{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.354 visninger | Oprettet:

Preben H
Preben H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Tilbud - penge retur? {{forumTopicSubject}}

hej allesammen smiley Jeg har et spørgsmål jeg håber i måske kan svare på.

Jeg købte den 30/4 en seng i Jysk til 8.000, men nu ser jeg den i tilbudsavisen til 4.000. Altså lidt over 1 måned senere... Ved i om man kan få de 4.000 retur hvis man viser kvitteringen, eller er der ikke noget at gøre.

På forhånd tak for hjælpen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilbud - penge retur?
  • #1   3. jun 2012 Desværre..

Lang næse

• #2   3. jun 2012 Ring til dem og brok dig.. Jeg købte engang et andlæg i elgiganten for 5000 et par uger efter var det på tilbud til 3000 og jeg fik de 2000 tilbage, så det kan godt lade sig gøre..

• Preben H
    Preben H Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   3. jun 2012 Ja, det tænkte jeg også nok. Så er det godt, at det er en dejlig seng, det er bare lidt nedern at se den til halv pris smiley

• #4   3. jun 2012 Der kan intet ske ved at prøve,. Prøv og brok dig smiley

• #5   3. jun 2012 Du kan ikke gøre krav på det. Men jeg syntes da du skal prøve smiley

• #6   3. jun 2012 Kusse-Kurt .

Nu er der os forskel på et anlæg og en seng smiley desuden så havde elgiganten prismatch på 3 uger engang smiley

• #7   3. jun 2012 Hvad sku forskellen være? er princippet ikke det samme?

• #8   3. jun 2012 Dalle .

Ganske rigtigt er princippet det samme smiley men du ligger vel ikke og sover på dit anlæg ?

• #9   3. jun 2012 Mange steder kører med prisgaranti uden at skilte med det. Bilka gør det, hvis tilbuddet bliver ændret inden for en måned.

• #10   3. jun 2012 Kan ik se hvad det har med sagen at gøre. Begge ting er en brugsting. Intet skal byttes tilbage.

• #11   3. jun 2012 Babooms Debat ( TJØRRING) - Man skal ikke oplyse om prisnedsættelse..
    Mange af sælgerne i butikker aner ikke engang varene bliver sat ned, så hvordan skal man kunne oplyse om det?

Da jeg arbejdede i butik havde vi ofte kunder der spurgte om varen snart blev sat ned og kunne kun svare ærligt at jeg ikke anede det.. Vi viste det først når vi modtog tilbudsavisen, hvilket ofte var senere end kunderne fik den..

Og til TS, du kan ikke få dine 4000,- retur.. Heller ikke hvis den var købt dagen før.. Det er bare ærgerligt..
    At nogen så gør det af venlighed er en helt anden sag..

• #12   3. jun 2012 http://www.jysk.dk/afsnit13

Der er intet at gøre, de har 14 dages prisgaranti ved Jysk.
    Købte selv havemøbler om fredagen som var max nedsat 7 dage senere, jeg fik differencen på et gavekort (hvad kan jeg så bruge det til?? men det er da bedre end intet)

Hygge

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.174
    #13   3. jun 2012 Ufatteligt så kloge folk er omkring købelov og bare god service. Nadia J har fat i det rigtige. Det er sjældent at man som butiksansat får af vide at tingene kommer på tilbud - HVIS man fik det af vide og fortalte det videre til en som fortalte det videre ville oplysningerne i sidste ende havne ved konkurrenten også ville mange penge og salgsstrategier ryger i vasken. Jeg arbejder selv i butikken og kender intet til de tilbud som kommer i fremtiden.

Derudover er jeg serviceansvarlig og Kusse-Kurt kan jeg kun sige at hos mig kommer man ingen vegne med brok overhovedet, og fatter ikke at nogle giver efter for det. Det værste jeg ved er sure kunder som kommer ind og starter med at lægge en vred tone. Har man et problem, så kommer man og fortæller det stille og roligt også løser man det sammen. At brokke sig og hidse sig op hjælper ikke en dyt (forhåbentlig hos de fleste)

• #14   3. jun 2012 Hurra for Rasmus B - Du har nemlig HELT ret!!

