{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
316 visninger | Oprettet:

Anders Fogh i Taiwan {{forumTopicSubject}}

Efter at Kina har ændret definitionen på “et land - to systemer” til “et land - et system” er frygten at Taiwan lider samme skæbne som Hong Kong gjorde forrige år.
Derfor besluttede Anders Fogh i sin egenskab af formand for fonden af Alliance of Democracies at vise sin støtte til Taiwan.

“ Kina formulerede oprindeligt politikken som ét land, to systemer. Altså Kina accepterede et liberalt, demokratisk system plus en kapitalistisk markedsøkonomi i Hong Kong og Taiwan. Men nu er det jo fuldstændig udryddet i Hong Kong."

“ Jeg er her for at vise støtte til Taiwan, som i øjeblikket er udsat for øget pres fra Kina. Både militært og økonomisk," fortæller Anders Fogh Rasmussen:

"Jeg gør det netop nu, fordi det er vigtigt, at vi i forhold til Kina og Taiwan ikke begår samme fejltagelse, som vi gjorde med Rusland og Ukraine. Vi reagerede alt for svagt, alt for tøvende og alt for sent i forhold til Rusland, da de angreb Ukraine tilbage i 2014. Det gav Putin det forkerte indtryk: at han bare uden omkostninger kunne fortsætte sit eventyr i Ukraine."
https://www.altinget.dk/artikel/anders-fogh-i-taiwan-vi-maa-ikke-begaa-samme-fejltagelse-som-vi-gjorde-med-rusland-og-ukraine

Jeg er helt på linje med Fogh her - Kina skal ikke tro de bare kan opføre sig som det passer dem og jeg frygter at de invaderer Taiwan når Corona smitten i Kina igen er under kontrol.

Kina har gennem de sidste 20 år stjålet og kopieret næsten al vestens teknologiske fremskridt og produceret den i Kina til priser der har udkonkurreret vesten fuldstændig hvilket har medført at de er eneproducent på en lang række vitale teknologiske områder.
Langsomt er vesten dog ved at vågne op og har fjernet Kina’s import/eksport fordele samt genstartet sine produktioner så afhængigheden af Kina på sigt minimeres.

Kina og Rusland lider begge af storhedsvanvid og da begge er udemokratiske diktaturer er det vigtigt at vesten står sammen for hvem er interesserede i at leve under sådanne slyngelstater ?
Hvad mener i andre om Fogh’s besøg i Taiwan ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anders Fogh i Taiwan
  • #1   6. jan 2023 Cody N den frie verden står sammen smiley

  • #3   7. jan 2023 Jeg synes godt om, at Anders Fogh er i Taiwan. Som jeg husker det, så har Kina haft svært ved at acceptere at Taiwan ikke er kinesisk ligesom "Puttegøjen" ikke kan acceptere at Ukraine ikke er Rusland.

    Jeg mener, Anders Fogh har været den bedste mand for Venstre, ham der er der nu, er en Vatnisse. Anders Fogh kan træde i karakter og en mand, jeg gider at høre på, karisma er det det, det hedder smiley


  • #5   7. jan 2023 “Puttegøj” Ha ha Jetset det var sku grineren 😂

  • #6   7. jan 2023 Alis C

    Du skriver at Fogh er ligeglad med hvor mange der skal ofres for hans magtprincipper og da vi igen taler om et af dine idealer Kina vil jeg blot påpege at Kina er et vaskeægte diktatur der henretter tusindevis hvert år - glem ikke Hong Kong hvis du er i tvivl om hvad der venter Taiwan 🤔


  • #8   7. jan 2023 Alis C

    I et demokrati ER alle ligeværdige, men alle er ikke lige velbjærgede og det er jo det du har ondt i din bagdel over - ikke ?


  • #10   7. jan 2023 Vi har alle lige muligheder, men tydeligt at vi alle ikke prioriterer ens, værdigt liv kræver, at vi gør en indsats, ingen får et værdigt liv, ved at lægge på sofaen og bare forlanger, vi skal arbejde for føden.

  • #12   7. jan 2023 Alis C

    #7
    Du har ved flere lejligheder fremhævet kommunismen som den bedste og mest retfærdige styreform uagtet den fundamentalistiske kommunisme er gået til grunde på stribe med mio. af døde som resultat.
    Den eneste måde pseudo kommunisme kan fungere på idag er ved at implementere kapitalismen så din foretrukne Mao kommunisme har ikke en kinamands chance i nutidens verden.

    #9
    Det er og bliver aldrig en rettighed at få mad på bordet hver dag for det afhænger jo i høj grad af hvordan man administrerer sin “mindsteløn” som til gengæld er en rettighed hvis man vel at mærke går på arbejde, men det er forresten også ligegyldigt for bistandshjælp og div. ydelser som også er en rettighed betyder at man slet ikke behøver at arbejde i dagens Danmark.

