{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.340 visninger | Oprettet:

mette m
mette m
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14

væk i posten hvad gøre jeg {{forumTopicSubject}}

Hej... Jeg har været bruger på en salg side i 8 år og altidg haft positive karakter på den side , både som køber og sælger.. altid har jeg modtaget mine ting og de ting jeg har sendt er altid modtaget... sætter pris på at mine ting er iorden og derfor kun 100 % smileys smiley men snøft så skulle jeg sende noget til en... hun modtog ikke sin ting, i en mail har hun skrevet at flere ting incl hendes datter ikke er modtaget så hun var træt af postdanmark... køberen har ikke så gode karakter da flere af hendes ting ikke er kommet frem til køber... nå men suma suma har jeg tilbudt hende og igennem noget support på den side at vi burde dele , køberen afviser og support henviser til købeloven at jeg skal have en indleveringsatt .?? anet ikke hvad det hvad og undersøgte det ,,postdanmark siger at den bevis intet da du bare kan sende et tom brev også kan du købe sådanne en , hvis du vil snyde... jeg har kun en bon hvor vægten står også var en veninde med mig da jeg pakket tingen ned og var med til at sende den.... Jeg syntes jo at det er bevis nok på den er sendt og er så ked af denne her sag... jeg kunne jo bare betale køberen penge også var den sag ude men det syntes ikke er rimligt da den er sendt så derfor er det vel rimligt at vi deler, så vi begge taber lige meget ....Jeg er desværre blevet lukket pt på denne side mens sagen undersøgelses og support siger at det ser underligt især da der er flere ting køberen ikke har modtaget... Kan jeg bevis at tingen er sendt med en bon og et vidne eller kræver loven en indleveringsatt.... har læst på en masse og der står ingen steder at du skal have sådanne en men kun at sælgeren skal bevise at den er sendt afsted ...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  væk i posten hvad gøre jeg
  • mette m
    mette m Tilmeldt:
    maj 2008

#1   19. feb 2011 Nej ikke når det er privat salg smiley

• mette m
    mette m Tilmeldt:
    maj 2008

#2   19. feb 2011 Du har ret hvis det er erhverv smiley men det er et privat salg og sælgeren skal bevise at tingen er overleveret til fragt og her er det postdanmark også er det køberen ansvar derfra smiley sådanne er reglen ved privatsalg

• mette m
    mette m Tilmeldt:
    maj 2008

#3   19. feb 2011 Tak men det passer ikke ved privat sag smiley Sælger bærer risikoen til levering (kbl § 17). Men levering er ifølge købeloven når varen overgives til uvildig fragtmand (kbl § 10) og det må kunne fortolkes til postDK. Ergo er risikoen købers når først varen er i postDKs hænder. Problemet er bare, at sælger jo skal bevise at varen er kommet i postDKs hænder og det er dér, den halter

• mette m
    mette m Tilmeldt:
    maj 2008

#4   19. feb 2011 hov trykket før den var sendt hi ih hi ... det er uddrag fra købenloven smiley , der er stor forskel på privat og erhverv salg

• mette m
    mette m Tilmeldt:
    maj 2008

#5   19. feb 2011 vil lige skrive at dette salg er ikke på qxl smiley

• mette m
    mette m Tilmeldt:
    maj 2008

#6   19. feb 2011 nej men i tager nu fejl af privat og erhvervs salg... jeg kender regler ang. dette , det står helt klart og tydeligt i købenloven så jeg har sat ind smiley men nu er det ikke spørgsmålet .. altså om tingen er tom eller ej ....:-) problemet er bare at hvs jeg havde en indleveringsatt så var der ingen sag .. men en indleveringsatt kan du få bare ved at sende et eller andet til en .. altså f.eks en tomt brev....og det er ved privat salg smiley ..... jeg anet ikke at der fandte sådanne en så derfor har jeg ikke den men kan bevise at tingen er sendt på anden måde...

• mette m
    mette m Tilmeldt:
    maj 2008

#7   19. feb 2011 hi hi h i det er nu ikke mig der siger det men købenloven og supoort på den jeg side jeg er på ... vil lige skrive at support på den side syntes også at det ser underligt ud med den køber smiley

• mette m
    mette m Tilmeldt:
    maj 2008

#8   19. feb 2011 dette er forbruge side:-)
    Når du køber af en privat

Hvis du handler med en privat på en internetauktion, så er du stillet på samme måde, som hvis det var en almindelige privat handel. Købeloven gælder altid, når man handler - også mellem private, men det kan blive sværere at få afgjort en uenighed om, hvem der skal bekoste en reparation. Og det bliver endnu sværere at afgøre mellem jer, hvis den vare, du har købt har været brugt.

Et andet problem ved internetauktioner er, at du måske ikke får leveret den vare, du har købt, eller at varen ikke lever op til det, sælgeren har lovet dig. Hvis du allerede har betalt for varen, kan det være svært eller næsten umuligt at få pengene tilbage bagefter.

Samtidig gælder reglen om 14 dages fortrydelsesret ikke, hvis det er en privat, du handler med på en internetauktion. Endeligt kan Forbrugerklagenævnet ikke træffe afgørelser i en sag om handel mellem private, og du er derfor nødt til at gå til en advokat eller til domstolene for at få afgjort en eventuel tvist.

• mette m
    mette m Tilmeldt:
    maj 2008

#9   19. feb 2011 Per altså ... forbrugerombudsmanden følger jo købeloven .. og læs § 17 der , der står det helt tydligt ... har sat det ind i mit indslag længere oppe ..:-) hvis det altså er et privat salg smiley så det er altså ikke en privat side som har fundet på det... sådanne er købeloven bare smiley

• mette m
    mette m Tilmeldt:
    maj 2008

#10   19. feb 2011 Det er nu ikke min kunde men en privat person ....da dette er en privatsalg... er du ikke erhvers sælger ???

• mette m
    mette m Tilmeldt:
    maj 2008

#11   19. feb 2011 har kigget på deres hjemmeside og der er kun regler for erhvers og jeg kan heller ikke stille dem et spørgsmål da det ikke er et erhverssalg men et privat ,... desværre måske har du en anden mail ... evt til du kender derinde ??? forskellen ligger bla også i forsendelsen ... erhverv hæffer til køberen har sin ting men ved privatsalg fratager sælgeren ansvaret når tingen er leveret til fragten , hvor køberen overtager ansvaret ... sælgeren skal så kunne bevise at tingen er sendt smiley

• mette m
    mette m Tilmeldt:
    maj 2008

#12   19. feb 2011 Dana Tak men ved du om et vidne er godt nok til at bevis at jeg har sendt den ??? kan ikke finde nogle steder at jeg skal have en indleverinsatt ...??? surt at køberen ikke vil have sendt den som pakke, så havde jeg ikke de her problemer snøft

• mette m
    mette m Tilmeldt:
    maj 2008

#13   19. feb 2011 jo det har jeg men ikke en indleveringsatt smiley

• mette m
    mette m Tilmeldt:
    maj 2008

#14   19. feb 2011 Per : har skrevet en mail til dem

Kommentér på:
væk i posten hvad gøre jeg