{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.183 visninger | Oprettet:

Akvarifisk {{forumTopicSubject}}

Hej baboom.

Jeg er gået igang med at starte et akvarium op og der skal nogle ciclider i hvilke ved jeg dog ikke endnu.. Men har fået nogle lyse sten, nogle få planter og vand i på 25 grader. Får senere nogle sten som kan stå i baggrunden så de kan gemme sig bag dem og nogle snegle huse så de kan svømme rundt med dem og samle dem ligesom de ville gøre det i virkeligheden / ude i deres virkelige liv. akvariet er 128 L og nu fandt jeg denne fisk og vil gerne vide hvilken en det er. og om den kan gå sammen med ciclider

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Akvarifisk
  • #2   15. jan 2012 og evt hvilke ciclider der har nogle pæne farver...

• #3   15. jan 2012 satans også... smiley den er ellers flot..

og ja de er godt nok også flotte.. kan de forskellige cichlider godt gå sammen selvom det er en forskellig sø de kommer fra tænkte jeg på ?

• H P
    H P Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 121 Svar: 335
    #4   15. jan 2012 Der er flere fejl ved at nævne malawi cichlider.
    De kan ikke gå i 128l og kan ikke gå med tangaer

• #5   15. jan 2012 Hp hvilke cichlider kan så?

• H P
    H P Tilmeldt:
    jun 2008

#6   15. jan 2012 Hvad er det lige der er forkert i det jeg siger

• H P
    H P Tilmeldt:
    jun 2008

#7   15. jan 2012 Du skal holde dig til tangaer, kig i stedet på de mindre julidochromis arter

Du kan finde dem her
    (link fjernet)

• H P
    H P Tilmeldt:
    jun 2008

#8   15. jan 2012 Er lodret uenig. Men tag og opret dig på akvariefisk.dk og stil spørgsmålet derinde

• #9   15. jan 2012 Begge to tak for jeres hjælp... jeg vil gå ind på siden der og høre ad også...

• H P
    H P Tilmeldt:
    jun 2008

#10   15. jan 2012 Jeg tænker på hvad der er bedst for fiskene og proppe malawi i et 128l sammened sneglehus cichlider, det for du satme ikke mange til at sige er en god idé

• #11   15. jan 2012 obs. har ikke nogle fisk i endnu.

• #12   15. jan 2012 Tag og kig på alle slags cichlider, både tanganiyka, malawi og amerikanere og tag dem der siger dig mest, men spørg lige både på akvariesiden.dk og i dyrehandelen hvilke der kan gå sammen og hvilke der er lidt for begyndere inden du begiver dig ud i det. Har selv malawi i et 530 liters, og langt de fleste malawi skal have mindst 200 liter, men amerikanere kan også fås i flotte farver og der er flere arter som ikke kræver mere end 128 liter, og amerikanerne er ofte mindre krævende mht. vandkvalitet. Men lad for din egen skyld være med at blande cichlider fra forskellige dele af verden, det kan hurtigt gå galt. Og så skal du vide, at specielt malawi cichlider æder planter, så de fleste planter vil bare ende som foder... Plus at de fleste planter skal have gødning for at kunne overleve...

• #13   15. jan 2012 Nu vil jeg så lige sige at bonnie dyrecenter har skudt sig i foden, for det er så forkert det kan være, tanga og malawi er 2 vidt forskellige søer og fiskene lever ikk på samme måde, og man kan ikk have nogle malawie cichlider i et 128L det ville være synd... Men man kan da sagtens putte dem der i hvis man er ligeglad med hvordan fisken trives....

• #14   15. jan 2012 jeg har altid valgt Malawicichlider da jeg synes de er pænest men bliver også store, så du skal ikke have for mange, min ynglings er en der hedder ali en flot blå han og en lidt kedelig grå hun, men når Malawicichlider yngler vil de beskyte deres område så sørg for at "dele" akvariet op med sten og planter (som de kan være hårde ved) så de kan få et lille område for dem selv, ps. kokus skaller give nogle gode huler

• #15   15. jan 2012 Du kan jo os holde slørhaler i en bowle, men fisken har det ikke godt, og ang malawi cichlider så kræver de så meget svømme plads, da de er meget aktive, og når det gælder dyrecentere så er der sgu mange der vil sige alt for at få solgt en masse, fik engang af vide at man sagtens kunne holde 10 piratfisk i et 250L akvarie hele deres liv. Og det er så rimeligt forkert, ligesom det du skriver...

