{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.014 visninger | Oprettet:

Lejeloven - Kommet i lorte situation.. {{forumTopicSubject}}

Hej derude..
Jeg lejede en lejlighed sammen med min ekskæreste for 7 måneder siden, hun var studerende, og havde derfor kun sin S.U.

Jeg betalte Huslejen = 8491 i 6 måneder
Jeg betalte ALLE møbler, ALT hvad der hedder Internet, tvpakke m.m
Vi boede sammen i 2 måneder, hvor vi derefter gik fra hinanden, på de to måneder havde hun nok sammenlagt brugt 1500 på mad...

Hun havde betalt depositummet = 20.000

Igår fik jeg et brev fra en advokat, om at hvis hun ikke fik de 20.000 inden 5 arbejdsdage, ville jeg ende i RKI, jeg skyndte mig derfor hurtigt at betale, de penge..
NU står jeg med en stor hævnlyst!
Hun har derved boet i en lejlighed HELT 100% GRATIS..
Jeg er igang med at kigge lejeloven igennem, men det ku jo være nogle af jer vidste om jeg kunne kræve 50% af huslejen?
Fordi da vi gik fra hinanden, der var der jo stadig 3 måneders opsigelse + tvpakken/internettet var der 6 måneders opsigelse..

Kan jeg gøre noget, for at "hævne mig" / Hive lidt guld hjem?

- Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lejeloven - Kommet i lorte situation..
  • Rene  H
    Rene H Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 22
    #1   29. okt 2012 Ring ind til LO eller måske vende det med en advokat.

    Men jeg forstår stadig ikke hvorfor du skulle betale 20.000 kr til hende.
    Er det fordi du fik depositumet tilbage?? For du skriver jo at hun betalte de 20.000 kr.


  • #2   29. okt 2012 Hvem stod som lejeren af lejligheden? Er ikke så meget inde i lejeloven. Men når jeg står som ejer af min andelsbolig, kan jeg ikke kræve noget tilbage, hvis jeg stod i din situation.
    Men det lyder vildt.
    Jeg er selv på kontanthjælp, det hænger ikke sammen, men hun kunne godt have betalt en del til huslejen, så måtte hun jo bare leve med, ikke at have penge til tøj osv. Det er der andre der gør.
    Måske du skal kontakte advokaten, og fortælle din side af historien, og hører om det kan være rigtig. Kender jo ikke til hele historien, men jeg ville klart tage fat i advokaten.


  • #3   29. okt 2012 Hvad hun betaler kan de sku ik gøre noget ved. Det er op til jer. At du gav hende lov til at betale så lidt er bare surt for dig. I er ikke gift. Kan ik se hvorfor der sku være en lov om at hun sku betale 50%. Men de 20.000 kan jeg som Rene H heller ikke se ideen i.

  • #4   29. okt 2012 Jeg fik depositummet overført til mig ja..
    Men altså ...
    Vi stod begge to på lejekontrakten, ergo så hvis jeg ikke ville betale huslejen efter hun var gået, så stod vi jo til at skulle betale 50% hver, så det kan jeg vel godt kræve?


  • #5   29. okt 2012 Med alt sandsynlighed skulle du nok bare have ladet været at betale de penge. Står lidt i samme situtation. Bare min x der ikke vil give mig pengen for min del af indskudet . Og advokaten siger bare ærlige. Så det der tror jeg er en lokums aftale som du hoppede på og hun vinder ved det.

    Nej tror ikke du kan kræve 50% da hun har flyttede adressen g det viste du så der har du nok stilsigende accepterede at hun ikke betaler og er flyttede.
    HUSK at få ændrede lejekontrakten så hun ikke kan komme og gøre noget længer.


  • #6   29. okt 2012 Der stod klart og tydeligt, at betalte jeg ikke, ville jeg ryge i RKI?


  • Rene  H
    Rene H Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 22
    #7   29. okt 2012 Mener altså ikke at privat personer kan sætte en i RKI.
    Mener kun det er firmaer, der har mulighed for dette.
    Men hæng mig ikke op på det.


