{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  luftpistol vs kat
  • #4   8. nov 2013 Mr. Fucked

Nej, det er ikke tilladt at indfange katte uden forudgående advarsel og/eller kontakt til ejeren. Ud over det er der regler for indfangelse.

I begge tilfælde, vil jeg satse på at naboen ikke opdager dig, og at naboen ikke er mig.

• Goffer
    Goffer Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 171
    #5   8. nov 2013 Hvis det er privat grund må han vel godt sætte en fælde op eller hvordan?
    Er slet ik skarp på de regler, men alt andet lige ville jeg ikke anbefale at du prøvede at aflive den selv.

• #6   8. nov 2013 Julie P det gælder kun 5.5mm og over x antal kraft, jeg render selv rundt med en her.

• #7   8. nov 2013 Goffer: Nej det må du ikke (uden videre)

http://www.bolius.dk/alt-om/grunden/artikel/maa-naboen-skyde-din-kat/

• #8   8. nov 2013 nikolaj n

smid din adresse så kommer jeg gerne og prøver den af på dig ??

bare det at du ikke kan tænke længere end at det gør man ikke

men du er vel imod hundeloven men det her er ok, nej

• #10   8. nov 2013 Nikolaj - Du har bare at betale for aflivningen så det bliver gjort ordenligt !!!!!!!!!

Din super bums af en taber, bare du stiller spørgsmålet er for vildt !!!

• #11   8. nov 2013 Ud stemme her fra. Du høre ikke hjemme nogle steder !!!

• #13   8. nov 2013 Hvis du skyder den 1500 gange med din lille luftpistol, så dør den sikkert. Alene tanken gør mig nervøs.... Stop dig selv, eller ta et jagttegn og køb en pcp luftriffel ( 5,5) den afliver med lethed et mindre dyr, kan på 30m afstand skyde helt gennem en kat på langs... Hvor fornuftigt det så end er er en anden sag.

Hvis det er den satans vildkat som slagter mine kyllinger... så skyd for satan kræet. Men er det min nabo´s dejlige skovkat så skal du ikke s meget som tænke på at lade bøssen... Og jeg er pisse ligeglad med om den har ridset kølerhjelmen på din latterlige Hyundai.... smiley

• lars j
    lars j Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 70
    #15   8. nov 2013 lige et spørgsmål til folk oven for.. hva er det der gør at i syntes det er okay at jeres/folks katte skal rende over ved andre/naboen?? dette spørgsmål skal IKKE ses som en opfordring til at skyde en kat med en luftpistol eller noget lign men har altid undret mig over folk med kattes holdning lige på dette område..

• lars j
    lars j Tilmeldt:
    mar 2007

#17   8. nov 2013 jhotshot : ik okay.. vi har bestemt alle ret til at være til, men har aldrig forstået den logik der er bag ved kattefolk.. bare fordi de gerne vil have kat er altså ikke lig med deres naboer vil, og jeg er på ingen måde interesseret i deres kat render og skider i min have eller sidder på min bil.. deres argument er altid at "det er jo i kattens natur" men det ligger altså os i min hunds natur men den er de aldrig særlig interesseret i at have ovre ved dem.. giver en helveds ballade..

• lars j
    lars j Tilmeldt:
    mar 2007

#18   8. nov 2013 og lige for at tage den med vildkatten.. hvis jeg gentagne gange oplevede den på min grund ville jeg intet have imod at sætte en fælde op og derefter aflive katten..

• lars j
    lars j Tilmeldt:
    mar 2007

#20   8. nov 2013 jeg sagde vildkatte skulle aflives.. dvs en kat uden ejer og en kat der bare strejfer omkring.. men vil det så sige du syntes det er okay at folks katte smadrer folks ejendom?

• lars j
    lars j Tilmeldt:
    mar 2007

#23   8. nov 2013 hvis din have indeholder nok tiltrækkende ting kommer katten igen.. ligemeget hvad du gør ved den.. har intet imod katte som dyr eller alle andre for den sags skyld, men har noget imod at de skal ødelægge mine ting og deres ejeres holdning til det... hvis min hund ødelægger noget skal de sq nok få sig brokket og kræve erstatning for dit og dat... men når det er omvendt så er det "jo bare en kat"...

