{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.164 visninger | Oprettet:

Hjælp min hund snurrer rundt ! {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har en engelsk stafford bullterie på ca. 2 år.. Hun er på det sidste begyndt at snappe efter sim hale og hun kan snurre rundt og rundt i flere timer..
Hun har været hos dyrlægen og han siger det er noget stress men nu har hun været på medicin i over 1 måned og det har ikke rigtig hjulpet..
Hun bliver også lidt agressiv overfor andre hunde når hun er i sin 'lille verden'.

Håber nogle kan hjælpe og mluligvis har en ide til hvad det kan være. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp min hund snurrer rundt !
  • #3   16. apr 2012 Mangel på aktivering.

• #4   16. apr 2012 ja husker du at aktivere hende et par timer dagligt? altså ikke bare gåture men aktivering af hendes hjerne

• #5   16. apr 2012 Hun gider ikke træning og sådan noget .. det keder hende.. Men er glad for at i prøver at hjælpe.. vil kigge på nogle af de ting i skriver. smiley

Det er bare så synd for hende for hun bliver bare ved og ved,

• #6   16. apr 2012 Hun skal bare have noget andet medicin, prøv zyklon-b.

• #7   16. apr 2012 Hvordan kan du vide at det keder hende? Det lyder klart som om den keder sig og har brug for aktivering af krop og hjerne.

• #8   16. apr 2012 Den keder sig... løb en tur med hende, tag en tur i skoven...

Begyndt og træne med hende (rigtigt, ikke det du gør nu)

• #9   16. apr 2012 det er nok nærmere dig der ikke gider... Sælg hende og køb en teddybjørn istedet. Hvis du ikke gider leve op til dit ansvar som hundeejer bør du ikke være hundeejer. Hundens adfærd er totalt selvdestruktion. Stakkels hund.

• #11   16. apr 2012 Som de andre siger så tror jeg også hun vil have godt af at få brændt alt sin energi af, så hun bliver rigtig træt (på den gode måde) ... Træning, leg osv. stimulerer også hunden og det gør den bl.a. træt smiley

• #12   16. apr 2012 Altså hvis ikke det var fordi den var så ung, så ville jeg sige den var ved at dø. Få uger før min tidligere hund døde, gjorde den det samme, indtil den blev så træt af den bare faldt sammen på gulvet og dermed gled hen af gulvet, fordi den løb så hurtigt rundt... Men når den kun er to år, så ved jeg godt nok ikke hvad der kan være galt smiley

• #13   16. apr 2012 Vi har snart prøvet alt .. Selv mit i leg går hun igang.. Og så gider hun bare ikke lege mere.. /:

Når hun først er 'kommet i tanke om det' så stopper hun ikke igen.. Jo hvis man går en tur eller tager i skoven eller noget. Men så snart vi kommer hjem så går hun igang igen..
    Dyrlægen siger det kan være stres men hendes medicin virker bare ikke...
    Det er bare skide synd for hende..

• #16   16. apr 2012 Der er mange simple ting som du kan gøre for at aflede hende, eller aktivere hende.

F.eks vil jeg gætte på at du giver din hund sit foder i en hundeskål.
    Først og fremmest .... Når i skal træne, så skal det være på som mave. Så ingen morgenmad. Ellers er den ikke motiveret.

Når aftensmaden skal indtages, så er det bare om at sprede det ud over en stor græsplæne så den selv skal finde det og arbejde for det.

Jeg tror virkelig, at din hund skal aktiveres/afledes.

• #17   16. apr 2012 Jamen hun hiver næsten efter vejret og hendes savl løber ud over det hele.. Men hun går ikke og jager sin hale.. Men det er som om at der er noget der irriterer hende.. Hun napper og bider ved haleroden og på det ene lår og hun er helt våd..
    Og hun er blevet tjekket og det hele. Vi har prøvet at smøre kløestillende på osv ..
    Vi har også en anden hund og han er næsten bange for hende når hun gør det, for hun bliver lidt aggressiv når hun gør det..

• #18   16. apr 2012 evt få fat i en adfærdsterapeut

• #19   16. apr 2012 Er der andet hun gør, som snappe efter fluer, skrabe i gulvet, gå i cirkler om sig selv el. lign. for har læst engang at det kaldes for tvangsadfærd (som dyrlægen nok har fortalt dig?) og det ved jeg hunden får medicin imod men man skal også træne hunden ved siden af det smiley

• #20   17. apr 2012 Nej det gør hun ikke rigtig..
    Men det er mest når hun bliver glad så går hun helt i selvsving..

• #22   17. apr 2012 Det kan også være noget med hendes anal kirtler har hørt at de også kan bide i deres hale pga. kløe eller anden irritation smiley

• Danny O
    Danny O Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 60
    #23   17. apr 2012 Synd du bor så langt væk, ellers kunne hun med garanti hjælpe dig, hun er hård til det der med hunde.

Men vil sige som de andre, hun mangler at blive aktiveret.

Og for at få hende til at holde op med det, er du nok nød til at stoppe/distrahere hende, så hun ikke gør det. Du skal lære hende at det er forkert adfærd, eller hva man skal sige. Men det skal gøre ved at fortælle den hva rigtig adfærd er, det er lidt svært at forklare, er ikke så meget inde i det.

Som andre siger, se evt. dog whisperer, der kan man lære rigtig meget.

Og vil sige, at medicin er sku ikke den rigtige vej at gå, synes det er så synd for hunde, der får medicin for alt muligt, det er sku ikke nødvendigt. Det er kun dyrlægens tegnebog, det gavner.

• Danny O
    Danny O Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 60
    #24   17. apr 2012 Der skulle stå, at min mor kunne hjælpe smiley

• #25   18. apr 2012 har tjekket om der skulle være noget der skulle irriterer hende og hun har været i bad flere gange og har prøvet at smørre volteren gel på. Intet hjælper..
    Har prøvet at mærke om hun skulle være hævet ved analkirtlerne og det er hun ikke..

Men må bare prøve lidt af hvert.. så må vi tage den derfra..
    Men mange tak for alle jeres råd. smiley det er sku lækkert..

Kommentér på:
Hjælp min hund snurrer rundt !

Annonce