3.354 visninger
|
Oprettet:
Tilbud - penge retur? {{forumTopicSubject}}
hej allesammen
Jeg har et spørgsmål jeg håber i måske kan svare på.
Jeg købte den 30/4 en seng i Jysk til 8.000, men nu ser jeg den i tilbudsavisen til 4.000. Altså lidt over 1 måned senere... Ved i om man kan få de 4.000 retur hvis man viser kvitteringen, eller er der ikke noget at gøre.
På forhånd tak for hjælpen
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 19 Svar: 452
Lang næse
feb 2010
Følger: 4 Følgere: 6 Emner: 17 Svar: 313
mar 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
aug 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 152 Svar: 710
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 36 Fotoprofiler: 1 Emner: 176 Svar: 6.122
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Fotoprofiler: 1 Emner: 12 Svar: 1.398
Nu er der os forskel på et anlæg og en seng
jan 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 222 Svar: 4.358
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Fotoprofiler: 1 Emner: 12 Svar: 1.398
Ganske rigtigt er princippet det samme
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 34 Svar: 526
jan 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 222 Svar: 4.358
nov 2007
Følger: 67 Følgere: 77 Fotoprofiler: 1 Emner: 19 Svar: 918
Mange af sælgerne i butikker aner ikke engang varene bliver sat ned, så hvordan skal man kunne oplyse om det?
Da jeg arbejdede i butik havde vi ofte kunder der spurgte om varen snart blev sat ned og kunne kun svare ærligt at jeg ikke anede det.. Vi viste det først når vi modtog tilbudsavisen, hvilket ofte var senere end kunderne fik den..
Og til TS, du kan ikke få dine 4000,- retur.. Heller ikke hvis den var købt dagen før.. Det er bare ærgerligt..
At nogen så gør det af venlighed er en helt anden sag..
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 4 Emner: 31 Svar: 543
Der er intet at gøre, de har 14 dages prisgaranti ved Jysk.
Købte selv havemøbler om fredagen som var max nedsat 7 dage senere, jeg fik differencen på et gavekort (hvad kan jeg så bruge det til?? men det er da bedre end intet)
Hygge
okt 2008
Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.174
Derudover er jeg serviceansvarlig og Kusse-Kurt kan jeg kun sige at hos mig kommer man ingen vegne med brok overhovedet, og fatter ikke at nogle giver efter for det. Det værste jeg ved er sure kunder som kommer ind og starter med at lægge en vred tone. Har man et problem, så kommer man og fortæller det stille og roligt også løser man det sammen. At brokke sig og hidse sig op hjælper ikke en dyt (forhåbentlig hos de fleste)
nov 2007
Følger: 67 Følgere: 77 Fotoprofiler: 1 Emner: 19 Svar: 918
okt 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 276
Jesus christ...
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Fotoprofiler: 1 Emner: 32 Svar: 625
Var det hos mig, (arbejder selv i butik) - så var det surt / så har du haft glæde af den i længere tid end de nærrige tabere der venter til udsalg hvert år
okt 2008
Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.174
Utrolig som man kan skelne folk der arbejder i butik fra folk der ikke gør. Tror ikke kunder faktisk er klar over hvor nedern de tit er.
Jeg oplevede igår en kunde komme ind som startede ud med i vred tone at sige: "hvad hvor mange år går der før jeg kan få en ny RCU (fjernbetjening). Jeg forklarer ham selvfølgelig stille og roligt at service tiden er 1-3 uger og at jeg altid sender det afsted hurtigst muligt - resten er faktisk ude af mine hænder. Kan intet gøre ud over at rykke for produktet.. Han var vred fordi at nu var der gået over en måned og bla bla. Jeg sagde til ham at jeg selvfølgelig ville rykke for servicen så han kunne få en ny fjernbetjening og kontakte ham hurtigst muligt.. Da han var gået gik jeg ind i systemet og printede en kopi af hans service seddel ud og kiggede på den. Der var gået 9 skide dage. Smed den bare ud. Sådan en tosse kan bare vente.
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Fotoprofiler: 1 Emner: 32 Svar: 625
Havde en der kom med en Habit, UDEN KVIT... og sagde den var 1 år gammel (der var gået huld på ærmet og i røven) Begge ærmer, og røven var totalt blankslidt, og man kunne næsten se igennem dem hvis man holdt dem op imod lyset. Tror han havde haft den på HVER eneste dag i 1 år, og siddet på sin kontorstol ALLE de timer han var på arbejde, sikkert også cyklet til og fra arbejde i den. Og ikke noget med at tage jakken af når man sidder ved sit skrivebord så man ikke slidder på undersiden af ærmerne. Og så siger han fandmer også han fik den til ½ pris, altså 999,- og det var FOR DÅRLIGT den ikke kunne holde til at blive brugt. Jeg var totalt mundlam over man kan finde på at komme med sådan noget
nov 2007
Følger: 67 Følgere: 77 Fotoprofiler: 1 Emner: 19 Svar: 918
Det viser sig selvfølgelig ikke at være den rigtige og han kommer tilbage ret irriteret og beder mig bytte varen.. Men har ingen kvittering..
