{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  boligstøtte?
  • #1   14. nov 2012 Ja.

Boligstøtten afhænger af din indtægt, og gælder som udgangspunkt kun lejeboliger

• #2   14. nov 2012 Er det rigtigt? fuck hvor fedt hvis jeg kan beholde bilen og få lejlighed! For mangler kun lidt nemlig smiley

• #3   14. nov 2012 Du tager bare ned på kommunen og siger du vil ansøge om boligsikring. husk at tage en lønseddel med.

• #4   14. nov 2012 Du skal dog være opmærksom på at det langt fra er sikkert at du kan få boligsikring når du har råd til bil, da det bliver udregnet løn i forhold til prisen på ens lejebolig.

Men bare tag ned på kommunen og søg, det værste der kan ske er at du får afslag smiley

• #5   14. nov 2012 Okay, tusind tak for rigtig god respons!

• konGEN!
    konGEN! Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 72
    #6   14. nov 2012 YES lad os rippe systemet mest muligt!

eller.............!

• #7   14. nov 2012 David

Om man har bil eller ej er som udgangspunkt ikke afgørende. Det afgørende er lønnen(boligens samlede indkomst) og boligens størrelse

https://www.borger.dk/Sider/Boligstoette-til-lejere,-der-ikke-er-pensionister.aspx

• #8   14. nov 2012 7500-Jonas - Det var lige netop også det han skrev.

• #9   14. nov 2012 Prøv at læse hans indlg igen. Det er den 2. linie jeg er interesseret i

• #10   14. nov 2012 7500-Jonas - Ja den har jeg godt læst, men når man har råd til at have bil så er chancerne for at få boligstøtte mindre. Han skrev skam ikke at bilen var det afgørende.

• #11   14. nov 2012 Når man har råd til at have bil... Så har man stadig lige så store chancer for boligstøtte.

Der er så noget om formuer, men det er nok ikke en million bil han har.

• #12   14. nov 2012 7500-Jonas - Ikke altid, det kommer også meget an på hvilken kommune du er i. F.eks. her i Odense kan min mutti ikke få boligstøtte trods hun er på en forholdsvis lav indkomst, hun har bil og sidder i en medium bolig alene. Det er grundet bilen.

• #13   14. nov 2012 Kommunen kan se om man skylder penge osv.

Hvis det er en dyrere bil hun ejer og ikke længere betaler af på, ser kommunen det som et aktiv.

Men ja, det månok forskelligt fra kommune til kommune så. Jeg har ingen problemer med at have bil og inkassere min boligsikring. Jeg ligger dog på et løn niveau der gør jeg skal være opmærksom.

• #14   14. nov 2012 7500-Jonas
    Jeg skrev også:
    "det bliver udregnet løn i forhold til prisen på ens lejebolig."

Jeg tænkte bare at når man har bil så er der større sa.sy. for at man tjener for meget til boligsikring, da hvis man har en meget lav indkomst (Og derved berettiget til boligsikring) har man ikke råd til bil.

• #15   14. nov 2012 Hun har gæld på bilen som, men det er en handicap bil som kommunen har været inde over. Men hun betaler skam aktivt af og det nu ikke en dyr bil.

• #16   14. nov 2012 Sådan vil jeg være ked af at se det stillet op.

En bil kan jo koste meget lidt. man kan jo ikke stryge folk sådan over en kam.
    jeg kan eje en computer, slibebænk, smølfeantikvitet eller et eller andet til 15.000, men fordi de kan se jeg ejer en bil til 6000, så bliver jeg frataget retten til boligsikring. Det hænger ikke rigtig sammen. Eneste forskel er at de jo ikke umiddelbart uden videre efterforskning kan se der er tale om en computer elelr hvad det kan være og ikke en bil.

Som Prinsessse Gert siger er der åbenbart forskel fra kommunen til kommune. Det afhænger måske af kommune kassen eller den gennemsnitlige husleje kontra gennemsnitlig lønindtægt området.

• #17   14. nov 2012 Lyder som om du tror du får flere 1000 kr for at ku beholde bilen.

• #18   14. nov 2012 Alt efter hvor stor lejligheden er også..
    Og hvis du kun mangler lidt for at kunne beholde den hva vil du så gøre hvis koblingen står af.. Så står du med en regning.. Husk det smiley

• Anders T
    Anders T Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 129
    #19   14. nov 2012 Ej stop da...
    Jeg har bil til værdi af ca. 90.000
    Fruen har bil til værdi af ca. 30.000
    Husleje 4750 + el
    52 kvm
    Boligstøtte ca. 700 kr, og vi står begge registreret på adressen.

