{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.692 visninger | Oprettet:

sunshineclouds
sunshineclouds
Følger: 1 Emner: 112 Svar: 215

kørerkort {{forumTopicSubject}}

Hej !

Jeg begyndte at tage kørerkort for lidt over en måned siden (jeg har aldrig prøvet at håndtere en bil)

jeg var i sidste uge på manøvrebane og det gik RIGTIG skidt, alligevel sender min kørerlærer mig ud idag på vej.

Jeg er faktisk næsten bange for at kører i bil, faktisk er jeg rigtig bange og tør ikke..

Er det normalt at være så nervøs? Er rigtig meget i tvivl om hvad jeg skal gøre

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kørerkort
  • #1   16. okt 2012 Hvorfor har du ikke sagt det til ham/hende?
    Så du kunne komme lidt mere på bane??

• #2   16. okt 2012 Det gjorde jeg skam også, men han sagde jeg havde fået de timer jeg skulle have altså 2 1/2 på manøvrebanen

• Hardcore _
    Hardcore _ Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 340
    #3   16. okt 2012 Det lyder som en det bare skal have kørt så mange igennem som muligt, for at få nye kunder.
    Jeg havde fundet et andet sted at tage kortet. Er du ikke sikker ved at køre bil, så skal man ikke ud på vejen, for det er netop der man er mest til fare for andre. Måske du skulle tage en ekstra snak med ham?

• #4   16. okt 2012 Jeg har valgt at tage kørekort til næste år, ved en køreskole med kvindelig ejer, ... hun har fået topkarakter af de venner af mine som tog deres pap der, .. hun er virkelig dygtig og tålmodig, det ved jeg da en af mine venner er et nervevrag normalt, i sådanne situationer,

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #5   16. okt 2012 Daniel P

Vigtig viden. Det afklarer virkeligt hendes spørgsmål.

sunshineclouds

Alle er nok nervøse første gang de skal ud og køre. Men der er langt derfra og så til at være direkte bange.
    Men din første tur på vej bliver alligevel bare ligeud kørsel. Meget stille og roligt. Så træk vejret dybt, og se hvordan det går.
    Hvis du stadigt har det på samme måde efter i dag, skulle du nok overveje at finde en anden kørelærer, hvis han stadigt ikke er til at tale med.

• #6   16. okt 2012 Ja det er normalt at man kan være så Nervøs, .. er man ikke tryg ved det siger man det,, hjælper det ikke må man finde en anden køreskole, en som tager det alvorligt,

• Lica - <3
    Lica - <3 Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 61
    #7   16. okt 2012 Jeg er selv igang med kørekort ( jeg har dog kørt før )
    Men vi kom også kun derned 1 gang og så skulle vi ud på de rigtige veje. Jeg var også nervøs, da der jo også køre andre der.
    Noget jeg er rigtig nervøs for er glatbanen, og det har jeg snakket med min kørelærer om. Jeg har været med i 3 bilulykker, hvilket gør at jeg er meget nervøs når det kommer til det.
    Jeg vil råde dig til og snakke med din kørelærer. Vær ikke bange for det, du er ikke den eneste der er nervøs smiley
    Jeg startede sammen med en veninde ( havde aldrig kørt før ) og hun var også enormt nervøs, og 1-2 gang, var hun næsten ved at græde. Jeg rådede hende til at snakke med kørerlæreren, ( udover det, kunne kørerlæreren godt se at hun var nervøs/bange og ked. ) - så næste gang tog de det helt stille og roligt.

SNAK MED HAM smiley ellers kan man ikke rigtig få forståelse.

• #8   16. okt 2012 Aftal med din kørelærer at i starter ved en parkeringsplads som plejer at være tom og start timen med at køre lidt der smiley

Bare husk du er en betalende kunde! kræv at de tager hensyn til det eller find et andet sted...

Jeg endte selv med at skifte køreskole hen imod slutningen af mit forløb og burde have gjort det længe inden..

• #9   16. okt 2012 så ta da med din forældre eller en ven ud og køre lidt, og bliv tryg ved at side bag rettet, det er sQ da den bedste løsning, at lærer af en man føler man kan stole på..

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

#10   16. okt 2012 rasmus c

Rådgive hende til at køre rundt i trafikken uden kørekort? Du er ikke for klog hva?

• #11   16. okt 2012 Kasper H

der er en grund til der er nedsat straf som bøde hvis man er igang med kørekort...

og sagde aldrig hun skulle køre ud i trafikken.. at du er sådan en taber der ikke kan håndtere at styre dit eget liv med behøver folk til at styre dig ved at følge lovgivningen 100% kan jo ikke være vores andres problem...

• #12   16. okt 2012 Det skal nok gå smiley

Jeg var sgu også lidt nervøs, men 10 sek efter vi var startet kørte jeg rundt på Bouldevarden i Herning, no big deal smiley

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

#13   16. okt 2012 Ok, du mente simpelthen at hun skulle tage ud på en lukket bane?
    Lad nu være med at prøve at tillægge dine egne ord en anden betydning, når det er så tydeligt hvad du mener.

