{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
939 visninger | Oprettet:

Har jeg mistet de penge? {{forumTopicSubject}}

Hej sødeste baboom'er! smiley

I plejer jo at være så hjælpsomme med alt, så jeg håber også I lige kan give input med jeres viden til min sag smiley

Jeg er stoppet med min uddannelse pga. længerevarende sygdom, men har inden da nået at indbetale 800 kr til en studietur. Dette var det første af de to beløb. Men da jeg nu er stoppet, tænker jeg, at jeg gerne vil have pengene tilbagebetalt, da jeg står uden nogen form for indkomst her i februar måned.

Jeg er godt klar over, at jeg skrev under at betale pengene for "min plads" i bussen, da skolen har lejet en. Men derved skrev jeg jo også under, at jeg ville deltage i studieturen. Men nu har jeg jo ikke længere mulighed for at deltage i turen - er det så ikke skolen, som skal udfylde det "hul" der er kommet og betale mit beløb tilbage og selv gør beløb nr. 2 de indkræver af de andre større?

For mig er 800 kr bare et stort beløb i øjeblikket, da jeg skraber for at få råd til regning og kost i denne måned.

Hvad mener I? På forhånd tak! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har jeg mistet de penge?
  • #1   6. feb 2013 Der er desværre ikke noget at gøre, hvad ang. pengene tilbage ved studieture smiley

  • #4   6. feb 2013 Når du selv vælger at droppe ud af en uddannelse, får du ingenting tilbage. Smider de dig ud, kan du måske få dem tilbage smiley

  • Anders C
    Anders C Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 34 Svar: 912
    #5   6. feb 2013 Hør lige din logik:

    De andre skal betale mere fordi <b>du</b> stoppede


    Min logik:

    <b>Du</b> skal betale fordi <b>du</b> stoppede


  • #7   6. feb 2013 Anders C. Skolen har lejet en bus, og prisen er sat derefter, så beløb nr. 2 beregnes efter hvor mange der er stadig går på skolen og skal med på turen! De andre skal jo stadig betale for bussen uanset hvad.

    Lubas, jeg har hørt skolen ad og de siger de vil finde ud af det. Men det er så 2 uger siden, så ville lige høre mine muligheder inden jeg rykkede i dem i for svar smiley

    Nu har jeg også lige debatten åbent et andet sted. Her siger de, at jeg evt. kan sælge min plads videre. Jeg ved skolen selv har andre "udefra" med, så vil lige høre dem ad om det er en mulighed at få min plads udfyldt smiley



  • #9   6. feb 2013 Tag en snak på gratis retshjælp smiley

  • #10   6. feb 2013 Laura - det lyder som en god idé smiley det vil jeg evt. lige prøve.

    men ja, jeg tror det egentlig mest handler om hvor large skolen er smiley nu vil jeg lige prøve at kontakte dem igen. Tak for hjælpen alle sammen


  • #12   6. feb 2013 På vores skole var det bare ærgerligt, derimod var der et par stykker der var så smarte at "sælge" deres plads til dem der ikke havde nået at tilmelde sig - dem er der jo altid et par stykker af :P!

  • #13   6. feb 2013 Det må vel stå i kontrakten du har udfyldt.

    Hvis du har skrevet under på det er et depositum som refunderes/trækkes fra resten ved senere bindende tilmelding, ja så er de penge nok tabt.

    Men jeg havde alligevel forhørt mig på skolen om det er muligt at få dem tilbage


  • #14   6. feb 2013 Herregud at gøre så stort et nummer ud af 800 kr.

  • #15   6. feb 2013 ONSLOW - når man står med 300 kr for resten af måneden uden indkomst før marts, så er 800 kr altså mange penge!

    Jonas, det eneste jeg skrev under på, var en seddel om at jeg ville deltage i turen. Men det har jeg jo så ikke mulighed for længere, da jeg jo ikke går der. Men har sendt en mail til sekretæren smiley


  • #17   6. feb 2013 Ja, men ville jeg så ikke kunne have den mulighed, at få udfyldt min plads eller hvis skolen selv gør det? smiley jeg ved nemlig de har fået andre "udefra" med, for netop at gøre turen billig. Burde jeg så ikke teknisk set have muligheden for at få besat min plads? Da jeg jo teknisk ikke selv har mulighed for at deltage, om jeg ville eller ej.
    Men jeg har sendt en mail, så venter på deres svar smiley


  • #18   6. feb 2013 Det må være op til skolen.. Men jeg havde nået at indbetale begge beløb da jeg stoppede i sin tid - 3600 i alt.. Fik vidst 600 tilbage, det var alt.. Så gør dig ingen forhåbninger

Kommentér på:
Har jeg mistet de penge?

Annonce