{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.583 visninger | Oprettet:

PostDanmark. {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har bestilt en pakke fra tyskland, den har været længe undervejs, og har både været igennem, told, Taulov pakkecenter, og er nu i Københavns pakkecenter..

Det der undrer mig er at da den ankom til Taulov pakkecenter vejede den 10,4 kg, det stod der under vægt, både når jeg trackede den på DHL's og Postdanmarks hjemmeside, men nu hvor den er kommet frem til københavns pakkecenter vejer den kun 5,25 kg?

Er der nogen der har oplevet den fejl før ?
Jeg VED det inden i kassen burde veje mindst 8 kg, men hvorfor står den til kun at veje 5,25 nu ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PostDanmark.
  • #1   19. maj 2012 ja din is er smeltet


    ej pjat jeg tror at det er deres vægt der måske er i stykker


  • #2   19. maj 2012 Hvis så bare det var is haha.
    Den indeholder(indeholdte?) flasker med forskellige mousserende vine, håbede DHL ville levere til min dør, da de, efter hvad jeg har hørt, tager bedre hensyn til Fragile-mærkerne.

    Men det skulle da ikke undre mig hvis en eller anden 14-årig Postdanmark-praktikant med tandbøjle og bumser i hele masken har brugt min pakke til at øve sig til kuglestød med..

    Nu må vi se smiley


  • #3   19. maj 2012 ahe jeg have næsten rat men ja jeg tror at de nok har taget en lille smags prøve eller to hehe smiley

  • Mr. Fu !
    Mr. Fu ! Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 152
    #4   19. maj 2012 Har du prøvet selv at veje den? smiley

  • #5   19. maj 2012 Når posten banker på døren og har din pakke, så nægt at modtag den hvis den er smadret. Så bliver pakken sendt retur til afsender og de får så erstatning af postdanmark. Så sender de en ny pakke og forhåbentlig vil denne komme frem uden at blive smadret.

  • #6   19. maj 2012 Jeg forstår ikke hvorfor tolden har haft fingre i den eftersom den kommer fra tyskland... Det er jo fra EU, så den burde ikke skulle hverken det ene eller andet i tolden. Kan dog være taget ud som stikprøve, men stadig... Den burde ikke være ret længe undervejs fra tyskland..
    Jeg har selv modtaget et hav af pakker fra tyskland, og jeg har sjældent ventet mere end en uge på at få mine pakker.


  • #7   19. maj 2012 Mr Fu

    Det er sgu svært at veje noget man ikke har fået endnu smiley

    Kim M

    Stort set alle pakker fra udlandet bliver undersøgt af toldvæsnet... Ellers ville det være for nemt at sende alt muligt ind i landet med pakker... Så jo den skal både den ene og andet hos tolden.. Der skal bare ikke lægges told og moms på, men det er ikke ensbetydende med at de ikke skal have fat i den...


  • #8   19. maj 2012 Kim M
    Hvis det er alkohol, så er det specielle regler. Af samme grund til du kun må tage xx antal liter med over den dansk/tyske grænse.


  • #9   19. maj 2012 thomas S

    Nej, ikke alle pakker bliver undersøgt af toldvæsenet. Det er jo netop hele idéen med de åbne grænser i europa...
    Hvis en pakke bliver undersøgt af toldvæsenet, så bliver de som regel åbnet og forseglet igen, med toldvæsenets tape. Og jeg har aldrig oplevet nogen fra europa blive det endnu...

    Det kan godt være at hvis pakken er registreret med alkoholisk væske i, så bliver den undersøgt... Det skal jeg ikke kunne sige.


  • #10   19. maj 2012 Kim

    Alle pakker kommer igennem toldcenteret.. Har ikke skrevet noget om at de åbner alle pakker og ser hvad der er i ! Men de lader en hund snuse til dem og hvis der er nogen mistænkelige pakker så bliver de åbnet... Ellers ville det sgu da være for nemt at smugle ting ind i landet, så er det jo bare at sende det i pakker....


  • Cantarel's Skygge
    Cantarel's Skygge Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Svar: 537
    #11   19. maj 2012 thomas S

    det er så ikke alle pakker som kommer gennem tolden.

    http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article.php/id-6650069:post-danmark-med-i-ulovlig-import.html?rss

    om de har fået rettet op siden, tror jeg næppe :o)


  • #12   19. maj 2012 Kim B

    Kan godt huske den sag fra operation X ! Men nu skrev jeg også stort set alle pakker i mit første indlæg, er selvfølgelig godt klar over at de ikke undersøger hver evigt eneste pakke der kommer ! Og de har strammet en hel del op på det siden dengang, der de har fået øjnene op for hvor meget doping og andet der kommer ind i lander med pakkepost fra andre EU lande...