• #15   3. jun 2012 Kan ikke forstå hvorfor folk konstant skal brokke sig, for at presse priserne. Du har sikkert været glad nok for din seng, så nyd den dog. Herregud, det er jo 5 uger siden. Du går jo heller ikke ned i brugsen og klager over den mælk du købte og drak i sidste uge, nu er 1 kr billigere. Lær dog og lev med det, og betal det tingene nu koster.

Jesus christ...

• #16   3. jun 2012 Et køb er bindende og du har ikke ret til en skid. Hvis butikken yder noget, som f.eks. at du kan bytte din vare inden for 14 dage e.l. Så er det bare god service fra dem. Men gå der ned, sig det som det er, og at du evt. ville være glad bare for at få et gave kort på ½ delen eller noget, så tror jeg en kæmpe kæde som Jysk er til at snakke med smiley

Var det hos mig, (arbejder selv i butik) - så var det surt / så har du haft glæde af den i længere tid end de nærrige tabere der venter til udsalg hvert år smiley

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

#17   3. jun 2012 Johnni F: Word.

Utrolig som man kan skelne folk der arbejder i butik fra folk der ikke gør. Tror ikke kunder faktisk er klar over hvor nedern de tit er.

Jeg oplevede igår en kunde komme ind som startede ud med i vred tone at sige: "hvad hvor mange år går der før jeg kan få en ny RCU (fjernbetjening). Jeg forklarer ham selvfølgelig stille og roligt at service tiden er 1-3 uger og at jeg altid sender det afsted hurtigst muligt - resten er faktisk ude af mine hænder. Kan intet gøre ud over at rykke for produktet.. Han var vred fordi at nu var der gået over en måned og bla bla. Jeg sagde til ham at jeg selvfølgelig ville rykke for servicen så han kunne få en ny fjernbetjening og kontakte ham hurtigst muligt.. Da han var gået gik jeg ind i systemet og printede en kopi af hans service seddel ud og kiggede på den. Der var gået 9 skide dage. Smed den bare ud. Sådan en tosse kan bare vente.

• #18   3. jun 2012 HAHAHAHA smiley jamen kunder er bare idioter smiley

Havde en der kom med en Habit, UDEN KVIT... og sagde den var 1 år gammel (der var gået huld på ærmet og i røven) Begge ærmer, og røven var totalt blankslidt, og man kunne næsten se igennem dem hvis man holdt dem op imod lyset. Tror han havde haft den på HVER eneste dag i 1 år, og siddet på sin kontorstol ALLE de timer han var på arbejde, sikkert også cyklet til og fra arbejde i den. Og ikke noget med at tage jakken af når man sidder ved sit skrivebord så man ikke slidder på undersiden af ærmerne. Og så siger han fandmer også han fik den til ½ pris, altså 999,- og det var FOR DÅRLIGT den ikke kunne holde til at blive brugt. Jeg var totalt mundlam over man kan finde på at komme med sådan noget smiley

• #19   3. jun 2012 Havde engang en kunde der skulle have en vare.. Men da han ikke var helt sikker på om det var den ene eller den anden (to valgmuligheder) så fik han den ene med hjem og kunne komme og bytte den med den anden hvis han fremlagde kvitteringen..

Det viser sig selvfølgelig ikke at være den rigtige og han kommer tilbage ret irriteret og beder mig bytte varen.. Men har ingen kvittering..
    Selvom jeg godt kan huske ham så er det ikke muligt at bytte i vores system hvis vi ikke har kvitteringen, da den har en stregkode i bunden..

Forklarer ham dette og han begynder at brokke sig over jeg har smidt hans kvittering ud for at irritere ham..
    Fortæller ham i et roligt toneleje at jeg tydeligt husker han fik den med ud af døren..
    Nej jeg havde smidt den ud siger han igen.. Og spørger om han må kigge i skraldespanden..
    Opgivende giver jeg ham lov og fortæller at der ligger en kvittering deri som jeg har revet i stykker, men den er på 10L sprinklervæske..