Og nej. Jeg synes ikke en der ikke har kørefærdighederne skal begå sig i et køretøj til fare for alle os andre. Der er en grund til at en kørerlærer har pedaler i hans side. Så hjælper det ikke meget hvis det er farmand der sidder ved siden af.

• #14   16. okt 2012 Kasper H

man kan fra passager siden altid nå håndbremsen/nøglen...

og der er vidst også et eller andet du har misforstået der igen, men tror bare jeg dropper det nu gider ikke diskutere med idioter der ikke gider at tænke bare lidt realistisk, for der findes jo ikke veje og pladser der stortset ikke bliver brugt på bestemte tidspunkter...

men jaja at du ikke har nogen sans for virkeligheden, kan stadig ikke være mit problem...

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

#15   16. okt 2012 Du debatterer som en 6årig.

• #16   16. okt 2012 Jeg er skyldig! Jeg lod en veninde prøve min bil på en STOR parkeringsplads udenfor byen, mens jeg sad ved siden af.
    Det er jo næsten terror!

• #17   16. okt 2012 Så bliv i køkkenet.

• #18   16. okt 2012 Kasper H

ja men i det mindste behøver jeg ikke ringe til min mor hver gang jeg skal tøres eller have mammam...

hvis der havde været den mindste smule fornuftige grund til at diskutere emnet med dig ville jeg gerne have gjort det, meeen det er totalt idioti at prøve at diskutere med dig, det kan man jo se, noget alle gør, er fuldstændigt sindsygt og uforsvarligt og går åbenbart, _ALDRIG_ galt...?

• #19   16. okt 2012 Når du skal ud og køre første gang på vej, så kører din kørelærer oftest hen til et rimelig dødt område, hvor du så får lov til at køre derfra smiley

Slap af, din kørelærer udsætter dig ikke for ting du ikke kan, og man kan ikke komme mere end én gang på manøvringsbane.

• #21   16. okt 2012 hvis du ikke selv kan "bestemme" om du vil ud og kører, så sig til din kører lærer at du gerne vil have lov til at kører ude på de små veje, og ikke i storby med massere af mennesker og andre biler, det hjælper meget og giver overskud smiley held og lykke

• #22   16. okt 2012 Alle er nervøse i starten og kørelærerne håndtere der forskelligt..
    Evt har du ikke en far/mor du kan øve dig med på en stor og tom parkeringsplads / grusgrav - det gjorde jeg med min far og det samme gør min bror - det hjælper meget lige starte op et par gange og bare trille frem og tilbage, samt øve parkeringer (evt med kegler) ..
    Men det skal sgu nok komme med tiden :o)

• #23   16. okt 2012 Hej med jer alle sammen

jeg var ude og kører smiley HÆNDERNE oppe over hovedet..

Dog var jeg virkelig nervøs og følte i starten at jeg skulle dø hvilket jeg også fortalte ham.

jeg kører udmærket jeg kan bare ikke sætte gang i et lyskryds. Dette har været mit problem fra start af-panikker simpelthen når alle begynder at kører.

Jeg skal ud og kører igen imorgen-og er endnu engang ikke særlig tryg ved det

• #24   16. okt 2012 Det er altså meget normalt er være så nervøs!
    Da jeg var på manøvrebane gik det også af helvedes til. Jeg gik i stå et sted mellem 200 og 5000 gange! Og jeg tænkte ÅH nej da jeg skulle på vej!
    Bilen på manøvrebanen var en Benzin.

Men det gik super. Jeg gik ikke i stå en eneste gang, og jeg følte næsten at jeg havde kørt bil altid. Hans bil var en disel, og var MEGET nemmere at finde koblingspunktet i!

Din kørelærer sidder jo ved siden af dig, og skulle du køre lidt for stærkt, eller glemme og stoppe, skal han nok gøre det for dig. Han har selv et sæt pedaler i sin side. Så du skal slet ikke være bekymret.

Det er i virkeligheden ikke så slemt. Nu ved jeg ikke om du har købt en "færdig pakke" men hvis det er tilfældet, så skal den jo følges. Så kan du ikke komme på manøvre bane igen. Det koster penge, og det er ikke en del af din pakke.
    Jeg håber da ikke at du er igang med lynkurset du tidligere snakkede om, smiley

• #25   16. okt 2012 Hej Smil til verden

tak for input

puha nej skippede sgu lynkurset, er evig taknemlig for det idag

• #26   16. okt 2012 Det var godt smiley Det er også bedre at tage sig den gode tid med det som man normalt bruger smiley

Men godt at det gik godt smiley
    Det skal nok blive godt. Man skal lige igang

• #27   17. okt 2012 jonas smiley

Det gik sgu udmærket, men kan ikke sætte igang i et kryds og bliver meget hurtig nervøs når der kommer lastbiler...

og smil til verden!
    Ja håber da jeg kommer igennem det, og bliver en sikker billist!

Kommentér på:
kørerkort

Annonce