{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
620 visninger | Oprettet:

muskelhunde {{forumTopicSubject}}

nu ejer jeg selv en fantastisk amstaff-bullterrier blanding, og jeg hører tit fra andre ejere af disse hunde at de møder stor modstand og grimme kommentarer til disse hunde fordi folk er bange for dem.
Jeg har kun oplevet en dame være bange for min..
Jeg synes det er sørgeligt at folk ska frygte dem bare fordi en flok idioter har lavet ballade med deres hunde:S

Er der nogen af jer der er bange for dem? har i en ide til hvordan os der ejer dem kan gøre at i andre får et bedre indtryk af vores hunde?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  muskelhunde
  • #1   14. mar 2008 jeg er selv meget bare for muskel hunde ,da jeg har en laggerlig nabo som ikke kan holde sine hunde "3stk meget store" ind hos sig selv så snart man prøver at gå ud for ens dør kommer de løbene om en,de gør og viser tænker smiley ja en gang har de bidt en meget gamle dame "89 år" som kom gåede stille roligt ,men manden som har de hunde siger hun viste fare over for hundene, og hun kunne finde et andet sted at gå......
    Ja er bange for dem smiley

• #4   14. mar 2008 Lommemanden: hehe nu er pitts også ulovlige i dk... smiley men self er da stadig mange der har dem...

men har du så et forslag i stedet for et par link??

• #5   14. mar 2008 jeg er ikke bange for en... keg syntes det er en mega sej hund og vil gerne selv ha en på et tidspunkt

• #6   14. mar 2008 danner: de er også nogle gode loyale hunde.. man ska bare sætte sig ind i deres temprement. det er jo ikk en labrador, som mange der køber den bare tror..

men hvilken en vil du ha?

• #7   14. mar 2008 Ved ikk, men måske fordi folk tror de er utilregnelige. Selv kan jeg ikke lide dem, af den grund at jeg ikke bryder mig om udseenet af dem. Og så at det er blevet et modefænomen (i nogle kredse).

Selvfølgeligt kan disse "muskelhunde" være lige så søde som en hver anden hund. Men det må være deres styrke som skræmmer folk, og deri bland mig selv.

Bare en situation: Når man ser sådan en steo-freak komme med sin bæltetaske, sit "NO-FEAR"-tøj og så sin muskelhund. Så tænker jeg ihvertfald IDIOT! Det er her jeg mener at en sådan hund er blevet synonym med den her gruppe mennesker.

Det er fint nogen kan lide dem men, jeg kan bare ikke.

• #8   14. mar 2008 lala: præcis.. desværre så mener mange bare at de er fødte dræbere.. fx så er amstaffen jo bare en stor terrier.. altså den er meet stærk og så med deres temprement.. man ska lære at styre sin hund og opdrage den.. så er det den sødeste hund

• #10   14. mar 2008 Lone ranger: er glad for at høre din mening.. for jeg prøver lidt at forstå de skræmmende elementer der gør at folk frygter vores hunde

• #11   14. mar 2008 folk ved jo ikke om du har lavet ballade med di n hund jeg tror det er derfor man bliver bange

• #12   14. mar 2008 danner: de er også skønne...:)

claus: nej og det er derfor jeg spørger hvordan vi kan gøre dte bedre

• #14   14. mar 2008 faktisk er muskelhunde de eneste hunde jeg ikke er bange for ;s jeg kan ikke lide fx gravhunde, de er små sindsyge knurrende psykopat hunde. Muskelhunde derimod holder jeg meget a , man kan ikke stå for deres søde tiggende øjne . de er så deklige (:

• #15   14. mar 2008 Lommemanden L; ja, og ved du hvorfor de uheld sker ???

Fordi folk er nogle idioter og anskaffer sig hunden for at være smarte, uden overhovedet at vide noget om racen !!!!!
    Folk burde skamme sig over at gi hundene sådan en opdragelse; Jeg kender flere pittbulls (som blir kaldt amstaff) som opfører sig som om de var små rolige hunde - Ja, de har anlæggende til at blive opdraget agressivt, men NEJ det er ikke alle pittbulls der er sådan ..

Det er ærgeligt racen bliver bedømt på de idioter der har opdraget dem dårligt, for der er da også en rottweilerer der har skambidt .. der er vidst endda en golden retriewer der har gjort det engang oss - du ka jo for fanden opdrage en Chihuahua til at være kamphund - hvis den er i de forkerte hænder ..

• #16   14. mar 2008 Achena:

Tror det er folks viden om at de så utroligt stærke og har et temprement uden lige, der skræmmer folk. Det er det ihvertfald med mig selv.....

Har en kammerat der har en, aner ikke hvad det er for en, men den tør jeg simpelthen ikke lege med. For aner ikke hvornår den mener det eller bare tager det som leg.