Kunden roder hele skraldespanden igennem, uden at finde hans kvittering.. Men finder den itu revede.. Og udbryder igen at det er hans kvittering og jeg har revet den i stykke for at irritere ham..
    Igen opgivende giver jeg ham noget tape så han kan tape denne kvittering sammen, kun for at finde ud af den er på 10L sprinklervæske..

Han spørger om vi har en skraldespand mere og jeg svarer ja..
    Denne roder han igennem på samme måde, uden at finde hans kvittering..
    Han spørger om vi har flere skraldespande endnu og her svarer jeg irriteret at vi har to mere.. En med olierester og en med madaffald.. Om han også vil have fingrene ned i dem..
    Det vil han så ikke.. Men - Nu har jeg gemt hans kvittering for at irritere ham..
    Igen fortæller jeg at han altså har fået den..
    Her bliver han stiktosset, går ud af butikken og smækker med døren..

30 minutter senere kommer han tilbage, rød i hovedet og med kvitteringen i hånden.. Den lå i hans pung!!

For byttet hans vare og stikker ham hans kvittering med bemærkningen "Nu ligger du den ned i pungen så du VED hvor den er!"

• #20   3. jun 2012 Hvor vildt at sige du har gjordt det for at irritere ham smiley haha, sikke en klovn

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

#21   3. jun 2012 Hahahaha hvor fedt at du lige siger hvor den skal ligge smiley

Minder mig om så sent som i fredags, så kommer der en umiddelbart rar dame ind af døren som skal hente en modtager boks som har været til service fordi den lavede flimmer på skærmen. Den var blevet repareret og jeg udleverer den til hende og beder hende skriver under på en seddel (som bevis for at hun havde modtaget den retur). Det ville hun ikke fordi der manglede en fjernbetjening som var blevet sendt med ind.

Jeg viste hende serviceseddlen som min kollega havde lavet, hvorpå der stod skrevet at det som var taget ind til service fra "Kun boksen". Hun påstår hårdnakket at den var blevet sendt med ind og hun ikke ville skrive under på seddlen. Jeg gik ind i butikken og åbnede en helt ny salgspakke og tog fjernbetjeningen ud af den for at gøre kunden glad. Hun gik ud af butikken med den kommentar at hun var glad for den gode service, men at det var for dårligt at vi ikke havde styr på tingene.

En time senere kigger jeg arbejdsmailen igen hvori der ligger en besked fra kundeservice: "afblæs bare eftersøgningen. Kunden fandt fjernbetjeningen derhjemme og vil sende den hun fik med hjem retur med posten (hun boede ikke andet end 2 km fra butikken, så ville være både hurtigere og billigere at bare køre ind med den. Sikkert af flovhed) smiley

Så nu står vi med en salgspakke som skal sælges til nedsat pris fordi plomberingen er blevet brudt på grund af sådan en torsk!

• #23   3. jun 2012 Babooms Debat - Du ved da ikke hvad jeg lavede i mellemtiden?
    Jeg betjente andre kunder og ryddede op i butikken..
    Hvis han alligevel blot skulle stå med næsen i skraldespanden, så kunne jeg da lige så godt få noget for hånden imens?

• #24   3. jun 2012 Men hvaaaa Nadia - arbejder du i thansen eller sådan siden du sælger 10L sprinklervæske smiley

• #25   3. jun 2012 Johnni - Gjorde jeg ja.. Ikke mere..

Bobooms Debat - Ja må desværre skuffe dig, jeg er ikke typen der har hænderne i lommerne på arbejde.. Jeg vil være den hurtigste og den bedste og det bliver man kun hvis man gør noget for det.. smiley

• #26   3. jun 2012 Sgu godt gættet smiley

• #27   3. jun 2012 Har ikke gået med nogen Nanna? Og hvem er Blonde??

Jeg kommer fra Viborg og flyttede herovre for 3½ år siden..
    Men fremstå som en hidsigprop passer meget godt.. Tror dog du forveksler mig med en anden..

• #28   3. jun 2012 Desuden arbejder jeg ikke i butik mere..