• lars j
    lars j Tilmeldt:
    mar 2007

#25   8. nov 2013 syntes egentlig mere det er en ubegavet holdning du har til andres ejendom, men der er vel plads til alle..

• lars j
    lars j Tilmeldt:
    mar 2007

#27   8. nov 2013 problemet med sådanne sager er at de kræver bevis...

• lars j
    lars j Tilmeldt:
    mar 2007

#31   8. nov 2013 hvis man kommer ud til sin bil om morgenen med ridser på motorhjelmen og kattepoter op over taget er det okay svært at bevise hvis det er... kameramobil eller ej.. plus det nok bliver svært at kræve erstatning for oprydning af kattelort..

• #35   8. nov 2013 Jeg håber OP har fået svar på hans spørgsmål (Eller rettere fundet ud af at det gør man ikke)

Men til diskussionen oppe over!

JHotShot - Det er faktisk fornuftigt nok at aflive vildkattene. Vildkatte er som oftest ikke steriliserede (Ergo killinger i spandevis), de er som oftest hverken vaccinerede mod almindelig dårligdom eller deciderede farlige sygdomme som katte leukæmi, FIP, katte aids osv. osv., det er nogle yder smitsomme sygdomme der kan sprede sig til huskatten ved rifter og bid.
    Vildkatte gør rigtig meget skade og burde ganske simpelt bare aflives. Det er heller ikke et ordentligt katteliv med den natur vi har.

Derimod er jeg så røvhamrende træt af dårlige katte ejere der hverken kan eller vil holde kattene på egen grund. Hvis man partout vil have udekatte så kan man forhelvede da sørge for at hegne sin grund ind (Og jo det kan godt lade sig gøre at hegne ind så kattene ikke kan komme ud).
    Jeg har pt. ikke selv kat, men jeg er et kattemenneske og jeg skal have kat igen, og enten bliver det indekatte, eller udekatte i egen have. Dvs. komplet indhegning.

• #37   8. nov 2013 Man kan ikke aflive ALLE nej, men man kan gøre sit for at bestanden ikke bare bliver ved at stige og stige som den pt. gør.
    Og personligt har JEG styr på mine dyr, men der kan altså ske smuttere for selv den bedste.
    Og nej det kan jeg love dig for ikke er sandt.

Jeg har boet på landet i mange år, der havde vi voldsomt mange vildkatte rendende på gården, både i stalden, haven og halmstalden. Inde i byen og i områder med større befolkningstal er der knapt så mange vildkatte, derfor opleves de heller ikke så ofte. Men de er et stort problem på landet og i mindre bydele.

Ræve er der heller ikke så mange af som katte.

Og der er flere forskellige løsninger. Du kan lave en løbegård som er i en del af haven, du kan hegne hele haven ind med et 180 cm højt hegn og en 90 graders bøjning øverst.
    Den sidste er den mest populære løsning blandt de opdrættere jeg kender (Generelt også indenfor opdrætter verdenen der er størst stemning for at holde katten på egen grund)

• #40   8. nov 2013 Jeg kender efterhånden en del der har en af de to løsninger jeg har nævnt, også er der self. dem der beholder dem helt indendørs.
    Og til sidst dem der ikke gider tage ansvar og bare lader dem rende.

Jeg siger heller ikke man skal aflive alt man kommer i nærheden af, men deciderede vildkatte bør aflives, det er for det første et skadedyr, for det andet er det synd at lade dem rende vildt i DK, i vinterperioderne kan de næsten ikke få mad og sulter ihjel, for det andet er de smækfyldt med sygdomme og andet skidt. Det er synd for dyrene at holde dem i live. Det er derimod en god gerning at få dem aflivet, det er de langt bedre tjent med.

Og katte ejere KAN godt holde styr på deres katte, det er et spørgsmål om vilje. Det kan godt være hegn osv. ikke er pæne, men det er jo et valg man træffer når man vælger at have kat. Jeg er som sagt kattemenneske og enten skal jeg have indekatte, hegn i haven eller ingen katte overhovedet. Det da også skide ufedt at ens kat bliver kørt ned bare fordi man ikke gider sætte hegn op eller holde dem inde.

I mine øjne er man skide uansvarlig når man bare lader sine dyr rende frit, om det så er hund, kat eller hest er fuldstændig ligegyldigt.