• #17   14. mar 2008 Jeg stopper altid op og kæler med dem (: Der er ikke nogen der har bidt min hånd af endnu x]

• #18   14. mar 2008 Desværre falder disse hund tit i forkerte hænder, og så er det at det går galt.
    Det kræver at man kender godt til racen inden man anskaffer sig hund, det gælder alle hunde.
    Men en ting som kunne gøre dem mindre "skræmmende" er hvis de er mega lydige, altså går pænt i snor, opfører sig ordentligt når der kommer andre hunde. Det fremmer ikk ligefrem når man ser hunden kommer trækkende med ejer, og laver udfald mod andre hunde, straks tænker folk: det er oz de skide kamphunde, de er blodtørstige osv. De færreste er bange for en veltrænet hund. smiley
    Er selv hundeejer, og har bla Rottweiler, så har oz selv prøvet det, når folk går over på den anden side af vejen, eller hiver deres hunde væk og nærmest flygter.
    Syns selv det har hjulpet at han er lydig og nærmest ligeglad med andre.

• #20   14. mar 2008 Jeg er som sådan ikke bange for dem. Men ville ikke være glad hvis der kom en stor kamp hund løbende imod mig.
    Jeg har selv en lille terrie, og når vi er i hundeskoven er det tit at de "store" hunde er alt for vilde og voldsomme. Tror det afhænger meget af hvilket forhold ejeren har til sin hund, og til at andre mennesker altså kan være bange for dem. Hvis ejeren respekter dette, tror jeg ikke der ville være nogen problemer.

• #21   14. mar 2008 Jeg bliver simpelthen så gal over at der f.eks. bliver smidt såån en 4 videoer på, det viser folks indtryk af dem - og det er jo helt forkert .. hvorfor gi så meget for de medier? Tror i så os på alt det andet lort de nogengange skriver .. og .. fint nok pittbulls bliver forbudt i Danmark - men hvorfor kun bittbulls ? hva såå med amstaff, rottweiler, bullmastiff osv. ?

• #22   14. mar 2008 administratoren og heidi: jeg giver jer fuldstændig ret..

lala: nej det er rigtigt men mange især lidt ældre mennesker hører man skifter fortov osv

lommemanden: ja præcis det er ejeren den er gal med når hundene bliver noget skidt

• #23   14. mar 2008 dem der syntes de er seje

dem syntes jeg ikke de skal havde hunden

man køber ikke hunden fordi de er seje og de har muskler

man køber en race man har læst om og ved hvad agrasioner de har

for alle hunde har agrasioner og alle hunde kan angribe dem

du opdrager en hun så den er pålidelig

man kan ikke komme og sige at den race er den pålideligste hun

nej du opdrager hunden til at være på lidelig

og her snakker jeg om alle racer

jeg syntes det ville være en go ide at man skal havde en tilladelse til at købe hund

for nogen køber en muskel hund for at få mere respekt og så tror de også de blivere sejere

det er min mening og er ikke ude på at støde nogen som helst

alle hunde kan angribe og syntes ikke man kan skældne muskel hunde fra andre hunde

• #24   14. mar 2008 claus: tak for din mening.. og gid flere gad læse den

• #25   14. mar 2008 sorry stavefejl og mangler på bogstaver

• #26   14. mar 2008 jeg synes bare det er søgerligt når man møder episoder som den jeg har haft:

jeg trænede min hund i indkald et sted hvor hunde må rende løs, og pludseig skriger en dame op at jeg ska tage den i snor fordi den er farlig..:S men alle andres hunde måtte være løse-.. den slags fordomme irriterer mig

• #27   14. mar 2008 jeg har mødt en der trænede hans hunde til at slås hvis nogen var efter ham, de hunde var fuckt i deres hoveder og kunne ikke være nogen steder med andre hunde eller for mange mennesker. deriomd kender jeg en anden muskelhund der har været meget social siden de fik hende, den er så skøn. Hunden bliver hvordan ejeren vil have den .. dem der træner deres hunde til at slås burde have taget hundene fra sig og aldrig få en hund igen ..

• #28   14. mar 2008 administaroren: nej præcis.. den eneste hund der har bidt min hund var en lapso eller hva de hedder.. de der små uldtotter...
    og jeg tror heller ikk muskelhundene er sp farlige endda hvis man ser statestikker, men pressen gør desværre rigtig meget, og derfor ender vi måske med de forbydes...

• #29   14. mar 2008 tanja: det er den type der ødelægger det for os andre,, de typer må ALDRIG have hund..

