{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

Dina W
Dina W
Tilmeldt:
11. feb 2009
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 23

Biolog/forsker..? {{forumTopicSubject}}

Er der nogle af jer der er uddannet biolog eller forsker af en form? Jeg overvejer at tage biologi uddannelsen og vil helst arbejde med en form for forskning efterfølgende, fremfor undervisning.. Jeg vil derfor høre om der er nogle der kan fortælle lidt om uddannelsen og jobbet?
Hvordan muligheden for job inden for forskning er?
Vil gerne høre så meget som muligt smiley

Hilsen Dina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Biolog/forsker..?
  • Maibrit G
    Maibrit G Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 390
    #1   27. apr 2009 Hej Dina.
    Jeg er ikke selv biologi, men du behøver overhovedet ikke at undervise på et gymnasium. Lang de fleste bliver ansat i virksomheder. Det kan fx være inden for miljø-området. Elllers kan du jo efter din kandidat søge om at få en Ph.d grad. smiley

    Go for it.


  • Dina W
    Dina W Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 23
    #3   27. apr 2009 Maibritt: Ja, det fik jeg lige at vide af en studievejleder, at hvis man vil være forsker, så kræver det en Ph.d grad, som også kræver gode karakterer.. smiley

    Venus: Det er bare i orden. smiley


  • Dina W
    Dina W Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 23
    #4   27. apr 2009 Jeg vil også meget gerne høre fra nogle, som måske ikke er forskere, men arbejder med genetik, mikrobiologi osv. Hvad der er af muligheder for job efter endt uddannelse? Synes det er forvirrende at finde ud af hvilke jobs der kan være efterfølgende, hvis man interesserer sig for fordøjelsessystemer (især carnivor), genetik (og arvelighedslære), adfærd hos dyr, osv.. Åbner biologi studiet også for at man kan arbejde med studering af adfærd hos dyr?

  • Dina W
    Dina W Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 23
    #6   27. apr 2009 Nej, det ved jeg ikke. Jeg fik blot dette svar pr. mail:

    Hej Dina,

    Tak for din mail.

    Langt de fleste uddannelser giver mulighed for forskning herunder også biologi. Husk dog at forskning tit kræver en phD som igen kræver gode karakterer.

    Hvis du ønsker at forske, er det ikke en god idé at stoppe din uddannelse efter bachelordelen. Men du vil da sagtens kunne få andre jobs efter endt bachelor. Jeg har svært ved at give dig konkrete eksempler, da det jo ofte afhænger af, hvilken uddannelse, du vælger!


  • Maibrit G
    Maibrit G Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 390
    #7   27. apr 2009 Dina
    En bachelor kan ikke anvendes til noget, medmindre du vil undervise i Biologi C på gymnasiet. Du skal have 5 år på uni, dvs. en bachelor + kandidat. Men brænder du for en uddannelse indenfor området - go for it.

    Hvis du bruger www.ug.dk kan du faktisk finde jobeksempler. Her er linket: (link fjernet)

    Nu ved jeg ikke hvornår du færdiggjorde din ungdomsuddannelse eller om du er i gang. Vær OBS på at der er ændrede adgangskrav til biologistudiet fra 2008.


  • Dina W
    Dina W Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 23
    #8   27. apr 2009 Maibrit: Det ved jeg.. Havde også tænkt mig at tage både bachelor og kandidat uddanelsen, men ville gerne høre om der var mulighed for job, udelukkende med en bachelor.. Det er jo meget rart at vide, hvis noget skulle gå galt..

    Det er snart 4 år siden jeg fik min studentereksamen.. Så det er efterhånden noget tid siden..Men har godt set hvad adgangskravende er på ug.. Og tro mig,, Jeg har læst alt det jeg kunne om biologi studiet og biolog jobbet på ug. smiley Men det er også umiddelbart den eneste side jeg kender.. Synes stadig der er lidt mangler på hjemmesiden..


Kommentér på:
Biolog/forsker..?

Annonce