{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
948 visninger | Oprettet:

Danske værdier {{forumTopicSubject}}

Kulturminister Bertel Haarder vil gerne høre danskers bud på værdier som man vil tage med i fremtiden.

Den samlede kultur kanon skal så bruges til at at designe den endelige kultur værdi som betegner Danmark.

Hvorfor skal der lige designes en kulturpakke ?, folk fra andre kulturer har deres værdier og jeg beder ikke ændre dem til vores værdier -undtagen hvis de er i strid med loven.

På MX skrev jeg følgende d. 20-11-2014 omkring det at stegt flæsk er vores national spise.

Steen Larsen · TietgenSkolen

Omar Marzouk har altid fundet balancen i sine standup comedy s¨det er da fint han melder ud på sine vegne, Camilla Plum skal så lige harcelere imod at retten ikke er integrations venlig men hun er nok mere til hest -. Integrations venlig? Hvad har madvaner med integration at gøre>? jeg beder ikke muslimer i Danmark spise gris eller drikke rød sodavand og vifte med det danske flag eller for den sags skyld spise røde pølser..- De behøver ikke at ændre deres kultur bare de tangere lovene.

Det er ikke muslimer jeg er bange for men danskere som har så travlt med at læse muslimer og prøve at tilrette det ene eller andet inden de mener kravet kommer - se! de der er mere farlige.

jeg er ligeglad med muslimsk kultur i Danmark og muslimer er nok også ligeglad med dansk kultur for det er jo ikke kravet at blive danskere med alt hvad det omfatter og opgive sin egen kultur.

Det basale er bare at indgå i samfundet.

Man kan her på siden give sit bud på danske værdier og kultur.

www.danmarkskanon.dk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Danske værdier
  • #2   6. jun 2016 Tænk hvis vores religion forbød os at spise oksekød og lam, det havde været rigtig morsomt.

    Hvad ville fru. Plum så anbefale som nationalret? - Grill kylling?


  • #4   7. jun 2016 Og hvad er det så for en ensretning, Alis ??

  • #7   8. jun 2016 Neoliberal... LOOOOL....

    Alis du har ret, du er ikke kommunist, du er slet og ret anarkist. smiley


  • #18   9. jun 2016 Interessant at der er blevet slettet indlæg, det gør også forståelsen meget bedre..... NOOOOT!!!!

    Alis.
    At du offentligt erklærer dig idiot er modigt, men det tager jeg hatten af for!!!


  • #21   9. jun 2016 Alis.

    Jeg er sgu ikke DF´er, jeg er Nazist så det gør ondt, ELLER jeg kunne blive det, på grund af dig!!!

    Er det det du ønsker dig, med alt det lort du fyrer af?


  • #23   9. jun 2016 Alis.

    Jeg har det snart som fedtegreven.... Du er snotdum!!!

    Hvis man ikke er som dig, er man DF´er....

    Sig mig, spiste du lort som barn?


  • #26   9. jun 2016 Og det var så hvad anarkisterne mente, fred være med dem!!!

  • #28   9. jun 2016 Alis.

    Du er ikke værd at diskutere med, for vi er jo alle DF´ere, hvis vi ikke er enige med dig.

    Og jo, du ar anarkist! - Helt ud til fingerspidserne


  • #30   9. jun 2016 Jeg tror jeg vil svare i øst, som du svarer i vest.

    Omkring anarkisme, skal vi så ikke bare tage første afsnit af hvad Gyldendal skriver, det passer vist meget godt til dig.

    anarkisme, fællesbetegnelse for politiske bevægelser og teorier, der betragter staten som hindring for menneskelig udfoldelse og hævder, at mennesker af natur er gode og fornuftige nok til at organisere samfund uden ulighed, undertrykkelse og krig, hvis blot de får lov til at gøre deres erfaringer uden indblanding fra magthavere eller teoretisk bedrevidende ledere.


  • #32   9. jun 2016 Alis, kan du ikke bare få et fast forholdt til fedtegreven, jeg har altså Libbie.

  • #34   9. jun 2016 Alis.

    Har jeg misforstået noget?

    Alle på nettet er da overbevist om at du og fedtegreven er kærester!!!

    Jeg har hørt at i elsker hinanden højt, og har været ude og spise rejemadder....

    Han har endda skrevet privat til mig, at du har en utrolig stram skede.


  • #36   9. jun 2016 Du mener sandhed; Alis?

  • #41   9. jun 2016 Alis.

    Jeg bliver nødt til at forlade dig nu, ellers vil fedtegreven tro jeg vil have din krop, og den er jo hans.
    Og jeg vil så nødig være uvenner med fedtegreven.
    Jeg ved han er på vej til dig med en tunge der hænger langt ud af halsen, vent og se hvad han kan præstere med den tunge.... Skal jeg sige.... Glæd dig.... smiley


  • #44   9. jun 2016 Alis.