  • #13   19. maj 2012 Jeg bestile en pakke fra UK for 2 uger siden,og havde den efter 3 dage. Så du burde da også have haft din pakke nu.

  • #14   19. maj 2012 casper R
    JA præcis, det tager normalt kun 2-5 dage når jeg bestiller fra Tyskland, Polen, Holland og England, det er når det er UPS, TNT, GLS, DHL, DPD og FedEx der leverer.

    Postdanmark er sindsygt længe om at tage sig sammen, den blev afsendt af sælger via DHL for 12 dage siden, og var kun en dag om at komme fra München til den dansk tyske grænse, hvor postdanmark, efter det, har givet sig urimeligt god tid til at behandle forsendelsen...

    Ved godt der har været et par helligdage, men det her burde da på ingen måde være rigtigt.

    Og det er ikke 1. gang jeg oplever den ringe leveringstid.


  • #15   21. maj 2012 Ja, ganske rigtigt, 3 af mine 6 flasker var gået i stykker !?

    De har oven i købet taget de sidste 3 hele flasker og pakket dem i en anden kasse uden at informere mig om det, hverken via brev, eller da jeg modtog pakken i morges..

    De har taget den "adresseseddel" der sad på den originale kasse, smidt den i en pose, og tapet den fast på en ny kasse, hvor de har smidt mine varer ned i.

    Selvom den var mærket med Fragile har postdanmark formået at smadre 3 flasker vin, jeg synes godt nok det er frækt, at de i det mindste ikke bare giver mig en undskyldning, eller forklarer hvad der er sket ignorerer de det bare, og sender resten af flaskerne som om det ikke er deres problem.

    I det mindste var min dyreste flaske(absinthe) hel, men det var godt nok ikke det værd!

    Får jeg noget som helst ud af at klage ? - Det er som sagt alkohol jeg har bestilt hjem fra tyskland, så er der nogle ekstra afgifter når jeg har fået det sendt til Danmark ? - Jeg gider ikke brokke mig, hvis jeg bare får en opkrævning fra told, om at jeg skal betale afgift af den alkohol jeg har fået.

    - Jeg ved jeg nok burde have tjekket pakken inden jeg skrev under, men det var en lidt hektisk morgen, og jeg forventede jo bare naivt at tingene var i orden...


  • #16   21. maj 2012 Skal lige siges at det er postdanmark der er synderene og ikke DHL.
    Da den blev vejet i tyskland vejede den 10 kg.
    Den blev vejet igen i Taulov til 10,4 kg, men mellem Taulov og København er det gået galt, og vejede kun 5,25 kg da jeg modtog den.


  • #17   21. maj 2012 1.14.2 ERSTATNING VED BORTKOMST OG
    BESKADIGELSE
    I henhold til Postlovens § 22, nr. 5, og Individuel
    tilladelse til Post Danmark A/S, er Post Danmark
    erstatningspligtig for bortkomst eller beskadigelse af
    Postpakker m/u omdeling, hvis bortkomsten eller
    beskadigelsen skyldes forsæt eller grov uagtsomhed,
    der kan tilregnes Post Danmark
    Udlevering af en Postpakke til en anden end den,
    Post Danmark er berettiget til at aflevere
    forsendelsen til sidestilles med bortkomst, såfremt
    pakken ikke efterfølgende er kommet rette modtager
    i hænde.

    Post Danmark yder ikke erstatning, hvis afsender ikke
    har overholdt kravene i nærværende
    forretningsbetingelser til emballering eller til hvilket
    indhold, der må være i pakken. Post Danmarks
    erstatningspligt bortfalder desuden, hvis afsender
    eller modtager har begået fejl eller forsømmelse af
    betydning for bortkomsten eller beskadigelsen.
    Der ydes alene erstatning for den bortkomne tings
    værdi på skadestidspunktet eller den
    værdiforringelse, der er sket ved beskadigelsen af
    pakken. Der ydes ikke erstatning for hverken
    afsenders eller modtagers tab af avance, for afsavn,
    driftstab, kurstab eller for andre indirekte følger af
    skaden.

