{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.029 visninger | Oprettet:

jeg gjorde det ikke med vilje {{forumTopicSubject}}


I forbindelse med den ulykke der skete i Søndags i havnemiljøet, i København, Faldt netop denne kommentar fra den unge mand der førte sin vandscooter og slog to unge Amerikanske kvinder ihjel.

Hvordan kan et menneske på 24 år ikke være mere i forbindelse med virkeligheden, Har de unge ingen realitets sans, eller hvad sker der.

Ligger fejlen i opdragelsen eller netop mangel på samme.
Hvis man drøner rundt med en så stor fart, kan man så ikke bruge sin fornuft til at konkludere at der kan ske ulykker, Eller tror de at de er udødelige
Men den syge sætning," Jeg gjorde det ikke med vilje", er så selvmodsigende, jo han gjorde det netop med vilje, fordi han tilside satte andres sikkerhed for at more/vise sig.

Politiet kan ikke være alle steder er kommentaren fra den kant, Når man kan kontrollere biler på vejene, hvorfor så ikke i havnen, der har været utallige tilfælde før denne, og beboerne i området spurgte direkte, Skal der lig på bordet.
ja det skulle der, og det kostede to unge piger livet, piger som stod foran et dejligt liv, men så blev de revet væk, fordi nogle unge ubesindige drengerøve skulle vise sig og lege
Men de gjorde det ikke med vilje. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jeg gjorde det ikke med vilje
  • #1   8. maj 2017 Ja de fleste ved at fart kan dræbe, så der findes ingen undskyldninger smiley

  • #2   8. maj 2017 Og det er ikke 1. gang - men der er ingen færdselsregler på vandet åbenbart - men helt klart, vi lever i en tid, hvor de ressourcer vi havde før, rækker bare ikke til nutidens behov - der er så mange smarte maskiner, der kan bruges til vand i luften og hvad ved jeg.

    VÅGN OP - det er sørgeligt, at der skal lig på bordet først smiley smiley smiley smiley smiley


  • #3   8. maj 2017 Meningsløst. Kender faktisk en student i samme org. DIS.
    Unge på udenlands praktik i København, og borte for altid.
    Havnepoliti, nummerplader, kørekort til jetski samt færre skattelettelser.
    Istedet opgraderet politi, så var det ikke sket.
    Godt jeg ikke arbejder indenfor politiet og ser mit fag så underprioriteret.


  • #5   9. maj 2017 Det værste er at vi havde en bedre lov med mere afstand og den blev ændret efter et EU-regulativ, nu vil de finde den oprindelige lov frem igen.
    Måske skulle den ændres til et ufarligt sted uden andre bløde sejlere og badegæster. Egentlig skulle de forbydes... smiley smiley smiley


  • #6   9. maj 2017 Jeg er enig, Elizabetta, jeg forstår heller ikke, at de er tilladt, det er jo tydeligt at de unge mennesker mister herredømmet og dræber de andre, der færdes på havnen smiley utilgiveligt.

  • #8   9. maj 2017 Ser lige i TV at de fjolser ikke engang lærer hvordan man betjener scooterne...det er da helt ude i hampen. smiley smiley smiley

  • #9   9. maj 2017 ÅH" For Hede Hule Helvedet" da også det er ikke første gang du bruger den omvendte filosofi til at negligere et problem,

    Mener du helt alvorligt at fordi der er nogle der kører bil med hovedet under armen så er det i orden at sejle med speed fart rundt i kanalen hvor der er andre mennesker på vandet.
    Hvad tror du at forældrene syntes om den måde at tænke på,Sorgen bliver ikke mindre af at det ikke skete på en motorvej, Mærkelig sammenligning.
    Og det er kun fordi vores politi ikke har tid,
    Den ene forseelse gør ikke den anden mindre.


