{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
389 visninger | Oprettet:

Emballage {{forumTopicSubject}}


VARE TRANSPORT OG EMBALLAGER

Vi er så grundige her i landet, hvad angår indpakning af alle slags varer, vi forbruger i tonsvis af plastik, som vi istedet for burde minimere.

I går hentede jeg min Astma inhalator i det lokale håndkøbs udsalg, og vel hjemkommen skulle jeg så pakke det ud, de lå i en stor kraftig pose, og inden i denne var der en stor kasse, i denne store kasse lå der 3 små kasser, indeni igen lå der 3 staniol beholder i så kraftigt fabrikat at jeg måtte træde på dem for at de ikke skulle fylde for meget i skralde posen, inden i disse ret beskyttende beholdere nåede jeg så endelig ind til sagens kerne, nemlig 3 inhalatorer i "armeret" plastik, som hvilede på en lille bog , der indeholdt alle bivirkningerne. ja jeg følte at jeg havde åbnet "Pandoras æske" og undrede mig igen over denne omhyggelighed med at beskytte en beholder, der i realiteten kunne tåle at blive kørt over af en bil.

Jeg efterlyser lidt klarsyn her, disse inhalatorer skal bare transporteres via et par hænder ud til en bil, køres til udleverings stedet, lægges i en skuffe, hvorefter kunden får den i hånden, og det er jo ikke kun disse disketter men også pille indpakning og andre varer der bliver overfyldt med emballage.

Også vores overforbrug i vores supermarkeder falder mig for brystet, hvorfor skal vores kød ligge i en bakke der både forurener vores miljø, og fylder helt sindsygt op i vores skraldespande, kan de ikke nøjes med en plastikpose, skal kødet absolut "Støttes " af en stiv bakke.

Tja det er sikkert noget der irriterer andre end mig, men hvordan kan det være at der ikke laves en kunde undersøgelse om unødvendigt plastik forbrug, så ville der garanteret ske noget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Emballage
  • #1   15. sep 2019 Desværre er jeg blevet lidt ligeglad med håndteringen af emballage.
    Det starter naturligvis med hvordan vi modtager de forskellige indpakkede ting. Derefter i hvor høj grad vi sørger for at sortére dem når vi skal af med dem igen.

    Her har vi så mange forskellige skraldespande, men når det bliver afhentet så bliver det ikke adskilt, men ryger i samme skraldebil, hvad nytter det så?



  • #2   15. sep 2019 Hos os afhentes køkkenaffald særskilt, og ligeledes genbrugspapir og glas, desuden en større container til andet...

    Men familien i Schweiz havde flere sorteringer.


  • #3   15. sep 2019 Det burde det også, men......., måske er det tidsnød eller bare skødesløshed at det sker.



  • #4   15. sep 2019 Jeg kan heller ikke forstå alt skal pakkes sådan ind.
    Når man køber elektronik følger der bøger med på flere sprog. Hvorfor ikke sætte et klistermærke på kassen med en QR kode på "download din manual her" Link direkte til din e-boks eller hvor man ellers kunne gemme den salgs som man kan have brug for indimellem.
    Det er spild af papir og transportomkostninger.
    Jeg er enig i, at ting skal kune tåle håndtering, men noget emballering er jo idioti.


  • #5   15. sep 2019 # 4, Jonas det er da en genial ide, hvorfor går du ikke i gang med at udvikle en Ap så vi bliver fri for alt det papir spild,

    #2. ja Madonna, da vi boede på Frederiksberg havde vi hele 5 forskellige containere til de forskellige ting. Men her i Vest Sjælland er der kun 2 muligheder, ellers sakl vi selv køre på genbrugspladsen.