• #16   15. jan 2012 Nu har vi selv et 720 liter akvarie med Malawi'er og jeg vil heller aldrig sætte dem i 128 Liters + at baggrund og sten/trærødder tager godt med plads. Det ville være synd for fiskende, desuden vil de perfekte vandforhold være meget svære at opnå i sådan et lille akvarie.. Så må erklærer mig enig med Lars S og H P..

Ved en hurtig søgning på nette anbefales mindste målet til et ciclidakvarie på 160 L.. http://www.soehesten.dk/akvarie/cichlide-akvarier.htm

• #17   15. jan 2012 det kan godt være der kan være 1000 individer på 1000 l vand men de har stadig muligheden for at svømme væk, og jo jeg har en rimelig viden bag malavier da jeg har været i akvarie hobbyen i mere end 20 år, og har læst og erfaret mig en masse viden omkring emnet, og hvis man vil have at ens fisk har det godt, så blander man ikke individer fra forskellige biotoper i et akvarie... men hver sine holdninger, man høre jo tæt at dyrehandlere sælger ting bare for at tjene penge uden at tænke på dyret...

• #18   15. jan 2012 Jeg må nok holde med Lars.. Har ikke selv haft malawi mere end 7-8 måneder, men undersøger altid tingene ordentligt før jeg går igang. Og ifølge de eksperter jeg har snakket med, og det jeg har læst mig til på akvariesiden.dk kan man godt holde nogle af de mindste som f.eks. pseudotropheus saulosi og labidochromis caeruleus "golden special" i 128 liters, men de siger så også at der er stor risiko for at de bliver stressede og dermed har større chance for sygdomme osv. og de skal jo også kunne finde gemmesteder, så man bør kun gøre det hvis det er i en overgangsperiode eller mens de er små... Ellers bør man holde sig til amerikanere, hvor der er flere slags som ikke bliver så store og har brug for mindre plads til at svømme på... F.eks. apistogramma og microgeophagus fås begge i flere varianter og er både flotte og hyggelige at se på, og så skal der ikke så meget til for at de trives...

• H P
    H P Tilmeldt:
    jun 2008

#19   16. jan 2012 Typisk sælgersnak.

• #20   16. jan 2012 Vil self. helst tænke på hvordan fiskene ville have det først og fremmest. tror også jeg er kommet frem til at det blir en Sommerfuglecichlide - Microgeophagus ramirezi

hvor mange vil i tro jeg kan have i?

• #21   18. jan 2012 Andreas A; Umiddelbart ville jeg ikke have mere end 1 han og maks 2 hunner, eller måske kun et par, og så nogle andre dværgcichlider sammen med. For mange hanner, så slås de og der er risiko for at hannerne dræber hunnen fordi de vil parre sig hele tiden. Tag nogle andre rolige cichlider at sætte sammen med, så kører det bedre. F.eks. nogle scalarer som også er meget rolige. Sommerfuglecichlider bliver let stressede, så det skal i hvert fald ikke være aggressive fisk...

• #22   18. jan 2012 da jeg opdrattede cichlider havde jeg stort held med disse her :
    (link fjernet)
    men det var også i et 530 L. men de gik sammen med mange andre

• #23   18. jan 2012 Mener også at cichlider helst skal have sand, ikke grus
    Eller husker jeg forkert? smiley

• #24   22. jan 2012 Jan N: Den du har nævnt der, er det ikke en blå ahli? Den bliver i hvert fald alt alt for stor til at være i hans akvarie....

• #25   22. jan 2012 ok nu var det et eksempel, skrev jo også hvad størrelse jeg havde dem i, med hensyn til navnet er det nok bare mig der husker forkert

• #26   22. jan 2012 Jo jo, det var også lige så meget for at Andreas A vidste det...

• #27   22. jan 2012 Fedt at i er gået så meget op i det... Men har købt 1 han og 2 hunner golden. kan ikke lige huske hvad de ellers hedder... men de er rigtig flotte.. og fik afvide i en butik at de godt kunne

Kommentér på:
Akvarifisk

Annonce