  • #8   29. okt 2012 Ja men man kan også true på mange måder. Har snakket med 2 advokater om det og min morfar som udlejet ejendomme ringede også til hans som sagde præcist det samme.

    Så tror hun fandt sig en smart advokaten som fik pengene ud af dig

    Men tror også René H har ret .


  • #9   29. okt 2012 Det var også min første indskydelse, men ja...
    Burde jeg ikke kunne sende hende et brev med det beløb jeg har betalt gennem tiden, og så skrive, enten giver du mig 1/3 af beløbet (f.eks), ellers høre du nærmere fra min advokat, og så bliver det dyrere..


  • Rene  H
    Rene H Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 22
    #10   29. okt 2012 Nu har jeg lige google´t frem og tilbage. Og det eneste jeg kan finde om RKI er.
    Kun private virksomheder og offentlige instanser kan indberette til RKI.
    Kan intet finde omkring privat personer som har mulighed for dette.

    Men ring til din egen advokat, og snak med ham om det.
    For hvis i begge står som lejer af lejligheden, har du krav på halvdelen af dep.
    Uanset om det er hende der har betalt eller dig.


  • #11   29. okt 2012 Ville også ringe til en advokat det er altid gratis at spørge den eller mindre telefonsamtaler

  • #13   29. okt 2012 alt du har betalt har jo været frivilligt selv om du har fået brev fra advokaten har du jo ikke fået prøvet din sag, så har svært ved at se hvor henne du skulle være berettiget til nogle penge retur.
    men jeg ville også føle mig taget i røven hvis jeg stod i din situation, men du er nok nød til at æde den og putte den under dyre lærepenge, og så vær glad for du fik en lejlighed ud af det smiley


  • #14   29. okt 2012 Nu er det jo ikke en privat person der sætter ham i RKI, det er advokat virksomheden..

    Tror godt du kan skyde en hvid pil efter de penge, tror ikke du har noget at komme efter desværre..


    Det bedste du kan gøre er at finde en dygtig advokat, og snakke med ham/hende om der er noget at komme efter.. HUSK hvis advokaten mener der er en sag, og du vinder, skal du ikke betale sagsomkostninger, så derfor kan det godt svare sig at finde en rigtig dygtig advokat, selvom prisen er høj.. For en advokat tager ikke en sag, medmindre de mener der er en chance for at vinde..

    Jeg kan anbefale Tommy V. Christiansen - www.tvc.dk - Gruppen.. Hvis nogen kan hjælpe dig, så er det ihvertfald dem..


  • #15   29. okt 2012 det vil aldrig kunne svare sig at begynde at kører en sag på så lille et beløb, han vil selv skulle lægge mange flere penge ud og kan jo nemt risikere at tabe og står så med en endnu større udgift, og skulle han vinde, er det jo slet ikke sikkert exen har nogle penge at betale med

  • Rene  H
    Rene H Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 22
    #16   29. okt 2012 Det er jo netop en privat person der sætter ham i RKI.
    Det er kun den som man skylder penge, som kan indberette til rki.
    Med mindre det er et incasso firma, som gør det på vejne af en anden virksomhed.

    Advokaten arbejder lidt som et incasso firma, men da det er en privat strid mellem 2 parter, kan der ikke indberettes til rki.

    Ellers ville jeg jo kunne indberette min far fordi han skylder mig 1500 kr.
    Det jo ikke helt logisk..


  • #17   29. okt 2012 forstår slet ikke du har betalt så meget som en krone uden at snakke med en advokat om det! Der findes gratis advokathjælp rundt omkring i hele landet du kunne have kontaktet til at læse hendes "advokat brev" Du min ven er blevet taget ved røven, tillykke. Som sagt, betal ALDRIG noget ved mindre du er sikker på hvordan ting forholder sig!