    Jer er da sikker på at fedtegreven ikke vil have noget imod du sidder oven på ham.....
    Om du så reciterer "Den lille røde", skal han nok komme i dig. smiley


  • #46   12. jun 2016 Hvis man giver udtryk for meninger og holdninger, der ikke passer eliten, så går flokken til angreb. Undskyld mig, men det har da aldrig været tydeligere end i netop denne gruppe. Jr. Alis

    Alis, det her er ikke nogen gruppe, du er ude i Forum på BB. Jeg har tit læst dig sige det sammen, som ovenfor og når Flokken som du kalder dem, giver udtryk for meninger og holdninger, så er det personangreb, hvad er dine meninger og holdninger så ?? - Du har ikke en bøjet 5-øre tilovers for alle dem, som stemme DF, dem du kalder DFer - det er faktisk rigtig mange.

    Prøv at se hvad der sker, når her kommer nogle damer, der selv vil bestemme, hvad de vil have på hovedet!

    Jeg er ikke så naiv at tro, at de alle selv bestemmer - jeg har faktisk selv kendskab til, at de ikke selv bestemmer.

    Og det vil blive værre endnu. Nu indskrænker man mulighederne for uddannelse. Et godt middel imod ensretning er netop uddannelse - at folk får indsigt og viden om så meget som muligt, og at det er en selvfølge at bruge hovedet.

    Kan du slet ikke se noget fornuft i, at der skal være hånd i hanke med at vælge en uddannelse, som ikke er spild, alt for mange unge dropper ud eller også får de nogle karakter, der ikke kan bruges til noget, det er da spild af penge, jeg synes det er OK at der stilles højere krav til at komme ind på div. uddannelser.


    Færre penge til mennesker på overførselsindkomst. Dermed indskrænkes deres muligheder også, incl. mulighederne for uddannelse og viden.

    Mig bekendt er det blevet ændret for længst, der er ingen, der får lov til at blive liggende på sofaen, selv de syge skal søge job, undtagen dem, som ligger med hovedet under armen.


  • #48   12. jun 2016 Alis.

    Ved du hvad...?

    Du har siddet skævt på potten som barn!


  • #49   12. jun 2016 Nå - så du vil bygge videre på denne parodi på en debat, Jetset. Jamen så gør vi det.
    Den gruppe, der skriver her, er den samme som har fulgtes ad gennem 4 debatfora, og fået nedlagt de 3 med deres platheder. Jr. Alis.


    Undskyld, Alis - jeg kommenterer bare dit indlæg stilet til mig. Hvis du har beviser på, at div. her har fået nedlagt 3 debatfora, så vil jeg gerne se det, for det er ikke sandheden, jeg kender dem godt, dog kun 3, jeg ved ikke hvad den 4. er.

    Prøv lige at læse denne tråd igennem en gang til - samme opfordring til andre, der ikke kan se forskel på holdninger og personangreb. Det er særdeles grov seksuel chikane, jeg bliver udsat for, og det er du altså parat til at forsvare. Også verbal seksuel chikane er forbudt og under strafansvar. Jeg har flere gange bedt om at det stopper, og har forklaret hvorfor - at jeg var udsat for overgreb, da jeg var omkring 4 år. Fordi jeg har et svagt punkt der, så bliver der sat ekstra tryk på angrebene. Typisk opførsel af DFere.


    Jeg forsvarer ikke noget, men jeg efterlyser hvad dine meninger og holdninger er ift, hvad andre mener om div. og det kan jeg læse i ovenstående, du generaliserer - og du har din mening om DFere og er ikke til at rokke, men den deler jeg slet ikke med dig, DF er et moderne S parti - og de er ikke ret meget til højre, mere end hvad S er.
    Og jeg har ikke lyst til at kommentere, hvad du har været udsat for, for så bliver jeg jo personlig - men det gør slet ikke noget, at kunne se lidt humoristisk på det, og hvis ikke, så lad være med at kommentere dem.

    Og rigtigt, alle mennesker har ret til et ordentligt liv og alle mennesker har ansvar for eget liv. Og så nytter det jo ikke ret meget af vælge en uddannelse, hvor der ikke er job efter endt uddannelse, hvad skal den bruges til, kan slet ikke forstå, du ikke kan se nogen mening i det og så kalder du det arbejdsslave, det kalder jeg det ikke, det giver mening for mig at virke for samfundet.

    Og hvis ikke DK havde et privat erhvervsliv, hvem skulle så forsørge alle dem, som ikke virker for samfundet.

