige ting ved dig, for du ved at jeg hader at tabe. Det har specielt hvist sig at du er bedere til fodbold når vi spiller ude i haven, eller når du ber mig om at hætte til bolden, for at gøre grin med mig.

    Jeg kunne have fortsat, men der skal selvfølgelig også være tid til de gode ting, eller tid og tid det er jo nok ikke så nødvendigt.
    For at få det til at fylde lidt mere end de oprindelige 2 linjer har jeg valgt, at sige de gode ting ud fra min synsvinkel.
    Derfor vil jeg gerne starte med at sige, jeg er enormt glad for at du er så dårlig til at opdage forskellige ting, jeg ved ikke lige hvad den sans hedder, men den har du i hvert fald ikke meget af. Nu skal det selvfølgelig ikke blive noget med at jeg står og tilstår alle de ting jeg har gjort gennem tiden, men et af eksemplerne er fx for 10-11 dage siden eller hvornår det nu var, så hoppede jeg ude på trampolinen, og du stod og lavede mad. Ligepludselig siger du ud gennem viduet ”Se Rasmus” og så ser jeg at han står med en dåse ferskner som han godt ved at jeg elsker. Jeg løber hurtigt ind og hugger den fra ham, men han bliver små sur og erober den hurtigt tilbage. Men heldigvis opdagede han ikke, at jeg lige nåede at hugge en af fersknerne, og jeg ved ikke om det skyldes min talent eller din dårlige sans for at opdage ting, men jeg er nu sikker på at det skyldes din dårlige sans.

    En anden god ting ved dig, og det er nok ikke kun fra min synsvinkel, men fra flere andres er, at du er squ meget flink, selvfølgelig med små undtagelser, men det skal der selvfølgelig være plads til.
    Oftes når du har købt slik eller noget andet oppe ved fodbold eller badminton, så har du noget med hjem til mig. Det kan godt være at det kun er en halv afgnasket vingummibamse, men pointen er at du tænker på, at du lige skal gemme lidt til mig. Det skete dog mest i de små klasser, men det sker da stadig en gang imllem.

    Jeg vil gerne have sagt et par ord om hvor forskellige vi er og alligvel ikke, fx med madlavning og motor, men at vi begge syntes mor og far arbejder for meget, men så ville talen desværre blive alt for lang. Derfor vil jeg gerne slutte af med at sige, at trods de mange skænderier og trods de mange nedture du må have haft og jeg formendelig også snart går i møde over at mor og far skylder os store mænger penge, så elsker jeg dig alligevel.
    Derfor syntes jeg vi alle skal rejse os op og sige skål og håbe på at mor og fars gæld ikke bliver støere.


  • Magnus W
    Magnus W Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 113
    #7   29. apr 2008 HeHe....

Kommentér på:
Er det en god eller dårlig tale?

Annonce