{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.754 visninger | Oprettet:

Tilde N
Tilde N
Tilmeldt:
15. apr 2007
Følgere: 8 Emner: 181 Svar: 1.010

EU45 Scooter {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den situation og skal af med min bil af forskellige årsager. Derfor vil jeg i stedet for gerne anskaffe mig en EU45 scooter, men hvilken???

Jeg vil max give 7000 for scooteren.

Nogle fagfolk der kan råde mig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  EU45 Scooter
  • #1   22. jan 2012 Jeg har toppen af poppen inden for EU45 scootere smiley
    En Gilera Runner, som er ekstrem vedligeholdt.
    Skriv en PM, hvis det har interesse smiley


  • #2   22. jan 2012 Overvej flere ting inden du køber sådan en. Den må jo maks kører 45 og de kører gerne lidt mere altså omkring de 50 i lovlig stand. Jeg synes det er ret uforsvarligt at ligge med 50 km/t hvor man må køre mere end det, det skaber så mange farlige situationer for dem på scooteren, når biler drøner udenom. Desuden kan det hurtigt gå galt hvis den er ulovlig og der skal ikke meget til før der kommer klip og forholdsvis store bøder.
    Har du MC kørerkort? Så overvej at købe en 110-150 cc mc scooter, de er ret praktiske hvis man bor i byen desuden:)


  • #3   22. jan 2012 Bare se på lande som Spanien, Frankrig og Italien hvordan de drøner rundt på deres mc-scooter (læs scootere større end 50cc) af den simple grund at det er pisse nemt og hurtigt at komme rundt.

  • #4   22. jan 2012 Du må køre 70kmt, uden at du mister kortet.
    Dvs. bliver du stoppet, så koster det en bøde og et klip.

    Men fordelen ved scooter er, at de ikke kan måle dig via deres "laser" halløj.
    De SKAL køre bag ved dig, og lave en måling, før de kan se hvor stærkt du kører.
    -Så har du sidespejle på, så kan du jo altid se hvem der kører bag ved dig.

    Kommer der noget mistænkeligt, og du bliver stoppet, så SKYND dig at trykke på den hemmelige politiværn knap, som gør at din scooter kun kører det som du har indstillet den til.
    Det virker, og hvis man gør det ordentligt, så kan politiet ikke se eller høre forskel.


  • #5   22. jan 2012 Jeg kører selv rundt på en lovlig Yamaha jog As det er en rigtig dejlig lille scooter som starter vær dag. Kan helt sikker anbefale sådan en. Ellers vil jeg gå eft en to taks scooter smiley

  • #6   22. jan 2012 Nu ligner Mathilde også en der har brug for en tunet scooter, men er enig med Onslow i at du burde købe en EU30 istedet, for det er pisse irriterende at have de langsomme og lovlige EU45 ude på vejen.

  • Tilde N
    Tilde N Tilmeldt:
    apr 2007

    Følgere: 8 Emner: 181 Svar: 1.010
    #7   22. jan 2012 Jeg aner intet om scootere, så at sige jeg skal gå efter en to taks siger mig nada!!

    Alt det med hvad jeg burde gøre, tænke over eller lign ting af tuning og hemmelige knapper har mig ingen interesse overhovedet.

    Jeg søger hjælp til at finde det rette mærke til den rette pris, LOVLIG vel og mærket..


  • #8   22. jan 2012 ^^

    Med andre ord. Har du 7000,- så køb Brugt! smiley
    Du kender vel en fyr eller ung mand som har rodet lidt og ved hvad du skal kigge på af mærker, og modeller. Og kan se forskel på et sminket lig og noget ordentligt smiley


  • Tilde N
    Tilde N Tilmeldt:
    apr 2007

    Følgere: 8 Emner: 181 Svar: 1.010
    #9   22. jan 2012 Nej det gør jeg netop ikke. Derfor jeg skriver herinde.