Selvom jeg godt kan huske ham så er det ikke muligt at bytte i vores system hvis vi ikke har kvitteringen, da den har en stregkode i bunden..
Forklarer ham dette og han begynder at brokke sig over jeg har smidt hans kvittering ud for at irritere ham..
Fortæller ham i et roligt toneleje at jeg tydeligt husker han fik den med ud af døren..
Nej jeg havde smidt den ud siger han igen.. Og spørger om han må kigge i skraldespanden..
Opgivende giver jeg ham lov og fortæller at der ligger en kvittering deri som jeg har revet i stykker, men den er på 10L sprinklervæske..
Kunden roder hele skraldespanden igennem, uden at finde hans kvittering.. Men finder den itu revede.. Og udbryder igen at det er hans kvittering og jeg har revet den i stykke for at irritere ham..
Igen opgivende giver jeg ham noget tape så han kan tape denne kvittering sammen, kun for at finde ud af den er på 10L sprinklervæske..
Han spørger om vi har en skraldespand mere og jeg svarer ja..
Denne roder han igennem på samme måde, uden at finde hans kvittering..
Han spørger om vi har flere skraldespande endnu og her svarer jeg irriteret at vi har to mere.. En med olierester og en med madaffald.. Om han også vil have fingrene ned i dem..
Det vil han så ikke.. Men - Nu har jeg gemt hans kvittering for at irritere ham..
Igen fortæller jeg at han altså har fået den..
Her bliver han stiktosset, går ud af butikken og smækker med døren..
30 minutter senere kommer han tilbage, rød i hovedet og med kvitteringen i hånden.. Den lå i hans pung!!
For byttet hans vare og stikker ham hans kvittering med bemærkningen "Nu ligger du den ned i pungen så du VED hvor den er!"
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Fotoprofiler: 1 Emner: 32 Svar: 625
okt 2008
Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.174
Minder mig om så sent som i fredags, så kommer der en umiddelbart rar dame ind af døren som skal hente en modtager boks som har været til service fordi den lavede flimmer på skærmen. Den var blevet repareret og jeg udleverer den til hende og beder hende skriver under på en seddel (som bevis for at hun havde modtaget den retur). Det ville hun ikke fordi der manglede en fjernbetjening som var blevet sendt med ind.
Jeg viste hende serviceseddlen som min kollega havde lavet, hvorpå der stod skrevet at det som var taget ind til service fra "Kun boksen". Hun påstår hårdnakket at den var blevet sendt med ind og hun ikke ville skrive under på seddlen. Jeg gik ind i butikken og åbnede en helt ny salgspakke og tog fjernbetjeningen ud af den for at gøre kunden glad. Hun gik ud af butikken med den kommentar at hun var glad for den gode service, men at det var for dårligt at vi ikke havde styr på tingene.
En time senere kigger jeg arbejdsmailen igen hvori der ligger en besked fra kundeservice: "afblæs bare eftersøgningen. Kunden fandt fjernbetjeningen derhjemme og vil sende den hun fik med hjem retur med posten (hun boede ikke andet end 2 km fra butikken, så ville være både hurtigere og billigere at bare køre ind med den. Sikkert af flovhed)
Så nu står vi med en salgspakke som skal sælges til nedsat pris fordi plomberingen er blevet brudt på grund af sådan en torsk!
nov 2007
Følger: 67 Følgere: 77 Fotoprofiler: 1 Emner: 19 Svar: 918
Jeg betjente andre kunder og ryddede op i butikken..
Hvis han alligevel blot skulle stå med næsen i skraldespanden, så kunne jeg da lige så godt få noget for hånden imens?
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Fotoprofiler: 1 Emner: 32 Svar: 625
nov 2007
Følger: 67 Følgere: 77 Fotoprofiler: 1 Emner: 19 Svar: 918
Bobooms Debat - Ja må desværre skuffe dig, jeg er ikke typen der har hænderne i lommerne på arbejde.. Jeg vil være den hurtigste og den bedste og det bliver man kun hvis man gør noget for det..
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Fotoprofiler: 1 Emner: 32 Svar: 625
nov 2007
Følger: 67 Følgere: 77 Fotoprofiler: 1 Emner: 19 Svar: 918
Jeg kommer fra Viborg og flyttede herovre for 3½ år siden..