• #43   8. nov 2013 Den dyreste kat jeg har ejet har jeg givet 1250 kr for, raceren siameser med fuld tavle og papirer. Jeg betalte for hans øremærkning, tandrensning, vaccinationer og generelt sundhedstjek. That's it.
    Derimod har jeg måtte bøde 6000 i dyrlæge regninger på min gamle hul-i-hækken kat -.-

Hul-i-hækken katte/huskatte er lige så skønne som racekatte.

God tur med hunden smiley

• #44   8. nov 2013 Vi har to inde katte, og et voliere til dem. Det fungerer nogenlunde, men de vil naturligvis gerne helt ud, hvis de kunne slippe afsted med det.

Vores er racekatte (Birmaer) og frygten for tyveri, at de bliver kørt ned, idioter der skyder dem med luftgevær m.m , og det faktum at man har pligt til at holde dem på sin matrikel, har gjort valget nemt.

• #47   9. nov 2013 Find en jæger i området og bed ham aflive den, det er den billigste og mest humane måde at gøre det på. Og vær sikker på at han eks ikke bruger 7'er hagl, har flået flere fasaner som folk har skudt med det lort, der sidder læssevis af hagl der kun lige er kommet igennem huden og ikke 1mm længere.

• Thomas M
    Thomas M Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 50
    #49   9. nov 2013 Nu bor jeg godt nok på landet men her har 3 hunde gjort at der hverken kommer katte eller ræve længere i vores have efter hundene fik fat i de 3 første katte og knækkede deres nakke og en enkelt ræv der havde forvildet sig ind på hundenes område tror jeg det har skræmt de resterende til at holde sig væk samt naboen nu holder deres nye kat inde.

• lars j
    lars j Tilmeldt:
    mar 2007

#50   9. nov 2013 jhotshot : man kan tydeligt høre du er en eller anden storbytosse og er så snæversynet man kan give dig bind for øjnene men tandtråd.. bare alene holdningen til en bil siger det hele.. hvis man bor i "udkantsdanmark" er der MANGE katte og er et helveds problem.. og heller ikke med ræve aner du hvad du snakker om, hvorfor tror du der er jagttid på ræve? netop for at undgå at der går sygdom i dem og at de avler som kaniner.. det kaldes aktiv regulering af bestanden.. men kort sagt - min grund mine regler.. hold din kat hjemme.. det vil på ingen måde genere mig at sætte en fælde op og hvis det er en kat uden mærkning eller en vildkat bliver den skudt.. har jagttegn så det er en smal sag..

• #51   9. nov 2013 1/9-31/1 er der jagttid på ræv så den er ikke fredet

Og her hvor jeg går på jagt bruger vi normalt 4'er hagl til fugle som sagtens ville kunne klare en ræv og kat

7'er hagl bruges vidst udelukkende på banen

• #53   9. nov 2013 Dem der er afsporet her, er dem der mener en vildkat skal aflives fordi den ikke har nogen ejer. Så katten der er fri i naturen skal skydes, mens katten der allerede har et varmt hjem og madskål gerne må leve.. Det er en syg tankegang, en syg syg tankegang.

• #54   9. nov 2013 @gert.

NEJ man kan ikke hegne sin have ind så en kat ikke kommer ud, dette er prøvet og er komplet umuligt..... Man kan derimod lave et bur/løbegård som er udbrudssikkert. Men dette er meget svært hvis man har en lidt aktiv kat...

Forsikring/ansvar ved skader smiley sæt jer ind i sagerne inden i kagler.... En katte ejer er IKKE ansvarlig for de skader en kat forvolder, og en kat kan ikke ansvars forsikres... Forsikringsmæssigt betragtes de som vilddyr, ligesom ræv,muldvarp,fugle osv..

• #55   9. nov 2013 Kenny, 7er til banen ja, men der er mange idioter derude der bruger dem på jagt da de ikke koster en skid - jægere er ofte nogle forfærdelige svin.

lolwut, kunne ikke være mere enig.

• #56   9. nov 2013 lolwut - Hvad vil du ellers gøre ved dem? Vildkatte er som oftest meget syge, får på ingen måde ordentlig næring og har generelt et rimelig crappy liv. Det er ikke til at finde et hjem til dem, de er vilde og der skal voldsomt meget til for at de bare bliver lidt vant til mennesker, og hvis de endelig bliver tamme så er det ikke sikkert de kan få et hjem, der er i forvejen en overflod af katte i Danmark.