  • #10   22. jan 2012 http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/kobafscooter.php

    Læs det her igennem, så kan det ikke gå helt galt, men tag en kammerat med ud, som kan forhandle priser, for den pris der står i annoncer er aldrig den du skal betale smiley


  • Tilde N
    Tilde N Tilmeldt:
    apr 2007

    Følgere: 8 Emner: 181 Svar: 1.010
    #11   22. jan 2012 Tak for linket smiley

    Hehe, ret komisk at du ikke tror en pige kan handle smiley Jeg har handlet og pruttet hele mit liv og er skam også ved at uddanne mig i det smiley


  • #12   22. jan 2012 Matilde N
    Jeg har en 45 knallert til salg, der er billeder af den i min fotoalbums


  • Tilde N
    Tilde N Tilmeldt:
    apr 2007

    Følgere: 8 Emner: 181 Svar: 1.010
    #13   22. jan 2012 du bor aaaalt for langt væk desværre

  • #14   22. jan 2012 ok, ellers fin en ik

  • #15   22. jan 2012 Hvordan bliver man uddannet krejler? smiley

    Men det er sjældent en pige kan prutte om prisen smiley


  • Tilde N
    Tilde N Tilmeldt:
    apr 2007

    Følgere: 8 Emner: 181 Svar: 1.010
    #16   22. jan 2012 Jeg kan love dig for jeg kan handle smiley

    Krejler og krejler, er ved at uddanne mig til handelsøkonom smiley


  • #17   22. jan 2012 jeg havde holdt mig til en Gilera runner eller en Yamaha Aerox. de to bedste maskiner du kan få som 45er..

    ONSLOW .

    Eneste grund til at så mange på 45er scootere kommer til skade er fordi de ikke kan finde ud af at køre på vejen. de fleste køre ude i højre side af vejen så bilerne netop kan lave de åndsvage overhalinger...

    Når jeg kører på en 45er kører jeg på midten af vejen.. så er jeg fuldstændig ligeglad med om en eller anden "brian" eller andre biler bliver irreteret af jeg holder mig til der.. men så ved jeg at så sker der ikke mig noget.. faktisk også så tæt på midter linien som overhovedet muligt så de ikke kan lave overhaling.. kun når jeg ved at de har mulighed for at overhale uden der sker mig noget trækker jeg ind for jeg ved jo godt det er trist at lægge bag mig.


  • Tilde N
    Tilde N Tilmeldt:
    apr 2007

    Følgere: 8 Emner: 181 Svar: 1.010
    #18   22. jan 2012 Tusind tak..

    Dejligt med et godt ord på vejen,


  • #19   22. jan 2012 Andreas A
    Hvadså når du en dag får en bøde


  • #20   22. jan 2012 Julemand

    for hvad?


  • #21   22. jan 2012 får at køre CA, på midten ..

  • #22   22. jan 2012 Julemand

    Det får du jo heller ikke bøde for?

    en 45 scooter er lavet til vejen. ikke i siden af vejkanten.

    Til motorcykel kørekort lære du også at lægge dig lidt mere ude til venstre side i forhold til vejen så folk kan se dig og lægge mærke til dig.. Det får man sku ikke bøde for.. og hvis jeg skulle være så uheldig at få en bøde for det er det en jeg betaler med et smil .. for hvis jeg skal betale for at holde mig selv i live på vejen så er det jo sådan det er..


  • #23   22. jan 2012 nu er sku ikke mc, men en stor knallert og du høre til i højre side også i bil ,ved ikke om hvad mc skal



  • #24   22. jan 2012 Jeg er stadig af den overbevisning at det er hul i hovedet at køre 45 km/t på en scooter på kørebanen. Der er overhovedet ikke tænkt logisk der, grunden til at den blev sat til 45 km/t var at EU besluttede det, deraf navnet EU 45. Danmark var et af de lande der fastholdt at den skulle være 30 km/t, men flere af de sydeuropæiske lande holdt på 60 km/t, og EU lavede så kompromisset og sagde 45, det var jo for meget til cykelstien blev politikkerne klogt nok enige om og så røg de ud på vejen i stedet.

