{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
621 visninger | Oprettet:

Arbejdet for meget - så smides han ud {{forumTopicSubject}}

Marius er en Ingeniør studerende som ved siden af sit studium havde en arbejde - han havde så for mange timer så nu skal han udvises hvis han ikke allerede er rejst.

Imens så har vi en del dovne og folk på tålt ophold som ikke kan udvises. >Helt urimelig regelrytteri for få timers arbejde for meget.

Så har vi flere som ernære sig som kriminelle og sidder inde en gang i mellem - dem udviser man ikke, hellere holde på de bastarder og lade en superstudent forlade landet.

Eddermame et mærkeligt land jeg bor i.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arbejdet for meget - så smides han ud
  • #2   10. feb 2016 Nej, den afrikanske studerende fik ikke uddannelsen gratis - 42.000 kr pr semester - og nej, han fik heller ikke SU.

  • #3   10. feb 2016 Det er svært at lave regler for alle, men det tegner dårligt med de eksempler, indrømmet.

  • #4   10. feb 2016 Men i øvrigt er det gamle nyheder, at manden blev udvist.
    Han er på vej til Danmark igen med en arbejdstilladelse i hånden samt en tidsbegrænset opholdstilladelse , idet har har fået job som ingeniør i en virksomhed i Ikast.

    http://www.dr.dk/nyheder/regionale/midtvest/udviste-marius-youbi-faar-opholdstilladelse-min-fremtid-begynder-nu


  • #5   10. feb 2016 Men hvorfor tar han arbejdet fra en dansker?

  • #7   10. feb 2016 Curt, det kan da godt være, det ikke stod i oplægget, men sagen har været i pressen siden før jul, så jeg kan ikke gøre for, du ikke kender den.


  • #8   10. feb 2016 Kirstine, hvad mener du med, at han har taget arbejdet fra en dansker?
    Virksomheden havde en ledig stilling, enhver kunne søge på. I den slags sager vælger en virksomhed sikkert den ansøger, de mener, er bedst kvalificeret...eller vi skal måske lave kvoteordninger? Ingen 12-tals-udlændinge i arbejde førend alle 7-tals-danskere er ansat?


  • #10   10. feb 2016 Karin G

    Ved godt det er gammel nyt men jeg blev bare så harm over den behandling overfor en som vil yde noget til samfundet og så straffer man personen - det giver simpelthen ingen mening.


  • #11   11. feb 2016 Jamen jeg er da enig Polysl. Love er firkantede, og der er altid nogen, som ufortjent kommer i klemme.


  • #12   11. feb 2016 #Karin, hvem sir der ikke er 12 tals danskere, han er ansat pga medie omtale.
    Og ja jeg mener danskere skal forest i køen til arbejde her.


  • #13   11. feb 2016 Kirstine

    Nu er det jo ligegyldigt hvor en medarbejder kommer fra, og man kan ikke som virksomhedsejer sidde og sortere i etnicitet men den som er bedst kvalificeret til jobbet.

    Danske IT virksomheder henter folk fra Indien, Kina, Japan fordi der ikke er nogen som kan udfylde de kvalifikationer.


  • #14   11. feb 2016 Polysl jeg er ikke enig her.

  • #17   11. feb 2016 Hvordan med noget eftetuddannelse af danskerne?
    Selvgølgelig kan der være overgangs perioder, hvor udenlandsk ekspertise kan være relevant, Denise.


  • #18   11. feb 2016 Kirstine 12

    Indenfor IT er vejledere ikke videre kloge på hvad der er behov for. Kan komme med følgende historie fra mit liv.

    Var arbejdsløs og havde stor interesse for IT og da Microsoft var meget fremtrædende på det tidspunkt så var det nærliggende at uddanne sig som Microsoft Certificer - Jeg havde både studieplads og praktikplads i orden og uddannelsen kostede 60.000 på teknisk skole hvor jeg stod for en del af betalingen.

    Nix sagde de fra kommunen det føre ikke til et job så hellere en uddannelse som datanom som jeg så var nød til at tage - blev færdig og så kunne jeg så være arbejdsløs akademiker for på det tidspunkt var der masser som gik ledig.

    tog flere eksaminer på Odense Business Scool indenfor netværk og andre funktioner og 6 mdr. i København med programmering i Delphi som er et OOP.

    Hvis man skal uddanne eller efteruddanne folk så kræver det faktisk at man efteruddanner rådgivere før de kan rådgive for de aner ikke en pind af it og hvad der er behov for - de har en vision som en undulat når det kommer til IT.

    PT. er min vision at folk lære at bruge og benytte gratis software(GUI) at implementere det i det offentlige system og dermed på landsbasis at spare milliarder - Frederiksberg er begyndt men hvis alle bare køre deres lorte system som ikke kan tale sammen så er det idioti.

    Systemer skal være ens på landsplan - hvis jeg fra Odense flytter til Skagen så skal jeg manuelt registrere mig der og de skal manuel registrere mig med de oplysninger jeg kommer med.

    Kan det være mere idiotisk.?

    Grunden er at alle køre deres eget system og der er ikke en styring af brugerfladen eller backend.


  • #22   12. feb 2016 Det lyder som om, at danskerne er snot dumme og total uvidende, jeg kender en meget dygtig topchef der står for IT afdelingen i en virksomhed. Ligeledes kender jeg en civilingeniør i kryptering, da skal du da heller ikke være dum.