Og jeg er ikke en koldhjertet skiderik, jeg brænder for bedre vilkår for dyr, men det er ikke gode vilkår at lade dem rende i naturen hvor der ikke er nok mad, hvor de bliver syge og får lov at dø af sult.

Mik S - Det kan godt lade sig gøre jo, på ingen måde umuligt.

Du kan evt. kigge her (link fjernet)
    Det er en variation af den jeg nævner, personligt ville jeg foretrække 90 graders top på.
    Der er altså rigtig mange der bruger de løsninger, man skal bare sørge for at tilpasse haven til sin kat.

• #58   9. nov 2013 Mine katte bliver holdt enten som rene indekatte eller med en løbegård, der har tag på. Så de kommer ikke ud af løbegården.

Mange hegner deres haver ind og har strøm i toppen, så kattene bliver inde.

Det kan godt lade sig gøre at have kattene på egen matrikel, hvis man vil. Men når det så er sagt, kan katte stadig stikke af, ligesom naboens hund kan.

Jeg skulle længe have haft skudt naboens køter, hvis det stod til ts., for den kan ikke finde ud af, hvor den bor men løber rundt og generer alle naboer. Incl. mine katte i min løbegård.

Men skyder jeg den? Næh, jeg hegner blot min have endnu bedre ind for at holde kreaturet ude.

Lidt forståelse for hinanden ville klæde mennesket. Og vildkatte kan være et aktiv. Få en vildkat tjekket for fiv og felv, neutraliser den og genudsæt. Fodre den og der kommer ikke nye vildkatte til. Og de holder mus og rotter væk. Win - win.

• #59   9. nov 2013 Blackie. Sådan en fredelig rolig mand som dig kunne vel ikke finde på at begå selvtægt? smiley

"I begge tilfælde, vil jeg satse på at naboen ikke opdager dig, og at naboen ikke er mig."

• #61   9. nov 2013 Susanne - Kunne ikke være mere enig med dig. Er også enig på vildkatte punktet, dog mener jeg stadig der skal skæres kraftigt ned i bestanden af vildkatte.

• #63   9. nov 2013 JHotShot. Nej vi havde bare et andet emne hvor vi diskuteret lidt omkring selvtægt. Hvor blackie afviste han på ingen måde kunne ty til selvtægt. Så falder man over dette indlæg hvor det faktisk lyder som om han vil gøre selvtægt hvis han var hans nabo og så det. smiley

Jeg støtter på ingen måde nogle i dette indlæg. Især ikke dyremishandler.

• Berit J
    Berit J Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #65   9. nov 2013 Hvor hårdt en luftpistol kan skyde kommer an på udgangshastigheden, men luft er ikke til for at skyde dyr, det gør man på en lovlig måde, som andre har skrevet.

Måske du burde blive medlem af din lokale skytteklub og lærer lidt om våben før du ejer et våben. Husk loven om luftvåben der skal registreres alt efter hvad våben du har.

Du kan også købe forskellige midler der holder katte fra dit område, prøv evt det.

• Who knows?? W
    Who knows?? W Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 330
    #67   9. nov 2013 Skyde en kat med luftpistol? Er du rigtig klog??
    Det vrimler med vildkatte hvor jeg bor men har sku da aldrig overvejer din syge tanke!!!

• thomas K
    thomas K Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Svar: 3
    #68   9. nov 2013 hold da op hvor folk dog er kloge herinde....i guder da
    for det første ska det være cal.5,5mm hagl du ska skyde med og fro det andet ska den have en udgang hastighed på over 300 m i sek for at være øjeblikkelig dræbende på en kat(de sataner er fucking hardcore) og så kraftig luftpistol har du ik råd til alligevel så drop tanken. brug min en cal.22 eller 12/70 med str 7 hagl,det gør jeg.....jaaa ok på lang afstand bruger jeg min 3006 men det er når der på 250m eller derover.... husk inden du starter en krig at få dig et jagt tegn og kontakte ejern af kræet og en annonce i avisen hvor du beskriver katten og hvor det er i landet derefter er ilden fri.

