{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
849 visninger | Oprettet:

M-POWER
M-POWER
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 46

Kan det være rigtigt Hjælp {{forumTopicSubject}}

Heey står i et problem som jeg håber i kan hjælpe mig med at løse.
Ca for 4 måneder havde jeg en benzin dunk som jeg troede der var Diesel i og så kom en kammerat og så spurgte jeg om han manglede diesel og det gjorde han da, så gav jeg ham det og så sagde vi køre lige op og tanker. fint nok tænkte jeg og så kom han tilbage med en anden gut fordi han ikke har nosser nok til at selv at sige det. Men han sagde så at det kostede 5000kr for at få tømt vand og renset delene osv. så sagde han du skylder mig 5000kr og det mener jeg ikke at jeg gøre da det ikke er min skyld at bilen gik i stykker. han kunne da have lugtet til det om det var benzin el diesel el vand inden han helte det på bilen som er en Diesel. Hvad mener i skal jeg give ham de penge og har ikke set kvittering på det så vil ikke udlevere pengene og overvejer at finde nummeret på der hvor han arbejdede og så høre ham, Men ved ikke hvad han hedder mere end Jan :(.

jeg fik en trussel at faldt halvdelen ikke mandag så gik han til de røde og hvem er det, + at de vil sende nogle efter mig.

Hvad mener i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan det være rigtigt Hjælp
  • #1   1. feb 2014 Du skal da ikke betale for hans fejltagelse. Det er jo lovligt at tænke selv.

• #3   1. feb 2014 Der er god mening i det *Lillelund* og Martin siger.
    Reelt har du jo sagt til din kammerat at der var diesel i dunken, men naturligvis har man også selv et ansvar for at tjekke det.

Derudover har du naturligvis ret til at få en kvittering for hvad det kostede.

Og når du har den i hånden ville jeg så tilbyde at betale halvdelen. Og så bede ham stoppe med de baby trusler - Manden er vel kommet ud af folkeskolen.

• #4   1. feb 2014 jeg ville ikke betale noget som helst til personen. for der er vel ingen garanti for det er dit der fejlede noget ?

• M-POWER
    M-POWER Tilmeldt:
    feb 2013

#5   1. feb 2014 jeg betaler nada, så er jeg ligeglad og så snakker han om at sælge gælden til de røde. hvem er de røde, rockerne han mener held og lykke med det når han ingen penge har.

• #6   1. feb 2014 Vil han sælge sin gæld til russerne?
    i begik begge fejl, men i sidste ende er det personen der hælder det på bilen der bør tjekke om det diesel, ligesom når man tanker på benzinstationen, så griber man jo ikke bare den nærmeste pistol smiley

• #8   1. feb 2014 Hvor i alverden får han de 5000kr fra? Sig han kan fremvise en regning og så kan i tage den derfra. I er begge to lige dumme, så i kan jo snildt betale hver jeres halvdel

• M-POWER
    M-POWER Tilmeldt:
    feb 2013

#9   1. feb 2014 ja han mener det kostede 5000kr at få bilen ud at køre igen pga at han helte vand på bilen og derefter diesel.

men ringer til hans tidligere chef for høre hvad og hvordan det hænger sammen.

• #11   1. feb 2014 Jeg havde nok også været RIMELIG træt af dig, hvis jeg var i hans sko.
    - Jeg havde ikke tjekket?! Jeg havde da bare hældt det på?

Måske hænger det også sammen med det gennemsnitlige intelligensniveauet af min vennekreds MULIGVIS er højere end dit... Og jeg derfor ikke vil have grund til at tjekke det.

Hvis du selv mener at det er hans egen skyld fordi han ikke tjekkede det - så siger du i bund og grund "Mine venner burde vide hvor dum jeg er, og at de derfor ikke kan regne med de oplysninger jeg giver"

• Jakob
    Jakob Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 3 Emner: 2 Svar: 38
    #13   1. feb 2014 Synes ikke du skal betale, uden at have set kvitteringer for udbedringer af skade, eller forhørt om hvem og hvor det er lavet.
    Men ja, du er en klovn, er du en god kammerat, må du taget et ansvar for hvad du har lavet. Selv om du i god tro, har givet ham den dunk.

• #14   2. feb 2014 Det lyder ikke til at det er en du er særligt gode venner med, siden han ikke kan sige det til sig i egen person uden bodyguard. Og desuden at han truer med diverse.

Det her har noget at gøre med om truslen er seriøs eller ej. og om han kan fremvise kvittering eller arbejdsløn eller anden dokumentation på udgifterne til udbedrelsen.

Hvor lang tid gik der fra han fik dieselen, til han kom tilbage og gav dig en gæld?

• #15   2. feb 2014 Er det ikke dumt at du spørger, når du tydeligvis allerede har besluttet dig?
    - Du er jo tilsyneladende ikke i tvivl, og hvis du ikke skifter mening før 100 har skrevet at det er din fejl (hvis så mange mener det), er det spild af tid det her. smiley

• #16   2. feb 2014 Jeg havde sq selv tjekket det man kan aldrig være sikker på hvad der er i de reserve dunkeder bare står... gjorde præcis det samme ved en ven, han kom tilbage efter 2 minutter og spurgte om jeg nu var sikker på det var diesel... smiley

• #18   2. feb 2014 I er begge nogle aber... Men for fanden, man lugter sgu da altid!!

• #19   6. feb 2014 takeaway * .... har talt !!!! smiley

Kommentér på:
Kan det være rigtigt Hjælp

Annonce