• #21   14. nov 2012 du må ikke eje for over 100.000 kr

• konGEN!
    konGEN! Tilmeldt:
    sep 2012

#22   14. nov 2012 Anders t : DYBT PINLIGT at eje 2 biler og så samtidig hæve støtte.... virkeligt pinligt!

det gør mig sgu lidt harm at læse at i tilsammen ejer 2 biler til en samlet værdi på 120.000 kr og så alligevel fiser ned på kommunen og hæver støtte... FY FOR HELVEDE!

• Jay
    Jay Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 84 Svar: 275
    #23   14. nov 2012 konGEN!
    Sov du i H.C. Ørstedsparken i nat ?

• #24   14. nov 2012 Ro på kongen.

• #25   15. nov 2012 Jamen så lad også mig støde dig yderligere.

Jeg er aleneboende, med aktiver for 150.000, og hæver knap 600 kroner af kommunen.

Der er forskel på at at bruge systemet og misbruge systemet. Folk der ikke gider arbejde eller på anden vis hæver tusindvis af kroner af systemet er misbrugere.

Hvis det er din opfattelse, ja så må du vel anse studerende for samfundsnassere, fordi de inkassere 5000 kroner, bare for at (måske) møde i skole/praktik

Jeg passer mit arbejde, og betaler alt jeg skal betale for. Selvom jeg er ganske bevidst om jeg ikke lider nogen nød

• konGEN!
    konGEN! Tilmeldt:
    sep 2012

#26   15. nov 2012 jonas : så hvis man kan finde nogen der gør noget der er værre end en selv... så er alt iorden!

det er totalt kræver mentalitet du der udviser og det er den der dræner vores velfærds samfund!

jeg kan få... jamen så skal jeg da have!!!!

du er en misbruger af systemet for du har ikke brug for systemet.... derfor er du misbruger!

præcist som en narkoman er misbruger af stoffer og en syg person der får dem for at holde smerter og des lige ud IKKE er det!

• #27   15. nov 2012 Så kan man spørge sig selv hvad boligstøtten egentlig gør godt for

Altså hvis man ikke har pengene til at bo i en 70 m2 som mig, ja så må man affinde sig med at bo i noget mindre.

Har man ikke råd til bil, må man undvære.

Har man ikke råd til at tage på ferie ka man ikke komme på ferie
    Så enkelt kan det vel siges

Uddyb lige min kommentar angående studerende.

• konGEN!
    konGEN! Tilmeldt:
    sep 2012

#28   15. nov 2012 jonas.... du er ved at være pinlig nu!

men fortsæt du bare med at misbruge systemet og ødelægge det for dem der virkeligt har brug for hjælp... og tænk så på når systemet er blevet misbrugt så meget at reglerne bliver lavet om så den dag du virkeligt har brug for hjælp... så kan du ikke få det!

• #29   15. nov 2012 Når den dag er kommet, så har jeg længe vinket farvel til DK smiley

• konGEN!
    konGEN! Tilmeldt:
    sep 2012

#30   15. nov 2012 du bliver klogere... lad os bare håbe at du bliver det inden du får det hele ødelagt for dig selv og os andre...!

• #31   15. nov 2012 Nja, mon dog.

Min kommune er vidst ikke den fattigste. Da det er den der betaler min boligstøtte har jeg det egentlig fint med det, når jeg ser hvad den bruger penge på smiley

• #32   18. nov 2012 Modellen - Det var da utroligt så ondt i røven du har? Du føler dig simpelthen nødsaget til at skrive i hele to debatter om ham?

Derudover som du skriver i den anden debat, den hvor du beskylder ham for at have den anden bruger, så har han ikke samme skrivestil nej.

Tag dog og anmeld til admin istedet for det barnlige pis der.

• konGEN!
    konGEN! Tilmeldt:
    sep 2012

#33   18. nov 2012 Modellen : jeg er fandme IKKE ham den anden bruger.... på ingen måde! han har heddet babooms debat tjørring, bonderøven og meget andet... men jeg er fandme ikke ham!

og finder du ud af hvem han i virkeligheden er... så vil jeg rigtigt gerne vide det for jeg skylder ham en omgang tæsk der virkeligt kan mærkes!

Kommentér på:
boligstøtte?

Annonce