• #69   9. nov 2013 Haha det tvivler jeg nu på ! Har aldrig hørt værre gang sludder !
    Hellere bruge mindre hagl og mere krudt så træfsikkerheden er større så virker det som om du skyder bedre end andre smiley

• thomas K
    thomas K Tilmeldt:
    apr 2013

#70   9. nov 2013 steve pek du fatter da bare minus......prøv at sætte dig ind i en jægers verden før du udtaler dig om noget du fatter bjælde af...haglstr har noget med anslags energi at gøre og ja str7 bruges på bane men bruges også til jagt på fasaner og ænder...bruger du str 3 på 10 m kadu være sikker på at anden ingen ting for den er max smadret

• thomas K
    thomas K Tilmeldt:
    apr 2013

#71   9. nov 2013 kenny f... hvis den var til mig så ja jeg skyder meget bedre end mange men det er der jo en grund som ik ska kommenteres her....har flere bekræfter træffere på 450m og op efter. syndes du sku prøve at stille dig ud på 700m og måne til min riffel så ka du være max sikker på at du har et røvhul til....:) og det var ik ondt ment på nogen måde

• Hitman!
    Hitman! Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 1 Svar: 5
    #72   9. nov 2013 Træfsikkerhed tk, prøv at måne til denneher...
    kattesadist,ca45kg,tyndhåret,våbenliderlig,brugte ungdom på kattejagt om natten i beboelseskvarter, byebye........
    Træffer ? smiley

• #73   9. nov 2013 Hvornår snakkede vi riffel ????

Og jeg mente ikke "som om DU! Skyder bedre end andre"

Men bedre bønner på en jagt er = flere kills så hvorfor spare på bønnen ?

• Hitman!
    Hitman! Tilmeldt:
    nov 2013

#74   9. nov 2013 tror jeg ramte......

• #75   9. nov 2013 WTF??

• Hitman!
    Hitman! Tilmeldt:
    nov 2013

#76   9. nov 2013 På 5 km afstand, og uden bly...
    Ingen forurening, ingen dyrplageri...
    Slå lige DEN.

• Hitman!
    Hitman! Tilmeldt:
    nov 2013

#77   9. nov 2013 Og intet kikkertsigte......

smiley

• #78   9. nov 2013 Åh Gud endnu en der kun er her for at Batle bag en skærm ...
    Godnat

• Hitman!
    Hitman! Tilmeldt:
    nov 2013

#79   9. nov 2013 Dybt godnat do

• #80   10. nov 2013 thomas k: Du er åbenbart et af de forfærdelige svin jeg taler om.

Duer, agerhøns, sneppe, svømmeænder
    undtagen gråand og knarand
    Tunge hagl: 6-7
    Lette hagl: 4-5
    Hare, fasan, gråand, knarand, dykænder
    undtagen edderfugl, sortand, fløjlsand og
    skalleslugere
    Tunge hagl: 4-5
    Lette hagl: 3-4
    Råvildt, ræv, gæs, edderfugl, sortand,
    fløjlsand og skalleslugere
    Tunge hagl: 2-4
    Lette hagl: 1-3

Og lette hagl er bl.a. stålhagl, som der jo er i flugtskydningspatroner.

Anslagsenergien er baseret på massen samt hastigheden, så i teorien vil en haglpatron med små hagl have lige så stor anslagsenergi som en haglpatron med store hagl, så længe den samlede masse er den samme. Men overfladearealet vil være større for haglpatronen med de små hagl (der er flere hagl i, end i den patron med de store hagl), så anslagsenergien vil være mindre pr hagl i den med de små. Dvs du har en ringe penetrering og derved dræbende effekt.
    Lige for at få det ned på et niveau du kan forstå, vil du så helst dræbes ved:
    1. At få over hundrede små stålkugler skudt få mm ind i huden, øjnene, ørerne, næsen, skridtet osv. som du med stor sandsynlighed overlever, hvorefter du kan sidde og gemme dig i en busk og dø fordi du nu er for handikappet til at skaffe føde.
    2. At få skudt 20 store stålkugler igennem dig, således de rammer dine vitale organer og tager livet af dig hurtigt.

