{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
431 visninger | Oprettet:

Forskning {{forumTopicSubject}}



DET ER GANSKE VIST ! VIST NOK ?????

Et hold forskere skulle ifølge Dr. 4 Sjælland, efter en grundig undersøgelse af tv kiggeri være kommet til den konklusion at det kan være skadeligt for helbredet, ja ligefrem nedsætte levealderen. Den første umiddelbare tanke jeg fik , var at det måtte da skyldes ren og skær kedsomhed, over genudsendelsernes genudsendelser.

Men næ nej, grunden var den at det var varigheden af fjernsyns tid der gjorde sig gældende. Hvis man for eksempel så fjernsyn i 2-3 timer i døgnet var det helt ufarligt, men når man nåede op på en kvote der hed 5 timer og derover, kom man op i farezonen. det skulle være den manglende motion der var skyld i hele miseren.

Her var det så at min medfødte logiske sans kom lidt i vejen, for hvad med de der sidder og strikker, løser krydsord eller læser ?

Men det var helt forkert tænkt, for vi ved jo alle at energi udladningen fra et sæt strikkepinde, eller håndens arbejde med at holde en blyant indenfor de ternede felter, for ikke at tale om den kraftudfoldelse det er at vende bladende i en bog, giver en masse motion. Disse grupper er fredet og absolut ikke i så stor fare som de der lider af tv narkomani.

Jeg mener at der er et misforhold mellem disse forsknings resultater og det at tv mediet er åbent hele døgnet, er det ikke meget rimeligt at der gribes ind, eller er det meningen at tage livet af tv, misbrugere.

Man hjælper da ludomaner, og stof misbrugere, så hvorfor ikke de stakler der kigger for meget, skal de bare overlades til sig selv.

Måske forskerne skulle kigge indad og se på deres egen situation, de sidder og bruger udelukkende deres hjerner, mon ikke de sidder mere end 5 timer om dagen.

Medmindre at et tv, udsender nogle farlige bølger der som kan tage livet af seerene i utide, så er at sidde vel at sidde.

Men jeg har fundet løsningen, hvis man ser en kanal med reklame blokke, så kan man rejse sig og lave noget der kræver lidt kraftudfoldelse, feks, tømme opvaskemaskinen, eller andre praktiske ting. Disse forfærdelige reklamer varer gerne 7-8 minutter, og forekommer ca. 3 gange på en time. Dette ville nedsætte se tiden fra 5 timer med 1.1/2 time, og så er man næsten udenfor farezonen.

Her kan man så måske redde sig noget livs længde, og samtidig slippe for at se på de underlige reklamer som måske kan være livs forlængende,. ved at sætte blodtrykket en smule op, men så hellere leve de år mindre.

Men alt i alt mener jeg at forskerne skulle finde noget at forske i som vi andre måske ikke allerede kender svaret på. Eller måske kunne det være gavnligt at deltage i et almindeligt liv hvor der skal bevæges andet end hjernen, så ville de måske blive lige så," sidde trængende" som os andre. Ikke at de ikke har deres berettigelse og er dygtige men kom dog ned til os andre dødelige, og lad være med at varsle vores snarlige bortgang. For det er ganske vist, en lille fjer kan, som i ved, godt blive til en god historie.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskning
  • #1   13. jan 2020 HUM Kisser D den tænker jeg lige lidt mere over smiley

  • #3   13. jan 2020 Kisser skriver bl.a.:

    "Her var det så at min medfødte logiske sans kom lidt i vejen, for hvad med de der sidder og strikker, løser krydsord eller læser ?"

    For slet ikke at tale om diverse behandlere bl.a. psykologer o. lign., der sidder og ævler med patienterne/klienterne en time ad gangen.

    Ikke speciallægerne, prøv at komme en halv time før i har en tid, så vil I opdage, at hver konsultation varer ca. 7 min, og så 3 min til notat i journalen via computeren...

    Både tv og computere har den fordel, at man kan rejse sig med jævne mellemrum, og få alt fra vasketøj, støvsugning m.m. klaret indimellem og træningsøvelser til dette og hint sågar.

    Så du har ret i, med mindre der kan påvises bestråling fra tv og computere, så er de 'forskningsresultater' til at stikke op, hvor solen aldrig skinner.


  • #4   13. jan 2020 Jeg giver ikke meget, for al den ligegyldige fup-forskning der bliver ved at dukke op.

    For mange forskere handler det om at maksimere antallet af deres udgivne artikler, de bruger allerede udgivne forskninger, og ændrer bare en lille enkel ting.

    Man kan ikke mere stole på al forskning, og er nødt til at frasortere meget der ikke giver mening.


  • #7   14. jan 2020 Forskere skal offentliggøre resultater for at få flere penge til næste projekt. Ikke altid lødigt?

Kommentér på:
Forskning

Annonce