• Cantarel's Skygge
    Cantarel's Skygge Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Svar: 531
    #29   3. jun 2012 <b>hvis jeg var dig</b> ville jeg gå ned i butikken og snakke med dem, og foreslå at i slår halv skade på nedsættelsen.

hvis de ikke vil det, så så henviser du dem til (link fjernet) hvori der står at de giver tidsubestemt returret, blot varen er i original emballage.

det du så skal gøre er at købe et nyt sæt, lige magen til, herefter når varen er klar til afhentning, og du har fået varene udleveret, så går du tilbage til kassen med din 1. kvittering på de 8.000 kr og beder om pengene retur.

så det er jo bare at forklare den ansvarlige i butikken at for at sparre jer alle for en masse besvær, så er man vilig til at nøjes med f.eks. halvdelen af forskellen retur.

• Cantarel's Skygge
    feb 2009

#30   3. jun 2012 og til jer som ikke gider klikke ind på linket:

BYTTESERVICE

JYSK tilbyder også en bytteservice, som både gælder køb på JYSK.dk og køb i de fysiske butikker. Vi tager varer retur, hvis de er i original emballage samt i hel og pæn stand**. Der er ingen tidsfrist på returnering af en vare. Det er langt mere end de 14 dage som du rent juridisk har ret til. Du kan også få pengene udbetalt eller få en tilgodeseddel, hvis du har kvitteringen med.

Du har 2 muligheder for at returnere varen:

1) Returner varen i en af JYSKs mange butikker i hele Danmark, så skal du ikke betale fragt. Sådan gør du:

- Medbring din vare i original emballage** til din nærmeste JYSK butik.
    - Husk en udskrift/kopi af din faktura.
    - Du betaler ikke fragt i forbindelse med tilbageleveringen.

2) Returner varen direkte til JYSKs distributionscenter sammen med en udskrift/kopi af fakturaen. Du skal selv betale fragten i forbindelse med tilbageleveringen. Varen skal returneres til:

JYSK Distributionscenter
    Lars Larsens vej 10
    7171 Uldum

** Ubrugt og original emballage ved bytteservice:
    Hvis du ønsker at benytte bytteservicen, beder vi dig være opmærksom på følgende:

For varer, hvor emballagen er en integreret del af at produktets præsentation gælder, at emballagen skal være ubrudt. Dette gælder specielt for linned og gardiner. For møbler som leveres usamlet, gælder det ligeledes, at emballagen skal være ubrudt. Du må heller ikke have forsøgt at samle eller montere en vare. For madrasser gælder, at plastikken ikke må være taget af produktet.

• #31   3. jun 2012 Kim B

"For madrasser gælder, at plastikken ikke må være taget af produktet."

?????????? Han har jo brugt sengen i 5 uger, så han kan jo ikke aflevere den tilbage ?

• #32   3. jun 2012 Der er ikke en skid at komme efter, med mindre de er søde og vil give en god service, ellers er det "surt" og han har så haft en seng i 5 uger mere end hvis han skulle vente...

• Cantarel's Skygge
    feb 2009

#33   3. jun 2012 hvis du nu læser hvad jeg skriver...

<i>det du så skal gøre er at købe et nyt sæt, lige magen til, herefter når varen er klar til afhentning, og du har fået varene udleveret, så går du tilbage til kassen med din 1. kvittering på de 8.000 kr og beder om pengene retur.</i>

og da den som er ansvarlig for butikken, godt ved hvilket arbejde der er i at skulle have tingene frem og tilbage til butikken, er sandsynligheden for de går med til at slå halv skade med det samme meget stor.
    men hvis man forlanger alle 4.000 retur uden bøvlet, så siger de 99% rend og hop

• Cantarel's Skygge
    feb 2009

#34   3. jun 2012 og eftersom der ikke er et serienummer i denne type vare, kan de ikke se forskel på om det er den ene, eller den anden madras der kommer retur.

• #35   3. jun 2012 Haha fedt smiley

• #36   3. jun 2012 Hehe det tror du ikke de har tænkt på ? Så kan man jo bare købe noget i jysk når som helst, gemme sin kvit, og når det kommer på tilbud så lave det trik der, den holder sgu nok ikke helt.

De kigger nok også lidt hvis man kommer med en kvit hvor datoen siger 5+ uger siden. For hvem køber en seng og har stående uden at tage den i brug i over 5 uger ???

