Kan det være rigtigt Hjælp {{forumTopicSubject}}
Heey står i et problem som jeg håber i kan hjælpe mig med at løse.
Ca for 4 måneder havde jeg en benzin dunk som jeg troede der var Diesel i og så kom en kammerat og så spurgte jeg om han manglede diesel og det gjorde han da, så gav jeg ham det og så sagde vi køre lige op og tanker. fint nok tænkte jeg og så kom han tilbage med en anden gut fordi han ikke har nosser nok til at selv at sige det. Men han sagde så at det kostede 5000kr for at få tømt vand og renset delene osv. så sagde han du skylder mig 5000kr og det mener jeg ikke at jeg gøre da det ikke er min skyld at bilen gik i stykker. han kunne da have lugtet til det om det var benzin el diesel el vand inden han helte det på bilen som er en Diesel. Hvad mener i skal jeg give ham de penge og har ikke set kvittering på det så vil ikke udlevere pengene og overvejer at finde nummeret på der hvor han arbejdede og så høre ham, Men ved ikke hvad han hedder mere end Jan :(.
jeg fik en trussel at faldt halvdelen ikke mandag så gik han til de røde og hvem er det, + at de vil sende nogle efter mig.
Hvad mener i?
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 13 Svar: 3.291
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 36 Svar: 730
Reelt har du jo sagt til din kammerat at der var diesel i dunken, men naturligvis har man også selv et ansvar for at tjekke det.
Derudover har du naturligvis ret til at få en kvittering for hvad det kostede.
Og når du har den i hånden ville jeg så tilbyde at betale halvdelen. Og så bede ham stoppe med de baby trusler - Manden er vel kommet ud af folkeskolen.
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 41 Svar: 3.259
feb 2013
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 46
maj 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 2 Svar: 14
i begik begge fejl, men i sidste ende er det personen der hælder det på bilen der bør tjekke om det diesel, ligesom når man tanker på benzinstationen, så griber man jo ikke bare den nærmeste pistol
jan 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 21 Svar: 678
feb 2013
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 46
men ringer til hans tidligere chef for høre hvad og hvordan det hænger sammen.
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 40 Svar: 996
- Jeg havde ikke tjekket?! Jeg havde da bare hældt det på?
Måske hænger det også sammen med det gennemsnitlige intelligensniveauet af min vennekreds MULIGVIS er højere end dit... Og jeg derfor ikke vil have grund til at tjekke det.
Hvis du selv mener at det er hans egen skyld fordi han ikke tjekkede det - så siger du i bund og grund "Mine venner burde vide hvor dum jeg er, og at de derfor ikke kan regne med de oplysninger jeg giver"
dec 2012
Følger: 3 Emner: 2 Svar: 38
Men ja, du er en klovn, er du en god kammerat, må du taget et ansvar for hvad du har lavet. Selv om du i god tro, har givet ham den dunk.
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Fotoprofiler: 1 Emner: 31 Svar: 421
Det her har noget at gøre med om truslen er seriøs eller ej. og om han kan fremvise kvittering eller arbejdsløn eller anden dokumentation på udgifterne til udbedrelsen.
Hvor lang tid gik der fra han fik dieselen, til han kom tilbage og gav dig en gæld?
jan 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 103 Svar: 3.103
- Du er jo tilsyneladende ikke i tvivl, og hvis du ikke skifter mening før 100 har skrevet at det er din fejl (hvis så mange mener det), er det spild af tid det her.
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 1.933
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 16 Emner: 505 Svar: 8.653
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Fotoprofiler: 1 Emner: 68 Svar: 417
Kan det være rigtigt Hjælp