{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.257 visninger | Oprettet:

Rejse til italien. > Rom. Strøm?. og evt ris og ros?. {{forumTopicSubject}}

Hej BB.
Jah jeg er ude i lidt god tid.
Indtil videre er datoen sat til uge 42.
Jeg skal rejse med min mor og søster .

Men spørgsmålene lyder.
Hvordan er vejret i rom i uge 42.
Og strøm?. Har de samme stik som herhjemme?.
Ellers har jeg en adapter til UK. Men bruger de det i italien?.

Hvis i ellers ved noget om Rom?.
Så fyre i bare løs.

Ps fik lige flyttet det hen i den rigtige kategori :).
Så dem der nåede og skrive, må godt skrive igen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rejse til italien. > Rom. Strøm?. og evt ris og ros?.
  • Jacob D
    Jacob D Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Svar: 101
    #1   23. mar 2014 http://www.godtur.dk/vejr/vejret-i-rom-i-oktober <-- der er en oversigt over hvordan vejret er i oktober, som måske vil være behjælpelig. Jeg lavede fejlen og tog til Rom i juli måned, hvilket var brændende varmt.

    Så vidt jeg kan huske passer stikkene over, ellers kan man købe en rejseadaptor til billige penge (mener jeg gav ca 30 kr for min, med en samling af stik som passer til hele verden).

    Jeg ved ikke hvor i byen i skal bo henne, men vi valgte et hotel lidt uden for centrum og tog metroen ind til byen centrum. Jeg vil anbefale at have nogle gode sko med til at gå rundt i, da mange af de klassiske turistattraktioner ligger i nogenlunde gå afstande fra hinanden, f.eks. kan man se fra Forum til Colloseum.

    Jeg synes også personligt at det oftere er sjovere at gå imellem tingene i stedet for at hoppe i en metro/taxa/bus og så bare køre rundt til seværdighederne. Mange gange opdager man nye spændende ting, ved bare at gå rundt.

    Hvis i skal i vatikanet, skal i passe på nogle af de 'arrangerede ture' man kan købe rundt omkring i byen. Det er ikke altid man får hvad man betaler for! Vi valgte at købe en guidet tur, fra et bureau ikke langt fra vatikanet, hvor vi fik at vide, at når vi kom som tur-gruppe, ville vi slippe for at stå i kø ved indgangen, hvilket viste sig at være løgn.


  • #2   24. mar 2014 jeg kan bekræfte at i italien bruger de Schuko stik. samme som tyskerne. og det kan de danske stik somregl passe i.

  • #3   26. mar 2014 COOL. mange tak for de detaljerede svar smiley

Kommentér på:
Rejse til italien. > Rom. Strøm?. og evt ris og ros?.

Annonce