{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
494 visninger | Oprettet:

cris7
cris7
Online Tilmeldt:
16. dec 2014
Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330

Forældre svigter deres børn! {{forumTopicSubject}}

Dette oplæg er lidt inspireret af Morgen TV, hvor familievejleder Lola Jensen deltog.

Naturligvis ønsker ingen forældre at skade deres børn bevidst. Men de svigter i den grad deres børn når de ikke tør stille krav, opdrage dem, lære dem at et nej er et nej. Lære dem respekt for andre mennesker, autoriteter som fx. skolelærere. At de ikke kan få deres vilje ved at bryde ud i gråd og hysteri.

Som Lola Jensen fortalte, taler flere forældre til deres børn som de ville tale til en kattekilling.

Forældres fornemmeste opgave er at oplære, opdrage, vise 'vejen' til den virkelige verden, hvor der ikke bliver fejet foran, men hvor der er problemer og beslutninger som er nødvendige at lære at håndtere.

Alt for mange børn og unge idag 'vælter' ved den mindste modstand, fordi de ikke har lært godt nok, at der er konsekvenser ved enhver handling. At man ikke altid kan få et 'ja', men må gå igennem flere 'nejer' før man får opfyldt et ønske.

Alt for mange unge opgiver for hurtigt, det være sig ved skole/uddannelse eller at få et arbejde, fordi de er vant til 'at nyde istedet for at yde'.

Hvordan ser I på det?






Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forældre svigter deres børn!
  • #1   1. mar 2019 Nu tror jeg snart vi får ordet curlingforældre på banen.

    Nå det kom allerede i mit indlæg. smiley


  • #3   1. mar 2019 Ja børn har godt af noget modstand ligesom de vil få i livet smiley

  • #4   1. mar 2019 Jeg kan desværre ikke finde det fulde nummer....

    https://www.youtube.com/watch?v=xejEy3mseMs


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #5   1. mar 2019 Præsis Leon.

    Så istedet for at tale om en ældrebyrde, bør man tale om en ungebyrde.

    De ældre har haft en langt arbejdsliv bag sig, under helt andre vilkår end som er nu. Mange er nedslidte.

    Men unge gider ikke engang tage et 'let' arbejde efter skoletid, bare et par timer for at lære om hvordan det er at arbejde. For flere ser det som nedværdigende hvis de skal gøre rent eller lign.

    De har en masse muligheder som ikke før har været tilstede, og det er nødvendigt at de kommer på vej, så de kan forsørge sig selv senere.


  • #7   1. mar 2019 Jeg har været på et weekend kursus med Lola og hun er fantastisk og klarsynet, Hun ramte hovedet på sømmet hvad angår børn, og hendes ord er også mine.
    Alt for mange ja er og for få nej er.
    Der er ingen konsekvens i opdragelsen efterhånden. Jeg ser det nu hvor jeg selv er startet som drama lærer. De er sig selv nok, tromler frem og råber mig ind i ansigtet "MIG MIG MIG" Nu har jeg så lavet en metode der kører på det omvendte, Dem der er for pågående får ikke lige den rolle de vil have, mens dem der er stille får hvad de gerne vil spille, I kan tro at det hjælper. De små egoister. De har godt af at blive sat på plads.
    Tænk engang da mine børn kom i skole foreslog lærerne at de skulle have psykolog hjælp. de sad nemlig på deres plads og var stille, Der måtte da være noget i vejen med sådanne nogle stille børn. Men jeg fik en undskyldning hver gang fordi lærene opdagede at de kun havde en fejl, de var opdraget hjemmefra.
    Mine børn er i dag , 54-48-36-32. Så man kan jo sige at der også for så mange år siden var problemer med uopdragne børn.


  • #9   1. mar 2019 Tænk at forældre er så dumme at de siger: skal vi gå hjem nu til poden?

    Nej - poden skal ikke tage stilling til noget som helst, for så ender det med at barnet opdrager den voksne og så ser vi resultatet med unge som ikke kender grænser eller har lært grænser. Det kan man se på hvor rå volden er efterhånden - fordi de ikke er klar over at banker man hovedet ned i asfalten så er der store chancer for at ofret dør.

    Moderen skal sige til poden nu skal vi hjem - og det gider poden ikke og kaster sig ned og sparker og hyler eller i supermarkedet vælter varer ned på gulvet.

    Respekt for den moder som jeg så i en Kvickly som lod poden rase ud på gulvet - skrige sparke bande osv....til sidst gad ungen ikke mere og fandt ud af hvem der bestemte.


  • #10   1. mar 2019 Jeg er meget enig med Lola Jensen - men desværre har hun også ret. Jeg synes også, det er synd for de børn, der vokser op uden grænsen, hvordan skal de vide, når de aldrig har fået det at vide, ligeså med konsekvenserne - men de forældre, der får disse børn, som vi idag snakker om, har jo heller ikke fået grænser og kender heller ikke noget til konsekvenserne. Det er de unge forældre i 20'erne, der har forældre i 40'erne, jeg generalisere ikke, men det er der, vi ser de børn af i dag, som der i den grad mangler Emma Gad - jeg synes, det er så synd for de børn, for de kan jo ikke forstå, hvorfor vi ikke kan holde ud at være sammen med dem.

    Tænk, vi har noget, der hedder for voksne, restauranter, hoteller, feriesteder og hvad ved jeg, det kendte jeg slet ikke noget til, da mine var små. Der var ikke specielle steder KUN for voksne, men sådan har det været i flere år nu.

    Småbørnsforældre/teenage skal heller ikke være venner med deres børn, det er fuldstændigt ude i hampen, de skal være forældre, men de er bange for at være forældre og stille krav, de tror, deres børn går i stykker, hvis de stiller krav til dem, det er da fuldstændigt forrykt samtidig med, at de selv har fået en mangelfuld opdragelse.

    Men det mest naturlige er, at vi opdrager vores børn, som vi selv er blevet opdraget, piller det ud, som vi ikke synes om, men stort set, er det den samme opdragelse mine børn har fået, som jeg selv har fået, jeg havde fritidsjob efter skoletid, og det samme har mine børn også altid haft, de har aldrig været bange for at lave noget - og jeg har fået 2 velfungerende børn ud af det - jeg vil tillade mig at være stolt smiley


Kommentér på:
Forældre svigter deres børn!

Annonce