• #37   3. jun 2012 De har nok et lille smut huld et sted til den slags fiduser smiley

• Cantarel's Skygge
    feb 2009

#38   3. jun 2012 tja min mor købte for lidt over 1 år siden 2 nye skum madrasser til hendes seng, men fik ikke taget dem ibrug da hun fik nogle spring madrasser istedet, hun har lige returneret de skum madrasser der ikke blev brugt.

ikea kører med samme retur politik, og her er det ikke unormalt der kommer folk med flere år gamle vare i ny emballage, og får pengene tilbage.

• Cantarel's Skygge
    feb 2009

#39   3. jun 2012 nu kører mit firma transport for bl.a. ikea, og nogle gange kommer der en reklamation om der er enten skade på en vare, eller mangler nogle småting på leveringen, og her er der meget ofte sager som er mange måneder gamle pga. folk har været på ferie før de skulle samle og montere, eller også har deres køkken ikke været klar til montering pag. renovation af huset, men køkkenet var på tilbud

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

#41   3. jun 2012 Kim B: Selvfølgelig kan man fuske sig frem til at få pengene tilbage. Men så igen. Gider man virkelig synke så lavt og begynde at snyde forretningen for at få pengene tilbage? I sidste ende har kunden jo ingen krav? Og hvem forhindrer mig i at tage screenshot af denne tråd også sende den til Jysk. Så skal de da nok få ændret det lille "snyde" hul som du har fundet, ved egentlig at presse pengene ud af dem, fordi det er kosteligt og besværligt med det fragt.

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

#42   3. jun 2012 Gentlemanden S: Læs nu på deres side.. DOH

Hvis du har købt en vare hos JYSK og derefter ser os skilte eller annoncere varen til en lavere pris, udbetaler vi gerne forskellen på et gavekort. Denne prissikkerhed gælder i 14 dage efter købet, når blot du medbringer din kvittering på varen til én af vores fysiske butikker. Prissikkerheden omfatter dog ikke havemøbler, julevarer ved sæsonafslutning samt udstillingsmodeller.

• Cantarel's Skygge
    feb 2009

#43   3. jun 2012 jamen rasmus, hvad venter du på, få dog sendt en mail til jysk - og tag så lige ikea med samtidig - for hvis de har indvendinger mod min metode, så må det jo fremgå af deres vilkår.

og hvis du ikke har noget problem med at "smide 4.000 ud af vinduet" så kan du da få et par af mine regninger her til den 1.

• #44   3. jun 2012 Rasmus B - synes det er godt at høre du ikke vil fuske og snyde, man kommer altid længst her i verden med ærlighed...

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.033
    #45   3. jun 2012 Jeg købte også et tv i Elgiganten engang til 21.000 og fik at vide at det ville komme i den næste uge. Men det kom først efter 3-4 uger. Og en uge efter at jeg havde haft tv'et, kom det på tilbud til 5.000 billigere. Men jeg kunne ikke få prisforskellen. Da jeg havde købt produktet for 5 uger siden, selvom at jeg kun havde haft varen i en uge. Selvom der står noget andet på deres hjemmeside. Jeg havde endda spurgt da jeg købte det om de vidste om det kom på tilbud i den kommende fremtid og det sagde sælgeren at det ikke ville. Fordi at jeg havde i forvejen et kun halvt år gammelt tv, jeg også havde købt i El Giganten til lidt over 18.000, som var et udemærket tv. Så jeg kunne sagtens vente et par måneder, hvis det blev billigere.

Men altså jeg er rigtig glad for tv'et, så er det jo lige meget, hvad jeg har givet for tv'et. Men 5.000 kunne man jo bruge på en hotelovernatning med kæresten. Men hvaa fanden.

De yder generelt en god service. smiley

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.033
    #46   3. jun 2012 Hov, glemte helt at svare på spørgsmålet.

Det er utroligt hvad folk regner med, nu til dags. smiley Men jeg ved godt at trådstarter kun spørger. Hvilket jo er fint nok.

Men de fleste butikker kører med tilfredshedsgaranti i mange dage. Hvor man kan prøve det af. Kan det være tilfældet med denne seng? smiley

Kommentér på:
Tilbud - penge retur?

Annonce