  • #25   22. jan 2012 Julemand

    er godt klar over man skal være i højre sidde.. Men det ændre stadig ikke på at du er mere sikker på en 45er hvis du køre på midten og gir plads til bilerne overhaler når man selv er sikker på det.. Er selv rigtig meget imod 45er scooterne men hvis jeg så endelig køre på en så gør jeg altså sådan... hvis det stod til mig skulle de have lov til at køre 80 - 90 stykker. man kan jo også regulere farten så den køre lovligt ligesom i bil.. og de er også lavet til at kunne køre 80 det gælder alle scootere..


  • #27   23. jan 2012 80 er ok det samme siger jeg

  • Tilde N
    Tilde N Tilmeldt:
    apr 2007

    Følgere: 8 Emner: 181 Svar: 1.010
    #28   23. jan 2012 Hvorfor en 30ér frem for en 45?

  • Brian j
    Brian j Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Svar: 7
    #30   23. jan 2012 Andreas A
    Du må sku da ikke ligge og køre midt på vejen på en 45,"hvor dum kan man være"
    Det er sku da 100 gange mere farligt at ligge midt på vejen og køre 45, jeg skal tivertifald ik nyde noget.


  • #31   23. jan 2012 Brian J

    Det kan godt være du har det sådan.. Men jeg føler mig mere sikker når jeg køre i midten.. og når jeg selv køre i bil så lægger jeg også mere mærke til det vis der lige pludselig er noget foran mig i forhold til at der køre et eller andet langsomt ude i siden..


    """"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
    Andreas A
    Du må sku da ikke ligge og køre midt på vejen på en 45,"hvor dum kan man være"
    Det er sku da 100 gange mere farligt at ligge midt på vejen og køre 45, jeg skal tivertifald ik nyde noget.
    """""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

    45eren er lavet til vejen så ved ikke hvor dum jeg er lige der..?

    Og jo vi kan godt være enige om at en 45er slet ikke høre til på vejen det er vi enige om.. Men det gør den nu desværre... men om jeg køre ude i siden hvor lastbiler bare drøner forbi mig med 80 eller om jeg køre på midten af vejen ligesom bil. Der er jeg mere sikker ude i midten for der kan han ikke overhale mig.. og på den måde får jeg ham ned i hastighed + så kan jeg trække ind til siden og lade ham køre forbi med 45 - 50 km/t så slipper jeg også for det kæmpe vindpust som nærmest er ved at flå mig af scooteren når han kommer forbi..


  • #32   23. jan 2012 Matilde N

    Havde også valgt en 30er da den er mest sikker af de 2 .

    Eneste minus ved en 30er er at man skal høre på alle mulige som mener man ikke må køre på cykelstien og bla bla bla. Eneste man kan gøre er at sige fint så ring til politiet så bliver jeg holdene.. Først der lukker de røven og lader en kører videre.. smiley


  • Tilde N
    Tilde N Tilmeldt:
    apr 2007

    Følgere: 8 Emner: 181 Svar: 1.010
    #33   23. jan 2012 Kan virkelig ikke se det skal være mere sikkert på en 30'er end en 45. Man vil jo altid kunne finde noget der er farligt ved begge dele. Det er også farligt at køre bil!!

  • #34   23. jan 2012 Matilde N

    Det er self. rigtigt. Men køre inde blandt cykler også selv holde øje med bilerne når de drejer.. det er det der kan være farligt eller et barn løber ud foran dig. men derfor de kun køre 30 så kan du næsten altid nå at bremse.

    Eller køre ude på vejen sammen med bilerne eller lastvogne...

    Ved godt hvad jeg helst vil.. smiley


  • Tilde N
    Tilde N Tilmeldt:
    apr 2007

    Følgere: 8 Emner: 181 Svar: 1.010
    #36   24. jan 2012 Jeg selv har dårlige minder med en 30'er, netop fordi jeg blev kørt ned da jeg var 18. Jeg havde ingen chance for at kunne handle anderledes, og det er jeg i den overbevisning om at det bliver forbedret ved en 45, netop fordi den anses som en "bil".

  • #37   24. jan 2012 prøv du bare en 45 model de er sku gode god

  • #38   24. jan 2012 en 45 er også billigere..
    jeg skal også gi det samme for at forsikre en 30'ver som en 45'er


  • Tilde N
    Tilde N Tilmeldt:
    apr 2007

    Følgere: 8 Emner: 181 Svar: 1.010
    #39   25. jan 2012 Okay.