    forresten så kan du GODT tage en retsag op omkring så få penge, jeg er i retten omkring at få 18.000 kr tilbagebetalt af en dame der solgte mig noget der ikke var hendes! Gå ind på www.domstol.dk og find din retskreds, derfra vælger du småsager (mener det er beløb under 50.000 kr.) og så behøver du heller ej advokat, du sender bare beviser og andet dokumentation for at du mener hun har snydt dig ind til retten med et beløb af 500 kr (retsafgift) som hun skal betale dig hvis du vinder. Nemt nemt, sådan fik jeg da dømt min svindler smiley


  • #20   29. okt 2012 siden det er en strafbar trussel ville jeg nok tage brevet til en advokat, søg efter gratis advokathjælp i dit område. Du skal nok ikke håbe på at få pengene igen, men du kan få hende straffet for hvad hun har gjort. Så kan du jo godte dig over hvis hun bliver straffet. Det ville jeg gøre hvis jeg var blevet snydt!

  • Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #21   29. okt 2012 Du valgte selv at betale. Så kan du ikke komme bagefter og kræve penge af hende.
    Det kaldes dyre lærepenge det du nu har prøvet.

    At du så hoppede på det med RKI er bare smart fra hendes side.


  • #22   29. okt 2012 Kan det ikke blive dyrt for ham advokaten, at han kommer med sådan en uberettigede trussel?

  • Alice A
    Alice A Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 191
    #23   29. okt 2012 det kan klares med et privat søgsmål ellers kan du ikke gøre meget

  • #24   29. okt 2012 ja at komme med en trussel rki han ikke kan opfylde? JA SGU DA! det er brandhamrende ulovligt^^ kontakt en gratisadvokat og vis dem brevet!

  • #25   29. okt 2012 Daniella: Kan du finde et link til en hjemmeside, hvor der står at det KUN er virksomheder der kan indberette til RKI, og det ikke er Privatpersoner?

    Mvh.


  • #26   29. okt 2012 "Experians RKI-register sikrer danske virksomheder mod økonomiske tab og dårlige betalere. Registret består bl.a. af en database, hvori virksomheder kan registrere og søge efter dårlige betalere. Registret kan enten bruges forebyggende mod indgåelse af købsaftaler med nye dårlige betalere eller opfølgende, hvor virksomheder adviseres, hvis en eksisterende kunde registreres som dårlig betaler."

    http://www.experian.dk/rki/


  • #27   29. okt 2012 Mange tak!

  • #28   29. okt 2012 Du kan også ringe til dem og tage en snak med dem smiley

  • #29   29. okt 2012 Rene - Det er jo netop en privat person der sætter ham i RKI.
    Det er kun den som man skylder penge, som kan indberette til rki.
    Med mindre det er et incasso firma, som gør det på vejne af en anden virksomhed.

    Advokaten arbejder lidt som et incasso firma, men da det er en privat strid mellem 2 parter, kan der ikke indberettes til rki.

    Ellers ville jeg jo kunne indberette min far fordi han skylder mig 1500 kr.
    Det jo ikke helt logisk..




    Måske har du ret i at det ikke er muligt at advokaten kan sende ham i RKI fordi det er en strid imellem to private parter..

    Du ville ikke selvom det var erhverv, kunne indberette din far for 1500kr mener det er minimum 5000kr..


  • #30   29. okt 2012 Hvad hedder den advokat? Det er da noget vås med at true dig med RKI efter fem dage. Det holder da ingen steder.

    Men forstår da godt hun vil have pengene tilbage, lyder til du står i langt mindre end 20.000 kr. end hun gør.

    Drop det hævn gøjl, sæt jer sammen og find en ordentlig løsning, det andet er sku da for barnligt.


  • #31   29. okt 2012 Esben: er du fuldstændig forskruet oppe i din hjerne?
    20.000 Har hun betalt i Depositum..

    Jeg har betalt 6 måneders husleje a 8491 = 50.946
    Og så kommer tvpakken m.m udover..



  • #32   29. okt 2012 Hva hed den advokat hun brugte kan ske jeg godt kan burge ham til det sammen smiley


  • #34   29. okt 2012 "Vi boede sammen i 2 måneder, hvor vi derefter gik fra hinanden, på de to måneder havde hun nok sammenlagt brugt 1500 på mad..."

    Det ikke studenterhuen der strammer, er det?