  • #10   9. maj 2017 Vi burde have havne politi - som i så mange andre lande med havne- så kunne det måske undgå's en andengang*


  • #13   10. maj 2017 FHHH - hvis du nu ser lidt nøgternt på det, så ved du da godt, at vejene er meget mere trafikeret ift havnene, men hvis du regner i procenter ift vejene/havnene, så kan det være, det nærmer hinanden, det er da ikke første gang vi hører om tåbelige dødsulykker på havnene og jo, det burde være forbudt med disse vandscooter, det er noget unge mænd benytter, fart, fart, fart men de kan ikke styre det smiley smiley smiley

  • #14   10. maj 2017 Det ene udelukker jo heller ikke det andet.
    Sæt ind flere steder, der hvor det er nødvendigt.
    Der er jo masser af folk i fare i havnene, temmelig mange såkaldte bløde trafikanter.
    Der mangler klare regler, som kunne afhjælpe.
    Kørekort til jetski, færdselsregler, nummerplader overhalingslignende afmærkning.
    Alt det er jo i orden på vejene, der kan foto apparaterne jo allerede gi kæmpe konsekvens-bøder. Og regulere færdslen og fartsynderne til dels.


  • #17   10. maj 2017 Scootertrafikken kunne afhjælpes med et forbud, så enkelt er det, hvad f..... laver de fartmaskiner i alle havne. Det kan ikke lade sig gøre med biler, så gik alt i stå.... smiley smiley smiley

  • #18   10. maj 2017 #16
    Ja du har gode pointer, jeg har ikke vænnet mig til de nye tider endnu, hvor politiet har så begrænsede ressurser.
    Men det er sikkert fremtiden.
    Vil nok forbyde de vandski, Elizabetta foreslår så.


  • #20   10. maj 2017 Trafikdræbte om det er til vands, lands eller i luften kan ikke sammenlignes. Slet ikke sort hvidt. Tænk på hvor mange flyvemaskiner der starter og lander hvert andet minut i alle større byer i hele verden og vi bliver lige chokeret hver gang et fly forulykker, men det er en meget, meget lille procent der mister livet ved flyvning. Vi lever livet farligt, men behøver vi det i vore små havne????


  • #22   10. maj 2017 Forhedehule helvede hvis det nu var en af dine kære eller en af mine kære og tænker på de to der måtte lade livet i den vandskiulykke vil både du og jeg tænke som alle de andre, at en bøde ikke er nok og jeg vil gå så langt at bruge de vise ord - Øje for øje - tand for tand og jeg siger det uden at ryste på min gamle kroget hånd.

  • #26   11. maj 2017 #25 - jeg forstår ikke helt din tankegang omkring emnet her, jeg synes du vrøvler lidt, så når det er sagt, så kunne de løse fartsynderne på havnene ved at forbyde disse dræbermaskiner på et split sekund.

    Kan du huske dengang, der kun lå 5 lystbåde i lystbådehavnen, nu er der flere 1000, det er udviklingen, der har gjort det, og det samme vil ske med disse dræbermaskiner, så forbyd dem.

    Kan du også huske dengang, at det kun var forbeholdt rigmanden at have bil, i dag er det meget almindeligt, at have mindst 2 biler hver, trafikken er mega tæt d.d..

    Men fartkontrol, stærekasser, skilte osv., det har nok en præventiv virkning, for statistikken siger, at antal af trafikdræbte er faldende smiley


  • #28   11. maj 2017 En vild stigning fra 15 til 16, men der kører flere 1000 tusinde i timen på de danske veje. Men igen politiet behøver ikke at være på havene, de kan bare forbyde det og så har vi jo Folketinget, er det ikke der div. love bliver til ??

  • #30   11. maj 2017 Jeg har stadig svært ved at acceptere at det er enten eller.
    Hvis det ikke var forbudt at voldtage, var der nok flere, der fik mod på det..


  • #34   11. maj 2017 #31
    Er det ikke ofte påstand mod påstand.
    Nogen kan jo misforstå et forsigtigt nej smiley


  • #36   11. maj 2017
    https://www.tv2lorry.dk/artikel/politiet-vil-skabe-tryghed-i-koebenhavns-havn

    Hvis man kan sige at denne ulykke er godt for noget så er det at der nu sker noget forebyggende. Så der skulle lig på bordet


  • #37   11. maj 2017 #35
    Jo jo, men hvis vi ikke skal lave love der, hvor det ikke blir prioriteret at følge op på det og kontrollere med mandskab, så havde vi ikke brug for ret mange love.


