{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.295 visninger | Oprettet:

Hej
Hej
Følger: 1 Emner: 24 Svar: 30

Handle igennem Ebay? Uoriginale varer? {{forumTopicSubject}}

Hejsa, hvordan foregår det, hvis jeg køber et par "fake" sko til 800 inde på ebay.com, og køberen kommer uden for EU?
Hvordan står det til med om det er legalt nok, eller hvornår er det legalt, bødestraf osv.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Handle igennem Ebay? Uoriginale varer?
  • #3   14. dec 2013 +800kr så bliver du taget godt i røven

Alt det lort som Nike Free run, airmax Shox kan fåes for omkring 200 - 300 kr fake med gratis fragt på alliexpress.com

• Hej
    Hej Tilmeldt:
    jan 2010

#4   14. dec 2013 Det var blot et eksempel.

Til Fyr!: Tak for svar. Så hvis jeg køber blot ET par sko, så tager tolden den ikke? smiley

• Rasmus S
    Rasmus S Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 59
    #5   14. dec 2013 hvis skoene koster under 80 kr kommer der ikke told på. hvis det koster over kommer det muligvis. man kan være heldig at de ikke tjekker pakken, men sats på at de gør:-)

• #6   14. dec 2013 1. Må du eje en kopivare her i Danmark?

Svar: Ja. Du må gerne eje en kopivare til eget brug.

2. Må du købe kopivarer på ferien i et andet land i EU og tage dem med hjem?

Svar: Hvis det er lovligt at købe kopivarer i det land, du opholder dig i, må du gerne købe en kopivare med hjem til eget brug. Undersøg altid på forhånd, om det er lovligt at købe kopivarer i det pågældende land.

3. Må du købe kopivarer på ferien i et andet land uden for EU og tage dem med hjem?

Svar: Hvis det er lovligt at købe kopivarer i det land, du opholder dig i, må du købe varer for 3.250 kr., herunder kopivarer til eget brug. Undersøg altid på forhånd, om det er lovligt at købe kopivarer i det pågældende land.

4. Må du købe kopivarer med henblik på at videresælge dem i Danmark?

Svar: Nej, du må kun købe kopivarer til dit eget brug. Ikke til videresalg.

5. Må du købe kopivarer over nettet fra et andet EU-land?

Svar: Ja, hvis det er lovligt at købe kopivarer i det land, du vil handle i, må du købe kopivarer til eget brug. Undersøg det altid på forhånd, inden du handler.

6. Må du købe kopivarer over nettet fra et land uden for EU?

Svar: Du må strengt taget gerne købe dem, men du kan risikere, at SKAT konfiskerer din vare, uden at du har krav på at få betalt erstatning, og du kan samtidigt risikere et sagsanlæg fra den virksomhed, der har rettighederne til det pågældende mærke.

7. Må du tage en kopivare med til alle andre lande?

Svar: Nej. I nogle lande er det helt forbudt at eje en kopivare, også for turister. I andre lande er det forbudt at sælge og købe kopivarer. Læs mere om kopivarer på forbrugereuropa.dk.

Kilde: (link fjernet)

• Hej
    Hej Tilmeldt:
    jan 2010

#8   14. dec 2013 Jeps, men så skal jeg vel bare betale de 160 kr,- til at de vil bringe dem ud? smiley Plus told gebyr samt moms.

• #9   14. dec 2013 Nicklas lun

Der er næsten altid fri fragt når man køber fra Kina, medmindre det er storer ting som en cykel :9

• Hej
    Hej Tilmeldt:
    jan 2010

#10   15. dec 2013 Ja, fri fragt til tolden tager den smiley

• #11   15. dec 2013 Og husk på at told kan godt finde på at nuppe dine kopivarer hvis de kommer fra et land udenfor EU smiley
    Altså beholde dem, og du risikere en bøde samt sagsanlæg fra firmaet hvis de går videre med det smiley

• #12   15. dec 2013 Køb inden for EU
    Og købe ikke kopi vare, hvor fesent er det lige. Hvis du ikke har råd eller ikke vil betale det den originale vare koster, så lær at leve uden.

• Hej
    Hej Tilmeldt:
    jan 2010

#14   15. dec 2013 Johnni F, jeg har skal penge til det. Problemet er at skoen er meget limited edition, så de kommer aldrig på lager og ingen sælger dem mere. Der er problemet. Pengene er der skam, så hold dig til emnet.

• #15   16. dec 2013 "Mr. Big spender"

Hold dig til at støtte mærket og des designer som har lavet en sko du vil have. Og ikke dem der blot kopiere dem og laver en lorte vare...

• Hej
    Hej Tilmeldt:
    jan 2010

#16   17. dec 2013 Hvis du bare gad at læse hvad jeg skrev.

• Fadel A
    Fadel A Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #19   31. mar 2017 Hej

Jeg har købt mig et par vans fra eBay til 200 kr
    Og har ikke vidst at de var fake og har fået et brev fra PostDanmark om at Skat tjekker skoene.hvad kommer der til at ske

Kommentér på:
Handle igennem Ebay? Uoriginale varer?

Annonce