876 visninger
|
Oprettet:
argh for ensformet, børnehave. {{forumTopicSubject}}
kUN SERIØSE KOMMENTAR OG RÅD TAK.(:
Det er sådan jeg har været i lønnet praktik i en børnehave siden september og har været rigtig glad for det, men nu er jeg virkelig blevet træt af det, det er for ensformet, jeg keder mig ret meget, i arbejdet som pædago.
men jeg vil gerne arbejde med børn,
men på den anden side tror jeg det bliver for kedeligt.
men jeg ved virkelig ikke om jeg skal starte på den udannelse, nogen der har været ude for det samme eller har nogle gode råd?
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 40 Svar: 996
Hvis du er aktiv og leger med børnene, så bliver det aldrig kedeligt og ensformigt.
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 59 Svar: 1.101
Men ellers er der vel mulighed for at komme til at arbejde med børn med specielle behov?
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Fotoprofiler: 1 Emner: 56 Svar: 330
men i starten var det sjovt det bae kedelig rutiner man kommer ind i, det lige meget hvad man laver, har lavet stortset alt en 17 årig kan med børnene, jeg er den mest aktive praktikant de har/haft.
jan 2011
dec 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Svar: 333
Muligvis jeg tænker noget forkert, men det lyder som en institution, hvor de voksne ikke er inkluderet i børnenes aktiviteter og lege - Og det er desværre disse institutioner, som giver faget et træls ry om, at pædagoger blot sidder og drikker kaffe og snakker! Øv for os, som rent faktisk er aktive og engagerede i børnene!
Så måske du skulle kigge mod dig selv og lige være lidt selvkritisk? Som regel er man selv med til at gøre det ensformigt, og det er kun de voksne, man kan bebrejde for dette!
Der er også STOR forskel på, om man kun er medhjælper, eller er uddannet pædagog - Som uddannet har du nogle andre redskaber, som gør, at det nogle gange kan være nemmere at igangsætte aktiviteter - Man har fokusbørn, som man måske forsøger at inkludere i legerelationer. Dermed sker der mere i hverdagen.
dec 2007
jan 2011
dec 2007
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 40 Svar: 996
Jeg går også meget op i at ligesom være en mandlig rollemodel, da jeg selv ikke rigtig har nogen kontakt til min far.
- Og det giver mig virkelig noget, når jeg kan mærke at børn der normalt er ret generte/stille overfor de andre pædagoger og børn, helt liver op når jeg så kommer.
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 54
selvom der er børn med særlige behov, der kan dræne een psykisk efter en hel arbejdsdag, er det fedt at vide, at man gør en forskel. Og det gæller alle børnene! At arbejde med børn giver mening i min verden
argh for ensformet, børnehave.