{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.431 visninger | Oprettet:

Væk i posten ?;o {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt noget af en herinde, det lang tid siden hun sendte (14dage ca) men tingene er ikke dukket op, og hun sendte som brev, selvom at man godt kan tænke lidt og sende sådan en som pakke, jeg har lidt på fornemmelsen at det er snyd, selvom hun viser en eller anden seddel, jeg har meldt den forsvundet hos Post danmark, men de har ikke set den hverken i hendes by eller min, og hvem stjæler sådan en pakke , det er sur røv, men ved ikke lige hvad man skal gøre i denne situation ;o

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Væk i posten ?;o
  • #1   13. feb 2013 Hvilken seddel viser hun?

• #2   13. feb 2013 vil også hvide hvilken seddel hun viser

• #4   13. feb 2013 Abe 2 - at sende uden t&t er ingens ansvar, andet end egen dumhed.
    i så faldt hvis sælger kan dokumenter for forsendelse. så det postDK der har smidt det væk, og der kan du intet gøre. så ingen erstatning.

• #5   13. feb 2013 Da jeg solgte min iphone 3 gs. Der vil køber også ha den med brev for at spare lidt Porto.

Så jeg gør altid opmærksom på at det er købers eget ansvar hvis den ikke når frem. Men han fik den da. smiley

Men så længe sælger ikke siger det inden en handel så syntes jeg det er sælger der står med bevisbyrden. Det er alt for let bare at gi posten skylden. For hun har sikkert ikke sendt din vare. Men det er altid godt at sige det til Politiet. For hvis hun har flere anmeldelser. Så tegner der sig snart et mønster.

Men sig det til hende først at hun bliver anmeldt hvis din vare ikke er der inden for 1 uges tid. Så kan det være hun ombestemmer sig og får den sendt. smiley

• kenn n
    kenn n Tilmeldt:
    jun 2010

Følger: 1 Svar: 8
    #6   13. feb 2013 Medmindre du ikke ville betale fragten på 90 kroner for sp det jo din egen skyld. Men derforsvinder sku meget med post dk

• Alice A
    Alice A Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 190
    #7   13. feb 2013 Tror ikke det er posten, jeg modtager masser af brevpakker. At give posten skylden er for let

• #8   13. feb 2013 Ja, det er for let at give posten skylden. Igennem de sidste par år har jeg (og mine kollegaer) kastet mellem 60.000-100.000 pakker igennem post.dk, og jeg har hørt om to tilfælde hvor pakkerne er blevet væk i postens hænder, men så er dukket op igen.

Så det kan godt være du er blevet taget ved næsen

• #9   13. feb 2013 Der er sgu en der har nuppet dig godt og grundigt i 2'eren i den handel der smiley

Det kan jo være en "kvittering" fra en anden pakke eller lign..

Får ALTID track&trace på pakkerne jeg bestiller (: det giver bare en større sikkerhed.. plus det hedder en "forsikret pakke" dvs de dækker det hvis den pludselig forsvinder

• Andreas H
    Andreas H Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Svar: 154
    #10   13. feb 2013 Fordi du får et t&t nummer er det nu ikke en forsikret pakke. Hvis den bliver sendt som almindelig pakke, dækker PostDanmark kun op til 500 kr til private.. Også er det bare de almindelig pakkelabeler man får ved skrænken.

Hvis pakken skal sendes som forsikret, er det en helt anden pris og posten
    Danmark dækker det hele, hvis man altså kan bevise værdien på pakken.

• #11   13. feb 2013 hvis du ikke har betalt for T&T ja så kan du godt risikere at den ikke kommer frem, syntes oftere og oftere at post DK er nogle sjuskehoveder

• #12   13. feb 2013 Det er ikke hvad jeg får afvide når jeg sender pakker (:

• #13   13. feb 2013 Du kan ikke sende en forsigtig pakke med Post Danmark.

• Andreas H
    Andreas H Tilmeldt:
    aug 2012

#14   13. feb 2013 Nej men det er nu sådan det er. En almindelig pakke er kun forsikret op til 500 kr og hvis den skal forsikres for den fulde værdi koster det noget ekstra... Arbejder selv som lørdags post.. Og ja, vi får pakker og breve væk en gang i mellem, nogle steder flere end andre.

• Andreas H
    Andreas H Tilmeldt:
    aug 2012

#15   13. feb 2013 Og jo man kan godt sende en forsigtig pakke med postdk, det koster 82 kr ud over portoen. Undskyld, post Dk yder op til 4800 kr i erstatning.

• Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
    #16   13. feb 2013 Var ude for nøjagtigt det samme for et halvt år siden, købte en Iphone 4. Betalte og hun skulle sende, da jeg 5 dage efter endnu ikke havde modtaget nogen pakke, kontaktede jeg hende og fandt ud af hun havde sendt som brev.
    *Megen rysten på hovedet, en del skæld ud og skænderier senere* blev pakken efterlyst, men dukkede aldrig op igen. Og tøsen var dummer end det dummeste snot, så gad til sidst ikke gøre mere ved det. - Selv om jeg dog flere gange overvejede at køre en tur ned og tage en personlig snak med hende.

Personen du har handlet med, skulle vel aldrig komme fra en flække i nærheden af Århus....Sabrina Sillensen fra Sorring.