  • #24   12. feb 2016 Danskere skal stadig have en chance før udlændinge omend som rådgivere, de kan som nævnt ikke være dummere end andre.
    polysl


  • #25   12. feb 2016 Når man mener, at danskere skal have enhver ledig stilling før så meget som én eneste udlænding får sig et job, må konsekvensen være, at vi lukker vores grænser hermetisk og dermed også forhindrer, at de danskere, der måtte ønske det, rejser til udlandet for at arbejde.
    Hvorfor i al verden skulle danskere frit kunne arbejde i udlandet, og måske tage jobs fra pågældende landes egen befolkning?


  • #26   12. feb 2016 Kirstine 12

    Jeg siger ikke de er dumme men, men ikke så kloge - de burde efteruddannes bedre når de har en funktion som rådgiver. De er sikkert gode i andre funktioner som ikke omhandler IT i den mere dybe forståelse.


  • #27   12. feb 2016 Polysl de er vel bare ikke opdaterede endnu indenfor it..

  • #28   12. feb 2016 Netop Karin

    Det må gå begge veje, og når man ikke har mulighed for at ansætte danskere som tilfældet var i 80'erne hvor der gik rigtig mange akademikere ledige som netop flyttede til andre lande som England,Sverige, Norge. Men det var så også fordi der ikke på det tidspunkt var brug for deres kompetencer.

    En virksomhed skal ikke bare ansætte blindt for det at have en medarbejder indenfor IT kræver ret mange penge at holde ajour og kommer der en fra Syrien som besidder opdaterede viden til forskel fra en dansker som først skal efteruddannes så ville mit valg ikke være svært hvis jeg sad og skulle bestemme.


  • #29   12. feb 2016 Kirstine 12

    Det var de ikke engang i 80'erne eller 90'erne så det er et punkt som man nok skulle kigge på som kommune - indblik i en kommunes IT politik ville også være en god ting hvor de faktisk kunne tjene deres løn ind mange gange hvis de begyndte at kigge på Open Source som er gratis hvor det eneste der koster penge er opgradering af viden i de muligheder som passer til den kommune...

    Men som jeg har skrevet igennem mange år så hænger man fast i gamle strukturer og alle kommuner har deres egen struktur.

    Det som skal gøres er at der fra regeringen side stilles krav og lov om at alle kommuner skal have samme system så alle kan trække på en borgers oplysninger uanset hvor i landet borgeren befinder sig - tildels har vi det jo med borgerservice men jeg vil nok gå videre til intern >IT struktur over alle kommuner i Danmark.


  • #32   17. feb 2016 Ja hvis vi har betalt uddannelsen, så må der høre nogle års samfundstjeneste.

  • #34   17. feb 2016 Jamen så er det jo et system som det hedengangne Sovjetunionen, vi skal have? Her kunne man ikke frit forlade paradiset, og slet ikke hvis man havde fået en højere uddannelse (af samfundet).


  • #35   18. feb 2016 Denise, der er altid undtagelser.
    Danark har gratis uddannelse for alle og det forpligter imo


  • #37   18. feb 2016 Curt

    Det var også tanken engang som blev luftet i folketinget at man skal arbejde mellem 1 -2 år efter sin uddannelse men mest universitets uddannelser.

    Men så er problemet jo at pt. går der en masse akademikere ledige så sådan en lov ville jo ikke give nogen mening da de så bare skal forsørges på bistand.

    Så er det da bedre at de søger udenlands og får sig et arbejde der. Mange kommer jo hjem igen efter flere år når der måske er brug for deres uddannelse i Danmark.

    Nu var min uddannelse ikke gratis da jeg havde en del betaling på 40.000 og resten blev betalt af kommunen hvor jeg så var på SU. Resten af mine andre uddannelser på Odense Business School har jeg taget for egen regning om aftenen efter mit arbejde hvor de uddannelser var karakter givende.

    Men den uddannelse som Datanom kunne ikke bruges til en prut andet at jeg så bare kom i køen af arbejdsløse akademikere men det var kommunens valg at jeg tog den til forskel for Microsoft Certificer som faktisk kostede 60.000 på Teknisk skole. Argumentet var at det var der ikke brug for men der var brug for datanomer ???? what The Shit????

    Så nej jeg er absolut ikke kommet sovende og gratis til mine uddannelser.

    Men jeg bryder mig ikke om tanken at stavnsbinde folk til arbejdsløshed selvom tanken er at de har fået uddannelsen gratis for sådan kan man ikke opstille samfundet bare på sort og hvidt - nuancerne er der og kræver at der er plads på arbejdsmarkedet.


  • #39   18. feb 2016 Nu hjælper det altid at kigge bredt og ikke ensrettet - det giver et meget mere realistisk billede af realiteterne.

  • #41   18. feb 2016 Hvad jeg mener bredt er hvad der sker i samfundet forbundet med de muligheder der er for nyuddannede - nogen er blinde for det faktum at man i vis grad uddanner til arbejdsløshed.

    Det er også i dialog med hensyn til at kigge bredt at man får en bedre forståelse for hvordan tingene hænger sammen.... Undskyld min akademiske tilgang smiley


  • #43   18. feb 2016 curt

    Det er absurd at opkræve uddannelses omkostninger når de vender tilbage til Danmark for de har jo ikke haft chancen for at yde deres del til samfundet fordi der ikke er brug for deres kompetencer.


  • #44   18. feb 2016 Det kommer an på situationen pt, det er princippet der gælder.

Kommentér på:
Arbejdet for meget - så smides han ud

Annonce