    #1. ja Chris, jeg har også set at det "sommetider" ryger i samme rum, men ikke hver gang, Det er jo at stikke blår i folks øjne, Sikke et svindel nummer, Når man selv står og sorterer så er det surt at blive Snydt


  • #6   15. sep 2019 I EU er det, så vidt jeg ved, stadig et lovkrav, at der skal følge en manual med, på det sprog, som produktet er købt i. Om man må hvis der står det ikke følger med ved jeg ikke.
    Personligt, så downloader jeg nogengange manualen til produkter i PDF og lægger det i mit google drev, så jeg har den ved hånden hvis jeg har brug for den.


  • #8   15. sep 2019 Tja, kommer lige fra Kvickly, og til trods for at det er æblesæson, så er det ikke gået op for Kvickly.
    Jeg kunne vælge mellem økologiske æbler med revner og ormehuller i, eller en bakke Pink Lady, pakket ind i plastic om bakken.
    Ja, jeg tog Pink Lady.


  • #9   16. sep 2019 # 6 Jonas, det er smart at downloade manualen i stedet for som jeg , jeg har 2 mapper med manualer, og de irriteret mig, men kan ikke lide at smide dem ud, man kunne jo få brug for dem, ha ha, NOT,

    #7 Altså Geoer gearløs, vi er jo ikke alle så påhitsomme som dig vel, Ja man kunne sikkert bruge emballagen til et eller andet, men så ligger det og flyder et sted, og så så bryder mit OCD ud i lys lue, he he.


    #8 Ja Markgreven der er vi så helt på linie, vi skal da have nogle stoffer der kan præsevere vores kroppe, vi er ikke alle i besiddelse af "Stryknin" vel, eller andre gode tilbud udi vedligeholdelse,


  • #10   19. sep 2019 Emballagen bærer præg af den tid vi lever i. Det sidste nye er at handle over nettet, det giver ikke mindre plastik, tværtimod, det er vildt, som det bliver pakket ind, men jeg har også set, hvordan de smider rundt med pakkerne, de skal holde til noget.

    Jeg har 3 affaldsspande, en bio, en til alm køkkenaffald og så en til papir, resten af mit affald, er mit eget problem, det betyder at jeg selv skal transportere det til genbrugspladsen, hvor der er adskillige km til, det er bare ikke OK, for jeg betaler mere end nok for min renovation.

    Men det kommunen kommer og henter bliver skilt i 2 rum, så affaldssorteringen er ikke spildt.

    Men kan I huske, da vi gik til købmanden, slagteren, grønthandleren, hvor det hele blev pakket ind i brunt papir og papirsposer, måske vi skal gå tilbage til det, det var da bare friske varer .... smiley


  • #11   19. sep 2019 Når man køber mad på et markedet er det ikke pakket, du har bare dine poser med og en rygsæk. Fordelen på et market er at du kan vælge lidt eller meget - i supermarked kan du kun vælge meget og du får så også meget indpakning som fylder.

  • #14   21. sep 2019 Han var formand for vores tipsklub Ron.

    Æret være hans minde, og hvil i fred Torben.


  • #15   21. sep 2019 markgreven

    Her kan jeg vise vejen.....

    Led Zeppelin " Stairway To Heaven"


    profilbillede
  • #16   21. sep 2019 døden er ikke skræmmende - hvis man har fået noget ud af livet.

  • #17   21. sep 2019 var det ham som havde statistroller på Tv? og skrev herinde? Den Torben?

  • #18   21. sep 2019 Manual online er ok, men ikke alle er online i verden.

    Ang. emballage kan vi forbrugere også få indflydelse ved ikke at købe overimballerede varer. Jeg er sikker på, at varen sælger bedre med rigelig emballage i supermarkedet, ser større ud og mere farverig. Derfor overdriver industrien med det. Lad os boykotte det, hvem starter?


  • #19   21. sep 2019 Kirstine.

    Ja, det er ham....


  • #20   22. sep 2019 Tak Greve, må han hvile i fred. Synes bare han var herinde for ikke så længe siden, det er gået ret hurtigt ned ad bakke. ( hvis man kan udtrykke det sådan) Ønsker medlemmerne herinde et godt helbred mange år frem smiley

Kommentér på:
Emballage

Annonce