{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.408 visninger | Oprettet:

holde stille på bakke {{forumTopicSubject}}

Når man skal holde stille for rødt eller ubetinget vigepligt ved uoverskuelige kryds på en bakke, hvad skal man så gøre for at undgå at trille ned i bagfrakommende? Er det først kobling ned, bremse blidt, 1. gear, derefter finde koblingspunktet samtidig med at man holder bremsen nede, og når man så har fundet det, så slipper bremsen? Er det korrekt, eller skal man bare være mega hurtig til at finde koblingspunktet og så ikke bruge bremsen?

Skal til køreprøve i januar og er vanvittig nervøs for at den begynder at trille, da det er grundlag for ikke at bestå, så skal bare lige have teknikken helt korrekt oppe i mit hoved smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  holde stille på bakke
  • #2   28. dec 2013 Men det har jeg overhovedet ikke lært det der, så tror det vil forvirre mig hvis jeg skal til at kigge efter omdrejningstælleren og sådan. Man kan ikke gøre det på den måde jeg har beskrevet med bremsen der?

• #4   28. dec 2013 Bare giv den noget Pedal smiley

• #5   28. dec 2013 Ååhh okay... Øv, håber ikke jeg kommer til at holde på en bakke til køreprøve! smiley

• #6   28. dec 2013 Jeg hiver bare håndankeret når jeg holder og bilen triller tilbage. Jeg hader selv stoplygter der lyser lige ind i fjæset når man holder og det er mørkt så det er håndbremsen jeg altid bruger. Også for ikke at slide unødigt på koblingen

• #7   28. dec 2013 Den skal vi bare ikke bruge når vi kører smiley

• #9   28. dec 2013 du har fat i den lange ende, når du gør det på den måde du har beskrevet i dit første indlæg..
    der er selvfølgelig mange måder at gøre det på, men synes selv det er den nemmeste og skønneste måde at gøre det på, som du beskriver. alternativt kan du bruge håndbremsen i stedet for fodbremsen, men det ville jeg ikke selv gøre..

at gi den lidt hurtige omdrejninger og så slippe koblingen er også fin nok, men rammer du ikke de rigtige omdrejninger, går bilen højst sandsynelig i stå eller sætter hjulene rundt, og det er den køresagkøndige nok ikke tilfreds med..

ellers spørg din kørelærer.

• #10   28. dec 2013 Vi mænd bruger bare det 3 ben. Problem løst. smiley

• #11   28. dec 2013 simon : troede den skulle hænge og hvile halvt ud af det nedrullede vindue?

• #12   28. dec 2013 Du gør det rigtigt. Er selv snart færdig med kortet.

• Nikolaj H
    Nikolaj H Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 81
    #13   28. dec 2013 Brug fodbremsen mens du finder koblingspunktet. Så når der er grønt fjerner du bare foden fra bremsen og giver den lidt speed smiley held og lykke

• #14   28. dec 2013 Tak for svar!! smiley

• #15   28. dec 2013 På stejle bakker bruger jeg også bare håndbremsen, så kan du sagtens mærke når den tager fat, ellers er fodbremsen også fin ^^

• #16   28. dec 2013 Jeg lærte både med fodbremsen og så finde koblingspunkt, men min lære havde intet imod man trak håndbremsen og satte igang..
    Men det er nok smartest at lære med fodbremsen først.

• KEN
    KEN Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 216
    #17   28. dec 2013 Ja bare giv den rigeligt gas og slip koblingen lige så stille, så du triller afsted smiley

• #18   29. dec 2013 Den sikre er håndbremsen. 1500 rpm og så fil koblingen til du kan mærke bilen synker lidt i affjedringen. Så slipper du håndbremsen og ligner en million smiley
    Den anden metode med at file koblingen uden at hæve rpm kan forårsage motorstop da bakken kan være for stejl til at igangsætte bilen i tomgang ( hvis du ikke når at give nok gas)

• Ludvig *
    Ludvig * Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 623
    #20   29. dec 2013 hmm

• Ludvig *
    Ludvig * Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 623
    #21   29. dec 2013 hmm

• #22   29. dec 2013 Ja ja håndbremse håndbremse, men det lærer vi ikke når vi kører bil, ergo tror jeg heller ikke den prøve sagkyndige synes det ville være den bedste ide smiley

• KEN
    KEN Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 216
    #23   29. dec 2013 ja drop håndbremsen...

• #24   29. dec 2013 Hvorfor overhovedet bruge bremserne.
    Gør det at når du kommer kørene, så lad bilen trille hen til den forankørene i så lav fart at du kan skifte til 1. gear slip både bremse og speeder og find koblingspunktet hvor du kan holde bilen ''fast'', det er klart det letteste og når lyset så skifter træder du på speederen og slipper koblingen.

• #26   29. dec 2013 Hvis det var sjov, tror du så jeg havde skrevet det?
    Men det er der altså mange kørelærer der bruger.

• #27   29. dec 2013 Jeg lærte heller ikke det med håndbremsen af min kørerlærer,men af min bror, men min kørerlærer havde intet imod det, ej heller prøvesagkyndige ^^

• #28   29. dec 2013 Men det jeg er bekymret for er at jeg ikke kan nå at finde koblingspunktet hurtigt nok uden at den begynder at trille , og så var mit spørgsmål jo bare om jeg så ikke kunne bruge bremsen smiley

forsøg med håndbremsen er bare ikke noget jeg vil kaste mig ud i, så kort inden køreprøven

• #29   29. dec 2013 Cks - til en køreprøve er det sikreste nok bare at du gør som din kørelærer har lært dig.

Hilsen en der fik lov til at holde på en bakke på den måde i snevejr til sin køreprøve smiley

• #30   29. dec 2013 Har du flere køretimer inden prøven? det med håndbremsen er det nemmeste i verden ^^

• #31   30. dec 2013 L S - Ååh puha, håber ikke det sner når jeg skal op smiley

Ja har en enkelt, men begiver mig simpelthen ikke ud i det med håndbremsen, tror bare det vil gøre mig mere nervøs at skulle til at lære noget nyt smiley

• #32   30. dec 2013 Hvis du har en køretimer mere så ville det nok være en god ide, at du siger til din kørelærer at du vil øve dette, når du nu er så meget i tvivl smiley

Har selv prøvet at gå ud i et kryds hvor det gik op af. Jeg kunne græde! det simpelthen så frygtelig pinligt smiley

• #34   2. jan 2014 Jeg var ude og kører idag og min kørelærer fik mig bevidst hen til de bakker som han ved jeg hader, men det gik lige som det skulle, jeg brugte gassen og så gik det helt fint. Der kom så heller ikke nogle fra siderne eller modkørende, så det gjorde det nok også nemmere.
    Og jo det er en elektrisk knap smiley
    Puha, jeg skal op imorgen til prøve, så kryds fingre!

• #35   2. jan 2014 Kom med en tilbagemelding hvordan det er gået!

Jeg var så heldig at jeg bestod allerede 5ende gang! haha og det ikke engang løgn.

• #36   3. jan 2014 Jeg bestod :DDDD

• #38   4. jan 2014 Haha ja. Tak skal du have, og ja selvfølgelig!

Kommentér på:
holde stille på bakke

Annonce