{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

Jens H
Jens H
Tilmeldt:
13. mar 2013
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 4

Socialt liv! {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg synes jeg står i lidt af en krisesituation i mit liv lige pt. Jeg er i den situation at folk ligesom begynder at forsvinde ud af mit liv. Skal nok lige nævnes at jeg i dag er 20 år.

Sagen er den at vi i min omgangskreds er ved at nå den alder hvor folk ligeså langsomt begynder at flytte til byen og studere.. Folk flytter altså væk, starter nye studier, får nye venner og man mister ligesom kontakten med dem når de ikke lige er rundt om hjørnet. Har mistet kontakten til en forholdsvis stor del af min vennekreds, og har ligesom fanget mig selv i at der er gået hverdag i mit liv. Jeg står op, går på arbejde, når jeg får fri tager jeg hjem og bruger mere eller mindre alt min tid på ingenting. Sådan fortsætter det ugen ud indtil vi når fredag aften hvor jeg så plejer at gå i byen med to venner, som sjovt nok også flytter til københavn inden for den nærmeste fremtid.

Jeg har brug for at udvide mit netværk og møde nogle nye mennesker. Byen er ikke just det sted man får de dybeste samtaler eller nære venskaber, men hvor gør man så? Det er ligesom gået op for mig at de fleste venner jeg har, eller har haft har jeg mødt i forbindelse med skole som jeg jo ikke længere går på. Når man ikke har skole, studier osv. at trække på hvor finder man så nye venskaber?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Socialt liv!
  • #1   17. aug 2014 Få dig en hobby smiley

    Find ud af hvad du godt kan lide - også dyrk det. Så har du muligheden for at møde ligesindede folk, hvis du selv vil gøre lidt for det..


  • #2   17. aug 2014 Jeg har altså fået mange venner og veninder via nattelivet. Jeg går så også altid ædru i byen og forbliver ædru hele natten.
    Så det kan man altså sagtens! og ellers hvis du går til noget hold sport eller fitness, så er der også rig mulighed for at møde nye venskaber den vej smiley
    Se muligheder fremfor begrænsninger smiley


  • #3   18. aug 2014 Jeg har selv stået i den situation, for næsten 10 år siden. Tre af mine allerbedste venner flyttede fra Holstebro området, og til Aalborg, for at læse. Universitetet har aldrig været mig, så jeg blev tilbage.

    Klart, vi mistede den daglige kontakt og sådan, men vi er den dag i dag, stadig rigtig gode venner. Der kan gå måneder mellem vi har kontakt, men når vi så snakker, eller mødes, er det som om vi aldrig har været fra hinanden. Ser dem stadig som mine bedste venner, selvom jeg i dag har "ny" omgangskreds.

    Det lyder som om at det stadig er "tidligt" i deres fraflytnings-fase. Så hvis I har et godt venskab, så kan det være du oplever det samme som jeg gjorde. Altså at venskabet holder.

    Det hjælper dig selvfølgelig ikke i hverdagen, og der kan jeg som de andre, foreslå en hobby. Selv begyndte jeg at træne i fitness center. Der har jeg trænet siden 2008. Det har ikke givet mig en omgangskreds uden for centeret, men det betyder at når jeg så er dér, så ved jeg hvem rigtig mange er, og de ved hvem jeg er. Og så kører snakken jo bare.

    Ellers kan du jo starte til noget sport. Tilbage i 2012 startede jeg efter over 13 års pause, op med karate igen. Så der træner jeg to gange i ugen, plus at jeg træner puslingeholdet. Og det har givet mig nogle rigtig gode bekendtskaber, både i og uden for klubben.

    Så. Det kan godt være du mister kontakten til dine venner, men forhåbentlig mister du ikke dem. Og tænkt over noget hobby, det kan altså være guld værd i den situation du står i smiley


  • Jay
    Jay Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 84 Svar: 275
    #4   20. aug 2014 Begynd til noget holdsport, sprogkursus, aftenuddannelse eller lign.. Der vil du sandsynligvis komme i snak med nogle folk.

    Men op med hovedet, det bliver kun værre med tiden smiley
    Når dine venner begynder at stifte familie og få børn, bliver det sværere at holde kontakten, og dit netværk svinder yderligere..


Kommentér på:
Socialt liv!

Annonce