{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.179 visninger | Oprettet:

Ramadan middag i Folketinget? {{forumTopicSubject}}

Ja, her i dag faldt jeg tilfældigvis over en artikel på JP, der omhandler Özlem Cekic der har besluttet at holde en ramadan middag på Christiansborg.

Jeg må indrømme at jeg selv blev meget forbavset, og tilmed synes det er fuldstændig forkert! Da man i mine øjne skal adskille stat og religion hver for sig.

Jeg ved ikke om det blot er mig der er på dybt vand, og ikke aner hvad jeg snakker om, men hvad er jeres holdning til dette samt denne middag der nu skal holdes? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ramadan middag i Folketinget?
  • Inspiration
    Inspiration Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Emner: 33 Svar: 212
    #2   23. maj 2012 Hej.

- Jeg mener også at religion og stat skal være adskilt.

De danske folkeskoler og efterskoler skal også være adskilt fra den danske folkekirke.
    det skal gælde over alt hvor staten er inde over det!

men omvendt synes jeg også det er godt at staten er åben overfor en fremmed kultur!
    for det viser at vi er på vej imod et mere multi kulturalt samfund.
    men de skal passe på med hvor grænsen er. det skal være frivilligt om politikkerne vil deltage eller ej.

MEN ellers ja så skal det være skilt ad.. jeg gad ikke i kirke i sin tid. jeg blev kun konfirmand fordi jeg fik gave for det. ellers ville jeg aldrig have deltaget i forberedelserne.

• #3   23. maj 2012 Barney Stinson, selvfølgelig. Hvorfor skal jeg tvinges til at holde fri fra mit arbejde, fordi nogle mennesker for mange år siden fandt på at tilbede et eller andet forbillede?

Helligdage er gammeldags og de egentlige grunde til man holder fri, bliver ikke overholdt og de bliver betegnet som ferie.

Hvis folk er så troende at de vil holde fri, kan de gøre det på egen regning.

• Inspiration
    Inspiration Tilmeldt:
    jul 2011

#4   23. maj 2012 lolwut

Du har så meget ret!
    eller i det mindste bør det ikke være tvunget ferie..
    men mulighed for selv at vælge om det så er på egen regning eller ej.. eller så burde personen blive overbetalt for arbejde i ferie dagen... men ellers vil jeg give dig ret!

• #6   23. maj 2012 Det er en åben debat, så jeg blandede mig groft.

Nej, jeg kender uundgåeligt ikke din bagtanke, men jeg svarede på det du spurgte om, selvom det ikke var spurgt direkte til mig.

• Inspiration
    Inspiration Tilmeldt:
    jul 2011

#8   23. maj 2012 Barney Stinson .

så slap da af..Du er da vidst helt oppe og kører over ingenting smiley

• #9   23. maj 2012 Kan godt lide du faktisk prøver at vende den om, så det ser ud som om det er mig der konstaterer det åbenlyse, på trods af du startede med at betvivle min grund til at svare, og din undertone mente at jeg ingen grund havde, grundet dit spørgsmål ikke var stille direkte til mig.

Bare så en eller anden skulle være i tvivl om noget.

Den næste der skriver i tråden er grim.

• #11   23. maj 2012 Korrekt, det er temmelig åbenlyst. Derfor holdt jeg mig alligevel ikke tilbage, da dit spørgsmål på groveste vis fremprovokerede en uimodståelig lyst til at svare på dit, alligevel, meget åbne og uspecificerede spørgsmål.

Igen må jeg give dig ret, jeg er sikker på jeg ville kunne finde ud af at adressere noget så simpelt, men det er vel der forskellen på dig og mig er.

Blinkesmiley.

• #13   24. maj 2012 High five!

• #14   24. maj 2012 Lolwut: jeg vil også have en " High five" !:)

• #15   24. maj 2012 King P

du er vel klar over at flere efterskoler bliver finasieret
    af diverse danske og somregl private kirkesamfund?

• #16   24. maj 2012 Jeg synes nu mere det sjovt de siger Ramadan MIDDAG..
    det modsiger vel lidt sig selv medmindre de holder middagen om natten. smiley

• #17   24. maj 2012 jeg må ærligt indrømme at jeg nyder de helligdage. det sku rart og holde lidt fri. dem der er arbejdslidderlige kan for det meste sagtens arbejde på helligdagene. jeg så ihvertfald nødigt mine helligdage indraget pga arbejdslidderlige folk. og ang ramadan middag nej tak. hende øzlem kan holde ramadan middag der hvor hun kom fra..

• Inspiration
    Inspiration Tilmeldt:
    jul 2011

#18   24. maj 2012 Darkwing Duck .

