744 visninger
|
Oprettet:
Handle igennem Ebay? {{forumTopicSubject}}
Har ikke prøvet at handle der før men ville gerne prøve det
der er nogle ting jeg synes er billige, og der skal selvfølgelig ikke være told og skat på
HVIS man kan
Men hvad skal man være opmærksom på når man køber ? og kan man stole på dem 100% på man for varen ?
hvilken ebay skal man handle, der er flere forskellige, og sender de til DK ?
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 7
Og du kan læse om de sælger til Danmark på annoncen, og alt inden for eu er der ikke told og skat på
feb 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Fotoprofiler: 1 Emner: 173 Svar: 1.644
hvordan er det igennem amazon.co.uk ? sender de til danmark ?
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 136 Svar: 631
Forstår ikke spørgsmålet med hvilken ebay? Der er en kun én. Hvis du mener ebay.dk, så det bare en oversat side. Bare brug ebay.com, det det samme.
Der står under shipping om de leverer til Danmark. Tit står der bare worldwide.
Amazon.co.uk er det helt det samme, selvfølgelig er hjemmesiden så bygget anderledes op. Det svært at svare på om hele amazon sender til DK, i det det jo er forskellige sælgere der handler der. Men de vare jeg har kigget på derinde og købt har altid solgt til Dk.
Mht til told og skat osv, er der nogle grænser. Dette gælder for køb uden for EU land: Hvis du køber varer for mindre end 80 kr. skal du hverken betale moms, told eller punktafgift. Når du køber for mere end 80 kr., skal du betale 25 % moms af varens pris, transportomkostninger samt eventuel told. Told skal du betale, når du køber for mere end 1.150 kr.
Inden for EU er det noget med at moms er med i prisen, og told er der ikke.
Det afhænger også meget af hvad du køber, spiritus og tobak f.eks. bliver toldbehandlet uanset om det er udenfor EU eller ej.
Men altså jeg har prøvet at købe for over 80 kr fra Kina, og der skulle jeg ikke betale noget oveni. Om det var fordi det var en blød pakke, ved jeg ikke, men det altså meget nemt at handle over både Ebay og Amazon, og når du først er kommet igang er det svært at stoppe
ps. hvis du køber fra for eksempelvis Kina eller Japan og de sender med royal air mail så kan der gå op til 30 dage, før det kommer
feb 2010
de ting jeg skal købe er ikke under 250 kr
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 136 Svar: 631
maj 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 77 Svar: 335
Hvis du bruger paypal derinde kan du altid få dine penge tilbage hvis du ikke modtager dine ting
feb 2010
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 773
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 16 Svar: 521
Du kan læse på skat.dk hvad der pålægges afgifter og hvor grænsen for værdien.
Men en vejlende pris er 2500. koster noget mere end 25, så undersøg lige en ekstra gang om det kan betale sig
mar 2011
Følger: 1 Svar: 112
Amazon er en butik som fx. bilka og der handler du ikke med enkelte personer.
Handle igennem Ebay?