{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
973 visninger | Oprettet:

Hvad er Jeres drømmejob? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg står i den situation, at jeg er færdig med gymnasiet til sommer, og jeg skal derfor snart til at vælge, hvad jeg vil bag efter - men, jeg er simpelthen på bar bund.

Jeg søger derfor lidt inspiration i form af, hvad andres drømmejob er og hvorfor?

Jeg søger den inspiration på grund af, ja først og fremmest, at jeg er på bar bund, men også at jeg egentlig ingen idé har om, hvilken retning jeg vil gå.

Så fyr løs - alt kan bruges! Og meget gerne hvorfor, at det er Jeres drømmejob, så jeg kan blive inspireret og måske fristet smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er Jeres drømmejob?
  • CBR
    CBR Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 30 Svar: 142
    #1   3. jan 2012 Bygningskonstruktør, som jeg er ved at uddanne mig til. For de der er et utal af muligheder inden for faget.

    Det er dog en kæmpe fordel hvis man er uddannet håndværker når man tager den uddannelse


  • CBR
    CBR Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 30 Svar: 142
    #2   3. jan 2012 for de = fordi smiley haha

  • #3   3. jan 2012 Psykolog:
    Dog synes jeg det lød overdrevet første gang jeg
    Hørte om det, men efter man er begyndt at læse om det
    Bringer det en frisk interesse i faget,
    Det kan jeg anbefalde meget stærkt!


  • #4   3. jan 2012 pædagog smiley

  • #5   3. jan 2012 at spille fodbold for Manchester United! smiley

  • #7   3. jan 2012 carsten R :
    Fedt. Jeg har tænkt samme tanke, men jeg var dog bange for, at jeg ville køre død i det i form af, at jeg ville komme til at kede mig smiley Men jeg læser HTX lige pt., og har et fag der hedder Byggeri og Energi hvilket er lidt alla det samme (vores lære er uddannet bygningskonstruktør) smiley
    Hvordan er uddannelse? Er den kedelig? Forstå mig ret - meget tung smiley


  • #8   3. jan 2012 - Time 00:07 - :
    Jeg har selv gået med samme drøm længe, men jeg har bare fået den opfattelse, at det er svært at blive optaget til at læse til psykolog, uddannelse skulle være meget tung og hård, og at det skulle være svært at få et job der efter. Hvad siger du til det? Det var desværre grunden til, at jeg kom fra det igen smiley


  • CBR
    CBR Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 30 Svar: 142
    #9   3. jan 2012 Altså jeg er super glad for jeg er startet, skal på 3. semester sidst i denne måned.

    Der er selvfølgelig nogle tunge ting, og sådan er det nok med alle ting. Men hvis man gennerelt interessere sig for at tegne og byggeri så er det klart den uddannelse man skal vælge.

    For folk der ikke er hånværkere får de noget ekstra undervisning i byggeri. Men det kræver selvfølgelig en del for at komme ind i alt det byggetekniske, fremfor hvis man har erhverserfaring.


  • #11   3. jan 2012 Louise B :
    Uha, den tør jeg ikke tag, hehe smiley


  • #12   3. jan 2012 ** CALLA ** :
    Spændende smiley Hvordan bliver man det? smiley


  • #13   3. jan 2012 Simon Ø :
    Uha ja, sådanne drømme har jeg også smiley


  • #14   3. jan 2012 Akakabuto. ! :
    Det tør jeg ikke smiley


  • #16   3. jan 2012 Søger ind som fysioterapeut her til foråret, hvilket er drømme uddannelsen smiley Eller.. Næsten.. Hvis jeg havde hovedet til det, så skulle jeg klart være noget inden for astronomi. Men det forbliver nok bare ren interesse smiley

  • #18   3. jan 2012 Min plan er at stare på sygeplejerskeuddannelsen het til sommer (hvis jeg selvfølgelig bliver optaget).
    Men du må da vide hvad du synes er spændende?
    Altså jeg fandt ud af først at jeg ville blive betjent. Det kunne jeg så ikke blive så kiggede lidt på forskellige uddannelser hvor man hjalp mennesker- gjorde noget for samfundet, så til sidst fandt jeg frem til at jeg ville være sygeplejerske på et hospital smiley


  • #19   3. jan 2012 kontanthjælpsmodtager ? eller på bistand - Jeg har hørt man skulle leve fedt!


