1.179 visninger
|
Oprettet:
Ramadan middag i Folketinget? {{forumTopicSubject}}
Ja, her i dag faldt jeg tilfældigvis over en artikel på JP, der omhandler Özlem Cekic der har besluttet at holde en ramadan middag på Christiansborg.
Jeg må indrømme at jeg selv blev meget forbavset, og tilmed synes det er fuldstændig forkert! Da man i mine øjne skal adskille stat og religion hver for sig.
Jeg ved ikke om det blot er mig der er på dybt vand, og ikke aner hvad jeg snakker om, men hvad er jeres holdning til dette samt denne middag der nu skal holdes?
jul 2011
Følger: 1 Emner: 33 Svar: 212
- Jeg mener også at religion og stat skal være adskilt.
De danske folkeskoler og efterskoler skal også være adskilt fra den danske folkekirke.
det skal gælde over alt hvor staten er inde over det!
men omvendt synes jeg også det er godt at staten er åben overfor en fremmed kultur!
for det viser at vi er på vej imod et mere multi kulturalt samfund.
men de skal passe på med hvor grænsen er. det skal være frivilligt om politikkerne vil deltage eller ej.
MEN ellers ja så skal det være skilt ad.. jeg gad ikke i kirke i sin tid. jeg blev kun konfirmand fordi jeg fik gave for det. ellers ville jeg aldrig have deltaget i forberedelserne.
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 4.911
Helligdage er gammeldags og de egentlige grunde til man holder fri, bliver ikke overholdt og de bliver betegnet som ferie.
Hvis folk er så troende at de vil holde fri, kan de gøre det på egen regning.
jul 2011
Du har så meget ret!
eller i det mindste bør det ikke være tvunget ferie..
men mulighed for selv at vælge om det så er på egen regning eller ej.. eller så burde personen blive overbetalt for arbejde i ferie dagen... men ellers vil jeg give dig ret!
sep 2008
Nej, jeg kender uundgåeligt ikke din bagtanke, men jeg svarede på det du spurgte om, selvom det ikke var spurgt direkte til mig.
jul 2011
så slap da af..Du er da vidst helt oppe og kører over ingenting
sep 2008
Bare så en eller anden skulle være i tvivl om noget.
Den næste der skriver i tråden er grim.
sep 2008
Igen må jeg give dig ret, jeg er sikker på jeg ville kunne finde ud af at adressere noget så simpelt, men det er vel der forskellen på dig og mig er.
Blinkesmiley.
sep 2008
jan 2011
Følger: 8 Følgere: 6 Emner: 23 Svar: 254
dec 2009
Følger: 29 Følgere: 31 Fotoprofiler: 1 Emner: 225 Svar: 4.081
du er vel klar over at flere efterskoler bliver finasieret
af diverse danske og somregl private kirkesamfund?
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Fotoprofiler: 1 Emner: 26 Svar: 619
det modsiger vel lidt sig selv medmindre de holder middagen om natten.
mar 2009
Følger: 16 Følgere: 13 Emner: 36 Svar: 1.331
jul 2011
Jeg støtter da gerne efterskoler.
men nu er det sådan at jeg synes det er op til den enkle efterskole hvad det er de ønsker.
da efterskolerne er et frivilligt valg! og noget som forældrene også betaler for!
folkeskolen er også frivilligt men den skal være gratis og uden for religion.
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 19 Svar: 452
dec 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Fotoprofiler: 1 Emner: 13 Svar: 176
Men jeg mener ikke at det religiøse skal trænge ind for Christiansborgs murer, og især ikke når det handler om middags osv.
David: Det har måske været oppe at vende før, men jeg har aldrig hørt om det blev realiseret, før jeg læste det i går
apr 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 31 Svar: 192
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 40 Svar: 996
jul 2011
- Jule - og påskefrokoster har jo som sådan ikke noget med religion at gøre...
Det er bare nogle årlige komsammen-dage.
Man gør ikke noget specielt for at hylde jesus.
- Man får noget god mad og snaps og alt det skidt. Men hvis man ikke kaldte det PÅSKEfrokost eller JULEfrokost så ville det jo bare se ud som en helt normal festmiddag.
Ramaddan går jo så vidt jeg ved ud på at sulte/spise "dårlig" mad. for at vise sin medfølelse for en eller anden fordi bla bla...
maj 2012
Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.033
Find på nogle sjove navne og så lad folk holde fri. Jeg har intet i mod at arbejde på disse dage. Da jeg ikke tror på noget som helst, ud over mig selv.
Jeg synes ikke at religion hører til i 2012. Hvert fald ikke i Danmark.
apr 2009
LOL LOL LOL.
Vælger hun at invitere folketinget over til ramadan-middag, vil der da logisk nok heller ikke være bøn eller noget andet. Jeez altså..
maj 2012
Prøv at google
apr 2009
jul 2011
JuleFROKOST og påskeFROKOST.
Når i mødes til julefrokost, så sidder i jo ikke og læser op fra biblen om hvorfor man holder jul.
- Det gælder jo bare om at spise noget god mad og kyle noget alkohol i halsen. Og man skænker da ikke jesus én tanke, det man har i hovedet er: MAD, DEN SØDE SEKRETÆR, OG OM SIDEMANDEN BRÆKKER.
I skal tage jeres 5. klasse læseprøve om.
LÆS OG FORSTÅ.
dec 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Fotoprofiler: 1 Emner: 13 Svar: 176
Derudover til jeg andre, så kan man sagtens arbejde på en helligdag - dog kommer det selvfølgelig an på hvilket erhverv vi taler om, men der er intet krav om at man SKAL holde fri
Pocahontas: Julefrokost stammer ikke fra biblen, så nej det har ikke noget med religion at gøre. Det er bare en undskyldning for at drikke sig stiv, og spise god mad
Take Away: Jeg kunne ikke være mere enig!!!!
maj 2012
maj 2012
jul 2011
- Der er ikke noget at diskutere, faktum er det jeg har skrevet.
Du gider ikke at diskutere fordi du har indset at du har taget fejl.
Sølle...
maj 2012
Jeg ville bare sige at påske ikke har noget med kristendom at gøre. Jeg skrev godt nok religion, men det var en fejl, og det har jeg da indset.
sep 2008
An hero...
Ramadan middag i Folketinget?