Og du bruger altså salonriffel ud på 250m? Er du komplet idiot? Tror maks den kan snegle sig over 175joule på 100m.
    Du har flere bekræftede træffere på 450m? Hahaha, ja og endnu flere bekræftede missere.. Det siger jo ikke en skid, jeg har sgu selv "flere bekræftede træffere" på over 400m. Det siger jo ikke en skid om træfsikkerheden.

• #81   10. nov 2013 Simon H.N > Hvor ser du noget der tangerer til selvtægt? Jeg skrev egentlig blot at det ville være ualmindelig klogt at afholde sit fra dyremishandling i mit nærvær. Hvordan du får det til at omhandle selvtægt ved jeg ikke, men det er antageligt fordi det er det tankemønster der ligger dig mest på sinde.

• #82   10. nov 2013 Haha jaja den er god med dig Blackie. Alt du hentyder til i den tekst er at du er farlig og han skal passe på dig. Ja faktisk næsten en trussel når du siger det er godt du ikke er hans nabo. Hvad vil du da gøre da du skrev din tekst? Ringe til dine kattevenner så de kan komme og drikke kaffe. Nu taler du jo bare udenom. Vi ved jo godt hvad du mener med den tekst. smiley

• #85   10. nov 2013 Jeg har sagt det en gang til dig. Det har intet med dette emne at gøre. Så fordi jeg konfronter blackie med det er jo ikke ensbetydende med at jeg ikke er enig med ham i dette emne. Jeg syntes altså også du ligger dine ord i min mund når du ligefrem siger jeg anklager de forkerte. Det har jo stadig intet at gøre med dyremishandling

Det hele handler om at han aldrig kunne finde på at gøre nogen fortræd og loven skal følges for at ha moralen med sig. Så går der ikke mere en 1 dag så ser man hvordan han lige skal forklare alle at det var godt han ikke er ens nabo. Vi ved jo godt hvad der ligger i de ord. smiley

Hvis jeg så blackie gå over og gi min nabo en lærestreg for den handling så vil jeg syntes det var helt ok. Læg mærke til at jeg faktisk syntes det er i orden det han har skrevet. Bare ikke når man dagen inden læser om hvordan han følger loven til punkt for at moralen er i orden. smiley

Sidste månede reddet jeg da en kat ud af nabohuset som er forladt. Den var blevet smækket inde og havde ikke spist noget længe. Fandt noget mad til den. Så jeg er nok ikke så stor dyreplager alligevel. smiley

• #87   11. nov 2013 Simon>JH har svaret ganske godt. Der er da utrolig mange ting jeg kan gøre inden for lovens rammer, der vil gøre det rigtig kedeligt for ham fortsat at være min nabo. Man skal ikke være noget lyn for at vide hvilke rammer man kan operere inden for, uden at overtræde nogen love. Du tror vel ikke at jeg vil sætte min karriere m.m på spil pga en kat?

• #90   12. nov 2013 Her som folk skriver her, længere oppe i tråden,
    vildkatte er skadedyr, jah det er sandt nok, men det er husdyrs, kæledyrs katte også, Det rigtige skade dyr her her som en anden skriver, er os mennesket, vi har har taget vildkatten til os, avlet som svin og brugte dem som vores kæledyr.

som i siger det er naturligt for katten ar rende frit rundt, jah men kære venner, det er det med alle de dyr vi holder i fangeskab, alt som vi har taget til os har en gang været naturligt og vildt, en fugl holdes et et bur, en fisk der ikke kan svømme?

Jeg synes hans måde han vil gøre det på er self. 100% forkert, men jeg meget imod fritgående katte, hvis man vil have dem, må man hegne dem ind, holde dem indendøre og i et voliere, det skulle simpelt være lovpligtig, man skulle aldrig ha startet med at få katte som kæledyr overhovedet.

