{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
706 visninger | Oprettet:

Nekrolog {{forumTopicSubject}}

Nekrolog.
Det er med stor sorg, at vi i dag har måttet tage afsked med en elsket gammel ven - Sund Fornuft - som var vore alle sammens ven igennem så mange år.

Der er ingen der med sikkerhed ved hvor gammel han blev, idet hans persondata for længst er gået tabt i bureaukratisk roderi. Men han vil blive husket som værende kilden til sådanne lærerige sætninger som:

- At vide hvornår man skal søge læ for regnen
- Hvorfor den fugl, som vågner først, får ormen
- Livet er ikke altid fair
- Og måske var det min skyld?

Sund Fornuft levede efter sunde økonomiske principper (giv ikke mere ud end du tjener) og kloge strategier (det er de voksne – ikke børn - der bestemmer).

Hans helbred begyndte at gå hurtigt ned af bakke,da velmente men anmassende regler blev sat i kraft. Rapporter om en dreng i børnehaveklasen der anklagedes for sex-chikane for at have kysset en klassekammerat; teenagere bortvist fra klassen for at have brugt mundskyl efter indtaget frokost; og en lærer der blev fyret for at have irettesat en uopdragen elev -
Alt dette svækkede hans allerede skrøbelige helbred.

Sund Fornuft led endnu et nederlag da forældre angreb skolelærere for ikke at udføre det arbejde de ikke selv havde udført, nemlig at opdrage deres uopdragne børn.

Yderligere ned af bakke gik det, da forældre skulle give samtykke til at der måtte benyttes solcreme under skoleudflugter, og hvis det var nødvendigt at give en hovedpinetablet.

Sund Fornuft mistede helt lysten til livet da kirkerne overgik til at blive forretninger, og da kriminelle elementer fik bedre behandling end deres ofre.

Et yderligere kraftigt slag kom, da det blev ulovligt at forsvare dig selv i dit hjem mod en indbrudstyv, og hvis du gjorde, så kunne indbrudstyven sagsøge dig for vold.

Forudgående er disse slægtninge til Sund Fornuft for længst stedt til hvile:
- hans far og mor: Sandhed og Tillid.
- hans kone: Diskretion.
- hans datter: Ansvarlighed.
- og hans søn: Fornuft.

Han efterlader sig sine 5 stedbørn:
- Jeg Kender Mine Rettigheder.
- Jeg Vil Have Det Straks.
- Det Er En Andens Skyld.
- Jeg Er Et Offer.
- Giv Mig Løn For Ikke At Bestille Noget.

Der var ikke mange deltagere til begravelsen, fordi så mange bekendte allerede var gået hinsides.


Æret være hans minde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nekrolog
Kommentér på:
Nekrolog

Annonce