  • #35   29. okt 2012 Du kommer aldrig bare i RKI så vidt jeg ved.. Man skal først i fogedretten og alt mulig... Min kæreste fik en masse breve fra en skyld, som egentlig ikke var hendes, ikke bare sådan noget med "5 dage ellers hedder det RKI" men hun havde også et bestemt antal dage til at betale, dem fik hun et par stykker af hvorefter hun blev kaldt i fogedretten (dette var en privat udlejer) hvor de så afgøre det, men så galt gik det dog ikke, da de til sidst fattede at skylden ikke var hendes

  • #36   30. okt 2012 Danni K - Man kan godt blive indberettet til RKI for under 5000 smiley Det kommer an på den givne situation.

    TDC smed mig i RKI da jeg nægtede at betale en regning på 2400 ca. grundet nogle opkald til Sverige som jeg ikke har foretaget. TDC nægtede at undersøge det, men jeg blev smidt i RKI (For helhedens skyld så er jeg ude af det igen, TDC fik lov at æde regningen selv efter jeg fik advokat på sagen)


  • #37   30. okt 2012 citat fra ts "om at hvis hun ikke fik de 20.000 inden 5 arbejdsdage, ville jeg ende i RKI" det er jo absolut ingen trussel i det så hold nu op med at få ts til at spille penge på en ny advokat.
    de ord kan dække over at fx efter 5 dage vil advokaten videre give sagen til inkasso og rki, det er altså forskel på en påmindelse og en trussel,


  • #38   30. okt 2012 Jan N - Nu er det sådan at privat personer ikke kan sende sagen ind til inkasso, ej heller kan en advokat sende en i inkasso over en privatsag.

  • #39   30. okt 2012 jep de kan netop videre give den, der er jo ingen trusseler i det der bliver skrevet men en påmindelse om hvad der vil ske hvis beløbet ikke bliver betalt og det kan jo så være en Fogedsag og en Registrering i rki, det er jo så op til ts at modbevise kravet og det er ikke blevet gjort da han har betalt frivilligt og desuden er blevet boende, så hvor henne juritisk mener du han vil kunne gøre krav på penge fra exen?

    http://www.domstol.dk/saadangoerdu/fogedsager/Pages/default.aspx


  • #40   30. okt 2012 Så prøver vi lige igen, han kan ikke blive sendt i RKI på den sag.

    Det er udelukkende firmaer der kan sende privatpersoner i RKI, dvs. hvis man som firma ikke modtager den betaling man skal have så bliver sagen sendt til fogedretten og dernæst kommer der advokat på den, og hvis der ikke bliver betalt hedder det RKI.

    Advokaten kan få ham i RKI da tøsen der har hyret den advokat ikke er et firma, men en privatperson, ergo der er intet belæg for RKI. Den kan blive sendt til fogedretten, men der vil højst sandsynligt ikke være belæg for en sag.

    Ergo har advokaten handlet ulovligt ved at true med RKI.

    Bum han har betalt 20.000 kr uden nogen reel risiko, så jeg kan egentlig godt forstå han er bitter, især når han har siddet og betalt alt for hende.


  • #41   30. okt 2012 forstå intet af det indlæg du skriver selv her "Advokaten kan få ham i RKI " og det er jo netop advokaten der skriver at han kan ende i rki

  • #42   30. okt 2012 intet ulovligt med den måde advokaten har handlet på rki eller ej


  • #43   30. okt 2012 Der skulle så stå advokaten kan ikke få ham i RKI.

    Det er en privatsag, ergo han kan ikke sendes i RKI på det, det er kun firmaer der kan oprette en RKI sag.


  • #44   30. okt 2012 hvad prinsess gert siger er

    kun firmaer (f.eks. telia, tandlæge, boligselsab osv.) kan indberette en privat person, advokaten kan IKKE indberette da han IKKE er et firma, men repræsentere en privat person selv. Dette skal gennem retten og IKKE rki, ts er blevet snydt, slut punktum!


Kommentér på:
Lejeloven - Kommet i lorte situation..

Annonce