617 visninger
|
Oprettet:
Nyt produkt i brudt emballage!!?? {{forumTopicSubject}}
Hey
Er det lovligt at sælge et produkt hvor emballagen er brudt?!
Jeg spørger da jeg har købt en e-cig hos 1life.dk og da jeg modtog den kunne jeg se at den har været åbnet da det plastik emballage der skulle være, manglede.
Den ser ud til at være i fin stand, men da jeg har købt et produkt som skulle være helt nyt er jeg skuffet over at modtage et hvor emballagen er brudt..
På forhånd tak for hjælpen
dec 2014
Følgere: 3 Svar: 392
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
Der plejer at stå i reglerne at varen kun tages tilbage hvis emballagen ikke er brudt.
dec 2014
Følgere: 3 Svar: 392
https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigheder/e-handel-alt-om-koeb-paa-nettet/fortrydelsesret-paa-nettet-her-er-dine
Varens stand ved fortrydelse
Fortryder du et køb, skal varen som udgangspunkt fremstå som ny ved tilbageleveringen, så netbutikken kan sælge varen videre til en anden kunde. Du må dog gerne pakke varen ud og prøve / undersøge den og vurdere dens egenskaber, ligesom du typisk ville have mulighed for at forholde dig til eksemplar af varen i en fysisk forretning.
Tøj må du for eksempel gerne prøve, men du må ikke tage det på til en fest. Du må pakke printeren ud og undersøge den, men du må ikke printe på den.
Er varen blevet skadet eller bærer den præg af at have været brugt, mister du ikke din fortrydelsesret af den grund, men du må forvente at skulle betale for den værdiforringelse af varen, som skyldes brug udover at have undersøgt og prøvet varen.
Er varen værdiløs, er du ikke berettiget til at få dine penge tilbage. Du må derfor overveje, om du vil benytte din fortrydelsesret i den situation. Det er i første omgang sælgeren, der vurderer varens eventuelle værdiforringelse. Du kan klage til Forbrugerklagenævnet, hvis du er uenig i vurderingen.
Værdiforringelsen skal du kun betale for, hvis du klart og tydeligt er blevet gjort opmærksom på fortrydelsesretten og betingelserne for fortrydelse på et såkaldt varigt medium.
okt 2016
Følger: 1 Svar: 4
Med det sagt, kan jeg sagtens forstå din frustration, og var det mig ville jeg helt sikkert kontakte dem. Hvem ved? Måske viser de sig som fornuftige forretningsmænd og tilbyder dig en form for kompensation for at beholde dig som kunde?
Hvis ikke, og du er principfast nok, synes jeg næsten du bør gå rettens vej. Jeg er sikker på du kan få en professionel vurdering uden at skulle betale det hvide ud af øjnene for det, og hvis du ikke gider bruge timer på at ringe rundt til professionelle, mener jeg du ret nemt kan få flere "bud" på dit problem over hentpriser.dk
Alt i alt er jeg sikker på du har retten på din side, at en brugt returvare skal kunne sendes til andre betyder ikke de bare kan sende brugte produkter, de skal stadig putte dem i ny emballage, så du skulle nok få styr på sagen, det afhænger vel bare om hvor mange ressourcer du vil bruge på det
Nyt produkt i brudt emballage!!??