{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.607 visninger | Oprettet:

janni v
janni v
Tilmeldt:
6. jun 2011
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 16

Regler for lovlig knallert {{forumTopicSubject}}

Min søn har købt en brugt knallert PGO Hot 50 30km,men hvordan ved jeg om den er lovlig når den er købt brugt?? Han ved at vores krav for at han må have den er at den er lovlig.
Er der et sted hvor jeg kan læse om hvad jeg skal kigge efter på den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regler for lovlig knallert
  • janni v
    janni v Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 16
    #1   19. maj 2013 Han er igang med at "samle" den med sin stedfar så jeg har ingen billeder af den. Og nej jeg stoler ikke på stedfaren.

  • janni v
    janni v Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 16
    #2   19. maj 2013 DingoDango

    Øhhh som forældre har jeg pligt til at holde styre på knægten, da han ikke er voksen og ikke kan se konsekvenserne ved sine handlinger og hvem betaler bøderne???Gør du???

    Ved da godt den aldrig bliver rigtig lovlig men han skal heller ikke tro han kan gør hvad han vil bare fordi han er ung.


  • janni v
    janni v Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 16
    #3   19. maj 2013 Synes nu ikke at jeg er overbeskyttende,har du lyst til at når han for bil at han køre som han synes er ok??? Nej vel... Kørte damen videre eller stoppede hun?? Nej ønsker ikke at han skal holde sig fra at køre knalleret, men at han ved at han ikke bare kan gør som han vil da han ikke er udviklet nok til at kunne styre sådan nogle beslutninger.

  • #4   19. maj 2013 Når den er samlet, så tag en tur på den og se hvad speedometeret viser. Hvis du ikke stoler på det, så få en til at tag en tur på den mens du køre samme fart i bil.
    Hvis du heller ikke stoler på det, så tril du den ned til politiet også få dem til at tjek om den er lovlig, siger de den er lovlig, så er den fuldt ud lovlig.

    Men giver nu DingoDingo delvist ret, knægten skal have sin ungdom, men dog ikke køre 90-100 km/t, men hvis den bare kan køre en 50-60 stykker, så sker der sku ikke noget ved det, så må du vel forklar at hvis han bliver stoppet så må han selv betale bøden - Kan han ikke det må du jo sælge dele fra hans scooter så bøden kan betales. smiley


  • #5   19. maj 2013 Altså mine forældre dengang ville da heller ikke have jeg kørte over det lovlige, men cmon, vi ved alle at hvis vores forældre satte grænser brød vi dem sku da bare uden de vidste det. til sidst sagde mine forældre også, det er dine penge det går ud over ikke vores, at holde ham i så stram en snor gør ihvertfald at han slet slet ikke vil høre efter dig, og om det gælder knallert, alkohol eller biler det er ligemeget

  • MJ
    MJ Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 74 Svar: 548
    #6   19. maj 2013 Stol på din søn,.

    Jeg selv begyndt at kører scooter, og jeg har ladet vær med at tune den priæcis fordi min mor skal se hun kan stole på mig..


  • janni v
    janni v Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 16
    #7   19. maj 2013 Er der ikke pillet ved scooteren hvis den kan køre 40-50 km/t når det er en 30er???

  • #8   19. maj 2013 Hvis den kan køre 50, så er der - Det er højstsansynligt skiven i variatoren der er taget af.

    Men hvis den køre 40 er der ikke nødvændigvis pillet ved den.


  • #9   19. maj 2013 DingoDango, men som en hver der har rodet med scooter ved, så snart du piller ved PGO så går det den forkerte vej smiley

  • #10   19. maj 2013 hvis du har mulighed for at tjekke farten på en gps. så gør det, går den over 45 km/t er der pillet ved den..
    og hvad sker der for folk her inde der blander sig i andres opdragelse af deres egne børn? ved ikke hvad det er for nogle ligeglade forældre, du har haft DingoDango. men er det ikke på tide at holde snuden i dine egne ting?


  • #11   19. maj 2013 Knallerter er noget far ( papfar) og søn har sammen, her skal den bekymrede mor blande sig helt uden om, i har alligevel ikke en kinamands chance for at tjekke noget som helst smiley de kender dine holdninger!
    Brug tiden på noget andet, om 2 år skal han love dig at køre pænt på sin motorcykel.......

    Der er så meget en mor ikke skal vide smiley


  • Bo p
    Bo p Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 125
    #12   19. maj 2013 jeg forstår virkelig ikke, hvorfor at flere af jer prøver, at blande jeg i andres opdragelse.

    grænsen for at få en bøde er 41 km/t. hvis den bliver målt til 42km/t så for han en bøde. kør en tur på den, og kan den køre mere end 40km/t er der sikkert lavet noget ved den. nogle gange kan de køre stærkere uden at der er pillet ved dem. men så er det ejerens ansvar et få den justeret, så den ikke kan køre for stærk. man kan saktens få en bøde for at køre for stærkt, selv om der ikke er pillet ved den.


  • #13   20. maj 2013 altså jeg havde en pgo hot 50 som kørte omkring 45-50 på speedo og den var fuldt ud lovlig..

  • Bo p
    Bo p Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 125
    #14   20. maj 2013 men selv om den er 100% lovlig, må den alligevel ikke kunne køre for stærkt. så er det ejers ansvar at få den justeret ned.

  • #15   20. maj 2013 ellers bare giv ham helt fri line og lad ham gøre hvad der passer ham, så ender han lige som alle de der gutter inde på scootergalleri. som ikke kan formulere en sætning uden 5-6 stavefejl. (intet ondt ord om ordblinde) men kom ikke og sig at alle drenge der er på scootergalleri er ordblinde:) de har bare ikke gidet at komme i skole.

  • #17   21. maj 2013 jo?

  • #18   21. maj 2013 hvad snakker du om?

Kommentér på:
Regler for lovlig knallert

Annonce