• #17   13. feb 2013 Køb som udgangspunkt aldrig noget dyrere og spar på portoen.

Jeg bruger som tommelfinger regel at over 100 kroner, det vil jeg konsekvent have sendt som pakke.
    Alt hvad du sender som brev er der ingen styr på. Ikke for at skandalisere postvæsnets medarbejdere, men ser den forkerte noget spændende denne kunne bruge, ja så er der altså ingen der kan eller vil opdage det er på hans rute det er forsvundet.
    Men som allerede nævnt, har du heller ingen garanti for varen overhovedet er sendt.

• #18   13. feb 2013 Man får hvad an betaler for. Sender man købsprisen + 90,- så forventer man en forsendelse som pakke.

Er man typen der prutter "ok ...men så er det inkl. Fragt" så forventer man en brev forsendelse uden garanti. Og ikke forvet beløb man ikke er klar på at miste hvis noget går galt.....

At mistænkeliggøre sælger fordi man er nærig er for sølle......

• #19   13. feb 2013 Andreas. Nej man kan ikke. smiley

• #21   13. feb 2013 Jeg havde betalt for portoen, og hun havde intet nævnt om hun ville sende som brev, for fik en besked dagen efter hvor der stod noget lignende med at hun troede ikke det var så dyrt og sende så hun havde sendt som brev, og har været inde og læse om de her attester som hun har vist mig, og der stod at man bare kunne sende en tom pakke og få sådan en med, og så har man snydt personen /;

Jeg håber da og få tingene ellers bliver jeg da sur ;o
    Daniel. W.J ; Nej det hedder hun ikke og hende her kommer fra Kbh

• #22   15. feb 2013 Simon H.N.

Øhh jo det kan du så godt. Arbejder selv ved posten så jeg ved man kan....Basta

• #23   15. feb 2013 The O.

Find gerne pris på en 5 kg forsigtig pakke på www.post.dk . Jeg glæder mig til at se en pris. smiley

• #24   15. feb 2013 Faktisk lidt skræmmende at du som medarbejder ikke engang ved at Posten ikke tilbyder forsigtig pakker mere.

Så selv basta. smiley

• #25   15. feb 2013 Skræmmende er at du er total ignorant.

http://www.postdanmark.dk/da/documents/Priser/Pakker-Danmark-1.pdf.
    Læs selv under pakker i venstre side... Kig under 5 kg find pris. Kig lidt længere ned og find tillægsprisen for forsigtig. Bum Bum...

Her lidt mere..

Læs under punkt 4.

http://www.postdanmark.dk/da/documents/forretningsbetingelser/postpakker-dk-1.pdf

Så luk lige arret

• #26   15. feb 2013 Flot du dygtig. Du har fundet noget det er fra August 2012.

Post danmark har ikke tilbudt forsigtig pakker fra 1 januar 2013.

• #27   15. feb 2013 http://www.postdanmark.dk/da/Documents/Priser/a64-2-1.pdf

Mærkeligt der ikke står noget om forsigtigpakker smiley

• #28   15. feb 2013 Ha. Sparet væk og hedder noget andet.

Så er det sq da godt jeg ikke arbejder i Brøndby...

• #29   15. feb 2013 Kan ikke få noget for brevet den er væk helt væk, og self har hun ikke krydset af ved værdi! Doh .. /;
    Ved ikke lige hvad jeg gør nu , det blev sendt for 15 dage siden lige præcis i dag og har været ved PostDanmark og de siger at den er helt væk, ingen har set et brev med mit navn eller sælgers navn.. Hvis det er sendt /;

• Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
    #30   15. feb 2013 Lav en efterlysning på post.dl

• #31   15. feb 2013 Hvad du gør nu....JØSSES.. Du tørre dine øjn og kommer videre. Og næste gang du handler privat, så gør du meget tydelig opmærksom på at du vil have varen sendt som pakke.

Porto prisen tjekker du selvfølgelig selv hos post dk. så du ikke får betalt for lidt...

Unge mennesker ...tsk.tsk.tsk smiley

• #32   16. feb 2013 Mik; tørre mine øjn for hvad dog, du dum og høre på, ja det sjovt du skriver jeg ikke betaler for lidt, du ved lige frem hvad jeg har betalt for Porto!
    Hold kæft du er flabet!!

• #33   16. feb 2013 Jeg prøver ikke at være flabet... Men det er samme klagesang hvergang en privat købt vare ikke dukker op ( det samme på alle gallerier ligefra baboom til traktorgalleri)

Det er sådan det er at handle privat på nettet.. Og nej !!!!! Undskyldningerne dur ikke. En vis %del af handler går ikke til held, Kan man ikke accepterer det, så skal man ikke handle hvor fragt er indblandet.

Det burde ihvertfald i unge mennesker vide.

Rigtig mange handler er jo også relativt små beløb, så de fleste kommer let over det økonomiske. Overfører man 5000,- som man ikke har råd til at miste er man sgu en kegle....

Mvh Mik:-)

• #34   16. feb 2013 Nej det godt du, du lyder lidt som min farfar...
    Når man veksler alle private ting PLEJEDE man at kunne være sikker på at handlen gik ..

Kommentér på:
Væk i posten ?;o

Annonce