    Erstatning for bortkomst, herunder helt eller delvist
    tab af indhold, eller beskadigelse kan maksimalt
    udgøre kr.4.800.
    Hvis hele Postpakken er bortkommet, ydes foruden
    erstatning godtgørelse for pakkens forsendelsespris
    inkl.. tillæg for eventuelle serviceydelser. Det samme
    gælder, når en Postpakke er blevet beskadiget eller
    dens indhold helt eller delvis er gået tabt, og dette
    har givet anledning til, at den må tilbagesendes.
    Post Danmark yder kun erstatning og godtgørelse,
    hvis det kan bevises, at forsendelsen er indleveret til
    Post Danmark.

    Udbetaling af erstatning for bortkomst, herunder
    helt eller delvist tab af indhold, kan betinges af, at
    modtager underskriver en erklæring på tro og love
    om, at modtager ikke har modtaget pakken eller det
    pågældende indhold.

    Erstatning kan med frigørende virkning udbetales til
    afsender. Hvis pakken er udleveret til modtager,
    udbetales erstatningen dog til modtager.
    Postpakker, som efter modtagers bestemmelse er
    udleveret ved henstilling på modtagers adresse i
    henhold til en aftalt ordning herom, kaldet
    Modtagerflex, (jf. punkt 1.9) betragtes som
    modtaget, når postpakken er scannet udleveret af
    Post Danmark. Efter sådan udlevering er Post
    Danmark endvidere uden ansvar for evt. bortkomst
    eller beskadigelse af pakken.

    http://www.postdanmark.dk/da/documents/forretningsbetingelser/postpakker-dk-1.pdf


  • #18   21. maj 2012 Mange tak Lolwut
    Desværre ser det ikke ud til jeg kan få medhold ? :

    "En Postpakke må desuden ikke have følgende
    indhold:

    · Skrøbeligt, flydende og uhåndterligt indhold.
    Dette indhold kan kun sendes som Forsigtigpakke,
    medmindre der mellem Post Danmark og afsender
    er indgået en skriftlig aftale om, at afsender under
    visse forudsætninger kan sende indholdet som
    Postpakke. Denne aftale indgås ud fra en
    vurdering af kvaliteten af emballagen og indholdet
    af den type pakker, som afsender ønsker at sende.
    Skrøbeligt indhold er teknisk udstyr, herunder
    computer-, edb- og laserudstyr og lignende,
    porcelæn, glas og tilsvarende skrøbelige
    genstande. Uhåndterligt indhold omfatter møbler,
    barnevogne og lignende, der på grund af
    genstandens form ikke kan stuves sammen med
    andre pakker."

    De kan sikkert bevise at den ikke har været pakket ordenligt og dit og dat..
    Og jeg har jo ikke mulighed for at modbevise det, da de jo har pakket den om undervejs, men synes stadig det er for dårligt!
    Det er 3. gang, inden for kort tid, jeg har oplevet at mine postdanmark forsendelser har fået tæsk, og der har sjovt nok aldrig været problemer med andre kurerer virksomheder.


  • #19   21. maj 2012 Men der stod jo fragile, gjorde der ikke?

  • #20   21. maj 2012 Jeg har efterhånden købt en del fra kina bla telefoner og andre ting der overstiger 80kr uden at de er blevet tjekket og toldet kun en pakke de har haft åbnet men der var der ikke noget da det kun kostede 50kr.

    Næste ting jeg bestiller er en android tablet i kina smiley


  • #21   21. maj 2012 Her er det papstykke der fulgte med til min pakke.
    Vorsicht Glas burde da give mening for de fleste med en IQ over 50, men gælder det som fragile?

    http://www.baboom.dk/alb_vis.aspx?albumid=33601


  • #22   21. maj 2012 . .
    Okay hej hej.


  • #23   21. maj 2012 "sendes som Forsigtigpakke"

    Vorsicht betyder forsigtig, så den må lande hos Pest Danmark den der..


  • #24   21. maj 2012 Okay tak for det, må lige ringe til dem i morgen.

  • #25   21. maj 2012 Og der var advarselsbilleder på den orange tape, så den burde de ikke kunne slippe udenom.

  • #26   21. maj 2012 Jeg har skrevet en mindre venlig, for ikke at sige vred email til dem, med vedlagte billede, af kassen og af faktura smiley

Kommentér på:
PostDanmark.

Annonce