    Du har formodentlig brugt det meste af dit voksen liv på rettigheder og nok aldrig skænket pligter en tanke fordi du har været på overførsel i så mange år, men har man været på arbejdsmarkedet fra 15 års alderen til man bliver pensionist fyldte pligterne omvendt alt i forhold til rettighederne.
    Kort sagt - med rettigheder følger pligter med mindre man ikke kan udføre pligter - og det er netop grænsen ml. kan og ikke kan der afgør hvor mange rettigheder samfundet har råd til, men det har vi to jo diskuteret til hudløshed Alis så det “er nok spildte Guds ord på Balle Lars” som man sagde engang smiley


  • #15   7. jan 2023 Als C
    #14

    Ak ak Alis jeg håber dæleme ikke at “i andre” er i flertal for så ser det sku skidt ud for stakkels Danmark’s økonomi 😲

    At sætte sig ind i tingene er bestemt ikke din stærke side har jeg opdaget smiley


  • #17   7. jan 2023 Det ville hjælpe gevaldigt hvis du lige forklarede hvordan du og dine allierede vil redde Danmarks økonomi - det glæder jeg mig til at høre 🤔

    Det sidste afsnit går begge vej, men det har du sikkert fundet ud af smiley


  • #19   8. jan 2023 Dit indlæg viser at selv i så lille et land som Danmark forstår vi meget lidt af hinandens livsbetingelser. Du sidder godt i det, og mener at du skal afgøre hvorfor andre ikke gør. Det ville være en god ide at høre efter hvad de selv fortæller. Jr alis

    Hvornår holder du op med at stille diagnoser ?? - Det er ikke noget med, om jeg afgør, hvorfor andre ikke sidder godt i det. Jeg kan ikke lige huske i skrivende stund, hvad den udsendelse hedder, men det handler om at prioritere, hvad der bruges penge på, det er hovedløst og ganske udenfor pædagogisk rækkevidde, men de har valgt og så må de tage konsekvenserne af det, gå fra hus og hjem, synes du de skal forsørges af det offentlige ?? - de ligger, som redt, fordi jeg har hørt efter, hvad de havde at sige til deres økonomiske situation.

    Alle har ikke de samme livsbetingelser. Der er forskel på at have en IQ på 80 og så en på 130. Der er også forskel på hvilke evner man har uanset hvor intelligent man er. Der er forskel på at have sprogøre og så at være ordblind. Der er forskel på hvor stærk man er fysisk.
    Desuden er der forskel på om man er vokset op i et hjem med en indkomst på 15.000 om måneden eller et hjem med en indkomst på 500.000 om måneden. Forældre med en god indkomst kan give deres børn bedre muligheder og bedre uddannelse end forældre med en lav indkomst.


    Nu trækker du de handicappede frem. Mener du ikke de bliver godt hjulpet i DK ?? - og rigtigt, der er forskel på IQ - der er de boglige og så de kreative, der findes altid en niche, hvis der er vilje.

    Så trækker du div opvækster frem og du mener, dem som kommer fra de velbjerget, får bedre uddannelser, jeg mener rig som fattig kan få de uddannelser, som de evner, jeg mener ikke, der er forskel på den måde, for heldigvis kan ingen uddannelse, trækkes i en automat, bare man har penge nok heldigvis.

    Jeg kan da nævne 4 kendte, der er opvokset i små kår, som har knoklet fra morgen til morgen, for at have opnået en velfortjent rigdom, det fortjener de bare, så det nytter altså at være flittig og ikke bare ligge på sofaen og lade 2 og 5 være lige.

    Simon Spies, han har vokset op med sin mor og der har ikke været for meget.
    Dyne Larsen ligeså.
    Gunbritt fik ikke mulighed for at gå i skole, længere end til det 13. år
    Dennis Knudsen kommer ligeledes fra en ganske alm familie i Mørkhøj 2,5 værelses lejlighed.

    Under alle omstændigheder er det ikke dig, der skal afgøre hvorfor folk er fattige, det skal de selv.

    Er det så dig, der skal afgøre det ?? - Mit udgangspunkt er det, jeg bl.a. nævner her, og vil påstå, at det er underbygget og dokumenteret.




  • #20   8. jan 2023 Alis

    Du virker ikke som en der er slået i gulvet, men jeg tror godt du kan lide at spille offer.

    Hvad er lige forskellen på dengang da vi var unge og så idag Alis ?

    800.000 indvandrere hvoraf en tredjedel er på off. forsørgelse eller i spjældet - hvilket jo er det samme !


  • #22   10. jan 2023 Og det er dit svar til #19, det har du tydeligvis ikke læst, for så ville du ikke svare sådan #21., jeg dokumenterer for mit skriv modsat dig, hvor folk selv udtaler sig, det er bl.a. i de udsendelser, som kaldes Luksusfælden, dem har du nok set nogle af.

    Men nok om det. Du kan ikke dokumentere for dine, kan jeg så læse, never mind.


Kommentér på:
Anders Fogh i Taiwan

Annonce