Jeg støtter da gerne efterskoler.
    men nu er det sådan at jeg synes det er op til den enkle efterskole hvad det er de ønsker.
    da efterskolerne er et frivilligt valg! og noget som forældrene også betaler for!

folkeskolen er også frivilligt men den skal være gratis og uden for religion.

• #19   24. maj 2012 Det er da ikke første gang det bliver afholdt?

• #20   24. maj 2012 Ang. helligdage, ser jeg helst ikke de bliver frataget fra os, da det er noget der går langt tilbage i vores historie.

Men jeg mener ikke at det religiøse skal trænge ind for Christiansborgs murer, og især ikke når det handler om middags osv.

David: Det har måske været oppe at vende før, men jeg har aldrig hørt om det blev realiseret, før jeg læste det i går smiley

• #21   24. maj 2012 Man holder da påskefrokoster, julefrokoster osv. osv. - herregud altså.

• #22   24. maj 2012 Jeg kan slet ikke klare Özlem..!

• #23   24. maj 2012 Pocahontas !
    - Jule - og påskefrokoster har jo som sådan ikke noget med religion at gøre...

Det er bare nogle årlige komsammen-dage.

Man gør ikke noget specielt for at hylde jesus.
    - Man får noget god mad og snaps og alt det skidt. Men hvis man ikke kaldte det PÅSKEfrokost eller JULEfrokost så ville det jo bare se ud som en helt normal festmiddag.

Ramaddan går jo så vidt jeg ved ud på at sulte/spise "dårlig" mad. for at vise sin medfølelse for en eller anden fordi bla bla...

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.033
    #24   24. maj 2012 Vi lever i 2012. Jeg er ligeglad med om vi har "helligdage" eller ej. Det eneste jeg synes er underligt, er at det hedder helligdage, og at de har navne som: Store bede dag, pinsedag, lang fredag og bla.bla.bla.

Find på nogle sjove navne og så lad folk holde fri. Jeg har intet i mod at arbejde på disse dage. Da jeg ikke tror på noget som helst, ud over mig selv.

Jeg synes ikke at religion hører til i 2012. Hvert fald ikke i Danmark.

• #25   24. maj 2012 Hahahahhaah! Har jul og påske ikke noget at gøre med religion?!

LOL LOL LOL.

Vælger hun at invitere folketinget over til ramadan-middag, vil der da logisk nok heller ikke være bøn eller noget andet. Jeez altså..

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

#26   24. maj 2012 Påske har intet med religion at gøre? smiley
    Prøv at google smiley

• #28   24. maj 2012 Jeg håber virkelig du joker.. Ellers må du lige tage en folkeskole om smiley

• #29   24. maj 2012 Læs venligst.

JuleFROKOST og påskeFROKOST.

Når i mødes til julefrokost, så sidder i jo ikke og læser op fra biblen om hvorfor man holder jul.
    - Det gælder jo bare om at spise noget god mad og kyle noget alkohol i halsen. Og man skænker da ikke jesus én tanke, det man har i hovedet er: MAD, DEN SØDE SEKRETÆR, OG OM SIDEMANDEN BRÆKKER.

I skal tage jeres 5. klasse læseprøve om.
    LÆS OG FORSTÅ.

• #30   24. maj 2012 Nicolai P: De hedder overraskende nok fordi der er sket en hellig begivenhed på daværende tidspunkt :b

Derudover til jeg andre, så kan man sagtens arbejde på en helligdag - dog kommer det selvfølgelig an på hvilket erhverv vi taler om, men der er intet krav om at man SKAL holde fri smiley

Pocahontas: Julefrokost stammer ikke fra biblen, så nej det har ikke noget med religion at gøre. Det er bare en undskyldning for at drikke sig stiv, og spise god mad smiley

Take Away: Jeg kunne ikke være mere enig!!!!

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

#31   25. maj 2012 Jeg gider slet ikke diskutere det. smiley Men fint, hvis i tror på det i lærte i folkeskolen, så fair nok smiley

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

#32   25. maj 2012 Hov. Mente ikke religion, mente kristendom*.

• #33   27. maj 2012 Nicolai P
    - Der er ikke noget at diskutere, faktum er det jeg har skrevet.

Du gider ikke at diskutere fordi du har indset at du har taget fejl.
    Sølle...

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

#34   27. maj 2012 Var? Tror ikke engang at jeg havde læst dine indlæg.

Jeg ville bare sige at påske ikke har noget med kristendom at gøre. Jeg skrev godt nok religion, men det var en fejl, og det har jeg da indset. smiley

• #35   27. maj 2012 Vent, så det jeg lærte i folkeskolen er falsk? Jeg har bygget mit liv efter de ting jeg fik af vide dengang smiley

An hero...

Kommentér på:
Ramadan middag i Folketinget?

Annonce