{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.253 visninger | Oprettet:

Maria K
Maria K
Tilmeldt:
29. sep 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 3

Kina import {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg vil gerne starte min egen webshop med varer fra kina.

Er der nogle som har erfaringer? Evt. nogle gode forhandlere i kina?

Har været inde på forskellige sider og kigge men kunne godt tænke mig at høre fra jer, hvad jeres erfaringer med det er, og hvad jeg skal vide mm.

Håber der er nogle der kan hjælpe lidt :))

MVH


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kina import
  • #1   17. jan 2014 import og toldafgifter
    dyr fragt
    Du kan få problemer ved reklametions sager da det koster mange penge at sende retur og det tager lang tid.


  • #2   17. jan 2014 har du tænkt på hvad du vil handle med?
    jeg har en firma nabo som køber hjem fra kina's land og man skal som minimum få det hjem i en container før der er gode penge i det, for ellers bliver det ædt op af fragt osv. og ud over det så skal man satan edme være sikker på den kvalitet man får hjem er ok.


  • #3   17. jan 2014 Amino.dk - Spørg derinde, der får du langt bedre svar.

  • #4   17. jan 2014 Eftersom du spørger her, så har du ingen uddannelse indenfor import/export, toldregler og kompliceret regnskab.... Right ??

    Der er SÅ mange regler, og problematikker der skal tages højde for,
    eks.
    Kopivarer
    reklamation.
    uheld/ulykker med varer materialer der er ulovligt at sælge i EU.
    osv osv osv...

    Brug nogle tusinde på et møde med en revisor som har tjek på emnet, det vil du elske dig selv for bagefter smiley


  • Jacob D
    Jacob D Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Svar: 101
    #5   17. jan 2014 Som andre også skriver så er det måske en god ide at overveje hvad det er du vil sælge først. Du skriver at du har været inde på flere forskellige sider at kigge, så tænker jeg at du umiddelbart bare har set på allerede eksisterende sælgere der vil sende til EU?

    Hvis du skal kunne tjene penge på det, så vil du måske gøre klogere i at gå mere direkte til værks, enten til leverandøren, eller et af de mange sourcing kontorer som eksisterer i Kina.

    Ud over import og toldafgifter, så er der også regler for hvad du må importere, og hvor meget. F.eks. hvis det er varer der indeholder træ skal du kunne dokumentere hvor træet kommer fra (EUTR lovgivning). Hvis det er plastic skal der også kunne vises forskellig dokumentation for miljølovgivning.

    Hvis du ingen erfaring har inden for import, skal du sørge for at have undersøgt ALT inden du begynder at bestille noget hjem, ellers kan det hurtigt blive en dyr erfaring.

    (og en anden ting, hvis du kommer til et punkt hvor du bestiller noget hjem så skal du ikke regne med at de ting der står i kontrakten at det er gældende såfremt der opstår problemer. De fleste kinesiske virksomheder har den mantra at en kontrakt er gældende i øjeblikket man skriver under, og er derefter åben for forhandling smiley )


  • #6   17. jan 2014 Sån en side findes allerede http://www.miniinthebox.com/da/

  • Jacob D
    Jacob D Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Svar: 101
    #8   17. jan 2014 http://www.taobao.com/market/global/index_new.php <-- det er forresten det kinesiske "ebay"

  • #9   17. jan 2014 altså småting som mobil tilbehør og computere, i den størelsesorden er fragt jo gratis så med at man som minimum skal have en container hjem er noget være bullshit at sige!

    Men du ska være import registeret!


  • #11   18. jan 2014 ellers kig på www.alibaba.com der kan du finde ALT, og jeg mener seriøst ALT.
    Har selv kontakten til en kina fabrik med henblik på privat import.


Kommentér på:
Kina import

Annonce