    Statsministeren gør ikke noget for de hjemløse, gjorde den daværende regering noget ??


  • #51   12. jun 2016 Uanset om man kan li eller ikke li - Så sagde MG for 30/40 år siden, at vi ville få store problemer med Muhamedanerne, de ville overrende os og yngle som rotter - tænk, det kunne han forud sige, ingen ville jo tro det, men MG havde ret, for det vil du da ikke benægte, at vi ikke har - og så koster de mange penge, men godt at der er nogen, som virker for samfundet, herunder mig selv.

    Og jo - der kunne spares mange penge i det offentlige, de har for mange chefer, ingen privat virksomhed ville leve ret længe med den forretningsgang der foregår i det offentlige.

    Nej, jeg skal ikke bestemme, hvordan du skal reagere, det var bare et godt råd, for hvis du ikke kommenterer dem, så kommer der nok ikke flere indlæg, men du foder dem.

    Alis, tror du selv på, at det danske samfund ville fungere uden privat indsats - hvem skal så forsørge alle dem, som ikke kan finde ud af, at forsørge sig selv, se nu lidt realistisk på det, jeg ved godt, du hader alle de rige, men er det ikke dem, vi lever af - tag hatten af for dem, som satser alt og arbejder 60+ om ugen.


  • #52   12. jun 2016 Det eneste Alis fejler er, at hun er hypokonder, hun skulle ikke have en krone af samfundet.

    Hun kan finde ud af at sidde her og brokke og beklage sig dagen lang, men det er sgu immervæk OS der betaler hendes pension.

    Hun er ikke en spytklat værd, med de holdninger.


  • #54   12. jun 2016 Alis.

    Sutte sutte, ikke bide.


  • #55   12. jun 2016 Alis.

    Du er så fyldt med vrøvl, så det tangerer idioti.

    Schlüter gjorde nærmest Danmark gældfri, det var der ingen andre der kunne finde ud af, aller mindst socialdemokraterne.
    Det er rigtigt, at der blev indført "kartoffelkur", men det var jo for at vores børn ikke skulle tynges af den gæld, som vi og især vores forældre opbyggede.


  • #56   12. jun 2016 ja markgreven vi fik endda at vide at vi kunne købe hele verden - hvor er de penge blevet af?

    Perker support?


  • #57   12. jun 2016 Polysl.

    Jeg gætter på det er de 100 mia. som Løkke skaltede og valtede væk på skattelettelser du tænker på.
    Der var ingen der blev meget rigere, men statskassen blev tømt.


  • #59   12. jun 2016 Sikke noget vrøvl Alis

    Man effektuerede gjorde det mere rentabelt for virksomheder med robot så ja nogle blev arbejdsløse men sådan er udviklingen. Har da selv i den tid lavet robot programmer til samme.-


  • #61   12. jun 2016 Nå ja, men hans skatteminister blev trods alt siden hen statsminister og generalsekretær i NATO.

    Hvem pådrog sig gæld for at overleve?
    Altså, jeg levede også dengang, og jeg og dem jeg kendte, klarede sig fint.

    Du ævler og bævler i den samme rille.

    Nu fandt du så lige Ninn Hansen frem, men mange andre politikere sidenhen, har skam ikke været bedre, omend de har undgået en rigsretssag.


  • #64   12. jun 2016 Den politiske verden har altid været pilrådden, det er der skam intet nyt i.

  • #66   12. jun 2016 Hvem er det, der ikke kan finde ud af at forsørge sig selv? Jeg var ung i en tid, hvor der var arbejde til alle. Socialdemokratiets storhedstid. Det, som det såkaldte fremskridtsparti var en protest imod. Så kom Schluter og resten af højrefløjen til magten, og så blev der skabt arbejdsløshed. En række stillinger blev nedlagt i det offentlige og det begyndte at gå tilbage over en bred kam. Derpå begyndte man at sparke til de arbejdløse og sagde at det var deres skyld det hele.
    Et ordentligt og socialt bevidst samfund sørger for at der er plads til alle, også på arbejdsmarkedet. Jr. Alis.


    Jeg skal vel ikke fortælle dig, hvem der ikke kan forsørge sig selv, det er såmænd alle dem, som får offentligt støtte af den ene eller anden art. Og ja, Alis, du har da levet i en heldig tid, hvor der var job til alle og alle muligheder for lærepladser og hvad ved jeg, men den tid er forbi for længst, og det har ikke noget med Schluter at gøre, det har noget med udviklingen at gøre, der er oceaner af jobfunktioner, der er blevet nedlagt, så brug ikke den undskyldning, der er ikke brug for så mange hænder mere, det er der maskiner til - men dem, som gerne vil arbejde, dem er der plads til.


Kommentér på:
Danske værdier

Annonce