{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
367 visninger | Oprettet:

Solceller er blevet den nye afgrøde {{forumTopicSubject}}

Flere og flere landmænd udnytter en ny forretnings mulighed: de omlægger markerne til solpaneler

https://www.dr.dk/nyheder/penge/dropper-kornmarkerne-solceller-er-blevet-en-hot-afgroede

Det er en god forretning for mange, for de skal bare investere i solceller, installere og vedligeholde dem, og så får de en relativt stabil indtjening, men miljøaktivisterne ser ikke med gode øjne at det bliver flere marker med paneler.

Landmændene har haft nogle hårde år, mange er gået konkurs, og vi kan være bekendt at sætte en stopper for dem nu, når de får en skilling på solenergi.

Men på den anden side kommer vi til at importere flere fødevarer fra udlandet, hvis markerne producerer strøm i stedet for afgrøder. Det er et stort dilemma, som vi skal tænke over.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Solceller er blevet den nye afgrøde
  • #1   15. apr 2019 Elena R ja man kan vel sige at befolkningerne selv er uden om det og ligeså politikeren der ikke vil hjælpe landmanden når det er dårlige tider så jeg forstår godt når de omstiller sig til noget nyt de skal jo brødføde sig selv og deres familier smiley

  • #2   16. apr 2019 ja de miljø aktivister får lige her en begmand - nu plædere de og demonstrerer og når man så endelig producerer noget uden udledning så er det også galt. De bliver aldrig tilfredse for for hvad skal de nu tage sig til - når der ikke mere er landbrug i Danmark? Ingen dansende køer, men storsmilende landmænd som for første gang ser positive tal på bundlinjen. Jeg er et stor ja....

    Veganerne bliver vel også knotne nu hvor deres græsenge foder omdannes til strøm, og de nu skal til at betale en meget dyrere pris for importeret kaninfoder.

    Kolonihaver priser stiger til skyerne, 1/3 af vores eksport er væk. Men tænk på det positive en tankstations landbrug en helt ny koncept, hvor du tager hen for at få bilen tanket op med strøm og nyder naturen hvor der ikke er gylletanke, dyr der fiser og ødelægger ozonlaget - slut med grisebasser - bare den danske natur.


  • #3   16. apr 2019 Polysl kan vi ikke bare sige velbekomme til veganerne og lade dem spise et par solceller de skal jo have energi af et eller andet smiley

  • #4   17. apr 2019 For et par uger siden da jeg var ude og køre på cykel, var der et program i radioen hvor en forsker i planter/grøntsager fortalte at planterne havde følelser på lige fod med dyr! At fx. en gulerod kunne føle smerte når den blev trukket op, og meget mere i den dur.

    Det var virkeligt et 'skørt' program.

    Men tænk, hvis veganerne også troede på dét, så havde de ikke andet at leve af end; vindsteg og luftfrikadeller. smiley


  • #5   17. apr 2019 ja lad os bilde dem det ind....at spise grønsager med følelser - jeg er krænket. smiley

  • #6   17. apr 2019 Cris,
    Jeg har også hørt om undersøgelser som siger at planterne mærker hvad det sker omkring dem , og er i stand til at "føle" smerte.

    Ja, veganere kommer seriøst i klemne hvis det viser sig at de kun kan leve af nedfaldne frugter o.l.

    Polysl,
    Lad os føle os krænket, det er lige i tidens ånd.


Kommentér på:
Solceller er blevet den nye afgrøde

Annonce