{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.466 visninger | Oprettet:

Udleje sit eget hus til eget firma ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa baboom.

jeg ville lige høre om der sidder nogle kloge hoveder derude der kender nogle regler ang udlejning af egen bolig


hvis man igennem kommunen skal eje et opholdssted
og man har en gård der er godkendt til dette

må man så leje sin egen ejendom ud til det firma dvs
jeg tjener privat på mit eget opholdssted ?
derudover har jeg et sommerhus

må jeg godt en gang årligt leje det sommerhus igennem opholdstedet dvs opholdstedet giver penge til mig for at være i mit sommerhus en uge om året feks ????

giver det mening hehe ?

det jeg vil vide er om ovenstående er lovlig når jeg både er ejer af begge lejemål men også er ejer af det opholdssted som benytter sig af disse ting og jeg dermed privat kan tjene på mit eget opholdssted ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udleje sit eget hus til eget firma ?
  • #2   18. apr 2012 Øøøhm, husker bestemt en sag med nogen der lavede det nummer.. Om jeg husker det fordi det var ulovligt aner jeg ikke smiley

  • #3   18. apr 2012 Pocahontas !
    Ja, det var fordi de lejede det ud til overpriser. Jeg tror ikke umiddelbart det er ulovligt. Bare man ikke tager overpriser for det! smiley


  • #4   18. apr 2012 jeg vil prøve på amino smiley men hvis der sidder nogen herinde der kender til disse regler så må i meget gerne komme med et bud herinde også smiley

  • #6   18. apr 2012 Jeg ville helt sikkert forhøre mig hos kommunen og skat.. Og så sørge for at få alt på skrift så du har dit på tørre, hvis der skulle blive noget senere hen...

    Men så længe du betaler skat af dine leje indtægter, så kan jeg ikke se hvad problemet skulle være... Om du lejer stedet af dig selv eller en anden burde ikke gøre nogen forskel...


  • #7   18. apr 2012 jeg kan heller ikke se det skulle være ulovligt men det jeg mener er bare at jeg jo privat kommer til at tjene på at leje mine ejendomme ud til mit eget firma som jo er financeret af kommunen smiley

  • #8   18. apr 2012 Det er ikke ulovligt.

    Dog vær opmærksom på ikke at kræve overpris.

    Ville anbefale du oprettede et selskab som så skulle leje/købe sommerhuset af dig, også leje det videre ud. Det er nemmest at køre det på den måde.


  • #9   19. apr 2012 Bare sæt dine ting i andre navne ?

    Ellers så kan du vel sætte dit hus som kontor også vil du have en masse du kan trække fra smiley


    ud fra det jeg kan læse der så der da en masse ting som du burde kunne trække fra ?


  • #10   20. okt 2012 Det er på ingen måder ulovligt, dog skal du kraftigt tænke over prisen , der har før kørt sager hvor folk tager overpris, hvilket selvfølgelig er forkert og ulovligt.
    Ligeledes kan du trække dele af din private " husleje " af, ved blot at leje lokaler ud som kontor.
    Ingen problem..


Kommentér på:
Udleje sit eget hus til eget firma ?

Annonce