{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.962 visninger | Oprettet:

"den blå container" {{forumTopicSubject}}

min mor siger der skulle findes en butik lige ned på den anden side af den tyskegrænse, som sælger billigt hi-fi udstyr (der efter et tv) .. lidt ligsom de butiker hvor køre ned og henter billigt øl og slik osv.. og den vist hedde Den blå container , nogen der har hørt om den butik, eller var der?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "den blå container"
  • #1   11. feb 2008 Ja, jeg har også boet tæt på tyskerland, og jeg har heller aldrig hørt om den. Men det kunne næsten lyde som fleggaard. De har jo også elektronik

• #2   11. feb 2008 Jeg har hørt om den men det er godt nok mange år siden smiley

• #3   11. feb 2008 Det er sikkert Fleggaard Elelctronic Center eller Media Markst i Citti

• #4   11. feb 2008 Mener det er fra da man sejlede fra Gedser til Travmünde ( Staves )

• #5   11. feb 2008 heh aner skam ik kvinden mener , det kan os være noget som måske engang har eksisteret i 60-70'erne og som hun så stadig tror findes.. XP

• Claus A
    Claus A Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 1 Svar: 2
    #6   21. jun 2014 Jeg købte et lille fjernsyn til min ZX Spectrum-computer i Den Blå Container på en sommerferie i enten 1984 eller 1985.

Det var helt rigtigt en grænsehandelsbutik placeret i mindst en blå container med et meget begrænset varesortiment inden for radio, hifi og tv.

Dog mener jeg, at den butik, jeg købte fjernsynet i, lå ved færgelejet i Puttgarden. Kan ikke huske, at vi har tager overfarten fra Travemünde, da jeg ferierede med mine forældre.

De herligste hilsner

• Claus A
    Claus A Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 1 Svar: 2
    #7   21. jun 2014 Når jeg egentlig tænker over det igen, så tror jeg faktisk, at vi kørte forbi færgehavnen i Travemünde inden vi fortsatte i bil til Puttgarden, hvor vi sejlede til Rødby.

Sejlruten Gedser-Travemünde eksisterede fra 1963 til julen 1990. Travemünde ligger lidt uden for Lübeck.

Kommentér på:
"den blå container"

Annonce