  • #38   11. maj 2017 Hvis det blev forbudt overhovedet at sælge de scootere i Danmark var der ikke brug for en masse betjente og de kan så bruge endnu mere tid på bilerne, jeg blev stoppet forleden, han gloede bare på mit kort og sagde jeg kunne køre videre...spild af tid og kræfter. smiley

  • #42   12. maj 2017 #40 FHHH, Er det bare fordi du ikke vil forstå hvad jeg mener, eller er jeg dårlig til at formulere mig. smiley

  • #43   12. maj 2017 Nu er der ingen ingen der mener at ALT skal forbydes. smiley smiley smiley

  • #44   12. maj 2017 #42
    Kisser, det er bare hans stil, hans evne til at bide sig fast er en politiker-stilling værdig.
    smiley


  • #45   12. maj 2017 FHHH - du minder mig om en fra klassen, der bare skulle vende og dreje og sammenligne alting - vi havde det morsomt med ham smiley smiley smiley

  • #48   12. maj 2017 ja det giver ingen mening - der bliver flere dræbt i trafikken end på vandscootere, men derfor forbyder man ikke biler. Problemet med al færdsel er kådhed, fuldskab, narko, idioti, vanvid.

    Der er regler på vandet som på vejene og det er også ved lov at man skal have et speedbådskørekort minimum 16 år for at bruge vandscooter.


  • #50   12. maj 2017 Polysl, jeg tror, det handler om 1 times undervisning til vandscooter, det er lige så slapt, som på div. feriesteder med masser af forskellige farlige vandsports aktiviteter.

    Selvfølgelig skal de forbydes NU - det går jo ikke kun over over dem selv desværre, de slipper som regel billigt, det er de andre de drøner ind i, som må lade livet. Op til 300 km i timen, det er sindsygt og de unge mænd kan bare ikke styre det, men der er masser af fart smiley smiley smiley smiley smiley


  • #52   12. maj 2017 Det kan også godt være 300 heste - der sker noget, med sådan en motor.

    Dræbermaskiner, herunder vandscooter skal forbydes, de kan jo ikke klare det, de fartgale drenge smiley


  • #54   12. maj 2017 Der har jo ikke KUN været en ulykke, der har været flere og det er altid med døden til følge.

    Og nej, jeg kan ikke forbyde alt, men dette her transportmiddel viser sig gang på gang, at ingen kan håndtere det, så det burde være forbudt smiley smiley smiley


  • #55   12. maj 2017 Har aldrig hørt at man kan flyve hen over vandet med 300 km/t på en vandscooter. Mener at toppen er 130 km/t ved 310 heste. >Men det er også hurtigt.

    Kursus er ikke i vandscooter men speedbådskørekort og jeg tror ikke på det kun er en time - for der er en masse teori som skal læres. tror nærmere det kan tages på en dag som jeg kan huske...


  • #58   12. maj 2017 Mener du virkelig, at det er den første ulykke, der er sket i Københavns Havn ?? smiley - nej, jeg gider ikke lede efter dem, for jeg tror ikke, de eksisterer mere, jeg ved ikke hvor længe nyhedsmedierne gemme disse sørgelige hændelser, men her er lige lidt, og der findes sikkert mere smiley smiley smiley

    http://www.dr.dk/nyheder/indland/vandscooter-ulykker-chikane-og-motorstoej-her-har-der-vaeret-problemer


  • #59   12. maj 2017 uheld med vandscooter
    2017
    2016
    2013

    Så kan jeg ikke finde flere her i >Danmark, men nu gider jeg ikke høvle hele google igennem.


  • #61   12. maj 2017 Du kan få en vandscooter med op til hele 310 HK - det er så vildt smiley smiley smiley - forbyd det NU smiley

  • #63   12. maj 2017 #60 - FHHH kunne det tænkes, at det var begyndelsen, og det er da 2 døde for meget - eller synes du, det er lige meget, det var jo ikke nogen af dine venner og børn/familie smiley >:( smiley

  • #64   12. maj 2017 Ja, hvad ved jeg om både alt efter størrelse, bliver der vel sat en påhængsmotor på, men 310 HK til en lille vandscooter er mere end overdrevet, det er sindsygt smiley

  • #66   12. maj 2017 Jetset

    Perspektiv - det er sørgeligt at det skete for det burde ikke ske, men man kan ikke forbyde en fare i samfundet i forhold til andre som er mere farlige - det giver jo ikke mening.

