{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.036 visninger | Oprettet:

At komme over generthed. {{forumTopicSubject}}

Lige for tiden er jeg ekstrem genert. Og jeg ved egentlig ikke, hvorfor da jeg normalt er en meget udadvendt og åben person.

Men efter jeg har fået et nyt arbejde samt studie er jeg blevet meget nervøs og usikker. Jeg rødmer nemt og jeg får nemt tåre i øjnene. Jeg er smadder forvirret over mine reaktioner. Har i nogle ideer til, hvordan jeg lige kommer igennem det her?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At komme over generthed.
  • #2   19. okt 2012 Hvad?

• #3   19. okt 2012 Kender det alt for godt, har det selv på præcis samme måde. Det er så bare en person der er skyld i det. smiley

• Jay
    Jay Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 84 Svar: 275
    #5   19. okt 2012 Du har fået nyt job og er begyndt på ny uddannelse, det kan være en stor omvæltning, og gør at du skal lære dig selv at kende i de omstændigheder du er i nu.
    I modsætning til de sociale trygge kredse du plejede at befinde dig i, kan det være du ikke føler du har den samme 'status' eller folk ikke kender dig som du i virkeligheden er. Nu kender jeg dig ikke, men det kan jo skyldes at du vil imponere folk og kendes for noget godt, men du prøver så meget at et hvert lille fejltrin føles som en kæmpe undergang og der begynder det at eskalere.

Måske føler du dig anderledes, fremmed eller har svært ved at tage imod ros, eller bliver nemt pinlig over ligegyldige småting, som kun du ser?
    Måske har du altid været genert, men har ikke tænkt over det de sidste par år, hvis du har været i vante kendte omgivelser, blandt folk du kender.

Et træ er stærkest ved dets rødder... - Du bliver nødt til at finde 'rødderne' til problemet før du vil komme til at 'blomstre.'
    Inderst inde kender kun du problemet, og bliver nødt til at finde det frem og bearbejde det.

- Som sagt jeg kender dig ikke, så du bliver selv nødt til at finde ud af hvad der sker og hvorfor. Det kan være det bare er et stadie på et par måneder der skal overstås, men det kan også sagtens være permanent hvis du ikke gør noget ved det..

Først og fremmes vil jeg i hvert fald råde dig til at få lavet silikonebryster.*host* haha;)

Held og lykke.

• #6   19. okt 2012 Hold da op. Jeg tror du rammer en hel del rigtig Jay, Jeg har slet ikke tænkt over det. Men jeg vil så gerne gøre alle glade og jeg vil virkelig gerne yde mit bedste. Og det føles virkelig som en kæmpe undergang når jeg så laver små ligegyldige fejl. Og jeg har ekstrem svært ved, at tage imod ros. Jeg er nok en af de mest velansete på mit studie, hvilket måske gør mig nervøs da jeg ikke vil skuffe dem. Men jeg ved ikke lige, hvordan jeg skal sætte en stopper på det. Jeg har været genert som barn men ikke som teenager.

Btw. jeg bruger en D skål så jeg behøver nok ikke silikone smiley

• #7   19. okt 2012 Løsning -> ALKOHOL!

• #8   19. okt 2012 Åh ha, hvis man bare kunne tage nogle shoots inden arbejde! Det kunne sikkert hjælpe på nerverne, men kunderne bliver sikkert mindre tilfredse.

• Jay
    Jay Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 84 Svar: 275
    #9   19. okt 2012 Måske får du mere ros og opmærksomhed end du plejer, og som du selv siger: ikke vil skuffe dem, derfor tror jeg du synes at du har en enormt meget at leve op til, i forhold til hvad du plejer, det kan være det stresser dig.

Men hvis folk 'ser op til dig' (hvilket det lyder til) så kan det være lavt selvværd evt. lav selvtillid der er dit problem..
    Altså det lyder ikke til du mangler beskæftigelse fra andre, men du mangler at bekræfte dig selv.

Du må lære at ignorere de små fejl i din hverdag, og kigge efter dine succes, det vil styrke dit selvværd med tiden.

Og lad være med at tænk så meget over om du kommer til at rødme, eller kommer til at gøre noget forkert.. Jo mere man tænker på det desto værre bliver det som regel. Så bare fjern fokus fra det.

• #10   19. okt 2012 Du er en klog mand Jay. Tak for de gode råd. Man skulle tro du kendte mig personligt.

• #12   19. okt 2012 Jeg får virkelig også nogle voldsomme svede ture og jeg bliver meget forvirret og på en måde ukoncentreret. Og det hjælper ikke lige frem med kollegaer der bliver ved med, at kommentere på min rødmen. Jeg har overvejet om et arbejde som kassedame er for grænseoverskridende for mig? Jeg kan mærke det giver et ordentlig hak i selvtilliden, når kunderne bliver ubehaglige og sure.

Men sjovt du siger det med endorfinerne. Lige nu er mit knæ godt nok forstuvet, men normalt rider jeg dagligt 3 heste. Meeen jeg har tænkt, at mere sex evt. kunne øge lidt selvtillid og en glød smiley

• #13   19. okt 2012 alkohol er en ret god ting til at lære folk at kende over, da man med det samme har noget til fælles.
    Men som udgangspunkt, så er det bedste man kan gøre bare at være sig selv. Hvis man prøver at fremstille sig selv som noget man ikke er, og noget man ikke står for, for at passe ind og virke cool, så holder det ikke i længden. Det kører en selv psykisk ned, at have en falsk facade.
    Hvis folk ikke kan lide dig som den du er, så er der sgu ikk så meget at gøre ved det.

På uddannelsen handler det bare om at spille med så åbne kort som muligt, og prøve at klikke med så mange som muligt. Man skal ikk bare finde 1 eller 2 og så hænge på dem, for folk har det med at droppe ud, og dropper dine 1-2 venner så ud, så du alene.

Derfor vigtigst af alt, vær på talefod med alle. Det behøver ikk være de dybe diskussioner man bevæger sig ud i, men et godmorgen osv. til en klassekammi man ikk har snakket med endnu kan sgu også være nok, for når man så engang kommer til at snakke sammen, så har man givet til kende at man ikke har lukket af for at snakke med vedkommende.

• #15   19. okt 2012 Føler du dig stresset? Eller føler du et stort pres? For det kan let udløse de symptomer, som du beskriver.

• #16   20. okt 2012 (link fjernet)

Nej hvor er den lækker, Flot farve og kraftig manke, ...

Kommentér på:
At komme over generthed.

Annonce