væk i posten hvad gøre jeg {{forumTopicSubject}}
Hej... Jeg har været bruger på en salg side i 8 år og altidg haft positive karakter på den side , både som køber og sælger.. altid har jeg modtaget mine ting og de ting jeg har sendt er altid modtaget... sætter pris på at mine ting er iorden og derfor kun 100 % smileys
men snøft så skulle jeg sende noget til en... hun modtog ikke sin ting, i en mail har hun skrevet at flere ting incl hendes datter ikke er modtaget så hun var træt af postdanmark... køberen har ikke så gode karakter da flere af hendes ting ikke er kommet frem til køber... nå men suma suma har jeg tilbudt hende og igennem noget support på den side at vi burde dele , køberen afviser og support henviser til købeloven at jeg skal have en indleveringsatt .?? anet ikke hvad det hvad og undersøgte det ,,postdanmark siger at den bevis intet da du bare kan sende et tom brev også kan du købe sådanne en , hvis du vil snyde... jeg har kun en bon hvor vægten står også var en veninde med mig da jeg pakket tingen ned og var med til at sende den.... Jeg syntes jo at det er bevis nok på den er sendt og er så ked af denne her sag... jeg kunne jo bare betale køberen penge også var den sag ude men det syntes ikke er rimligt da den er sendt så derfor er det vel rimligt at vi deler, så vi begge taber lige meget ....Jeg er desværre blevet lukket pt på denne side mens sagen undersøgelses og support siger at det ser underligt især da der er flere ting køberen ikke har modtaget... Kan jeg bevis at tingen er sendt med en bon og et vidne eller kræver loven en indleveringsatt.... har læst på en masse og der står ingen steder at du skal have sådanne en men kun at sælgeren skal bevise at den er sendt afsted ...
maj 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
maj 2008
maj 2008
maj 2008
maj 2008
maj 2008
maj 2008
maj 2008
Når du køber af en privat
Hvis du handler med en privat på en internetauktion, så er du stillet på samme måde, som hvis det var en almindelige privat handel. Købeloven gælder altid, når man handler - også mellem private, men det kan blive sværere at få afgjort en uenighed om, hvem der skal bekoste en reparation. Og det bliver endnu sværere at afgøre mellem jer, hvis den vare, du har købt har været brugt.
Et andet problem ved internetauktioner er, at du måske ikke får leveret den vare, du har købt, eller at varen ikke lever op til det, sælgeren har lovet dig. Hvis du allerede har betalt for varen, kan det være svært eller næsten umuligt at få pengene tilbage bagefter.
Samtidig gælder reglen om 14 dages fortrydelsesret ikke, hvis det er en privat, du handler med på en internetauktion. Endeligt kan Forbrugerklagenævnet ikke træffe afgørelser i en sag om handel mellem private, og du er derfor nødt til at gå til en advokat eller til domstolene for at få afgjort en eventuel tvist.
maj 2008
maj 2008
maj 2008
maj 2008
maj 2008
maj 2008