{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.434 visninger | Oprettet:

Mtb cykler - Hjælp nybegynder... {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har et spørgsmål til jer der har lidt forstand på Mauntainbikes...

Jeg vil gerne igang men har ikke så mange penge at komme igang for , jeg ville så lige høre om sådan en cykel til 3000 kr eller i det prisleje er noget værd.

Ville os gerne høre om i evt kender til den her eller bare om hvad i synes.

(link fjernet)

Cyklen skal bruges til tærren kørsel i skove osv, men ikke noget rigtig voldsomt, da der ikke er så mange gode skove at køre i hernede på lolland smiley .

Mvh Kasper.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mtb cykler - Hjælp nybegynder...
  • Goffer
    Goffer Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 171
    #1   27. apr 2012 Jeg ville nok spare lidt op og kigge ind på www.bike-discount.de
    Der købte jeg min cube for 4700,-


  • #2   27. apr 2012 Den du linker til er et no-go, lyt hellere til sixes up - eller køb brugt (men ordentlig kvalitet)

  • #3   27. apr 2012 Okay men hvorfor er det at det er et no go ?

    Er godt klar over den ikke holder evigt men den kan vel holde et års tid ? Eller er kvaliteten simpelthen for ringe på dem fra supermarkeder/byggemarkederne ??


  • #4   27. apr 2012 Spar noget mere op og køb en ordenlig cykel til at starte med, det vil du få meget mere glæde af og i sidste ende er det også billigere....

  • #5   27. apr 2012 Jo kan sikkert holde et års tid eller længere - men det ikke en du får glæde af. - Enten spar med op som der bliver skrevet eller søg efter brugte cykler på dba / cykelgalleri - og så evt smid nogle links her inde eller på cykelgalleri.

  • Hein J
    Hein J Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 210
    #6   27. apr 2012 Jeg har haft en Coppi som den du linker til de sidste par år, og brugt den flittigt både til at køre på arbejde og i skoven. Der har ingen problemer været med den, udover alm sliddele, og justering af gearet engang imellem.

  • #7   27. apr 2012 Du fortryder hvis du køber sådan en cykel, har selv lige købt en cube til 10000,-
    Du bliver ikke bidt af det hvis udstyret ikke er iorden.

    hvis du skal købe en billigere cykel hvor du os får kvalitet, så kig på Radon på Bike-discount.de

    Det er deres eget mærke og man får rigtig meget cykel for pengene.

    Evt. Radon Zr Team 5.0 til 4300 ca.
    Så får du er god begynder cykel.


  • #8   27. apr 2012 Til hverdag er den sikkert fin, men hvis du vil cykle "rigtigt", så er det noget l-o-r-t! smiley
    - Gør som Sixes siger. De har nogle lækre cykler til billede penge. Brug 4-5000 kr. og så får du en god startcykel.


  • #9   27. apr 2012 Jeg er bestemt enig i at man ikke får den oplevelse på sådan en cykel. det er uden tvivl ikke en god gaffel der sider på vilket betyder en stort del samt stellet ikke er stift og sikkert meget tungt så spar op og køb en begynder til 5-6000 kr så har du noget udstyr som er okay at køre på.

    EVT. en Radon eller Canyon


  • #10   27. apr 2012 stel str. er også i den høje ende med mindre du er et tårn på 2 meter?

  • #11   27. apr 2012 Enig med de andre. Jeg købte selv en "billig" cykel for ca 5000kr, en trek. Den er nu OK, men jeg kigger efter en ny, da gearskifte osv ikke er så smooth. Jeg kigger selv på Cube lige pt, i priser mellem 6 - 12000 kr. Og som en skrev, hvis du køber i tyskland får du meget for pengene, omvendt kan du sagtens forhandle dig til lignende priser herhjemme.

    Køb noget ordenligt, ellers vil du ikke få det ud af det, som sporten giver.


  • #12   27. apr 2012 http://www.billigcykel.dk/shop/gt-aggressor-1-2335p.html

    det er en fin nok begynder cykel for det er jo ikke noget ved at smide 20000 efter en mbt vis det ikke er noget du ville samt vis det kun er til hygge brug.



  • #13   27. apr 2012 Kim P, jeg ville aldrig råde en til at købe sådan en cykel som den du linker til, da han vil bruge den i skoven.

    Ville aldrig anbefale en med Suntour forgaffel på.
    Den holder bare ikke til de tæske den får i skoven.


  • #14   27. apr 2012 Den GT Aggressor er bygget til en cykelsti og intet andet.

  • #15   27. apr 2012 http://www.bike-discount.de/shop/k1830/a58172/zr-team-4-0.html

    Absolut minimum hvis du skal i skoven.


  • #16   27. apr 2012 kasper D
    så det ville sige at forgaffel sidder der kun for syns skyl... han snakker jo intet om han ville tæske den for vildt ned af bakker i skoven men han bare ville igang. han ved jo nok ikke om det er noget han gider


  • #17   27. apr 2012 Kim p, man bliver ikke bidt af det hvis forgaflen er utæt efter 3 tur så den bliver hård, så kan han lige så godt købe en citybike og så sætte 2.10 dæk på

  • #18   27. apr 2012 Mange tak for de mange gode svar smiley ..

    Jeg har har ihvertfald fået svar på det jeg vlle smiley .

    Jeg kan konkludere at jeg skal ud og spendere lidt mere på en cykel hvis jeg vil have noget ud af det..

    Men altså nu er det ikke de vilde skove der er hernede på lolland altså vi snakker alm små og store bakker osv self er der lidt 'hårdt tærren kørsel, men ikke noget i den store kaliber.. Men ihvertfald så skal jeg have fundet mig en bedre cykel end den jeg linker til smiley .

    Endnu engang tak for den gode feedback


Kommentér på:
Mtb cykler - Hjælp nybegynder...

Annonce