Men fremstå som en hidsigprop passer meget godt.. Tror dog du forveksler mig med en anden..
nov 2007
Følger: 67 Følgere: 77 Fotoprofiler: 1 Emner: 19 Svar: 918
feb 2009
Følger: 1 Svar: 531
hvis de ikke vil det, så så henviser du dem til (link fjernet) hvori der står at de giver tidsubestemt returret, blot varen er i original emballage.
det du så skal gøre er at købe et nyt sæt, lige magen til, herefter når varen er klar til afhentning, og du har fået varene udleveret, så går du tilbage til kassen med din 1. kvittering på de 8.000 kr og beder om pengene retur.
så det er jo bare at forklare den ansvarlige i butikken at for at sparre jer alle for en masse besvær, så er man vilig til at nøjes med f.eks. halvdelen af forskellen retur.
feb 2009
Følger: 1 Svar: 531
BYTTESERVICE
JYSK tilbyder også en bytteservice, som både gælder køb på JYSK.dk og køb i de fysiske butikker. Vi tager varer retur, hvis de er i original emballage samt i hel og pæn stand**. Der er ingen tidsfrist på returnering af en vare. Det er langt mere end de 14 dage som du rent juridisk har ret til. Du kan også få pengene udbetalt eller få en tilgodeseddel, hvis du har kvitteringen med.
Du har 2 muligheder for at returnere varen:
1) Returner varen i en af JYSKs mange butikker i hele Danmark, så skal du ikke betale fragt. Sådan gør du:
- Medbring din vare i original emballage** til din nærmeste JYSK butik.
- Husk en udskrift/kopi af din faktura.
- Du betaler ikke fragt i forbindelse med tilbageleveringen.
2) Returner varen direkte til JYSKs distributionscenter sammen med en udskrift/kopi af fakturaen. Du skal selv betale fragten i forbindelse med tilbageleveringen. Varen skal returneres til:
JYSK Distributionscenter
Lars Larsens vej 10
7171 Uldum
** Ubrugt og original emballage ved bytteservice:
Hvis du ønsker at benytte bytteservicen, beder vi dig være opmærksom på følgende:
For varer, hvor emballagen er en integreret del af at produktets præsentation gælder, at emballagen skal være ubrudt. Dette gælder specielt for linned og gardiner. For møbler som leveres usamlet, gælder det ligeledes, at emballagen skal være ubrudt. Du må heller ikke have forsøgt at samle eller montere en vare. For madrasser gælder, at plastikken ikke må være taget af produktet.
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Fotoprofiler: 1 Emner: 32 Svar: 625
"For madrasser gælder, at plastikken ikke må være taget af produktet."
?????????? Han har jo brugt sengen i 5 uger, så han kan jo ikke aflevere den tilbage ?
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Fotoprofiler: 1 Emner: 32 Svar: 625
feb 2009
Følger: 1 Svar: 531
<i>det du så skal gøre er at købe et nyt sæt, lige magen til, herefter når varen er klar til afhentning, og du har fået varene udleveret, så går du tilbage til kassen med din 1. kvittering på de 8.000 kr og beder om pengene retur.</i>
og da den som er ansvarlig for butikken, godt ved hvilket arbejde der er i at skulle have tingene frem og tilbage til butikken, er sandsynligheden for de går med til at slå halv skade med det samme meget stor.
men hvis man forlanger alle 4.000 retur uden bøvlet, så siger de 99% rend og hop
feb 2009
Følger: 1 Svar: 531
feb 2007
Følger: 6 Følgere: 8 Emner: 52 Svar: 598
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Fotoprofiler: 1 Emner: 32 Svar: 625
De kigger nok også lidt hvis man kommer med en kvit hvor datoen siger 5+ uger siden. For hvem køber en seng og har stående uden at tage den i brug i over 5 uger ???
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Fotoprofiler: 1 Emner: 32 Svar: 625
feb 2009
Følger: 1 Svar: 531
ikea kører med samme retur politik, og her er det ikke unormalt der kommer folk med flere år gamle vare i ny emballage, og får pengene tilbage.
feb 2009
Følger: 1 Svar: 531
okt 2008
Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.174
okt 2008
Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.174
Hvis du har købt en vare hos JYSK og derefter ser os skilte eller annoncere varen til en lavere pris, udbetaler vi gerne forskellen på et gavekort. Denne prissikkerhed gælder i 14 dage efter købet, når blot du medbringer din kvittering på varen til én af vores fysiske butikker. Prissikkerheden omfatter dog ikke havemøbler, julevarer ved sæsonafslutning samt udstillingsmodeller.
feb 2009
Følger: 1 Svar: 531
og hvis du ikke har noget problem med at "smide 4.000 ud af vinduet" så kan du da få et par af mine regninger her til den 1.
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Fotoprofiler: 1 Emner: 32 Svar: 625
maj 2012
Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.033
Men altså jeg er rigtig glad for tv'et, så er det jo lige meget, hvad jeg har givet for tv'et. Men 5.000 kunne man jo bruge på en hotelovernatning med kæresten. Men hvaa fanden.
De yder generelt en god service.
maj 2012
Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.033
Det er utroligt hvad folk regner med, nu til dags.
Men de fleste butikker kører med tilfredshedsgaranti i mange dage. Hvor man kan prøve det af. Kan det være tilfældet med denne seng?
Tilbud - penge retur?