    Selv det at være fodgænger er farligt, det at være cyklist er farligt, selv en handicap scooter kan være farligt som vi så for noget tid siden.

    Nogle gange må man bare straffe end forbyde.


  • #68   12. maj 2017 #67 - FHHH - jeg sammenligner ikke med en bil, da en bil med 310 HK nok er en hel del tungere end en lille vandscooter, der ikke kræver det store "kørekort" eller teori eller andre prøver, de har nok heller ikke kendskab til, hvad de forskellige "pinde", boldte, blink osv betyder på Havnen - derfor burde disse maskiner også være forbudt eller også burde de måske sætte aldersgrænsen op til 30+ - hvilket jeg også synes, de burde gøre på landjorden, de fleste ulykker foregår fra minus 30, og det er drengene, der ikke kan styre sig.

    Politi eller ej på vejene, de kan altså ikke forhindre alle ulykker, men som sagt før, så har alle de opstillede skilte med sænk farten, stærekasser osv. en præventiv virkning.


  • #70   12. maj 2017 De skilte har så en stor effekt på mig, jeg kan forresten kun tale for mig sææl smiley og de elektroniske skilte: Din Fart - jo, jeg mener, de har en god effekt - men på motorvejene - der SUSER de, den ene mægtige STORE bil efter den anden, jeg flytter mig omgående og bøjer mig i støvet, de skal sq bare have lov til at SUSE smiley smiley smiley

  • #71   12. maj 2017 jetset

    ja ingen gider lade livet fordi man har ret. Jeg flytter mig også og bare lade dem suse afsted.


  • #74   12. maj 2017
    LIDT OM SPEEDBÅDE...
    En ny speedbåd fra Fåborg-virksomheden Tuco får en topfart på mindst 130 kilometer i timen og bliver sandsynligvis Danmarks hurtigste, skriver Erhvervsbladet.
    »Vi kender endnu ikke den endelige topfart, men båden kommer til at sejle rigtigt stærkt. Mindst 70 knob, men måske mere end 85 knob (hhv. 130 og 157 kilometer i timen, red.). Det bliver formentligt den hurtigste åbne speedbåd i Danmark,« siger direktør Jonas Pedersen fra Tuco Yacht Værft i Faaborg.
    Båden er forsynet med tre motorer på hver 300 hestekræfter, som skal sikre hurtig acceleration og høje hastigheder.
    Der er tale om den kraftigste udenbordsmotor-installation i Danmark, oplyser Jonas Pedersen til Erhvervsbladet, og båden får en acceleration fra 0 til 93 kilometer i timen (50 knob) på under 5 sekunder.
    Båden bliver seriefremstillet henvender sig for eksempel til redningstjenester, der har brug for en hurtig båd - og vil betale de 1,3 millioner kroner, den kommer til at koste.
    Speedbåden er ind til videre afsat til Hotel Faaborg Fjord, der vil bruge den til at give turisterne et ordentligt drøn ud over bølgerne.


  • #75   12. maj 2017 Ja det skal så ske mindst 300 meter fra kysten og så er der så andre hensyn som med bil at sejle ud fra forholdende. 0 til 93 på 5 sek. giver ikke meget reaktionstid. Men nu ved jeg ikke hvor stor den fjord er diagonalt.

  • #77   13. maj 2017 Pyha' sikke det køre på dette opslag*
    mon ikke det snart er skrevet nok-
    der er jo ikke nogen der ønsker "dødsfald" overhoved og der er jo mange gode forslag her i debatten - dog også megen snak om li'gyldighed overfor dem som har mistet og dem som er "døde" ved en ulykke !! At kunne gøre noget for at mindske ulykker som f.eks bådulykke osv (bare lidt) så kan det måske hjælpe og måske kan andre ulykker forhindres -det er jo det ønsket drejer sig om- at mindske ulykker* venligst en bekymret

    Men


Kommentér på:
jeg gjorde det ikke med vilje

Annonce