    Men folkens.. hjælpen er jo ikke heeeelt den jeg søger.
    Jeg søger hjælp til, HVILKEN model jeg skal vælge.


  • #40   25. jan 2012 Suzuki cr 50 i 45 model den skal du vælge.

  • #41   25. jan 2012 Yamaha jog smiley

  • #42   25. jan 2012 Det kommer an på hvad du skal bruge den til.. er det lang ture eller korte ture frem og tilbage i byen. og alt sådan noget.. Skal den være lille eller stor?

    Hvis det er til lang ture ville jeg enten vælge en Gilera Runner eller Yamaha Aerox Runneren pågrund af den har en stor tank på 12 liter og den ligger rigtig godt på vejen hvilket aerox også gør dog har den ikke en ligeså stor tank men de er nok de to maskiner som jeg ville gå efter. der får man scooter for pengene.. og man kan altid få dem solgt igen til en eller anden dreng som vil lave et baneprojekt.


    Men når det kommer til stykket kan vi ikke sige hvilken en det skal være da du skal prøve nogle stykker hos en forhandler da man sidder forskelligt på dem.. Jeg kan jo sagtens side og skrive at dem skal du tage fordi de er gode at sidde på samt køre langt på. hvor du måske ikke kan lide at sidde på den fordi du får ondt i ryggen eller den måske er for lang for dig eller et eller andet andet... smiley



  • Tilde N
    Tilde N Tilmeldt:
    apr 2007

    Følgere: 8 Emner: 181 Svar: 1.010
    #43   26. jan 2012 Det er primært "lange" ture for mig. Knap 20 km hver vej! Der vil naturligvis også blive et par køreture i byen.

  • #44   26. jan 2012 ja så havde jeg selv valgt de to mærker... men igen du skal prøve nogle..

  • #45   31. jan 2012 Lidt tid siden jeg har været logget på men dit argument om at man som 45'er bliver anset som en bil? Kom igen moster:) Jeg lover dig for at når først du kører i trafikken på sådan et djævlens værk så kommer du på bedre tanker. DU vil overhovedet ikke blive set som en 45'er af bilerne, de fleste billister aner dårligt nok der findes 2 slags, for dem er det bare en knallert.
    Hvis man tager en MC Scooter, dem som er indregistreret som en MC, der kan folk jo heller ikke se forskel på om det er en 45'er eller MC når man kører mod dem. Hvordan helved skulle de så kende forskel på en 30 og 45?
    Jeg ved godt man kan sige at på en 30'er kan man blive kørt ned i et højresving af en bil, men udover der kommer man jo stort set ikke i nærheden af en bil (forstå mig ret).
    Og jeg er helt med på at bilen får skylden ved fx en højresvingsulykke men hvad hjælper det når man ligger under bilen??
    Og det argument med at en 45' er billigere ja måske, men hvad er vigtigst at spare 1000 kr eller kunne køre i fred?? Don't get it.

    For pokker da det blev en lang forklaring... Hvorfor jeg skrev det når du vel egentlig har besluttet dig og ikke er modtagelig over for råd. tja....?


  • Tilde N
    Tilde N Tilmeldt:
    apr 2007

    Følgere: 8 Emner: 181 Svar: 1.010
    #46   1. feb 2012 Du godeste!! Den kan da vist kun være det forkerte ben der kom ud af din seng i går.. Tak skæbne.

  • #47   1. feb 2012 jeg kan anbefale en pgo hot 50 (30er) eller big max (45er)
    begge slags har jeg haft i mange år og har aldrig haft problemer med noget som helst.... de har alle sammen kørt hver dag.. og forholdsvis villige i indkøb..


  • Tilde N
    Tilde N Tilmeldt:
    apr 2007

    Følgere: 8 Emner: 181 Svar: 1.010
    #48   1. feb 2012 Tusind tak smiley Dejligt at høre folks erfaringer.

Kommentér på:
EU45 Scooter

Annonce