Hvorfor, jaah.
    De skader mere end de gaver, os også huskatte, taler ikke kun om skadet biler, lort i haver osv osv, men taler os om de udslætter og slår ihjel, 1.000.000 ++++ af andre dyr, fugle, krybdyr, helt ned til små insekter, osv. og alene de, har de stået for udryddelse af arter mange dyrearter, den er også blevet nomineret til en af de 100 værste arter i verden, har selv os lige set en der har dræbt en snog,
    (men disse dyr er ikke søde, og ingen pels, så fuck det.? )

det er min mening hvorfor de burdes holdes inden for egen grund eller i huset selv. (det tager kattene heller ikke skade af).
    når det så os er sagt, kan jeg godt lide katte, og har ingen ting imod dem, de skal bare holdes inde. smiley

bare lidt mere stof til eftertanke, hvis i overhovedet tænker på vores natur, dyrelivet der ikke er (søde og nuttede) og selve biodiversiteten.
    http://www.ted.com/conversations/18182/cats_pose_a_serious_threat_to.html
    http://www.issg.org/database/species/ecology.asp?si=24&fr=1&sts=&lang=EN
    http://www.salon.com/2013/01/30/death_to_the_house_cat_partner/

og der meget mere læsning smiley

• lars j
    lars j Tilmeldt:
    mar 2007

#91   12. nov 2013 jhotshot : du er da helt væk... at et dyr er fredet betyder at det er ulovligt både at jage og aktivt regulere dyret ÅRET RUNDT!! det har intet med jagttider og gøre, og alle jagttider er uden for det pågældende dyrs yngletid.. shiit..

• #94   12. nov 2013 >JHotShot>

Det ved jeg godt og det har du self. ret i.
    Men da katten her ikke er et naturligt dyr mange steder, selvom den har været det i et godt stykke tid nu, dræber den altså stadig masse andre dyr, som ikke burde dræbes af katten, katten dræber jo både, bytte og fjenderen, mellem de forskellige pattedyr og kryb.
    fx. også på Galapagos, mange dyr er truet, netop pga. de ikke havde, fjender eller meget få inden mennesket kom med katten og så slog den ellers det ihjel den kunne få fat på det er jo sådanset et top rovdyr, og så problemerne man også har i Australien, det jo en grund til den også er sat som en af 100 værste i verden.

Ved ikk hvor stor problemet er i Danmark, men er sikker på den er der smiley

• #96   12. nov 2013 >JHotShot>

de steder en kat "vildkatte" er naturligt forekommet, har de vel os naturlige fjender,
    men så kom vi jo og tog dem til os og satte dem ud hvor der aldrig har været sådan en kat før, derfor er der heller ikke altid naturlige fjender, surt for de dyr der nu er der.
    så man kan jo som sådan ikke sige der mangler naturlige fjender når de aldrig har været der.

det os som Tudserne i Australien, de tog mod for at dræbe billerne, de de så ikke tænke på var at de avler som sindsygt og de ingen naturlige fjender, da den er så giftig som den er, og har aldrig været i Australien før, er der ingen dyr der kan tåle Tudserne smiley

• #97   12. nov 2013 men for lidt natur tilbage er der jo også, det jo pga os smiley

• #100   12. nov 2013 og det er desværre allerede ved at ske, verdens havene, store rovdyr, næsehorn osv. osv.

mennesket er et naturens største fejl, tror aldrig vi har gjort noget godt, kun noget vi prøver at forbedre, som katte smiley

men alt i alt jah, mennesket er det dyr der ikke skulle ha været her smiley

• #106   13. nov 2013 >JHotShot>

det jeg nu heller ikke på ingen måde, hehe, men vil gætte på det vi ikke kunne tåle var evaluation, vi fik/(fandt ud at at bruge hjernen) smiley på en dum måde.

som jeg husker det, mener jeg ikke norske skovkat, har været i danmark uden mennesket hjælp, hvis den overhovedet er i den danske natur nu, udover de normale huskatte som er rundt omkring, mener os at alle huskatte, inklusiv norsk kat, stammer fra den afrikanske vildkat smiley

• #108   13. nov 2013 ja katten har self. været her rundt omkring i flrere 1000 år smiley

men nu snakkede jeg heller ikke om at udryde den helt smiley
    skaden er sket, vi har bragt dem til, men man kunne ha kontrolleret bestand, så de ikke udryder alt dyrelivet, problemet er self. ikke så stor i danmark, smiley
    men vi skal self. ikke fjerne alle vildkatte, men hvis vi fx. for mere slanger, og fugle, ved at fjerne mere katte, for vi os mindre mus og rotter, på samme måde smiley

så der vil stadig være noget balance i det smiley

• #109   30. mar 2019 Hej Nicolaj, fandt du nogensinde ud af om man kunne aflive en kat med en gamo p900 luftpistol?

Kommentér på:
luftpistol vs kat

Annonce