  • #20   3. jan 2012 Akakabuto. ! :
    Jeg er helt enig i al det, du siger. Men, jeg tror, at man skal kunne klare at se folk såret osv. - det kan jeg bare ikke smiley


  • #22   3. jan 2012 børn er da noget af det mindst farlige der er smiley ellers kunne du blive par teriput(eller hvordan det nu staves) også kunne mig og min kæreste blive dine første kunder smiley

  • #23   3. jan 2012 Christopher 'Lento' N :
    Spændende. Hvorfor lige fysioterapeut? smiley


  • #24   3. jan 2012 Louise L :
    Ja selvfølgelig. Men jeg har haft drømme som designer, akitekt og journalist, og ingen af dem, vil jeg kunne blive, eller jo. Nen, som designer er bare svært at få et arbejde efter og ligeså som arkitekt, og journalist er svært at komme ind på smiley

    Jeg har selv haft tænkt politi, men da jeg kune fylder 20 år her til sommer, ville jeg prøve andet af inden da, også ville jeg have betjent som plan b smiley Sygeplejerske har jeg også tænkt, men jeg vil simpelthen ikke kunne klare at stikke i folk (blodprøver), så det gik jeg også fra igen, desværre smiley


  • #25   3. jan 2012 ! Ole ! :
    Haha ja okay. Det inspirerede mig dog ikke smiley


  • #26   3. jan 2012 Adnan C :
    Det er meget svært at blive, er det ikke? smiley
    Altså tungt og hårdt smiley


  • #27   3. jan 2012 Louise B :
    Ja ingen tvivl der. Men ja, jeg vil simpelthen ikke egne mig som pædagog. Alle i min familie er det, og jeg er ved at blive sindsyg - derfor tør jeg ikke, det vil bare ende ud med, at jeg ingen børn selv vil få smiley
    Mmmh, det har jeg faktisk også tænkt som videre uddannelse smiley


  • #28   3. jan 2012 The Pill :
    Det lyder også spændende. Men, det lyder også til at blive svært at blive smiley


  • #30   3. jan 2012 Var et halvt år i en børnehave, hvorefter det gik op for mig, at jeg rigtig godt kunne lide at arbejde med mennesker. Fandt dog ud af, at jeg ikke skulle være pædagog. Er uddannet, men arbejdsløs, multimediedesigner.

    Men jeg træner, og træner sammen med en del uddannede fys'er, og fys studerende, og syntes de ting de fortalte lød rigtig spændende. Og så har man jo en naturlig interesse for kroppen, når man prøver at forbedre fysikken smiley Så det lå lige til højrebenet, hvis man kan sige det.

    Og via praktik i børnehaven og efterfølgene praktik på et plejecenter for ældre demente (hvor jeg fulgte en ergo), fandt jeg ud af, at det er pisse fedt at hjælpe andre mennesker, og gøre en forskel i deres hverdag.. Så derfor smiley

    Arbejder nu målrettet mod en kvote 2 optagelse, ved at tage fag på vuc (som motivationsfaktor, så de kan se jeg gerne vil det) og diverse praktikker smiley


  • #31   3. jan 2012 skal til at begynde som bygningskonstruktør, men vil gerne ende med at bygge arkitekt, fordi jeg synes det vil være fedt at være med til at f.eks. bestemme hvordan bybilledet blir ændret osv.

  • Inspiration
    Inspiration Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 33 Svar: 212
    #32   3. jan 2012 Salgschef inden for eksklusive biler.
    Agent.
    Pro. Fodboldspiller i La Liga
    Pro. Thaibokser
    advokat
    Noget inden for marketing
    Ejendomsmægler - med huse på strandvejen.

    det er alle jobs der kunne fange min interesse smiley



  • Inspiration
    Inspiration Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 33 Svar: 212
    #33   3. jan 2012 Testkører.
    Racerkører
    og sårn ville heller ikke skade smiley


  • #34   3. jan 2012 Mit drømmejob er at blive revisor - for mange lyder det tørt, men for mig flyver tiden bare afsted, når jeg sidder med regnskaber, og så er jeg ret god til det smiley
    Så det er ret naturligt for mig, da jeg ofte arbejder bedst selvstændigt smiley


  • #35   3. jan 2012 Drømmen er at kunne leve af roadracing eller rally.. Eller kunne leve af at redde heste til et bedre liv. smiley

    Efter min HF kunne jeg dog godt finde på at læse noget journalistisk, et andet drømmejob ville være at blive skibent på TidensKvinder.


  • #36   3. jan 2012 Aktuar! fordi jeg gerne ville læse matematik, men i en mere erhvervsrettet form, og fordi der er rig mulighed for jobs både i Danmark og resten af verdenen.. også er lønnen heller ikke værst smiley

Kommentér på:
Hvad er Jeres drømmejob?

Annonce