{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gopro+straf?
  • #1   6. aug 2013 Det kan du sagtens, men politiet vil tage stilling til om det er noget de gider gøre noget ved.

Jeg synes det er en rigtig god ide at køre med kamera i forruden, både fordi man ser en masse lort i trafikken, samt hvis du ender i et uheld, så har du en optagelse til forsikringen.

• #2   6. aug 2013 her hvor jeg bor køre folk simpelthen så rådent, så hvis et gopro kan være koden til de kan straffes så er der ingen tvivl om at jeg skal have fat i et smiley

• #4   6. aug 2013 Jeg har ikke kunnet finde noget konkret på det, men i hvert fald må du da ikke overvåge folk uden at gøre dem opmærksomme på det må du?.. også ved jeg da at hvis du har udendørs overvågning på f.eks. en tankstation, så må kameraerne ikke pege ud på offentlig gade?

Også er der jo også hele spørgsmålet om overvågningssamfund osv. at tage stilling til for hvis vi må overvåge hinanden på den måde må staten vel også sætte et kamera på hvert gadehjørne? smiley

• #5   6. aug 2013 Ved ikke om man kan kalde det disideret overvågning?

• #6   6. aug 2013 Overvågning er vel når man filmer det samme sted i en længere periode?

jeg kører jo rundt og er i bevægelse

• #7   6. aug 2013 Thomas: Det kommer an på hvor stort et sd kort man har, men ca. 5 timer

• #8   6. aug 2013 Martin B: Jeg vil stadig mene det er overvågning selvom du ikke er stationær.

• Who knows?? W
    Who knows?? W Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 330
    #9   6. aug 2013 Der jo så bare ikke strøm til 5 timer

• #11   6. aug 2013 Hvis nogen falder over det, så vil jeg forfærdeligt gerne se nogle kilder omkring overvågning offentligt og definitioner osv smiley

• #12   6. aug 2013 Ifølge §264 i straffeloven, siges det at det er lovligt at tage billeder i offentligt rum, inklusive biler og mennesker. Det er ikke tilladt hvis bilen eller personen er på privat grund, dog er det tilladt at tage billeder af en privat bygning.

http://130.225.180.61/CFJE/Lovbasen.nsf/ID/LB02425365

• #13   6. aug 2013 Martin B - Overvejede selv et GoPro, indtil jeg fandt ud af, at Hero 3, holdte 1,5 timer på det normale batteri.. Vil forslå dig at købe et billigere action- eller bilkamera smiley

•  Munk Ole  
     Munk Ole   Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 3.546
    #14   6. aug 2013 Husk at hvis du bliver stoppet af politiet. Så kan de konfiskere dit kamera som bevis, hvis de har mistanke om at du har overtrådt loven..

Der er mange der kører rundt med kamera på fx. hjelmen når de kører motorcykel. Sådan at de har noget bevis hvis de kommer ud for noget. Det er jo bare en anden form for dashcam.

• #15   6. aug 2013 Bliv politimand i stedet for hvis du har de lyster.

Ja jeg køre selv med kamera i bilen som optager fra da jeg starter bilen og til den bliver slukket igen. Men jeg gider ikke engang at bruge tid på at sende klip ind til politiet. Så skulle det være noget meget alvorligt.

Selv da jeg optog den BMW der lavet donuts ude i lyskrydset i Risskov der sagde folk også jeg skulle sende det ind til Politiet. Jeg kan bare ikke se hvorfor det er mig der skal gå og lege politimand.

Havde han ramt varevognen så var det noget helt andet. smiley

• #16   6. aug 2013 Har ikke mulighed for at være betjent

Men hvorfor filme bare for at filme simon?

• #17   6. aug 2013 længe leve Ronni Garner smiley

• #18   6. aug 2013 I har virkeligt brug for et liv!

Eller en omskoling til politibetjent (selv om jeg ikke umiddelbart er sikker på at evnerne rækker)

Pas jer selv smiley

• MR X .
    MR X . Tilmeldt:
    feb 2007

Emner: 4 Svar: 853
    #19   6. aug 2013 Hvis du skal filme med et GoPro i din bil, så brug det kun som dokumentation hvis du bliver indblandet i et uheld.

Lad politiet lave deres arbejde. Du kan lave en anmeldelse, om der bliver kørt råddent i området.

• #20   6. aug 2013 Fordi jeg filmer er pga forsikringen. Jeg vil kunne bevise min uskyld hvis der er et fjols det laver noget tåbeligt. smiley

• FreaZki
    FreaZki Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 60
    #21   7. aug 2013 hvis man f.eks har et overvågnings kamera på sit hus må det ifølge straffeloven IKKE kunne vise andet end din egen ejendom

• valdemar j
    valdemar j Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 23
    #22   7. aug 2013 nu skal du høre

hvis du ville filme på den måde og du melder en med dine fotos

og han bare lidt smart så melder han dig og dine beviser må ikke brugs. i noge tilfælde gør de dog alligevel

så skulle du bo på vesterbro i kbh der er slåskampe hver 2 time vanvids kørsel tasketyve "sådan er det bare"

det er 2013 fuck de andre her kommer jeg

der hvor jeg bor. kan der stå 3 mennesker og hoppe på 1 og 10-15 stykker stå bare og glor jeg som den eneste griber ind

ER SÅ TRÆT AF PØBEL FOLK

DER ER IKKE NOGET SAMMEHOLD !!!! I DANMARK

• valdemar j
    valdemar j Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 23
    #23   7. aug 2013 overvågnings kamera kan du søge om en tilladelse til og filme på et offentligt sted
    du skal dog have en god forklaring til hvorfor

det kunne være gentagende indbrud/røveri/overfald

Kommentér på:
Gopro+straf?

Annonce