{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
193 visninger | Oprettet:

Løse tanker {{forumTopicSubject}}

Jeg kan huske sidst i 70'erne at et firma i Jylland reklamerede for at man kunne køre en bil til Spanien og hvis man var heldig så var der en man kunne køre tilbage - ellers måtte man selv klare hjemrejsen. Nøj... en lang og sjov tur.

Har også prøvet Interrail - hvor jeg nåede helt til Rabat i Nord Afrika. Dengang sluttede sporet ude i forkanten af ørkenen - og ens Interrail sluttede der, da man så er udenfor EU.

Ellers var min erfaring fra den tid før 80'erne - Tyskland flere gange om året - samt jeg boede hos familie i Flensborg i 3 uger. Mener at huske et stort supermarked i Gågaden der hed Hertie hvor man i kælderen havde fantastiske ristede kyllinger. Senere blev det bekendtskab med en Whisky forhandler der, samt en tandlæge.

Men nu er jeg også opvokset med Tysk tv - så det er et nemt sprog for mig at forstå og tale -

Det var bare lidt løse tanker for min fortid.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løse tanker
  • #2   10. apr 2020 Rabat, er det ikke hovedstaden i Marokko?

  • #3   11. apr 2020 Markgreven

    Jo....


  • #4   11. apr 2020 En pinlig oplevelse i Portugal...

    Den portvins butik som vi altid besøger for at smage dyre portvin, havde ommøbleret - det havde jeg så ikke set. Så da jeg skulle tisse, gik jeg op af trappen for at ende på et kontor, toiletter var lavet i kælderen i stedet. Dyb glæde hos min rejsekammerat som drillede mig med det.

    Det mest sjove var at ejeren sagde: NU hvor du er der - kunne du ikke lige lave regnskabet. wow- røde ører - ha ha. Den er fandme svær at redde. Normalt plejer jeg altid som det første at finde ud af hvor toilettet er - men den svipsede. Nå men vi smagte en dejlig Burmester fra 1877 "Tordiz" Smagningen blev gjort muligt ved at ejeren og hans stab var med til smagningen. Tror det bæst kostede 175 Euro.


  • #5   14. apr 2020 Markgreven #2

    Jeg har tænkt lidt over din kommentar, sporet sluttede ikke ved banegården, men længere ude, jeg gik på sporet for at se hvor langt det gik ud af Rabat - og det sluttede med en bom lige op til en stor sandkasse. Dengang var der da lidt småhuse hvor sporet sluttede - jeg ved så ikke idag om det går videre.


Kommentér på:
Løse tanker

Annonce