• #30   14. mar 2008 Administratoren .

du kan ikke sige det er den mest bidske hund

der er et ordsprog der hedder du opdrager din hund efter ejeren

eller hvad nu det siger

• #31   14. mar 2008 Achena J: præcis. hende med den sociale hund skal have mundkurv på hendes hund når hun er til hunde træning, en dag var der så nogen schæfere der hoppede på hende hund. jeg synes det er schæfere, gravhunde og pudel der er mest syge i hovederne .. min egen hund incl. og han er collie

• #32   14. mar 2008 problemet ved de små hunde er ejeren tænker at det er små hunde de kan ikke gøre noget og så bliver de ikke opdraget ordenligt

det er det samme hvis man har børn hvis du ikke opdrager dem ordenligt så slåser de og tager stoffer og sådan set gør hvad det passer dem

• #33   14. mar 2008 Claus: det passer ikke , jeg kender mange der er opdraget ordentlig og de tager sq stoffer ..

• #34   14. mar 2008 nu går jeg efter udtryk

men fx børn siger hvad de passer til deres forældre hvis de ikke bliver opdraget ordenligt så

• #35   14. mar 2008 Administratoren .

nemlig jeg forstod det bare på en anden måde sorry smiley

• #36   14. mar 2008 men altså jeg er kommet med mine meninger og som jeg har skrevet er ikke ude på at støde nogen som helst

• #37   14. mar 2008 Jeg syns det er en dejlig hund.. En hund er hvad du gør den til..! Vil gerne have en amstaff eller en amerikansk bulldog og jeg læser så meget om dem jeg kan.. For at sætte mig ind i hvordan den skal opdrages..

• David  N
    David N Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Svar: 31
    #38   14. mar 2008 har aldrig i mit liv været bange for en hund på trods af at jeg er blevet bidt et par gange
    99,9 % af en hunds opførsel ligger i opdragelsen

• jesper n
    jesper n Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #39   14. mar 2008 jeg er "hunde" rad for den slags kamphunde... jeg har en kammerat der fik flænset sin arm godt og grundigt pga sådan en hund... hunden blev aflivet pga angrebet.. ejeren kunne ikke styre den, da dens sande natur kom frem... derfor går jeg i en kæmpe bue uden om hvis jeg ser sådan en hund.. jeg tør ikke at tage chancen

• #41   14. mar 2008 Er normalt ikke bange for hunde.. hvis man ved lidt om hunde.. er det "normalt" ok let at se om det er en hund der er i humør til at man rør ved den eller bare skal lade den være!

Har kun været utryg 1 gang de en Amstaff ude på amager kom stormende imod mig fra 50meter afstend.. der trak jeg mine Kalistokke og gjorde mig klar på et angreb. men ejeren råbte noget og så stoppede den bare foran mig og tjekkede mig ud smiley

• Kristian P
    Kristian P Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 141
    #42   14. mar 2008 Kan godt være at ejeren har stor indflydelse på hvordan hunden er.
    Men de er altså født med mere temperament og for mig virker de mget utilregnelige.
    Som skrevet er det også alt for ofte en eller anden "syg gangztar" der render rundt med den som potensforlænger. Hvilket er forfæredeligt og virkelig synd.
    For tror også på det kan være en ganske fredelig hund.
    Dybt til grin når folk skriver "Det er en mega sej gund man! Sådan en skal jeg også have" Det er netop sådan nogle ejere der bare fatter intet af at have en muskel hund..

Sidste uge mødte jeg en Amstaff da jeg var ude og gå tur med min egen lille Cairn Terrier, og der blev jeg godt nok lidt bange for at den skulle til at gå amok på min lille hund.
    Da jeg gik forbi den lagde den sig ned på jorden og kiggede nøje på min hund da vi gik forbi.. Der blev jeg sgu lidt bange for den, og kunne ikke rigtig se om den ville gå til angreb, ejeren kunne i hvert fald ikke trække den videre.

• Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Svar: 2
    #43   14. mar 2008 Jeg er selv den lykkelige ejer af en Amstaff det er som regel nogle misforståede hunde på grund af deres til tider voldsomme udseende godt hjulpet af at nogle bange menesker der maskerer dem med store pig halsbånd og får dem ørekuperet så de ligner dræbere så kan de holde folk på afstand,men tro mig hvis der er 100 muskel hunde samlet så er det måske en af dem der er sådan grundet dårlig ell manglende opdragelse det ligger ikke til deres natur at hade menesker de er tværimod noget at det mest menneske glade dyr man kan møde.
    Prøv næste gang når i møder en tuff gut med sin såkaldte dræber maskine at gå hen og snak til den det irretere mange af dem når hunden hopper og logrer fordi man gider sige hej fordi de er i virkligheden er nogle glade hunde med de forkerte ejere.
    Jeg møder genem mit arbejde rigtigt mange af dem på gade plan og jeg har kun mødt en der var reserveret endnu.

jeg håber inderligt at folk en dag finder ud af at det virkelige liv ikke er så sort og hvidt som aviserne beskriver det men at der findes flere nuancer.

• Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Svar: 2
    #44   14. mar 2008 Kristian P
    Som regel når en hund lægger sig ned så er det for ikke at virke truende på den anden
    Min lægger sig ned når han møder små hunde men ikke når det er store.

Dette er da et godt eksempel på at man skal have et hunde kørekort så lærer man da lidt om "hunde" og deres naturlige opførsel uanset race og størrelse

• #45   14. mar 2008 En mastif løb ud af indhegningen i mit rolige villakvarter - dem lemlæstede en gammel sort labrador på 11 år.

Ejeren forstod det ikke - den var bare vagtsom når andre hunde gik ude på stisystemet. Den havde aldrig gjort lignende før.

Alle hunde som har et latent dræber-gen bør aflives med det samme. Desværre ser ejerne det selv sjældent. Deres hund er jo sød og rar mod dem selv og deres børn + den giver ens familie tryghed - den har jo et image - en hund man ikke leger med hvis man er tyv/voldsmand!

Bare ærgeligt at os andre hundejere skal gå med stok med jernspyd til at gennem-lammetæve jeres dræberhunde når de får færten af min lille eruasier Otto eller pensionistens gravhund!

Om jeg skal gennebore dræberhunden med en kæp for at stoppe en dræberhunds lemlæstelse af min hund - så gør jeg det. Jeg venter ikke på ejeren forgæves prøver kalde sin berserker hund til sig.

Min tese er - dræberhund = 20 % genetisk 80 % dårlige ejere/hundetræning.

• #46   14. mar 2008 Administratoren . ; ja, det er fandme respektløst - idiot !!

• #47   14. mar 2008 Admin:

Bliv du bare harm - det er helt ok.

Jeg bliver ligeså harm når jeg ser den sorte labrador med store ar ned af kroppen. (ikke fiktivt).

Jeg synes alle hunde er rare og søde og har ret til at leve. Det magter du åbenbart ikke at gennemskue - tosse - for at give til genmæle.

Men jeg vil da forsvare min hund til sidste blodsdråbe i et fiktivt secenarie - hvad galt er der i det. At en stor sur hund er sluppet løs og ikke passes ordentligt af sin ejer skal vel ikke gå ud over min hund...

At du finder det grusomt at jeg kan tænke sådan er vel bare forbundet med de følelser jeg har for forsvarsløse hunde/mennesker som bliver udsat for angreb af andre hunde.

Om dræber hunden er en puddel, eruasier eller mastif ændrer ikke på min indstilling - har den først bidt så er den gået over stregen. At dens ejer så har 80+ % af skylden kan jeg ikke bruge til meget, hvis min hund har en 3x større hund i struben.

Bidder min hun et menneske i agression - så aflives den på stedet. Og derefter bør jeg nok overveje om jeg gør noget galt før jeg anskaffer mig en ny hund. Et eller andet har den jo åbenbart misforstået!

• #48   14. mar 2008 Admin & duller:

Man læser vel hvad man vælger at læse og ønsker at forstå.

Dybest set tror jeg ikke vi er uenige. Men det er jo nemt at udråbe sig selv til alvidende og messias. At tilægge mig evner som hundesparker hører til i Anders And.

• #49   14. mar 2008 Nej ikke decideret.

Dog vil jeg mene der er nogle genetiske tilbøjeligheder hos enkelte kamphundsracer - men ikke noget som bør være et problem medmindre ejerne fremelsker det bevidst/ubevidst. Kald det temprament - nogen hunde har meget andre har lidt.

Jeg var nok også selv lidt blodig i min beskrivelse - men bliver harm når folk ikke forstår at mange er bange for kamphunde. Det sker oftere end man lige går og tror ude i de enkelte nabolag. Alle kender en historie om nogen som har været udsat for et angreb eller en forskrækkelse.

At skære alle hunde over en kam også forkert (hunde er søde) - men sige at problemet ikke eksisterer er ligeså hånende mod folk uden hunde.

De eneste der kan gøre noget ved voldelige hunde er os hundejere selv.

• Stewart S
    Stewart S Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 121
    #50   14. mar 2008 Der er et amerikansk ordsprog der hedder
    Guns dont kill - people kills
    Det er vel det samme med hunde. En hund afspejler jo som regel ejeren og dennes opdragelse eller mangel på samme af hunden.

• #51   25. jun 2008 Nej, jeg er ikke bange for dem (Har ogs selv en muskelhund)
    muskelhunde har jo ik rygte for at slå mennesker ihjel, så forstår ik liiige hvorfor folk er så bange? og folk der bange er oftest dem som ik aner en skid om racen. :s

• #52   25. jun 2008 frk...: Ja okay. Men nu hører man jo mest om de der folk der træner deres hunde til kamp, og så får dem til at angribe andre hunde.

Kommentér på:
muskelhunde

Annonce